Skocz do zawartości

Silnik z Multiair - bać się?


Sylwester

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Znajomy zastanawia się nad zakupem auta z silnikiem 1,4 z Multiair (140KM). Wyprodukowany w 2 poł 2012, Przebieg niby 30 tys km.

Czy ktoś ma doświadczenia z silnikami z Multiair? Jak wygląda trwałość? Trzeba to jakoś specjalnie serwisować?

 

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie :piwko:

 

PS

Ktoś ma może dostęp do bazy serwisowej Fiata?  Chciałbym sprawdzic na ile prawdziwe są dane w ogłoszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Znajomy zastanawia się nad zakupem auta z silnikiem 1,4 z Multiair (140KM). Wyprodukowany w 2 poł 2012, Przebieg niby 30 tys km.

Czy ktoś ma doświadczenia z silnikami z Multiair? Jak wygląda trwałość? Trzeba to jakoś specjalnie serwisować?

 

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie :piwko:

 

PS

Ktoś ma może dostęp do bazy serwisowej Fiata?  Chciałbym sprawdzic na ile prawdziwe są dane w ogłoszeniu

Nie bać się. Nawet jak padnie, to (wiem z Internetów...) wymiana samego siłownika MultiAir jest dość tania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Znajomy zastanawia się nad zakupem auta z silnikiem 1,4 z Multiair (140KM). Wyprodukowany w 2 poł 2012, Przebieg niby 30 tys km.

Czy ktoś ma doświadczenia z silnikami z Multiair? Jak wygląda trwałość? Trzeba to jakoś specjalnie serwisować?

 

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie :piwko:

 

PS

Ktoś ma może dostęp do bazy serwisowej Fiata?  Chciałbym sprawdzic na ile prawdziwe są dane w ogłoszeniu

Moj ma w tej chwili jakies 75kkm i na razie jeszcze wiekszych problemow nie bylo.

Kilka razy zdarzylo mu sie wywalic checka, ale po pieciu ponownych uruchomieniach silnika znikal :) Fiat... :P

 

Moim zdaniem najgorsza wada tego silnika jest to, ze max moment ma dopiero w okolicach 3000 obr i to czuc.

Trzeba go krecic w miare wysoko, zeby jechal, a ja kupujac silnik doladowany chcialbym, zeby ciagnal w calym zakresie obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Znajomy zastanawia się nad zakupem auta z silnikiem 1,4 z Multiair (140KM). Wyprodukowany w 2 poł 2012, Przebieg niby 30 tys km.

Czy ktoś ma doświadczenia z silnikami z Multiair? Jak wygląda trwałość? Trzeba to jakoś specjalnie serwisować?

 

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie :piwko:

 

PS

Ktoś ma może dostęp do bazy serwisowej Fiata?  Chciałbym sprawdzic na ile prawdziwe są dane w ogłoszeniu

Napisz jak człowiek posta - jaki model autka bo były różne moduły MA i różnią się ceną stopniem awaryjności czy potrzebą kalibracji etc

Edytowane przez Dareek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak człowiek posta - jaki model autka bo były różne moduły MA i różnią się ceną stopniem awaryjności czy potrzebą kalibracji etc

Lancia Delta z 2012.

Silnik tam jest chyba taki sam jak w Fiacie Bravo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancia Delta z 2012.

Silnik tam jest chyba taki sam jak w Fiacie Bravo?

tak - koszt modułu MA ok 3 tyś pln. Pamiętaj o kalibracji modułu po wymianie oleju. Jakoś nie słyszałem o usterkach MA w Bravo i Delcie - dużo więcej w Giulietcie. a wystarczy wymienić takie sitko na przewodzie olejowym i spokój.

Edytowane przez Dareek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - koszt modułu MA ok 3 tyś pln. Pamiętaj o kalibracji modułu po wymianie oleju. Jakoś nie słyszałem o usterkach MA w Bravo i Delcie - dużo więcej w Giulietcie. a wystarczy wymienić takie sitko na przewodzie olejowym i spokój.

 

a ten modul psuje sie czesto? jakies mozliwosci regeneracji/tanie uzywki? czy psuje sie wskutek naturalnego zuzycia czy tez niewlasciwego uzytkowania (brak kalibracji itp). Czy tez jedno i drugie?

 

Bo jak tak to "fajny" silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - koszt modułu MA ok 3 tyś pln. Pamiętaj o kalibracji modułu po wymianie oleju. Jakoś nie słyszałem o usterkach MA w Bravo i Delcie - dużo więcej w Giulietcie. a wystarczy wymienić takie sitko na przewodzie olejowym i spokój.

Czy to znaczy, że w Bravo/Delcie nie ma tego sitka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ma w tej chwili jakies 75kkm i na razie jeszcze wiekszych problemow nie bylo.

Kilka razy zdarzylo mu sie wywalic checka, ale po pieciu ponownych uruchomieniach silnika znikal :) Fiat... :P

 

Moim zdaniem najgorsza wada tego silnika jest to, ze max moment ma dopiero w okolicach 3000 obr i to czuc.

Trzeba go krecic w miare wysoko, zeby jechal, a ja kupujac silnik doladowany chcialbym, zeby ciagnal w calym zakresie obrotow.

