muzz Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 cześćczy mamy tutaj kogoś pracującego w hultaju?pytanie jest znajomy jeździ w wawie na nauce jazdy właśnie i20...samochód ma ok. roku a drugi raz będzie wymieniał sprzęgło...przy żadnym innym samochodzie nie miał podobnie szybkiego zużycia zastanawia się jakie sprzęgło założyć, żeby było bardziej wytrzymałe bo te fabryczne jak widać są mocno słabe...zastanawia się nad założeniem Sachsa - tylko czy będzie lepsze?ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Pytanie-co się w tym sprzęgle zużywa-okładzina tarczy czy coś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 wychodzi, że okładzina się poddaje wyjątkowo szybko...w pierwszej kolejności pojawiają się problemy z wrzuceniem wstecznego a sprzęgło zaczyna brać wysoko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Jezdze takim i sprzeglo wytrzymalo 65000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 wychodzi, że okładzina się poddaje wyjątkowo szybko...w pierwszej kolejności pojawiają się problemy z wrzuceniem wstecznego a sprzęgło zaczyna brać wysoko... Jeśli okładziny się poddają to obija tarcze carbonem , dużo to nie kosztuje a trwałość nieporównywalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Jezdze takim i sprzeglo wytrzymalo 65000kmI padlo? Czy juz masz 65tkm i jezdzi dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 No i czy te 65k to na nauce jazdy? Bo tutaj fakt eksploatacja extremalna ale inne tak szybko się nie poddawały. Zaraz zobaczę co warszawski tuner sprzęgieł ma w ofercie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 No i czy te 65k to na nauce jazdy? Bo tutaj fakt eksploatacja extremalna ale inne tak szybko się nie poddawały. Zaraz zobaczę co warszawski tuner sprzęgieł ma w ofercie jaki tam ma silnik? 1.2? Sprzęgła w benzynowych Hyundai/Kia są znane ze słabej wytrzymałości. Wystarczy poczytać internet. Padają jak muchy w Rio/I20/Ceed/I30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Sprzęgła w benzynowych Hyundai/Kia są znane ze słabej wytrzymałości. Wystarczy poczytać internet. Padają jak muchy w Rio/I20/Ceed/I30 Więc co: kolejny element eksploatacyjny? Wymiana oleju i filtrów co rok, sprzęgło co 2 lata...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 jaki tam ma silnik? 1.2? Sprzęgła w benzynowych Hyundai/Kia są znane ze słabej wytrzymałości. Wystarczy poczytać internet. Padają jak muchy w Rio/I20/Ceed/I30 Potwierdzam. Mama w swoim i10 1.1 66KM zmieniała po 60kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Więc co: kolejny element eksploatacyjny? Wymiana oleju i filtrów co rok, sprzęgło co 2 lata...? zobaczymy. U mnie na razie Rio ma 1,5 roku i dobija do 30 tys. km. Znajomi w Ceed 1.6 zmieniali sprzęgło właśnie po 30 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Potwierdzam. Mama w swoim i10 1.1 66KM zmieniała po 60kkm. na forum Rio znalazłem kilka wątków o wymianie sprzęgła właśnie mniej więcej przy takich przebiegach. Głównie w silnikach 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Sprytni sa bo sprzeglo jest wylaczone z gwarancji. Ja mam inny problem mianowicie sprzeglo jest twarde i znow jest wyzej od hamulca. Tak samo w ceed mialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 U mojej w I20 2010r 97kkm i jest ok. Chyba że poprzednia właścicielka zmieniała, ale w książce gwarancyjnej nie ma żadnego wpisu. Auto w chwili kupna miało 78kkm. Gdzieś czytałem na HKP że tez była akcja serwisowa na sprzęgła w tych silnikach. Przy normalnym i prawidłowym użytkowaniu sprzęgło powinno wytrzymać ~150kkm, oczywiście