Skocz do zawartości

Znowu opony: roczne?


teg

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę tu, bo dział oponiarski chyba umarł i nie można tam dostać żadnej odpowiedzi (od tygodni nikt nie odpisuje).

 

Jest sobie we wszystkich sklepach ostatni komplet Continentali TS 850 w potrzebnym mi rozmiarze (troszeczkę nietypowy).  TS860 w tym rozmiarze jeszcze w tym roku Continental nie produkuje. Zwykle kupowałem Conti na zimę do wszystkich samochodów, sprawdzały się super a co ważniejsze - powoli zużywały, przez co po 4 latach taka zimówka wciąż miała dużo bieżnika i zachowywała się super. Bo co mi po super oponach, które po 2-3 sezonach mają mało bieżnika. 

 

No i problem w tym, że tenże ostatni komplet jest produkcji "druga połowa 2015". Brać czy nie brać?  :hmm: Cena nie jest specjalnie niska i sprzedający nie chce opuścić. Wiem, wiem, opona do 3 lat jest jak nowa, rok składowania to tak jak 3 tygodnie eksploatacji, itp itd. Tyle że ja opony ujeżdżam 4, max 5 lat a potem sprzedaję i potem będą kupujący marudzić, że już stara. 

 

Czy też może brać i się pierdołami nie przejmować  :phi:

 

Jak to jest z waszym doświadczeniem ze zużywaniem się zimówek poszczególnych producentów? Szczególnie interesuje mnie Dunlop. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie na AK. Tu musi być z tygodnia, w którym jest montowana na koło.

Nie tylko na AK, w PL ludzie w ogóle mają zajoba na tym punkcie - gdybyś posłuchał co się dzieje w branży opon motocyklowych ;)

Niedługo producenci będą je produkować jak pizzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo co mi po super oponach, które po 2-3 sezonach mają mało bieżnika. 

 

IMO lepsze są super opony które wymienisz po 3 sezonach, niż średnie na których wywiniesz orła pierwszej zimy.

 

No i problem w tym, że tenże ostatni komplet jest produkcji "druga połowa 2015". Brać czy nie brać? 

 

Brać

 

Tyle że ja opony ujeżdżam 4, max 5 lat a potem sprzedaję i potem będą kupujący marudzić, że już stara. 

 

 
Tą metodą, trzeba żonę wybrać taką, żeby się następnemu podobała. 
I zachować wstrzemięźliwość, żeby nie marudził, że ma luźno.
 
 
Kup po prostu te opony i nie trać czasu na rozkminy ;)
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tu, bo dział oponiarski chyba umarł i nie można tam dostać żadnej odpowiedzi (od tygodni nikt nie odpisuje).

 

Jest sobie we wszystkich sklepach ostatni komplet Continentali TS 850 w potrzebnym mi rozmiarze (troszeczkę nietypowy).  TS860 w tym rozmiarze jeszcze w tym roku Continental nie produkuje. Zwykle kupowałem Conti na zimę do wszystkich samochodów, sprawdzały się super a co ważniejsze - powoli zużywały, przez co po 4 latach taka zimówka wciąż miała dużo bieżnika i zachowywała się super. Bo co mi po super oponach, które po 2-3 sezonach mają mało bieżnika. 

 

No i problem w tym, że tenże ostatni komplet jest produkcji "druga połowa 2015". Brać czy nie brać?  :hmm: Cena nie jest specjalnie niska i sprzedający nie chce opuścić. Wiem, wiem, opona do 3 lat jest jak nowa, rok składowania to tak jak 3 tygodnie eksploatacji, itp itd. Tyle że ja opony ujeżdżam 4, max 5 lat a potem sprzedaję i potem będą kupujący marudzić, że już stara. 

 

Czy też może brać i się pierdołami nie przejmować  :phi:

 

Jak to jest z waszym doświadczeniem ze zużywaniem się zimówek poszczególnych producentów? Szczególnie interesuje mnie Dunlop. 

Kupuj! TS 850 polecam. Są świetne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko na AK, w PL ludzie w ogóle mają zajoba na tym punkcie - gdybyś posłuchał co się dzieje w branży opon motocyklowych ;)

Niedługo producenci będą je produkować jak pizzę :D

 

Potwierdzam, to jakaś parnoja z tym DOTem w motocyklach.  :facepalm:

 

Z drugiej strony ja się tylko ciesze bo nową, nieużywaną oponę klasy supersport "Metzeler M7RR" z 2014 kupuję za pól ceny "nowej z 2016r"   ;l    :ok:

Edytowane przez dymny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupione   

 

No i się pospieszyłem, Continental nie produkuje w tym rozmiarze    :facepalm:   Przysłali mi 850P - "Performance" do samochodów sportowych; odesłałem bo boję się że będą sztywne, a Fluence i tak ma twarde zawieszenie. 

 

Ma ktoś Dunlopy Winter Sport 5? Wiem że 4D się ścierały szybko, 5tki w testach wypadły średnio albo dobrze pod tym względem? A jak nie, to co... Michelin Alpi 5 wypadły słabiutko, nie ważne czy test niemiecki, brytyjski czy francuski, są średnie a cena bardzo wysoka, na dodatek ścieralność już nie taka dobra do jakiej przyzwyczaił Michelin. 

Edytowane przez teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.