Lukass186 Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 Witam, Wiem że parę osób jeździ na takich oponkach, potraciłem się już w rodzajach, ceny prawie takie same. Podpowiecie które wybrać? Podaję przykładowe aukcje dla podglądu: 1. http://allegro.pl/225-45-17-91y-dunlop-sportmaxx-rt-germany-i6738623154.html Są najcichsze i najładniejszy wzór bieżnika :D 2.http://allegro.pl/4x-dunlop-225-45r17-sp-sport-maxx-rt-91y-niemcy-16-i6644039375.html To jest wcześniejszy model RT? 3. http://allegro.pl/4x-opony-225-45r17-91y-dunlop-sport-maxx-rt-2-rant-i6743081413.html#thumb/2 Te zaś chyba to najnowszy model, jednak głośniejsze od 1. Ktoś coś doradzi? To prawda, że szybko się zużywają? Są twarde czy miękkie? Potrzebuje cichych opon. Docelowo w rozmiarze 225/45 r17. Z góry dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Marca 2017 Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Nie patrz na etykiety. Mam Sportmaxx rt z pierwszego linku, też 225/45R17,jeżdżę na nich od 1 marca, więc za dużo się nie wypowiem. Temperatury póki co od -2 do +7. Opony założyłem nowe 4 szt, ale trochę je słychać. Myślę, że to od niskich temperatur, bo w poprzednim sezonie miałem Michelin Pilot Sport 3, były ciche do czasu, jak temperatury spadły poniżej 10 stopni. Na moich Dunlopach etykieta miała C, B, 69db. Przetestowałem je już w ekstremalnych warunkach, 0 stopni, padający deszcz ze śniegiem, wysoka prędkość i nie jest źle, na suchej drodze też dobrze. Opony mają miękkie boki, na tył muszę pompować 3 bar, żeby było dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Nie patrz na etykiety głośności itd bo już niejednokrotnie pisano ze można to traktować jak podawane zużycie paliwa w katalogach. Przeleciałem na tych oponach w zeszłym sezonie Ok 30kkm i są naprawdę Ok. Fakt ze u mnie 80% przebiegu to trasy, wiec i zużycie opon trochę inne. Po pełnym sezonie miały 5-5,5mm, wiec niedlugo będą do śmietnika. Miękkie to fakt ale coś za coś. Albo przyczepność albo trwałość (twardsza guma). Naprawde niezłe opony, w miarę ciche, dobrze trzymające także w deszczu, nawet przy wysokich V (mam indeks do 270 + wzmocnione ranty) W drugim mam PZero Nero 205/40/17 i te tez bym polecił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 4 godziny temu, Chorzyn napisał: Nie patrz na etykiety głośności itd bo już niejednokrotnie pisano ze można to traktować jak podawane zużycie paliwa w katalogach. Odważna teoria, ale na szczęście nieprawdziwa. Jak najbardziej należy na nie zwracać uwagę (w tym zakresie - jeżeli komuś na tym zależy) i zazwyczaj się to dość dobrze sprawdza w realnych warunkach. Warto jednak mieć świadomość, że jest to pomiar realizowany w pewnych warunkach referencyjnych i na innych nawierzchniach może nie być tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Hałas wzrasta z prędkością i jest zależny od nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 dane na tych naklejkach są tyle warte co materiał z którego je wydrukowano. Miałem Falken-a FK 453 obecnie Pirelli p7 Cinturato Blue- przy Falkenach głośno było tak, jak przy Pirelli przy..otwartych oknach no ale na etykietach Falken cichszy o 2 lub 3 db Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 25 minut temu, Dareek napisał: dane na tych naklejkach są tyle warte co materiał z którego je wydrukowano. Miałem Falken-a FK 453 obecnie Pirelli p7 Cinturato Blue- przy Falkenach głośno było tak, jak przy Pirelli przy..otwartych oknach no ale na etykietach Falken cichszy o 2 lub 3 db Ja tam nie wiem, ale na etykietach to jednak Pirelli jest cichsze o parę dB, Falken nie schodzi poniżej 71dB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 9 godzin temu, futrzak napisał: Odważna teoria, ale na szczęście nieprawdziwa. Jak najbardziej należy na nie zwracać uwagę (w tym zakresie - jeżeli komuś na tym zależy) i zazwyczaj się to dość dobrze sprawdza w realnych warunkach. Warto jednak mieć świadomość, że jest to pomiar realizowany w pewnych warunkach referencyjnych i na innych nawierzchniach może nie być tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Hałas wzrasta z prędkością i jest zależny od nawierzchni. Odwazna, czemu nie - tak samo jak fakt, ze w katalogu moje auto pali średnio 5,4 L/100km . Wskaźniki z etykiet mogą być jakaś wskazówka ale nie głównym wyznacznikiem. Niejednokrotnie to co na papierze, w praktyce dawało zupełnie inne odczucia i wrażenia z jazdy ( a jeżdżę bardzo dużo). Tak jak wspomniałeś pewnie są zależne od nawierzchni ale także rodzaju auta, jego stanu, pewnie pierdyliona innych czynników... także dane z laboratoriów można przeczytać jako ciekawostkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 20 godzin temu, Chorzyn napisał: Odwazna, czemu nie - tak samo jak fakt, ze w katalogu moje auto pali średnio 5,4 L/100km . Wskaźniki z etykiet mogą być jakaś wskazówka ale nie głównym wyznacznikiem. Niejednokrotnie to co na papierze, w praktyce dawało zupełnie inne odczucia i wrażenia z jazdy ( a jeżdżę bardzo dużo). Tak jak wspomniałeś pewnie są zależne od nawierzchni ale także rodzaju auta, jego stanu, pewnie pierdyliona innych czynników... także dane z laboratoriów można przeczytać jako ciekawostkę Średnio wychodzi to porównanie do zużycia paliwa, a jeszcze zabawniej, jak dorzuciłeś "pierdylion innych czynników". Jednak - jak wspomniałeś, mogą być wskazówką Skoro tak, to jednak jest to zaprzeczeniem ich ignorowania, a tym bardziej odnoszeniem do zużycia paliwa, podawanego przez producentów. Ja może nie jeżdżę "bardzo dużo", ale jeżdżę dużo i odnoszę to co podają na etykietach do średniej odczuwalnej z jazdy. Samochodami prywatnymi (służbowe też się trafiają, ale tam już nie ja decyduję o oponach i nawet nie mam zamiaru) i zazwyczaj jednak w podobnym stanie, aczkolwiek po różnych drogach i różnych rodzajach nawierzchni. Rodzaj auta - jak mniemam to osobowe, patrząc po omawianych rozmiarach. Pozostanę przy swoim - głośność podawana przez producenta jest parametrem na który warto zwracać uwagę, jeżeli komuś zależy na minimalizacji hałasu generowanego przez opony. 1dB to można nie zauważyć, ale 3-4, oj, oj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Dnia 11.03.2017 o 14:19, Dareek napisał: dane na tych naklejkach są tyle warte co materiał z którego je wydrukowano. Miałem Falken-a FK 453 obecnie Pirelli p7 Cinturato Blue- przy Falkenach głośno było tak, jak przy Pirelli przy..otwartych oknach no ale na etykietach Falken cichszy o 2 lub 3 db +1 u mnie falkeny ziex 914 na etykiecie są cichsze od Uniroyali MS77 a w rzeczywistości są zdecydowanie głośniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 akurat ZIEX 914 są ciche w porównaniu do Dunlopów SP Sport czy Falkenów FK 453 które to jeszcze szybko znikają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.