Skocz do zawartości

Instalacja lpg.


rob3rt

Rekomendowane odpowiedzi

W praktyce liczy się butla i na nic innego nikt nie zwraca uwagi. Zakładanie używek jest dość powszechnym procederem.

Nawet jak zakładasz nówkę to czasami gaziarz powpisuje do tego druczku co mu do głowy przyjdzie, albo to co wypisuje zawsze.

A nawet jak wypisze dobrze to za kilka lat pewnie trafi się wymiana reduktora czy wtryskiwaczy i jeżeli założone są inne niż były to nikt tego nigdzie nie odnotowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawet jak wypisze dobrze to za kilka lat pewnie trafi się wymiana reduktora czy wtryskiwaczy i jeżeli założone są inne niż były to nikt tego nigdzie nie odnotowuje.

Wymienia się na części o tym samym numerze homologacji i nic nie trzeba odnotowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany jak to teraz prawnie wygląda- czy da radę przełożyć instalkę z jednego auta do drugiego na legalu?

Przekładałem na legalu instalkę z rozbitej Marei do Stilo. Miałem homologację na wszystkie elementy instalacji, potrzebna była kolejna faktura za przekładkę. Fakturę wystawił zarejestrowany gazownik, a przy tym wypisał nowy wyciąg z homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienia się na części o tym samym numerze homologacji i nic nie trzeba odnotowywać.

Właśnie że często się wymienia na coś innego/lepszego a nie na np. taki sam reduktor który padł po roku, albo takie same wtryskiwacze które były dobre w momencie montazu bo były tanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że często się wymienia na coś innego/lepszego a nie na np. taki sam reduktor który padł po roku, albo takie same wtryskiwacze które były dobre w momencie montazu bo były tanie ;)

Ale odróżniasz numer seryjny części od numeru homologacji dla okreslonej grupy tego samego typu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak:

Jeżeli przekładasz instalacje do auta które dotychczas nie miało wbitego LPG w DR, szykuj się na problemy z homologacją - mało który warsztat zgodzi się na wystawienie dokumentu na montaż używanych gratów. Druga sprawa że od bodajże 2012 roku przy przeglądach okresowych do CEPIKu wbijają również numer butli z nr VIN auta, więc jeżeli samochód z którego przekładana jest instalacja był sprawdzany na stacji diagnostycznej po tym roku, to inne auto z tą samą butlą nie przejdzie badań.

Jeżeli jednak samochód do którego przekładasz instalację ma już wbity LPG w DR, możesz dowolnie przekładać graty, z zastrzeżeniem butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.