DominikZ Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Pacjent grand voyager 2,5 CRDAutko 100% sprawne, przebieg blisko 300 tyś. wszystko wymieniane na czas. Palił na dotyk, aż do nadejścia chłodu. Otóż pewnego poranka nie odpalił. Rozrusznik kręcił jak szalony, ale bez skutku. Awaryjnie psiknąłem plakiem i udało się. Później auto paliło dobrze, do nastania następnego chłodu. Zauważyłem pewną prawidłowość: silnik ciepły pali zawsze, zimny pali zawsze, gdy temperaturze otoczenia jest powyżej 10 stopni (plus). Poniżej tego - kaplica. Sprawę ratuje webasto, uruchamiane na 10 minut przed planowanym rozruchem. I co to może być? Wszystkie świece grzeją, ciśnienie na listwie ok, czujniki ok. Błędów brak. Nie mam już pomysłów. Podpowiecie coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Pacjent grand voyager 2,5 CRD Autko 100% sprawne, przebieg blisko 300 tyś. wszystko wymieniane na czas. Palił na dotyk, aż do nadejścia chłodu. Otóż pewnego poranka nie odpalił. Rozrusznik kręcił jak szalony, ale bez skutku. Awaryjnie psiknąłem plakiem i udało się. Później auto paliło dobrze, do nastania następnego chłodu. Zauważyłem pewną prawidłowość: silnik ciepły pali zawsze, zimny pali zawsze, gdy temperaturze otoczenia jest powyżej 10 stopni (plus). Poniżej tego - kaplica. Sprawę ratuje webasto, uruchamiane na 10 minut przed planowanym rozruchem. I co to może być? Wszystkie świece grzeją, ciśnienie na listwie ok, czujniki ok. Błędów brak. Nie mam już pomysłów. Podpowiecie coś? Pewnie jakiś czujnik temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Myślałem o tym, ale czujnik temp. na dolocie nie jest grzany, więc ewentualnie pozostaje ten od temperatury silnika... ale jak mógłby zakłócić rozruch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekT Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Jestes pewien ze te swiece grzeja ? Sprawdz bezpiecznik od swiec, przekaznik czy dziala, w koncu same swiece. Przy tym silniku pisza ze czasem powodem problemow z odpaleniem sa tez wtryski. Myślałem o tym, ale czujnik temp. na dolocie nie jest grzany, więc ewentualnie pozostaje ten od temperatury silnika... ale jak mógłby zakłócić rozruch? Grzanie swiecami bedzie zalezne od temperatury silnika (i otoczenia - ale wtornie) - cieply silnik - nie grzeje, zimny silnik, ale temp pow. granicy - nie grzeje Myślałem o tym, ale czujnik temp. na dolocie nie jest grzany, więc ewentualnie pozostaje ten od temperatury silnika... ale jak mógłby zakłócić rozruch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Myślałem o tym, ale czujnik temp. na dolocie nie jest grzany, więc ewentualnie pozostaje ten od temperatury silnika... ale jak mógłby zakłócić rozruch? Bez podłączenie pod komputer nic nie wymyślisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Przekaźnik świec żarowych, nawet na Youtube masz manual jak to naprawić wysłane z telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Jestes pewien ze te swiece grzeja ? Sprawdz bezpiecznik od swiec, przekaznik czy dziala, w koncu same swiece. Przy tym silniku pisza ze czasem powodem problemow z odpaleniem sa tez wtryski. Grzanie swiecami bedzie zalezne od temperatury silnika (i otoczenia - ale wtornie) - cieply silnik - nie grzeje, zimny silnik, ale temp pow. granicy - nie grzeje Świece grzeją - na każdej zmierzony prąd w granicach 25A, więc przekaźnik i bezpieczniki są sprawne. Pomiar natężeń na zimnym silniku, więc grzeją... Zastanawiam się nad tymi wtryskami. Autko jak odpali, to działa idealnie. Nie kopci, spala normalne ilości paliwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Bez podłączenie pod komputer nic nie wymyślisz. Napisałem na początku, że komp nic nie pokazał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Przekaźnik świec żarowych, nawet na Youtube masz manual jak to naprawić wysłane z telefonu Napisałem na początku, że świece grzeją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 A może filtr paliwa Ci przymarza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Napisałem na początku, że komp nic nie pokazał. Może nie pokazać błędów, ale trzeba by sprawdzić wartości podawane przez czujniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Najprawdopodobniej wtryskiwacz/wtryskiwacze, trzeba zrobić probe przelewowa wtryskiwaczy, tylko w takich warunkach w jakich auto nie odpala, tzn. na zimnym silniku a nie na gorącym jak już dojedziesz do warsztatu/mechanika najlepiej zostawić auto na noc i niech rano zrobia pomiar pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Najprawdopodobniej wtryskiwacz/wtryskiwacze, trzeba zrobić probe przelewowa wtryskiwaczy, tylko w takich warunkach w jakich auto nie odpala, tzn. na zimnym silniku a nie na gorącym jak już dojedziesz do warsztatu/mechanika najlepiej zostawić auto na noc i niech rano zrobia pomiar pozdr. Tylko czy wtedy ciśnienie na listwie CR nie byłoby zaniżone? Pisze, że to ciśnienie niby jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Tylko czy wtedy ciśnienie na listwie CR nie byłoby zaniżone? Pisze, że to ciśnienie niby jest ok niby pisze, ale co dokładnie to oznacza kilka razy miałem do czynienia z Voyagerami i z takimi objawami i zazwyczaj były to wtryski... pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Przy kręceniu rozrusznikiem jakie jest ciśnienie na szynie? Oczywiście wtedy kiedy nie odpala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 16 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 W końcu zrobiłem przelew wtrysków. Trzy buteleczki z jednakowym poziomem i jedna z trzykrotnie większym. Wtryski, to była ostatnia rzecz, o której myślałem, bo auto jak już odpaliło, to jeździło idealnie. A jednak! Teraz już "tylko" regeneracja. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i gratuluję trafnych diagnoz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.