Skocz do zawartości

hyundai i20 - sprzęgło


muzz

Rekomendowane odpowiedzi

cześć
czy mamy tutaj kogoś pracującego w hultaju?
pytanie jest :)
znajomy jeździ w wawie na nauce jazdy właśnie i20...
samochód ma ok. roku a drugi raz będzie wymieniał sprzęgło...
przy żadnym innym samochodzie nie miał podobnie szybkiego zużycia ;)
zastanawia się jakie sprzęgło założyć, żeby było bardziej wytrzymałe bo te fabryczne jak widać są mocno słabe...
zastanawia się nad założeniem Sachsa - tylko czy będzie lepsze?
ktoś coś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi, że okładzina się poddaje wyjątkowo szybko...w pierwszej kolejności pojawiają się problemy z wrzuceniem wstecznego a sprzęgło zaczyna brać wysoko...

Jeśli okładziny się poddają to obija tarcze carbonem , dużo to nie kosztuje a trwałość nieporównywalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i czy te 65k to na nauce jazdy?

Bo tutaj fakt eksploatacja extremalna ale inne tak szybko się nie poddawały.

Zaraz zobaczę co warszawski tuner sprzęgieł ma w ofercie ;)

 

jaki tam ma silnik? 1.2?

Sprzęgła w benzynowych Hyundai/Kia są znane ze słabej wytrzymałości. Wystarczy poczytać internet. Padają jak muchy w Rio/I20/Ceed/I30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki tam ma silnik? 1.2?

Sprzęgła w benzynowych Hyundai/Kia są znane ze słabej wytrzymałości. Wystarczy poczytać internet. Padają jak muchy w Rio/I20/Ceed/I30

 

Potwierdzam. Mama w swoim i10 1.1 66KM zmieniała po 60kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co: kolejny element eksploatacyjny? Wymiana oleju i filtrów co rok, sprzęgło co 2 lata...?

 

zobaczymy. U mnie na razie Rio ma 1,5 roku i dobija do 30 tys. km. Znajomi w Ceed 1.6 zmieniali sprzęgło właśnie po 30 tys. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojej :piekna:  w I20 2010r 97kkm i jest ok. Chyba że poprzednia właścicielka zmieniała, ale w książce gwarancyjnej nie ma żadnego wpisu. Auto w chwili kupna miało 78kkm. Gdzieś czytałem na HKP że tez była akcja serwisowa na sprzęgła w tych silnikach. Przy normalnym i prawidłowym użytkowaniu sprzęgło powinno wytrzymać ~150kkm, oczywiście sprzęgło prawidłowo zaprojektowane. Zgroza żeby sprzęgło wymieniać co 30kkm, to już podpada pod wadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - trudno to wytłumaczyć kobietom, lecz co poniektórzy faceci też mają z tym problem...

 

znajomy przejechał ze 200 tys,. km vectrą z dieslem, ze 300 tys. peugeotem 307 i w żadnym nie zajechał sprzęgła, a nagle ceedem nie umie jeździć i padło po 30 tys. :hehe:

Po prostu te auta to kupa jak większość współczesnych aut. W jednych podaprzeciętnie lecą rozrządy, w innych turbiny, w jeszcze innych sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy przejechał ze 200 tys,. km vectrą z dieslem, ze 300 tys. peugeotem 307 i w żadnym nie zajechał sprzęgła, a nagle ceedem nie umie jeździć i padło po 30 tys. :hehe:

Po prostu te auta to kupa jak większość współczesnych aut. W jednych podaprzeciętnie lecą rozrządy, w innych turbiny, w jeszcze innych sprzęgła

 

Dokładnie, w większości przypadków jest to wada konstrukcyjna. Mamy Matiz-a od salonu, 145kkm sprzęgło org. a uczyło się na nim jeździć 5 kierowców ;] u siebie w P2 mam 149kkm, sprzęgło chyba org bo mam go od przebiegu 78kkm ale wiem że trzeba będzie niebawem wymienić. W tych autach sprzęgla też nie były trwałe, na L jak pamiętam w P2 znajomy wymieniał sprzęgło co 20kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, w większości przypadków jest to wada konstrukcyjna. Mamy Matiz-a od salonu, 145kkm sprzęgło org. a uczyło się na nim jeździć 5 kierowców ;] u siebie w P2 mam 149kkm, sprzęgło chyba org bo mam go od przebiegu 78kkm ale wiem że trzeba będzie niebawem wymienić. W tych autach sprzęgla też nie były trwałe, na L jak pamiętam w P2 znajomy wymieniał sprzęgło co 20kkm.

Akurat w Punto II to mi sie sprzeglo rozsypalo po 65tkm. Urwal sie kawalek lozyska dociskowego. W GP okolo 100tkm tez wymienialem, bo pojawil sie skok przy wciskaniu. Co ciekawe po rozebraniu wszystko wygladalo normalnie, tarcza niezbyt zuzyta :O w obu to byly sprzegla AP tyle, ze w GP to jakas skladanka, bo lozysko akurat bylo Valeo ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w Punto II to mi sie sprzeglo rozsypalo po 65tkm. Urwal sie kawalek lozyska dociskowego. W GP okolo 100tkm tez wymienialem, bo pojawil sie skok przy wciskaniu. Co ciekawe po rozebraniu wszystko wygladalo normalnie, tarcza niezbyt zuzyta :O w obu to byly sprzegla AP tyle, ze w GP to jakas skladanka, bo lozysko akurat bylo Valeo ;]

Generalnie te auta mają sprzęgła nie zbyt wydarzone, ja w swoim po kupnie miałem wymienić komplet bo sprzęgło bardzo ciężko chodziło. Odpowietrzenia i przesmarowanie pedału sprzęgła załatwiło temat i tak jeżdżę 72kkm/2 lata. Teraz je dobijam przyczepką i itp więc pewnie długo nie pociągnie, jak na ten model to i tak już dużo zrobiło. Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.