Skocz do zawartości

Prośba o poradę przy zakupie - nieopatrzony hatchback


Sylwester

Rekomendowane odpowiedzi

To nie ta Meriva - ja dałem linka do Merivy A. ;] Ale i tak jest na prawdę dużo miejsca w środku - moi rodzice testowali, trójkę wnuków i siebie wiezie bez problemów, bagażnik nie jest olbrzymi, ale gdyby nie wózek to i na wakacje by pojechali. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przymierzam się powoli do wymiany samochodu i zrobiłem sobie listę kryteriów jakie musi spełniać następca:

 

Nie wiem, czy te kryteria to nie jest trochę proszenie się o kłopoty.

Nie żebym źle życzył, wręcz przeciwnie - jestem ciekaw, co z tego wątku wyjdzie.

Ale moim zdaniem - długofalowo możesz umoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przymierzam się powoli do wymiany samochodu i zrobiłem sobie listę kryteriów jakie musi spełniać następca:

 - hatchback klasy kompakt,

 - silnik benzyna, może być z turbiną (ale nie mikrusy w rodzaju 1,0 / 3 cylindry),

 - moc w granicach 120-150KM

 - przestronny (z tyłu dwójka dzieci plus czasami dorosły)

 - komfortowy i dobrze wyciszony

 - przyzwoicie wykończony i w miarę bezawaryjny

 - wolałbym coś rzadziej spotykanego na naszych drogach - odpadają więc VW, Skody, Ople czy inne koreańczyki

 - budżet - w okolicy 35 tys. PLN

 

Rzućcie jakieś propozycje - dodam tylko, że kiedyś podobała mi się Multipla więc nietypowe "strzały" też mogą być :)

 

mnie się podoba z takich mniej opatrzonych aut na naszych drogach Volvo C30.

PRZYKŁADOWY EGZEMPLARZ

 

Jedynie nie ma drzwi z tylu, ale nie wpisałeś tego do wymagań. Z tego co wiem, to jest chyba Ford Focus w innym opakowaniu. Za to potrafi występować w fajnych bogato wyposażonych wersjach z mocniejszymi silnikami benzynowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mnie się podoba z takich mniej opatrzonych aut na naszych drogach Volvo C30.

PRZYKŁADOWY EGZEMPLARZ

 

Jedynie nie ma drzwi z tylu, ale nie wpisałeś tego do wymagań. Z tego co wiem, to jest chyba Ford Focus w innym opakowaniu. Za to potrafi występować w fajnych bogato wyposażonych wersjach z mocniejszymi silnikami benzynowymi.

 

Propozycja fajna - na pewno nie jest "opatrzony", ale IMO nie ma nic wspólnego z przestronnością z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycja fajna - na pewno nie jest "opatrzony", ale IMO nie ma nic wspólnego z przestronnością z tyłu.

 

piszesz to z doświadczenia? Moim zdaniem jest wystarczająco miejsca dla dwóch osób dorosłych. Brak drzwi jeszcze nie oznacza, że musi być ciasno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz to z doświadczenia? Moim zdaniem jest wystarczająco miejsca dla dwóch osób dorosłych. Brak drzwi jeszcze nie oznacza, że musi być ciasno

Volvo ogólnie nie grzeszą ilością miejsca. C30 nie jechałem, w V40 jakoś nadmiernie przestronnie z tyłu nie było, a ono raczej większe jest. A idąc Twoim tropem, to i w Matizie jest wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych osób z tyłu :P IMO przestronności to trzeba szukać w dużych (znaczy największych) przedstawicielach klasy C, a najlepiej w vanach budowanych na klasie C (czyli taki C-Max, Scenic II, Picasso) - jak już idziemy tropem klasy C.

Edytowane przez mdyrka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z tego co widzę to podwozie jest zabezpieczone antykorozyjnie, z tego co widziałem to jest gorzej niż u mnie w VIIgenie.

To jest chyba trend widoczny w wielu markach - zakładany przez producentów czas życia samochodu się skraca, więc nie ma sensu przesadzać. :D

W Nissanach podoba mi się "oszczędny" sposób zabezpieczenia podłogi - ta gumowa warstwa ochronna natryśnięta jest tylko w tych miejscach, gdzie nie ma plastikowych osłon, pod osłonami jest goły podkład. :facepalm:

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys jak mi sie gdzies trafi to sobie z ciekawosci usiade do takiej Merivy. Wg danych jest ok 10 cm wezsza od kompaktow.

 

Mama jak kupowała sobie nowe auto to padła propozycja Merivy ze strony dealera Opla. Siedziałem wtedy raz w Astrze H i zaraz w Merivie A. Węziej było w Merivie niż w Astrze, ale trochę szerzej niż w Corsie C. W CC czuć było tą ciasnotę, w Merivie nie zauważyłem tego tak mocno, tyle że w Merivie siedziałem sam w CC jechałem z 3 pasażerami. W Ignisie jest chyba podobnie jak w tej Merivie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba trend widoczny w wielu markach - zakładany przez producentów czas życia samochodu się skraca, więc nie ma sensu przesadzać. :D

 

 

Widzę jak zagmatwałem, ale chyba zrozumiałeś, że jest gorzej niż w poprzedniku :ok:

 

UFO z 2007 :facepalm: zdjęcie zapożyczone z innego forum.

 

100_6869201600x1200_zpslwrtzkmc-1.jpg

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy te kryteria to nie jest trochę proszenie się o kłopoty.

Nie żebym źle życzył, wręcz przeciwnie - jestem ciekaw, co z tego wątku wyjdzie.

Ale moim zdaniem - długofalowo możesz umoczyć.

Sugerujesz, że bezpieczniej się trzymać "klasyki"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licytujmy się :)

Focus też ma cienko zabezpieczone progi i też widziałem te auta pordzewiałe :) O ile w UFO kwiatki na zewnątrz tak nie wychodzą, tak od spodu dzieje się dużo ;]

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz, że bezpieczniej się trzymać "klasyki"?

 

Sugeruję, żebyś sam sobie odpowiedział na to pytanie.

Nietypowe aut często podnosi koszt napraw, w naszym pięknym kraju nie lubimy wydawać na eksploatację.

No i pytanie, co potem z odsprzedażą?

35 kPLN pozwala kupić przyzwoite, popularne auto, ale na coś z fantazją może być trochę mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Focus też ma cienko zabezpieczone progi i też widziałem te auta pordzewiałe

 

Potwierdzam. Miałem Focusa MK1, który w wieku 11 lat dostał nowe progi, bo stare(bez napraw blacharskich) już się nie nadawały do naprawy.

Ale podobno nowsze wersje są już lepiej zabezpieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.