dawiddawidowski Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Jest sobie firmowy Fiat Stilo 2005r 1.4 16v przebieg 150kkm i sytuacja wygląda następująco: 1. Po kupnie przy odpalaniu po nocy raz na ok.10 dni zaraz po odpaleniu puszczał małą chmurkę, nie zawsze - olej castrol 10w40 po przebiegu 20kkm sprzedający mówił że lubi go łyknąć 2. Po szybkiej zmianie na mobila 10w40 problem znikną pomimo nie oszczędzania silnika, jazda typowo miejsca i obwodnice do 160km/h w pełnym zakresie obrotów do 7tys. - na mobilu zrobione 6tys. 3. Zalany został syntetyczny 5w40, nie było żadnych problemów do póki stilon nie zaczął robić tras po 300-500km przebieg oleju 5tys. podczas trasy gdzie przez ok. 10 min. leciał z prędkością 180km/h i obrotami ok. 6 tys. prawie v-max mógł się przegrzać olej?? Temperatura cieczy nieznacznie przekraczała 100 stopni, wszystko w normie, jedynie wyrzygało troszkę oleju z odmy. Na pierwszych światłach po ruszeniu (czekając ok. 3min na zielone) można było zauważyć małą chmurkę... Teraz po odpaleniu auta znowu raz na nieokreśloną ilość razy puszcza minimalnego dymka po przegazowaniu na max. jest praktycznie niezauważalny (nie ma konieczności dolewania) i co mi się nasuwa... olej tak szybko traci swoje właściwości?? ps. a wiele osób wymienia co 20-30kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 W każdej instrukcji piszą ze jazda na max dłużej nie jest wskazana. W mieście brania oleju możesz nie zauważać. Krótkie odcinki. Paliwo i woda zbiera się w oleju i powiększa jego ilośc. Jak wyjedziesz na trasę to wszystko odparowuje i stad taka zmiana. Druga sprawa, ze każdy silnik pobiera olej (jeden mniej drugi wiecej) podczas jazdy z max obrotami. Kolejna sprawa, ze im bardziej przepracowany olej tym większa tendencja jego do spalania. To tez miałem w jednym z samochodów zauważalne. Dodatkowo odme polecam wyczyścić cała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Odma wyczyszczona, była i jest nadal drożna. Przy okazji wyczyszczona przepustnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Temperatura cieczy nieznacznie przekraczała 100 stopni, wszystko w normie, Chyba raczej temp. dużo powyżej normy. Przegrzany silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 W każdej instrukcji piszą ze jazda na max dłużej nie jest wskazana. W instrukcji Fiata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Pamietam, ze w przypadku kilku samochodów, które miałem był taki zapis, ze należy unikać długotrwałej jazdy z obrotami zbliżonymi do max. Nie wiem czy konkretnie Fiat stosował/stosuje taki zapis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Jeśli nie ubywa lub przybywa płynu chłodniczego i nie zmienia on barwy, to dymek oznacza nic innego jak spalanie oleju, którego musi w tej sytuacji trochę ubywać. Czyli po prostu zużycie silnika, zacząłbym od pomiaru kompresji. Napisałeś, że występuje to tylko po odpaleniu i obrotach max, mam nadzieję, że nie gazujesz na max zimnego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Pomijajac wszystko to mega pomysl jechac takim autem z vmax jako predkoscia podrozna. Przeciez to sie do tego nie nadaje. Jak ktos tak jezdzi to zlewka na jakies chmurki i czekac ile wytrzyma a nie martwic sie ze moze cos padlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 31 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 mam nadzieję, że nie gazujesz na max zimnego silnika to dla samochodów którymi się przemieszczam świętość jak inni kierowcy robią nie wiem aktualnie wszystko ok. płyn między min/max olej na 2/3 bagnetu Chyba raczej temp. dużo powyżej normy 98-w korkach włącza się wentylator max było 101 jak zrelacjonował pracownik/kolega Pomijajac wszystko to mega pomysl jechac takim autem z vmax jako predkoscia podrozna. Przeciez to sie do tego nie nadaje. Jak ktos tak jezdzi to zlewka na jakies chmurki i czekac ile wytrzyma a nie martwic sie ze moze cos padlo cała filozofia polega na tym że silnik nawet gdy się posypie wymieniony będzie na kolejny, auto właściciela demontażu samochodów a pracownicy dowożą części (gdy ktoś odpowiednio za nie zapłaci) i ma być szybko to jest Śmigam nim raz na miesiąc ale taka sytuacja mnie zaciekawiła bo dla nich to wół roboczy i tyle a mnie ciekawi jak z tym olejem jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Pamietam, ze w przypadku kilku samochodów, które miałem był taki zapis, ze należy unikać długotrwałej jazdy z obrotami zbliżonymi do max. Nie wiem czy konkretnie Fiat stosował/stosuje taki zapis.Ale 1.4 16v ma skrzynie VI biegowa i jesli nie jedziesz na V biegu to obrotom do maksalnych troche brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 ps. a wiele osób wymienia co 20-30kkm We wszystkich autach, ktore mialem jest zapis, ze w wypadku uzytkowania auta w trudnych warunkach co m.in. znaczy w miescie, na autostradzie z predkosciami zblizonymi do vmax auta, olej wymienia sie czesciej. Tylko wszyscy to olewaja, a pod te warunki podpada pewniez 90% aut. A potem lament, ze producent upadl na glowe, ze tak rzadko wymiany oleju zaleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.