Skocz do zawartości

Silnik ze zmiennym stopniem sprężania


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

gallery-1471264843-infiniti-vc-t-tech-jp

 

Wiele firm eksperymentowało z silnikami o zmiennym stopniu sprężania, ale Infiniti jest pierwszą firmą która taki silnik zainstaluje w swoich samochodach. Zalety są olbrzymie - gdy potrzeba mocy, zmniejszamy stopień sprężania do 8:1 i pozwalamy turbinie napompować dużo powietrza. Jak chcemy osiągnąć niewielkie spalanie silnika, zwiększamy stopień sprężania do 14:1, obroty są małe, turbo nie dmucha a silnik działa w trybie Atkinsona. Pierwszy silnik Infiniti z tym wynalazkiem będzie miał cztery cylindry i 2 litry pojemności. Nie są jeszcze znane jego osiągi ale oczekuje się że będzie z jednej strony osiągał powyżej 300 KM a z drugiej oferował podobne zużycie paliwa jak jednolitrowy trzy cylindrowiec. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan twierdzi ze znalazl zlote lekarstwo na silnik spalinowy ktory nigdzie nie odchodzi :hmm: - moze to i dobrze :chipsy::hmm:

A powinien odejść - do bagażnika jako doładowywacz akumulatora. Wtedy moze być maly, prosty mechanicznie i oszczędny.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powinien odejść - do bagażnika jako doładowywacz akumulatora. Wtedy moze być maly, prosty mechanicznie i oszczędny.

 

Jakoś się ten pomysł nie przyjął: http://www.opel.de/fahrzeuge/modelle/personenwagen/ampera/modelle/available-models.html W porównaniu z hybrydami Toyoty popularność była znikoma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powinien odejść - do bagażnika jako doładowywacz akumulatora. Wtedy moze być maly, prosty mechanicznie i oszczędny.

 

Mam dokładnie takie samo zdanie. Praca pod stałym obciążeniem, przy stałej prędkości obrotowej - można go zoptymalizować utrzymując bardzo prostą budowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś się ten pomysł nie przyjął: http://www.opel.de/fahrzeuge/modelle/personenwagen/ampera/modelle/available-models.html W porównaniu z hybrydami Toyoty popularność była znikoma...

 

Nie ze względów technologicznych, a bardziej marketingowych i użytkowych. 

 

Zresztą, ja bym Opla Amperę bardzo chętnie kupił - ale mi sprzedać nie chcą... 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komentarz z naszego podwórka http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-rewolucja-w-motoryzacji-gwozdz-do-trumny-silnikow-diesla,nId,2252210?dl=motoryzacja-producenci

Początkowo opracowana przez Japończyków jednostka VC-T (Variable Compression-Turbo) trafić ma do pojazdów spod znaku Infiniti. Z czasem silniki wykorzystujące nowy wynalazek spotkać można będzie również w popularnych modelach grupy Nissan-Renault.
Dzięki nowej technologii osiągi benzynowych jednostek, po raz kolejny, zbliżą się do standardów - droższych w zakupie i uciążliwych w eksploatacji - diesli. Zdaniem konstruktorów,jednostka VC-T może "wybierać"  optymalny dla danego zapotrzebowania na moc stopień sprężania w zakresie od 8:1 (co jest typową wartością dla silników benzynowych) do 14:1 (wartość bliższa współczesnym jednostkom wysokoprężnym).
Kinichi Tanuma - odpowiedzialny za jednostki napędowe Infiniti - wyjaśnił, że benzynowy, dwulitrowy silnik ze zmiennym stopniem sprężania i doładowaniem zastąpi w ofercie japońskiej marki motor 3,5 l V6. Obie konstrukcje mają podobne osiągi. Nowy silnik może się jednak pochwalić aż o 27 proc. mniejszym apetytem na paliwo! Zdaniem konstruktorów Nissana nowy motor dorównuje momentem obrotowym stosowanym dziś jednostkom wysokoprężnym.
Inżynierowie japońskiej marki nie pochwalili się, w jaki sposób udało im się uzyskać zmienne wartości stopnia sprężania. Wszystko wskazuje na to, że kluczem do nowej technologii jest unikatowa konstrukcja wału korbowego o zmiennej wysokości wykorbień. Więcej szczegółów technicznych dotyczących konstrukcji silnika VC-T poznamy z początkiem października, gdy rozpocznie się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Paryżu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A powinien odejść - do bagażnika jako doładowywacz akumulatora. Wtedy moze być maly, prosty mechanicznie i oszczędny.

