Skocz do zawartości

EcoBoost- olej przy intercoolerze.


MARS

Rekomendowane odpowiedzi

Przedczoraj zrobiłem pierwszy przegląd po 3 latach ( tzw. rejestracyjny ). Z autem wszystko OK, ale diagnosta zwrócił uwagę na krople oleju na wężu z powietrzem na dole intercoolera. Auto ma zrobione dopiero 22 kkm i się zdziwił, że turbina pada, bo puszcza olej. Żadnych niepokojących dźwięków. Silnik pracuje tak samo, jak po kupnie. Coś ktoś słyszał o takich objawach w EcoBoostach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każde auto z turbo ma prawo ciutkę oliwy puścić z turbiny - zbiera sie on w najniższym miejscu całego układu dolotowego, czyli właśnie gdzies koło intercoolera.

Jak nie ma tego oleju dużo to spoko :ok:

Zrzuć rurę, wyczyśc szmatką i poczekaj kiedy sie znowu pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po odebraniu TS po regeneracji z firmy, która ma autoryzację producenta TS też lekko puszczała olej...

nie da się pewnie tego idealnie uszczelnić przy technologiach jakie są dostępne patrząc od strony kosztowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedczoraj zrobiłem pierwszy przegląd po 3 latach ( tzw. rejestracyjny ). Z autem wszystko OK, ale diagnosta zwrócił uwagę na krople oleju na wężu z powietrzem na dole intercoolera. Auto ma zrobione dopiero 22 kkm i się zdziwił, że turbina pada, bo puszcza olej. Żadnych niepokojących dźwięków. Silnik pracuje tak samo, jak po kupnie. Coś ktoś słyszał o takich objawach w EcoBoostach?

 

U mnie w EcoBoost 1.0 po roku i 19kkm jest sucho. Może jakby zdjął rurę to by pokapało oliwy. Może jest uzbierane ale nie zdążyło się przepocić przez złącze :hmm: Mój ma dopiero 11 miesięcy.

Fotki moje:

 

post-135206-0-53252500-1461233493_thumb.jpg

 

post-135206-0-44104000-1461233502_thumb.jpg

 

post-135206-0-67526500-1461233512_thumb.jpg

 

U mnie po turbosprężarce (na jej wylocie powietrza) jest założona taka puszka jak na ostatniej fotce. Może to jakiś filtr? Też taką masz?

 

Niemniej nie zdziwiłbym się, gdybym miał tam mokro. W dieslu jak zdejmowałem taką rurę to pół kieliszka oleju się wylewało ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ktoś słyszał o takich objawach w EcoBoostach?

Olej pochodzi prawdopodobnie z odmy jak pisał jeden kolega. Przedmuchy przy turbo są nieco większe niż w NA. Ostrzej jeździsz, większa będzie mgiełka olejowa i ciśnienie w skrzyni korbowej. Mogłeś mieć nalane zbyt dużo oleju, wtedy wywala przez odpowietrzenie. Generalnie to największym problemem nie jest trochę oleju w IC, tylko przy bezpośrednim wytrysku, syf z oleju, zanieczyszczeń, a czasem przy występowaniu egr, również spalin który osiada na zaworach dolotowych i nie jest zmywany paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.