Sylwester Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Cześć Znajomy zastanawia się nad zakupem auta z silnikiem 1,4 z Multiair (140KM). Wyprodukowany w 2 poł 2012, Przebieg niby 30 tys km. Czy ktoś ma doświadczenia z silnikami z Multiair? Jak wygląda trwałość? Trzeba to jakoś specjalnie serwisować? Z góry dziekuję za wszelkie sugestie PS Ktoś ma może dostęp do bazy serwisowej Fiata? Chciałbym sprawdzic na ile prawdziwe są dane w ogłoszeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Cześć Znajomy zastanawia się nad zakupem auta z silnikiem 1,4 z Multiair (140KM). Wyprodukowany w 2 poł 2012, Przebieg niby 30 tys km. Czy ktoś ma doświadczenia z silnikami z Multiair? Jak wygląda trwałość? Trzeba to jakoś specjalnie serwisować? Z góry dziekuję za wszelkie sugestie PS Ktoś ma może dostęp do bazy serwisowej Fiata? Chciałbym sprawdzic na ile prawdziwe są dane w ogłoszeniu Nie bać się. Nawet jak padnie, to (wiem z Internetów...) wymiana samego siłownika MultiAir jest dość tania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Cześć Znajomy zastanawia się nad zakupem auta z silnikiem 1,4 z Multiair (140KM). Wyprodukowany w 2 poł 2012, Przebieg niby 30 tys km. Czy ktoś ma doświadczenia z silnikami z Multiair? Jak wygląda trwałość? Trzeba to jakoś specjalnie serwisować? Z góry dziekuję za wszelkie sugestie PS Ktoś ma może dostęp do bazy serwisowej Fiata? Chciałbym sprawdzic na ile prawdziwe są dane w ogłoszeniu Moj ma w tej chwili jakies 75kkm i na razie jeszcze wiekszych problemow nie bylo. Kilka razy zdarzylo mu sie wywalic checka, ale po pieciu ponownych uruchomieniach silnika znikal Fiat... Moim zdaniem najgorsza wada tego silnika jest to, ze max moment ma dopiero w okolicach 3000 obr i to czuc. Trzeba go krecic w miare wysoko, zeby jechal, a ja kupujac silnik doladowany chcialbym, zeby ciagnal w calym zakresie obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jantarel Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Silniki to najmocniejsze strony Fiatów. Pierwsze Multiairy miały jakieś problemy, ale to padały te całe aktywatory (czy jak to się nazywa) na tyle szybko, że się na gwarancję łapały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 (edytowane) Cześć Znajomy zastanawia się nad zakupem auta z silnikiem 1,4 z Multiair (140KM). Wyprodukowany w 2 poł 2012, Przebieg niby 30 tys km. Czy ktoś ma doświadczenia z silnikami z Multiair? Jak wygląda trwałość? Trzeba to jakoś specjalnie serwisować? Z góry dziekuję za wszelkie sugestie PS Ktoś ma może dostęp do bazy serwisowej Fiata? Chciałbym sprawdzic na ile prawdziwe są dane w ogłoszeniu Napisz jak człowiek posta - jaki model autka bo były różne moduły MA i różnią się ceną stopniem awaryjności czy potrzebą kalibracji etc Edytowane 4 Października 2016 przez Dareek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester Napisano 4 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Napisz jak człowiek posta - jaki model autka bo były różne moduły MA i różnią się ceną stopniem awaryjności czy potrzebą kalibracji etc Lancia Delta z 2012. Silnik tam jest chyba taki sam jak w Fiacie Bravo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 (edytowane) Lancia Delta z 2012. Silnik tam jest chyba taki sam jak w Fiacie Bravo? tak - koszt modułu MA ok 3 tyś pln. Pamiętaj o kalibracji modułu po wymianie oleju. Jakoś nie słyszałem o usterkach MA w Bravo i Delcie - dużo więcej w Giulietcie. a wystarczy wymienić takie sitko na przewodzie olejowym i spokój. Edytowane 4 Października 2016 przez Dareek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 5 