 

odkąd się pojawiła koncepcja Ampere/Volt to ta opcją elektryka najbardziej mi pasuje do typowego środka transportu.

Mały generator pracujący w stałych warunkach obciążenia da małe spalanie i nieograniczony zasięg.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały generator pracujący w stałych warunkach obciążenia da małe spalanie i nieograniczony zasięg.

 

 

Tylko w przypadku Opla Ampera ten ograniczony pojemnością baku zasięg wiązał się być może z ograniczeniem osiągów w pewnym momencie: przy maksymalnym korzystaniu z tego, co oferowały silniki elektryczne generator benzynowy nie był w stanie na bieżąco doładowywać baterii i w pewnym momencie trzeba było zacząć oszczędzanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w przypadku Opla Ampera ten ograniczony pojemnością baku zasięg wiązał się być może z ograniczeniem osiągów w pewnym momencie: przy maksymalnym korzystaniu z tego, co oferowały silniki elektryczne generator benzynowy nie był w stanie na bieżąco doładowywać baterii i w pewnym momencie trzeba było zacząć oszczędzanie.

Ale do miasta jak znalazł.

W trasie trzeba by ograniczyć prędkość podróżną pewnie do 90 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do miasta jak znalazł.

W trasie trzeba by ograniczyć prędkość podróżną pewnie do 90 km/h.

 

W porównaniu z całkowicie elektrycznym samochodem jest to IMO dużo sensownejsze rozwiązanie: nie grozi nam zatrzymanie się w przypadkowym miejscu, a co najwyżej nieco wolniejsza jazda. 

 

Ale jakoś kupujący nie docenili tego auta - może z powodu ceny?  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkąd się pojawiła koncepcja Ampere/Volt to ta opcją elektryka najbardziej mi pasuje do typowego środka transportu.

Mały generator pracujący w stałych warunkach obciążenia da małe spalanie i nieograniczony zasięg.

BMW sprzedaje takie małe autko napędzane tylko elektrycznie, a silnik spalinowy tylko doładowuje akumulatory jak potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BMW sprzedaje takie małe autko napędzane tylko elektrycznie, a silnik spalinowy tylko doładowuje akumulatory jak potrzeba.

Tyle że paliwa w i3 starcza na jakieś 100km...

Kompletnie bez sensu w tym samochodzie, a zmienia kwalifikację pojazdu z elektryka na hybrydę - wiec inne podatki (w krajach gdzie to ma znaczenie - np. u mnie różnica w cenie to €34,440 a €41,470).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu z całkowicie elektrycznym samochodem jest to IMO dużo sensownejsze rozwiązanie: nie grozi nam zatrzymanie się w przypadkowym miejscu, a co najwyżej nieco wolniejsza jazda.

Ale jakoś kupujący nie docenili tego auta - może z powodu ceny? :hmm:

Raczej z powodu mocy. W hybrydowym napedzie moc się sumuje. A w czysto elektrycznym móglby być taki moduł jako dodatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tyle że paliwa w i3 starcza na jakieś 100km...

Kompletnie bez sensu w tym samochodzie, a zmienia kwalifikację pojazdu z elektryka na hybrydę - wiec inne podatki (w krajach gdzie to ma znaczenie - np. u mnie różnica w cenie to €34,440 a €41,470).

To powinni sprzedawać to jako moduł wymienny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.