Skocz do zawartości

Na zimnym nie pali - grand voyager 2,5 CRD


DominikZ

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent grand voyager 2,5 CRD

Autko 100% sprawne, przebieg blisko 300 tyś. wszystko wymieniane na czas. Palił na dotyk, aż do nadejścia chłodu. Otóż pewnego poranka nie odpalił. Rozrusznik kręcił jak szalony, ale bez skutku. Awaryjnie psiknąłem plakiem i udało się. Później auto paliło dobrze, do nastania następnego chłodu. Zauważyłem pewną prawidłowość: silnik ciepły pali zawsze, zimny pali zawsze, gdy temperaturze otoczenia jest powyżej 10 stopni (plus). Poniżej tego - kaplica. Sprawę ratuje webasto, uruchamiane na 10 minut przed planowanym rozruchem. I co to może być? Wszystkie świece grzeją, ciśnienie na listwie ok, czujniki ok. Błędów brak. Nie mam już pomysłów. Podpowiecie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent grand voyager 2,5 CRD

Autko 100% sprawne, przebieg blisko 300 tyś. wszystko wymieniane na czas. Palił na dotyk, aż do nadejścia chłodu. Otóż pewnego poranka nie odpalił. Rozrusznik kręcił jak szalony, ale bez skutku. Awaryjnie psiknąłem plakiem i udało się. Później auto paliło dobrze, do nastania następnego chłodu. Zauważyłem pewną prawidłowość: silnik ciepły pali zawsze, zimny pali zawsze, gdy temperaturze otoczenia jest powyżej 10 stopni (plus). Poniżej tego - kaplica. Sprawę ratuje webasto, uruchamiane na 10 minut przed planowanym rozruchem. I co to może być? Wszystkie świece grzeją, ciśnienie na listwie ok, czujniki ok. Błędów brak. Nie mam już pomysłów. Podpowiecie coś?

Pewnie jakiś czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes pewien ze te swiece grzeja ? Sprawdz bezpiecznik od swiec, przekaznik czy dziala, w koncu same swiece. Przy tym silniku pisza ze czasem powodem problemow z odpaleniem sa tez wtryski.

 

 

Myślałem o tym, ale czujnik temp. na dolocie nie jest grzany, więc ewentualnie pozostaje ten od temperatury silnika... ale jak mógłby zakłócić rozruch?

 

Grzanie swiecami bedzie zalezne od temperatury silnika (i otoczenia - ale wtornie) - cieply silnik - nie grzeje, zimny silnik, ale temp pow. granicy - nie grzeje

Myślałem o tym, ale czujnik temp. na dolocie nie jest grzany, więc ewentualnie pozostaje ten od temperatury silnika... ale jak mógłby zakłócić rozruch?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, ale czujnik temp. na dolocie nie jest grzany, więc ewentualnie pozostaje ten od temperatury silnika... ale jak mógłby zakłócić rozruch?

Bez podłączenie pod komputer nic nie wymyślisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes pewien ze te swiece grzeja ? Sprawdz bezpiecznik od swiec, przekaznik czy dziala, w koncu same swiece. Przy tym silniku pisza ze czasem powodem problemow z odpaleniem sa tez wtryski.

 

Grzanie swiecami bedzie zalezne od temperatury silnika (i otoczenia - ale wtornie) - cieply silnik - nie grzeje, zimny silnik, ale temp pow. granicy - nie grzeje

 

Świece grzeją - na każdej zmierzony prąd w granicach 25A, więc przekaźnik i bezpieczniki są sprawne. Pomiar natężeń na zimnym silniku, więc grzeją...

Zastanawiam się nad tymi wtryskami. Autko jak odpali, to działa idealnie. Nie kopci, spala normalne ilości paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej wtryskiwacz/wtryskiwacze, trzeba zrobić probe przelewowa wtryskiwaczy, tylko w takich warunkach w jakich auto nie odpala, tzn. na zimnym silniku a nie na gorącym jak już dojedziesz do warsztatu/mechanika ;] najlepiej zostawić auto na noc i niech rano zrobia pomiar :ok:

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej wtryskiwacz/wtryskiwacze, trzeba zrobić probe przelewowa wtryskiwaczy, tylko w takich warunkach w jakich auto nie odpala, tzn. na zimnym silniku a nie na gorącym jak już dojedziesz do warsztatu/mechanika ;] najlepiej zostawić auto na noc i niech rano zrobia pomiar :ok:

 

pozdr.

  Tylko czy wtedy ciśnienie na listwie CR nie byłoby zaniżone? Pisze, że to ciśnienie niby jest ok :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Tylko czy wtedy ciśnienie na listwie CR nie byłoby zaniżone? Pisze, że to ciśnienie niby jest ok :hmm:

niby pisze, ale co dokładnie to oznacza ;) kilka razy miałem do czynienia z Voyagerami i z takimi objawami i zazwyczaj były to wtryski...

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

W końcu zrobiłem przelew wtrysków. Trzy buteleczki z jednakowym poziomem i jedna z trzykrotnie większym. Wtryski, to była ostatnia rzecz, o której myślałem, bo auto jak już odpaliło, to jeździło idealnie. A jednak! Teraz już "tylko" regeneracja.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i gratuluję trafnych diagnoz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.