MARS Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Przedczoraj zrobiłem pierwszy przegląd po 3 latach ( tzw. rejestracyjny ). Z autem wszystko OK, ale diagnosta zwrócił uwagę na krople oleju na wężu z powietrzem na dole intercoolera. Auto ma zrobione dopiero 22 kkm i się zdziwił, że turbina pada, bo puszcza olej. Żadnych niepokojących dźwięków. Silnik pracuje tak samo, jak po kupnie. Coś ktoś słyszał o takich objawach w EcoBoostach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 każde auto z turbo ma prawo ciutkę oliwy puścić z turbiny - zbiera sie on w najniższym miejscu całego układu dolotowego, czyli właśnie gdzies koło intercoolera. Jak nie ma tego oleju dużo to spoko Zrzuć rurę, wyczyśc szmatką i poczekaj kiedy sie znowu pojawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Dosłownie jest lekko zapocony olejem. Diagnosta stwierdził, że auto z turbiną nie powinno mieć zapoconego olejem tego węża, stąd mój wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 zmień diagnostę bo mówi bzdury 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Teoria teorią, nie zawsze idzie z praktyką. Ja bym wyczyścił i obserwował póki co, ewentualnie zgłosił na gwarancji jeśli jeszcze jest. Dolewasz coś oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 u mnie po odebraniu TS po regeneracji z firmy, która ma autoryzację producenta TS też lekko puszczała olej... nie da się pewnie tego idealnie uszczelnić przy technologiach jakie są dostępne patrząc od strony kosztowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Ten olej może być też z odmy, bo w wielu autach wyjście z odmy jest przed TS... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Przedczoraj zrobiłem pierwszy przegląd po 3 latach ( tzw. rejestracyjny ). Z autem wszystko OK, ale diagnosta zwrócił uwagę na krople oleju na wężu z powietrzem na dole intercoolera. Auto ma zrobione dopiero 22 kkm i się zdziwił, że turbina pada, bo puszcza olej. Żadnych niepokojących dźwięków. Silnik pracuje tak samo, jak po kupnie. Coś ktoś słyszał o takich objawach w EcoBoostach? U mnie w EcoBoost 1.0 po roku i 19kkm jest sucho. Może jakby zdjął rurę to by pokapało oliwy. Może jest uzbierane ale nie zdążyło się przepocić przez złącze Mój ma dopiero 11 miesięcy. Fotki moje: U mnie po turbosprężarce (na jej wylocie powietrza) jest założona taka puszka jak na ostatniej fotce. Może to jakiś filtr? Też taką masz? Niemniej nie zdziwiłbym się, gdybym miał tam mokro. W dieslu jak zdejmowałem taką rurę to pół kieliszka oleju się wylewało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 21 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Tak wygląda mój silnik, czyli tak samo, jak u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2016 Tak wygląda mój silnik, czyli tak samo, jak u Ciebie. dokręć opaski, wytrzyj zapocenia . Takie zapocenia to wynik drobnych niegroźnych nieszczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 23 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 OK- dzięki koledzy za uspokojenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekT Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Coś ktoś słyszał o takich objawach w EcoBoostach? Olej pochodzi prawdopodobnie z odmy jak pisał jeden kolega. Przedmuchy przy turbo są nieco większe niż w NA. Ostrzej jeździsz, większa będzie mgiełka olejowa i ciśnienie w skrzyni korbowej. Mogłeś mieć nalane zbyt dużo oleju, wtedy wywala przez odpowietrzenie. Generalnie to największym problemem nie jest trochę oleju w IC, tylko przy bezpośrednim wytrysku, syf z oleju, zanieczyszczeń, a czasem przy występowaniu egr, również spalin który osiada na zaworach dolotowych i nie jest zmywany paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.