Skocz do zawartości

Holenderska instalacja gazowa


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

Jak jest z serwsiem instalacji holendersich? Każdy gazowanik sobie z tym poradzi, czy potrzebna jest specjalna wiedza, narzędzia, etc.?

Przeglądam ogłoszenia z samochodami i widzę sporo z tymi instalacjami. Zastanawiam się czy warto się pchać w coś takiego, czy lepiej szukać auta z instalacją montowaną już w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało kto serwisuje holenderskie instalacje gazowe, więc takie usługi są drogie - sama diagnostyka komputerowa kosztowała w 2010 między 150 a 200 zł.  Do tego części też są drogie. W moim przypadku przygoda z holenderskim LPG w aucie skończyła się tym, że z instalacji oryginalnej został wyłącznie reduktor Necam Mega (nota bene bardzo dobry) i rurka miedziana od zbiornika do reduktora. Resztę wymieniłem samemu na normalne komponenty. Wyszło do kupy taniej niż wymiana kompletu holenderskich wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wg mnie takie auto traktuj jak gołą bene do zagazowana

 

Nawet gorzej. Nie wiesz ile na tej instalacji ma nabite kkm, a co gorsze nie wiesz jak to bylo wystrojone. Równie dobrze mogło jeździć na ubogo i dobić silnik.

Co więcej to montaż LPG do auta w którym instalacji nie było jest prostszy i mniej problematyczny niż usuwanie starej instalacji i montaż nowej.

Wg mnie więcej minusów jak plusów.

 

Dodatkowo weź poprawkę na to, że w Holandii samochód z instalacją LPG duuuużo jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak jest z serwsiem instalacji holendersich? Każdy gazowanik sobie z tym poradzi, czy potrzebna jest specjalna wiedza, narzędzia, etc.?

 

wiedza jak wiedza, potrzeba sprzętu. Interfejsu, softu itd.

Generalnie jeżeli nie jest to jakaś popularna instalka to i tak zmienisz na coś czego serwis będziesz miał za rogiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gorzej. Nie wiesz ile na tej instalacji ma nabite kkm, a co gorsze nie wiesz jak to bylo wystrojone. Równie dobrze mogło jeździć na ubogo i dobić silnik.

Co więcej to montaż LPG do auta w którym instalacji nie było jest prostszy i mniej problematyczny niż usuwanie starej instalacji i montaż nowej.

Wg mnie więcej minusów jak plusów.

 

Dodatkowo weź poprawkę na to, że w Holandii samochód z instalacją LPG duuuużo jeździł.

 

piszesz z doświadczenia ?

bo w rodzinie był 406 z instalacją NL

faktem jest że mało kto to serwisuje, ale np w okolicy krk jest zakład, inna kwestia że mają ceny wysokie

faktem jest też że te instalacje są dużo wyższej jakości, wspomniany pug ma przejechane ponad 400kkm (tyle jest na liczniku, gdy przyjechał miał ponad 200)

i instalacja w większości jest oryginalna  8] , wymieniane były jakieś dwa el, inna sprawa że kosztowało to ponad 1000zł  :phi:

legalizacja zbiornika nie jest problemem, choc cenowo wychodzi podobnie jak zakup nowego (te NL są podobno lepsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.