Ecotec Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Wczoraj przygarnąłem Trabanta z silnikiem 0,6 na mieszankę Okaz z symbolicznym przebiegiem ok. 45000 km, cały w oryginale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 2 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Wczoraj przygarnąłem Trabanta z silnikiem 0,6 na mieszankę Okaz z symbolicznym przebiegiem ok. 45000 km, cały w oryginale Kolejne fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Dużo bym dał, żeby się takim przejechać. Rodzice kupili Trabanta w 1988 w Polmozbycie tylko kombi. Obsłużył całą budowę domu, często z przyczepką, ale wyzionął ducha przy ok. 90 kkm. Środek identyczny, poza dźwignią zmiany biegów (w Twoim jest jakiś łącznik), ekonomizer, który przy 60 km/h pokazywał 1/2 zielone didy, gdy kończyło się paliwo i trzeba było przełączyć na rezerwę to wskaźnik leciał na pomarańczowe diody, ogrzewania w zimie to nie miało za grosz, ale czego się spodziewać po silniku chłodzonym powietrzem. Do tej pory pamiętam jak chodzą poszczególne biegi. Ehhhh, wróciły wspomnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Zapraszam, przyjedź to się karniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Fajny stan Który to rocznik ? Ojciec miał w takim kolorze z 1982r. Co ja tym autem wyrabiałem na początku lat 90-tych to głowa mała. Ech wspomnienia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Nigdy nawet nie jechałem Trabantem, ale zawsze w ramowych autach zawchwycała mnie ta idealnie płaska podłoga i brak progów. Do czego służy ta dziura przed pasażerem ? Co obsługują te dźwigienki pod radiem ? Czy ten Trabant jest w automacie, że ma tylko 2 pedały ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Nigdy nawet nie jechałem Trabantem, ale zawsze w ramowych autach zawchwycała mnie ta idealnie płaska podłoga i brak progów. Do czego służy ta dziura przed pasażerem ? Co obsługują te dźwigienki pod radiem ? Czy ten Trabant jest w automacie, że ma tylko 2 pedały ? Dziura przed pasażerem służy zapewne do trzymania się tegoż pasażera w czasie szaleńczej jazdy Gdzieś tam pod deską jest jeszcze kranik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Czy ten Trabant jest w automacie, że ma tylko 2 pedały to jest hycomat byly bardzo popularne w holandii w latach 70-tych wtedy najtanszy wozek dla inwalidy na rynku Wytaptane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Co obsługują te dźwigienki pod radiem ? Dźwigienki są do sterowania ciepłym/zimnym powietrzem i kierunkiem nawiewu. Jeszcze głębiej jest kranik motocyklowy do przełączania na rezerwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 to jest hycomat byly bardzo popularne w holandii w latach 70-tych wtedy najtanszy wozek dla inwalidy na rynku Wytaptane A jak to działa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Peni A jak to działa ? Pewnie na zasadzie automatycznego sprzęgła. Puszczasz nogę z gazu następuje wysprzęglenie, zapinasz kolejny bieg ( chyba z trzech ) i lecisz z chmurą dymu w lusterku wstecznym Na mazur raz jechałem takim wehikułem jako pasażer PS. Tankowanie jest też efektowne: otwierasz maskę i tam jest zbiorniczek ( miał chyba specjalną linijkę do mierzenia poziomu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 A jak to działa ? wiem tyle co z niemieckiej wiki Der Hycomat ist eine automatische, elektro-hydraulische Kupplungsbetätigung utkwil mi w pamieci bo brat mojej babki (nie mial nogi) dostal dotacje z gminy i kupil takiego mialem moze 7-8 lat ale nazwe hycomat, terkotanie silnika i niebieskie spaliny pamietam Wytaptane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Peni Pewnie na zasadzie automatycznego sprzęgła. Puszczasz nogę z gazu następuje wysprzęglenie, zapinasz kolejny bieg ( chyba z trzech ) i lecisz z chmurą dymu w lusterku wstecznym Na mazur