Koonrad Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 i stało się, c-max'ik odjechał ... do nowej właścicielki w sumie dokładnie po 7latach, wspólnych 110kkm (choć planowane było 5lat) auto kupiłem od pierwszego właściciela z 70kkm na liczniku w 2009r od razu dostał LPG (BRC, praktycznie zero problemów z instalacją, instalacja z lubryfikacją) i tak się zaczęło była hamownia był i kamperem piksel mode takie przygody też bywały zjeździliśmy kawałek EU - Grecja, Chorwacja, Rumunia, Węgry i ostatnia tegoroczna wyprawa było że to maksia wozili przez 110kkm zrobiłem z grubszych rzeczy montaż lpg - 3000zł 2x opony (kpl zimowych i letnich) - 1600zł akumulator - 300zł alternator - 600zł sprzęgło kpl przy 140kkm -1400zł pierdoły w zawieszeniu w sumie na ok 1000zł pewnie się uzbierało pewnie z 10kzł się uzbierało utrata wartości 19kzł ubezpieczenie pakiet ok 1200zł/rok razem 37kzł/7, czyli jakies 5,3kzl/rok dużym plusem był koszt paliwa, przy spalaniu średnio 10L 100km wychodziło jakieś 20-22zł (obecnie nawet poniżej 20zł) niestety po 12latach c-max zaczął ulegać biodegradacji wyszły głównie elementy już wcześniej naprawiane - próg, ranty drzwi, tylne nadkole drzwi które były oryginalne zero rdzy, próg oryginalny zdrowy mówią że ludzie cieszą się jak sprzedają ... a ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 i do tych 180 tys przejechanych nie musiales robic tylnego zawieszenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 4 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2016 i do tych 180 tys przejechanych nie musiales robic tylnego zawieszenia? wymieniłem amorki (dostałem za free przy kupnie) razem z bałwankami wymieniłem jakieś tuleje za 400zł czyba słynne cukierki nic więcej nie robiłem zresztą z przodu też tylko tuleje na wahaczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 i stało się, c-max'ik odjechał ... do nowej właścicielki w sumie dokładnie po 7latach, wspólnych 110kkm (choć planowane było 5lat) Kupiles go jako 5 latka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 wymieniłem amorki (dostałem za free przy kupnie) razem z bałwankami wymieniłem jakieś tuleje za 400zł czyba słynne cukierki nic więcej nie robiłem zresztą z przodu też tylko tuleje na wahaczu u mnie z przodu tez tylko te tuleje. za to tyl to wszystko wymienione: amorki przy 60 tys a wszystkie tuleje lub wahacze przy 160 tys. tylko sprezyny zostaly stare. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 a czemu sprzedales? nie lepiej byloby na jakiegos dobrego blacharza pozalowac z 1-2 tysie ..... i cieszyc sie dalej tak niezawodnym i zadbanym fordzikiem? No chyba, ze zmienily sie potrzeby (auto wieksze/mniejsze) itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 a czemu sprzedales? nie lepiej byloby na jakiegos dobrego blacharza pozalowac z 1-2 tysie ..... i cieszyc sie dalej tak niezawodnym i zadbanym fordzikiem? No chyba, ze zmienily sie potrzeby (auto wieksze/mniejsze) itp Problem w tym, ze wraz z wiekiem kazde auto wymaga coraz wiecej uwagi... No i ile mozna jezdzic tym samym autem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2016 a czemu sprzedales? nie lepiej byloby na jakiegos dobrego blacharza pozalowac z 1-2 tysie ..... i cieszyc sie dalej tak niezawodnym i zadbanym fordzikiem? No chyba, ze zmienily sie potrzeby (auto wieksze/mniejsze) itp zmieniły się priorytety, c-max miał wozić wózek, teraz wózek już nie potrzebny już jak go kupowałem to miało być coś 4x4, niestety wózek przeważył plan był że ma być 5lat, został z nami 7 więc i tak dłużej niż planowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2016 Problem w tym, ze wraz z wiekiem kazde auto wymaga coraz wiecej uwagi... No i ile mozna jezdzic tym samym autem? o to to, a życie jest krótkie marzyłem o trafiło przypadkiem na Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harnas80 Napisano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Z innej beczki. Jak myślicie czy takie auto dla jednej osoby na przede wszystkim dojazdy do pracy jako wygodne autko to dobry pomysł? Myślę o 2 litrowym silniku z lpg i nie wiem jak się spisywały ale jak by się trafił automat. Sorki że tu ale uderzam do źródła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Ja sie zastanawiam czy na 15kkm rocznie zakładac gaz do focusa 100KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 22 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Teraz, arek_m napisał: Ja sie zastanawiam czy na 15kkm rocznie zakładac gaz do focusa 100KM. Ja planuje przebiegi po 10kkm i gaz założony zaraz po kupnie do foki założysz instalkę za 2.5kzl i po roku zarabiasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Tu ponoc dobrze robią..http://www.pitec.pl/cennik/ Jakie są koszty roczne takiej eksploatacji gazu.Przegląd 180zł to wiem ... Jak z zaworami ?rano mi jeden poklepuje nie pogorszy sie to? .Nie wiem czy u mnie sie reguluje wogule.