Przy jakich 3 tyś? MA 1.4 140KM maks. moment 230NM ma przy 1750obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - koszt modułu MA ok 3 tyś pln. Pamiętaj o kalibracji modułu po wymianie oleju. Jakoś nie słyszałem o usterkach MA w Bravo i Delcie - dużo więcej w Giulietcie. a wystarczy wymienić takie sitko na przewodzie olejowym i spokój.

Od pewnego momentu nie ma czegoś takiego jak kalibracja po wymianie oleju, należy tylko poinformować ECU, że zmieniono olej (w sofcie nie pokazuje w odpowiednich autach opcji kalibracji).

Najważniejsza sprawa w tym silniku, to wymiana oleju maks. po 15tyś. km, czyszczenie/wymiana filtra modułu MultiAir - znajduje się pod pokrywą rozrządu - śruba, warto dodać jeszcze, że należy zajmować się filtrem oleju na dolocie oleju do turbiny! Nie każdy to robi! To ostatnie nie dotyczy tylko MA, ale uturbionych.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wykres to ściema. Moim MA 140KM przejechałem już 7000km i w życiu nie powiem, że maks. moment ma przy 3000obr! Równo ciągnie od 1800obr. (bardzo dobrze czuć to przejście), nic przy 3tyś. się nie zmienia. Co więcej normalna jazda do 100km/h zawiera sie w zakresie obrotów 1500-2100, nie ma potrzeby wkręcania na obroty. Papier wszystko przyjmie, a ludzie wszystko łykną... Taki wykres można znaleźć na każdej stronie z wykresami...

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wykres to ściema. Moim MA 140KM przejechałem już 7000km i w życiu nie powiem, że maks. moment ma przy 3000obr! Równo ciągnie od 1800obr. (bardzo dobrze czuć to przejście), nic przy 3tyś. się nie zmienia. Co więcej normalna jazda do 100km/h zawiera sie w zakresie obrotów 1500-2100, nie ma potrzeby wkręcania na obroty. Papier wszystko przyjmie, a ludzie wszystko łykną... Taki wykres można znaleźć na każdej stronie z wykresami...

Nie sciema, ja mam praktycznie identyczny wykres i widzialem jeszcze kilka podobnych

Moze po prostu Ty trafiles dobry egzemplarz, ale to raczej szczescie niz regula przy tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, warto dodać jeszcze, że należy zajmować się filtrem oleju na dolocie oleju do turbiny! Nie każdy to robi! To ostatnie nie dotyczy tylko MA, ale uturbionych.

A jak wygląda ten filtr i gdzie go można odnaleźć? Użytkuje t-jeta i chciałbym do tego filtra zajrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda ten filtr i gdzie go można odnaleźć? Użytkuje t-jeta i chciałbym do tego filtra zajrzeć?

Filtr siatkowy, jest w śrubie od strony zasilania olejem - przewód olejowy na górze turbiny - filtr jest w środku śruby, którą przykręca się metalowy przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sciema, ja mam praktycznie identyczny wykres i widzialem jeszcze kilka podobnych

Moze po prostu Ty trafiles dobry egzemplarz, ale to raczej szczescie niz regula przy tym silniku.

Wykresy na niskich obrotach są mało wiarygodne na większości hamowni. Różnice między hamowaniami są ogromne (gdzie moc wychodzi identyczna). Kwestia czy jest odpowiednie obciążenie i gaz wciśnięty na wysokim biegu do deski od jałowych obrotów, żeby turbo miało czas się rozpędzić. I tak prawie nigdy nie wyjdzie to co deklaruje producent, ale może być blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr siatkowy, jest w śrubie od strony zasilania olejem - przewód olejowy na górze turbiny - filtr jest w środku śruby, którą przykręca się metalowy przewód.

Dzięki, będę szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam jeżdżę Jeep Renegade 1.4 Multiair 140 KM. Dzisiaj miałem 1 przegląd gwarancyjny, wymiana oleju itp. wykasowanie inspekcji. ty Pytałem o kalibrację MA ale nic takiego nie trzeba.

Czytam o tym filtrze siatkowym na górze turbiny  Czy da się go samemu wyczyścić, wymienić. Jaki ma wpływ na MA ? Ponadto jest filtr siatkowy w MA gdzieś za obudową rozrządu. Czy da się go samemu wyczyścić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Trochę odkopię :) Filtr turbiny jest na turbinie ! Z góry i kosztuje z podkładkami ok 70 zł ,wymiana co ok 45 tyś km . Filtr MA jest pod pokrywą zaworów i wystarczy (jeśli olej wymieniasz max co 15 tyś km ) wymienic go z rozrządem . Koszt ok 140 zł . Siateczka jest na tyle duża i pojemna ,że zapewnia żywotność na ten czas . Lepiej skrócić wymianę oleju na co ok 10 tys km i stosować dobre filtry oleju . Po wymnianie oleju trzeba kliknąć w kompie diagnostycznym info , że wymieniony został olej w dziale uniair(multiair) ,to tak aby ECU wiedziało ,że olej jest nowy celem kompensowania luzów zaworowych .Olej o wymaganej aprobacie Fiata !! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.