sprzęgło prawidłowo zaprojektowane. Zgroza żeby sprzęgło wymieniać co 30kkm, to już podpada pod wadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 czyli lepiej wymienić na jakiś aftermarket... albo wzmocnić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Przy normalnym i prawidłowym użytkowaniu sprzęgło powinno wytrzymać ~150kkm, oczywiście sprzęgło prawidłowo zaprojektowane. No właśnie - trudno to wytłumaczyć kobietom, lecz co poniektórzy faceci też mają z tym problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 No właśnie - trudno to wytłumaczyć kobietom, lecz co poniektórzy faceci też mają z tym problem... znajomy przejechał ze 200 tys,. km vectrą z dieslem, ze 300 tys. peugeotem 307 i w żadnym nie zajechał sprzęgła, a nagle ceedem nie umie jeździć i padło po 30 tys. Po prostu te auta to kupa jak większość współczesnych aut. W jednych podaprzeciętnie lecą rozrządy, w innych turbiny, w jeszcze innych sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 znajomy przejechał ze 200 tys,. km vectrą z dieslem, ze 300 tys. peugeotem 307 i w żadnym nie zajechał sprzęgła, a nagle ceedem nie umie jeździć i padło po 30 tys. Po prostu te auta to kupa jak większość współczesnych aut. W jednych podaprzeciętnie lecą rozrządy, w innych turbiny, w jeszcze innych sprzęgła Dokładnie, w większości przypadków jest to wada konstrukcyjna. Mamy Matiz-a od salonu, 145kkm sprzęgło org. a uczyło się na nim jeździć 5 kierowców u siebie w P2 mam 149kkm, sprzęgło chyba org bo mam go od przebiegu 78kkm ale wiem że trzeba będzie niebawem wymienić. W tych autach sprzęgla też nie były trwałe, na L jak pamiętam w P2 znajomy wymieniał sprzęgło co 20kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Dokładnie, w większości przypadków jest to wada konstrukcyjna. Mamy Matiz-a od salonu, 145kkm sprzęgło org. a uczyło się na nim jeździć 5 kierowców u siebie w P2 mam 149kkm, sprzęgło chyba org bo mam go od przebiegu 78kkm ale wiem że trzeba będzie niebawem wymienić. W tych autach sprzęgla też nie były trwałe, na L jak pamiętam w P2 znajomy wymieniał sprzęgło co 20kkm.Akurat w Punto II to mi sie sprzeglo rozsypalo po 65tkm. Urwal sie kawalek lozyska dociskowego. W GP okolo 100tkm tez wymienialem, bo pojawil sie skok przy wciskaniu. Co ciekawe po rozebraniu wszystko wygladalo normalnie, tarcza niezbyt zuzyta w obu to byly sprzegla AP tyle, ze w GP to jakas skladanka, bo lozysko akurat bylo Valeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Akurat w Punto II to mi sie sprzeglo rozsypalo po 65tkm. Urwal sie kawalek lozyska dociskowego. W GP okolo 100tkm tez wymienialem, bo pojawil sie skok przy wciskaniu. Co ciekawe po rozebraniu wszystko wygladalo normalnie, tarcza niezbyt zuzyta w obu to byly sprzegla AP tyle, ze w GP to jakas skladanka, bo lozysko akurat bylo Valeo Generalnie te auta mają sprzęgła nie zbyt wydarzone, ja w swoim po kupnie miałem wymienić komplet bo sprzęgło bardzo ciężko chodziło. Odpowietrzenia i przesmarowanie pedału sprzęgła załatwiło temat i tak jeżdżę 72kkm/2 lata. Teraz je dobijam przyczepką i itp więc pewnie długo nie pociągnie, jak na ten model to i tak już dużo zrobiło. Sorry za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hevimental Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 jaki tam ma silnik? 1.2? Sprzęgła w benzynowych Hyundai/Kia są znane ze słabej wytrzymałości. Wystarczy poczytać internet. Padają jak muchy w Rio/I20/Ceed/I30 Mam i30 z nalotem 84tys i żadnych problemów ze sprzegłem nie maWysłane Pocztą Polską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.