Skocz do zawartości

Prius lpg


prawoimotoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

@@Ralph78,Ty lepiej powiedz jak tam wrażenia z Merivą :hehe:

Bo moja :piekna: delikatnie steruje w tym kierunku :ogien:

Oj kiepsko, dużo pali, nie jeździ a średnicę zawracania ma jak krążownik. Na plus jest dość cicho. Unikam jazdy jeśli tylko jest możliwe i daje prowadzić żonie. Aha i już gubi elementy ozdobne

Wysłane ze zmywarki

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kiepsko, dużo pali, nie jeździ a średnicę zawracania ma jak krążownik. Na plus jest dość cicho. Unikam jazdy jeśli tylko jest możliwe i daje prowadzić żonie. Aha i już gubi elementy ozdobne

Wysłane ze zmywarki

 

Dojeżdzasz IIRC 3 km do pracy, to czemu to spalanie Cię tak boli? 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojeżdzasz IIRC 3 km do pracy, to czemu to spalanie Cię tak boli?

Krótkie trasy mnie nie specjalnie nie dziwią bo mało które auto na dystansie 5km by paliło mało. Natomiast nawet trasa 400 km przy 110-120 km/h daje spalanie 8.5-8.7l. Sporo. Jazda regularna, bez spinki, tempomat i zero korków.

Wysłane ze zmywarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie trasy mnie nie specjalnie nie dziwią bo mało które auto na dystansie 5km by paliło mało. Natomiast nawet trasa 400 km przy 110-120 km/h daje spalanie 8.5-8.7l. Sporo. Jazda regularna, bez spinki, tempomat i zero korków.

Wysłane ze zmywarki

O kurde :facepalm:

Może sprawdz siakimś interfejsem temperature chłodziwa-mnie V50 podobnie palil gdy termostat utrzymywał minimalnie niższą temperaturę.Wskażnik na desce pokazywał odchylkę 1mm -trzeba było się uważnie wpatrzeć by to zauważyć..Wymiana termostatu-spalanie 1,5 litra w dół :oki:

A może po długim staniu w komisie coś z hamulcami nie jest OK?

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde :facepalm:

Może sprawdz siakimś interfejsem temperature chłodziwa-mnie V50 podobnie palil gdy termostat utrzymywał minimalnie niższą temperaturę.Wskażnik na desce pokazywał odchylkę 1mm -trzeba było się uważnie wpatrzeć by to zauważyć..Wymiana termostatu-spalanie 1,5 litra w dół :oki:

Niby nowe auto, teraz dobija do 10 kkm więc raczej powinno być ok. Przy najbliższej okazji sprawdzę,w domu interfejsu nie mam.

Hamulce są ok.

Wysłane ze zmywarki

Edytowane przez Ralph78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieco więcej? Trasa 4os + bagaże nad morze, średnia 6.2l przy jeżdzie autostradą. Mój diesel wciągnąłby ok 8.5l przy takiej jeżdzie. W mieście oczywiście bez porównania.

 

no wlasnie do publiki nie dociera... hybrydy w trasie są nadal oszczędniejsze niż zwykłe Pb... porównywalne z dieslami...

 

1. cykl pracy silnika - z zasady daje zyski

2. CVT - powoduje ze obroty zawsze są tam coby wystarczyło mocy na utrzymanie prędkości a nie tyle ile wynika z obrotów silnika na zapiętym biegu...

 

moj 300h w trasie pali 2-4 litrów (2 na krajowej, 4 na autostradzie) mniej niż byle mini turbo 1.6 THP z którego się przesiadłem... i ma sporo Hp więcej przy tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie do publiki nie dociera... hybrydy w trasie są nadal oszczędniejsze niż zwykłe Pb... porównywalne z dieslami...

 

1. cykl pracy silnika - z zasady daje zyski

2. CVT - powoduje ze obroty zawsze są tam coby wystarczyło mocy na utrzymanie prędkości a nie tyle ile wynika z obrotów silnika na zapiętym biegu...

 

moj 300h w trasie pali 2-4 litrów (2 na krajowej, 4 na autostradzie) mniej niż byle mini turbo 1.6 THP z którego się przesiadłem... i ma sporo Hp więcej przy tym...

 

Powiem szczerze, że też w to nie wierzyłem, bo tak logicznie to na trasie hybryda nie powinna mieć przewagi nad zwykłą jednostką, ale jest inaczej ;)

 

 

BTW. Czy wszystkie nowe hybrydy Toyoty są teraz w wersji plug-in ? Są ogólnie jakieś małe auta z taką opcją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj 300h w trasie pali 2-4 litrów (2 na krajowej, 4 na autostradzie) mniej niż byle mini turbo 1.6 THP z którego się przesiadłem... i ma sporo Hp więcej przy tym...

Znajomy po ponad roku eksploatacji 300h ma spalanie średnie 6,5 l/100km   :totalszok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że też w to nie wierzyłem, bo tak logicznie to na trasie hybryda nie powinna mieć przewagi nad zwykłą jednostką, ale jest inaczej ;)

Silnik pracuje w cyklu Atkinsona, do tego zawsze w najbardziej efektywnym punkcie charakterystyki. Plus na trasie też minimalnie się zwalnia i przyśpiesza - to w zupełności wystarcza do spożytkowania "hybrydowości"

BTW. Czy wszystkie nowe hybrydy Toyoty są teraz w wersji plug-in ? Są ogólnie jakieś małe auta z taką opcją ?

Nie. Tylko Prius Plug-in.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy po ponad roku eksploatacji 300h ma spalanie średnie 6,5 l/100km   :totalszok:

no ja też :)

 

generalnie trasy podnoszą tą srednią, bo na autostradzie przy 160+ na tempomacie bierze jednak >7. przy drodze krajowej i 90-120 - wychodzi ok 5. w miescie za to robię ok 6.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.