Października 2016 Udostępnij Napisano 5 Października 2016 tak - koszt modułu MA ok 3 tyś pln. Pamiętaj o kalibracji modułu po wymianie oleju. Jakoś nie słyszałem o usterkach MA w Bravo i Delcie - dużo więcej w Giulietcie. a wystarczy wymienić takie sitko na przewodzie olejowym i spokój. a ten modul psuje sie czesto? jakies mozliwosci regeneracji/tanie uzywki? czy psuje sie wskutek naturalnego zuzycia czy tez niewlasciwego uzytkowania (brak kalibracji itp). Czy tez jedno i drugie? Bo jak tak to "fajny" silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Października 2016 Udostępnij Napisano 5 Października 2016 zatyka się filtr (sitko) na przewodzie doprowadzającym olej- mało kto go czyści przy wymianie oleju stąd 80-90% usterek. Nie słyszałem o regeneracji modułu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester Napisano 5 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2016 tak - koszt modułu MA ok 3 tyś pln. Pamiętaj o kalibracji modułu po wymianie oleju. Jakoś nie słyszałem o usterkach MA w Bravo i Delcie - dużo więcej w Giulietcie. a wystarczy wymienić takie sitko na przewodzie olejowym i spokój. Czy to znaczy, że w Bravo/Delcie nie ma tego sitka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Października 2016 Udostępnij Napisano 5 Października 2016 sitko ma każdy moduł tylko że userzy go nie czyszczą przy wymianie oleum i stad problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 Moj ma w tej chwili jakies 75kkm i na razie jeszcze wiekszych problemow nie bylo. Kilka razy zdarzylo mu sie wywalic checka, ale po pieciu ponownych uruchomieniach silnika znikal Fiat... Moim zdaniem najgorsza wada tego silnika jest to, ze max moment ma dopiero w okolicach 3000 obr i to czuc. Trzeba go krecic w miare wysoko, zeby jechal, a ja kupujac silnik doladowany chcialbym, zeby ciagnal w calym zakresie obrotow. Przy jakich 3 tyś? MA 1.4 140KM maks. moment 230NM ma przy 1750obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 (edytowane) tak - koszt modułu MA ok 3 tyś pln. Pamiętaj o kalibracji modułu po wymianie oleju. Jakoś nie słyszałem o usterkach MA w Bravo i Delcie - dużo więcej w Giulietcie. a wystarczy wymienić takie sitko na przewodzie olejowym i spokój. Od pewnego momentu nie ma czegoś takiego jak kalibracja po wymianie oleju, należy tylko poinformować ECU, że zmieniono olej (w sofcie nie pokazuje w odpowiednich autach opcji kalibracji). Najważniejsza sprawa w tym silniku, to wymiana oleju maks. po 15tyś. km, czyszczenie/wymiana filtra modułu MultiAir - znajduje się pod pokrywą rozrządu - śruba, warto dodać jeszcze, że należy zajmować się filtrem oleju na dolocie oleju do turbiny! Nie każdy to robi! To ostatnie nie dotyczy tylko MA, ale uturbionych. Edytowane 6 Października 2016 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 (edytowane) Przy jakich 3 tyś? MA 1.4 140KM maks. moment 230NM ma przy 1750obr/min.Szkoda, ze tylko na papierze Edytowane 6 Października 2016 przez The_Komandos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 Szkoda, ze tylko na papierze Zaciekawiło mnie to co napisałeś. Wygląda na to że to jednak prawda. Wykres znaleziony w googlach To Fiat Bravo 1.4 140KM MultiAir przed tuningiem i po. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 (edytowane) Ten wykres to ściema. Moim MA 140KM przejechałem już 7000km i w życiu nie powiem, że maks. moment ma przy 3000obr! Równo ciągnie od 1800obr. (bardzo dobrze czuć to przejście), nic przy 3tyś. się nie zmienia. Co więcej normalna jazda do 100km/h zawiera sie w zakresie obrotów 1500-2100, nie ma potrzeby wkręcania na obroty. Papier wszystko przyjmie, a ludzie wszystko łykną... Taki wykres można znaleźć na każdej stronie z wykresami... Edytowane 6 Października 2016 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Ten wykres to ściema. Moim MA 140KM przejechałem już 7000km i w życiu nie powiem, że maks. moment ma przy 3000obr! Równo ciągnie od 1800obr. (bardzo dobrze czuć to przejście), nic przy 3tyś. się nie zmienia. Co więcej normalna jazda do 100km/h zawiera sie w zakresie obrotów 1500-2100, nie ma potrzeby wkręcania na obroty. Papier wszystko przyjmie, a ludzie wszystko łykną... Taki wykres można znaleźć na każdej stronie z wykresami... Nie sciema, ja mam praktycznie identyczny wykres i widzialem jeszcze kilka podobnych Moze po prostu Ty trafiles dobry egzemplarz, ale to raczej szczescie niz regula przy tym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 , warto dodać jeszcze, że należy zajmować się filtrem oleju na dolocie oleju do turbiny! Nie każdy to robi! To ostatnie nie dotyczy tylko MA, ale uturbionych. A jak wygląda ten filtr i gdzie go można odnaleźć? Użytkuje t-jeta i chciałbym do tego filtra zajrzeć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 A jak wygląda ten filtr i gdzie go można odnaleźć? Użytkuje t-jeta i chciałbym do tego filtra zajrzeć? Filtr siatkowy, jest w śrubie od strony zasilania olejem - przewód olejowy na górze turbiny - filtr jest w środku śruby, którą przykręca się metalowy przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Nie sciema, ja mam praktycznie identyczny wykres i widzialem jeszcze kilka podobnych Moze po prostu Ty trafiles dobry egzemplarz, ale to raczej szczescie niz regula przy tym silniku. Wykresy na niskich obrotach są mało wiarygodne na większości hamowni. Różnice między hamowaniami są ogromne (gdzie moc wychodzi identyczna). Kwestia czy jest odpowiednie obciążenie i gaz wciśnięty na wysokim biegu do deski od jałowych obrotów, żeby turbo miało czas się rozpędzić. I tak prawie nigdy nie wyjdzie to co deklaruje producent, ale może być blisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Filtr siatkowy, jest w śrubie od strony zasilania olejem - przewód olejowy na górze turbiny - filtr jest w środku śruby, którą przykręca się metalowy przewód. Dzięki, będę szukał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kristoferson Napisano 9 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Witam jeżdżę Jeep Renegade 1.4 Multiair 140 KM. Dzisiaj miałem 1 przegląd gwarancyjny, wymiana oleju itp. wykasowanie inspekcji. ty Pytałem o kalibrację MA ale nic takiego nie trzeba. Czytam o tym filtrze siatkowym na górze turbiny Czy da się go samemu wyczyścić, wymienić. Jaki ma wpływ na MA ? Ponadto jest filtr siatkowy w MA gdzieś za obudową rozrządu. Czy da się go samemu wyczyścić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajtkezjusz Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Trochę odkopię Filtr turbiny jest na turbinie ! Z góry i kosztuje z podkładkami ok 70 zł ,wymiana co ok 45 tyś km . Filtr MA jest pod pokrywą zaworów i wystarczy (jeśli olej wymieniasz max co 15 tyś km ) wymienic go z rozrządem . Koszt ok 140 zł . Siateczka jest na tyle duża i pojemna ,że zapewnia żywotność na ten czas . Lepiej skrócić wymianę oleju na co ok 10 tys km i stosować dobre filtry oleju . Po wymnianie oleju trzeba kliknąć w kompie diagnostycznym info , że wymieniony został olej w dziale uniair(multiair) ,to tak aby ECU wiedziało ,że olej jest nowy celem kompensowania luzów zaworowych .Olej o wymaganej aprobacie Fiata !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.