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harnas80 Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Koledzy który silnik jest bardziej wart uwagi 1,8 czy 2,0? Czy są między nimi znaczące koszty obsługi i utrzymania? Od którego rocznika warto zainteresować się c maxem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 24 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 16 minut temu, robertharnas napisał: Koledzy który silnik jest bardziej wart uwagi 1,8 czy 2,0? Czy są między nimi znaczące koszty obsługi i utrzymania? Od którego rocznika warto zainteresować się c maxem? to są praktycznie te same silniki, oba jeżdżą w mondeo, sporo na LPG i nic złego się nie dzieje mój zrobił 120kkm na LPG (sprzedałem przy 180kkm na liczniku) i jedyny minus że trochę podpijał już olej, ale TTTM oba mają regulację luzów zaworowych na szklankach, co trochę podraża ew zabawę u siebie robiłem kontrolę 2x (zalecają co 60kkm) i było ok (koszt 60-100zł robocizna i ew 100zł uszczelka z tego co pamiętam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 24 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Dnia 22.01.2017 o 12:18, arek_m napisał: Tu ponoc dobrze robią..http://www.pitec.pl/cennik/ Jakie są koszty roczne takiej eksploatacji gazu.Przegląd 180zł to wiem ... Jak z zaworami ?rano mi jeden poklepuje nie pogorszy sie to? .Nie wiem czy u mnie sie reguluje wogule.. w 1.6 to chyba jeszcze płytki ? więc powinno być taniej jak w 1.8 i 2.0 gdzie są szklanki koszt LPG to droższy przegląd i ew przegląd instalacji - 50-100zł a jak zrobisz sam to koszt filterków za 20zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 mechanik mówi że w 1,6 sa szklanki. To tam chyba nie wyreguluje szklanek w przypadku gazu.. Takie zestawy mi oferuja: 1. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze REG - najlepsza wśród niedrogich na rynku - 2400 zł2. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze AC W02 - opcja pośrednia, w mojej opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej - 2700 zł3. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze AC W02 - prawdopodobnie najlepszy bezwzględnie układ IV gen. na rynku - 3000 zł.Do tego w cenie: reduktor AC R-01,wielozawór Tomasetto AT-02,elektrozawór Valtek 03,Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01Prury Faro PCV,węże Parker,opaski NORMA,taśmy izolacyjne TESA,złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 mechanik mówi że w 1,6 sa szklanki. To tam chyba nie wyreguluje szklanek w przypadku gazu.. Takie zestawy mi oferuja: 1. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze REG - najlepsza wśród niedrogich na rynku - 2400 zł2. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze AC W02 - opcja pośrednia, w mojej opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej - 2700 zł3. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze AC W02 - prawdopodobnie najlepszy bezwzględnie układ IV gen. na rynku - 3000 zł.Do tego w cenie: reduktor AC R-01,wielozawór Tomasetto AT-02,elektrozawór Valtek 03,Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01Prury Faro PCV,węże Parker,opaski NORMA,taśmy izolacyjne TESA,złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł. odnosnie lubryfikacji dostałem taka odpowiedż. Nie, lubryfikacja to zbędny koszt, który stosowany jest gdy nie jest wykonywana regulacja na drodze instalacji. Niestety większość warsztatów tego nie robi. Polityka Autoryzowanych serwisów Staga jest taka aby nie dopłacać do instalacji i nie stosować dodatkowego smarowania, które nie jest potrzebne jeśli komponenty są dobrze dobrane. Pracowaliśmy już z tymi silnikami i nie ma z nimi problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 No i dobrze Ci odpowiedzieli, zupełnie nie ma sensu tego pakować do auta, ochrona iluzoryczna, a dochodzą zbędne koszty i problemy. Co do 1.6 Ti-VCT to tam są też szklanki, czyli regulacja tak samo jak w 1.8-2.0. W 1.6 ford zaleca kontrolę luzów po 160kkm i tego się będę trzymał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 24 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 9 minut temu, Gregs0N napisał: W 1.6 ford zaleca kontrolę luzów po 160kkm i tego się będę trzymał przy LPG ? bo w 1.8 przy LPG zalecał co 60kkm ( na AK zalecali co 20-30kkm ;)) sprawdź w ETIS może mają program przeglądów dla LPG i 1.6 (do 1.8 było) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 3 godziny temu, Koonrad napisał: przy LPG ? bo w 1.8 przy LPG zalecał co 60kkm ( na AK zalecali co 20-30kkm ;)) sprawdź w ETIS może mają program przeglądów dla LPG i 1.6 (do 1.8 było) założyłem przy 116kkm i jestem pewien, że do 160 nie będzie potrzeby regulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.