raz jechałem takim wehikułem jako pasażer PS. Tankowanie jest też efektowne: otwierasz maskę i tam jest zbiorniczek ( miał chyba specjalną linijkę do mierzenia poziomu ) Tankowanie to akurat pamiętam, że Trabant ma zasilanie w paliwo opadowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Kilka dodatkowych zdjęć np. cięgna, pedały, miarka paliwa itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Kilka dodatkowych zdjęć np. cięgna, pedały, miarka paliwa itp. To w końcu są 3 pedały ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Jak widać są trzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Był jeszcze pełen hycomat - z manetką motocyklową - pedały nie były w ogóle potrzebne. Biegi są 4, a nie 3 jak ktoś napisał. Ciekawostka odnośnie pedałów - pedał gazu jest na środku auta. Auto może mieć tempomat, pod warunkiem, że kierowca nie jedzie sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Zapraszam, przyjedź to się karniesz Dziękuję za zaproszenie. Zapewne nie będę miał okazji skorzystać, lecz nigdy nic nie wiadomo. Mam tyle pozytywnych wspomnień z takim autem, że nie wiem czy nie zacznę szukać czegoś podobnego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Był jeszcze pełen hycomat - z manetką motocyklową - pedały nie były w ogóle potrzebne. Biegi są 4, a nie 3 jak ktoś napisał. Ciekawostka odnośnie pedałów - pedał gazu jest na środku auta. Auto może mieć tempomat, pod warunkiem, że kierowca nie jedzie sam Ja pisałem że trzy, dałbym sobie rękę uciąć i bym teraz nie miał ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonzo Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Kilka dodatkowych zdjęć np. cięgna, pedały, miarka paliwa itp. Wygląda niezle , ale co to za rzezba na lewym nadkolu jest ? . No i zbiornik spryskiwaczy chyba o Lady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 A jak to działa ? Jest pompa hydrauliczna i siłownik który odpycha łapę sprzęgła, która jest połączona sprężyną z pedałem sprzęgła. Do jazdy, wciskamy pedał sprzęgła do podłogi i blokujemy na zapadkę. Na wolnych obrotach pompa daje niskie ciśnienie i nie pokonuje sprężyny która wciska łapę sprzęgła (rozsprzęglone), jak obroty wzrosną to ciśnienie wzrasta i stopniowo pokonuje sprężynę powodując zasprzęglenie. Dodatkowo w układzie jest elektrozawór sterujący ciśnieniem hydrauliki a w dźwigni zmiany biegów jest stycznik - każde dotknięcie dźwigni zmiany biegów powoduje przełączenie elektrozaworu i rozsprzęglenie, dzięki czemu możliwa jest zmiana biegów podczas jazdy. Kurde, miałem identycznego - tyle że z 2x mniejszym przebiegiem i ostatni rok produkcji. Niestety 8 lat temu nie było mnie stać na taką zabawkę i musiałem sprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Hej, mam na strychu jakieś części któ©e sam kupiłem do Trampiszona gdy trabiego jeszcze miałem. Jak coś to pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2016 Napiszę podobnie jak Tomo w sąsiednim wątku: Dziś o 14-tej zajeżdża i Trabant odjeżdża do nowego właściciela.Człowiek "z branży" bo już ma Malucha i Fiata 125p na żółtych tablicach. Tak mówił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 18 Października 2016 Udostępnij Napisano 18 Października 2016 Napiszę podobnie jak Tomo w sąsiednim wątku: Dziś o 14-tej zajeżdża i Trabant odjeżdża do nowego właściciela. Człowiek "z branży" bo już ma Malucha i Fiata 125p na żółtych tablicach. Tak mówił Myślisz, że za tydzień wypłynie na Allegro za 9 TPLN ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2016 Kto wie czy nie wypłynie, mówił że miłośnik bo kiedyś miał takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Kto wie czy nie wypłynie, mówił że miłośnik bo kiedyś miał takiego. Ja miałem w życiu 3 małe fiaty a jednak miłośnikiem bym się nie nazwał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.