Skocz do zawartości

błędy do interpretacji


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio pojawił sie u mnie następujący objaw: strata mocy, samochód jakby na 3 cylindry chodzil. Dotyczy clio III 1.6.

po odczycie błędów wyszło to co w załączniku. Sondę wiem ze należy wymienić. Ale o co chodzi z tym wypadaniem zaplonów? Czy to może oznaczac do wymiany np cewkę na 3 cylindrze? Bo swiece maja zaledwie 5 kkm... Czy może cos innego byc przyczyna? A ten trzeci cylinder to jest trzeci od lewej stojąc przodem do otwartej maski?

WP_20170418_16_50_59_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale kiedy w soplu odpinałem wtyczki wtryskiwaczy, to zapamiętał błąd wtryskiwacza x4, a wypadający zapłon tylko dla jednego cylindra... :hmm:

Z tyloma błędami - dziwne, ze to w ogóle jeździło... ;)

Co do wypadających zapłonów - pojawiły się po wymianie świec? Świec bym nie wykluczał, bo sam przerobiłem przypadek, kiedy nowe świece były (tzn. jedna) felerne i zapłony wypadały, że aż silnikiem trzęsło na wolnych obrotach. Jak jest to możliwe, to zamień cewki pomiędzy cylindrami i zobaczysz, czy błąd się przeniesie na inny cylinder.

Cylindry w takim prostym silniku to się liczy od rozrządu (u mnie się to zgadzało i zgadza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, angrius napisał:

ostatnio pojawił sie u mnie następujący objaw: strata mocy, samochód jakby na 3 cylindry chodzil. Dotyczy clio III 1.6.

po odczycie błędów wyszło to co w załączniku. Sondę wiem ze należy wymienić. Ale o co chodzi z tym wypadaniem zaplonów? Czy to może oznaczac do wymiany np cewkę na 3 cylindrze? Bo swiece maja zaledwie 5 kkm... Czy może cos innego byc przyczyna? A ten trzeci cylinder to jest trzeci od lewej stojąc przodem do otwartej maski?

Nie cytujemy zdjęć

Te silniki są bardzo podatne na zawilgocenie cewek, wyjmij je i sprawdź czy nie ma wilgoci, możesz też przełożyć cewki miejscami i sprawdzić czy błąd nie pojawia się na innym cylindrze. Stawiam na cewkę (albo padnięta, albo przebicia z uwagi na wilgoć) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, romano11 napisał:

Co do wypadających zapłonów - pojawiły się po wymianie świec?

nie. Swiece wymieniłem 5kkm temu

 

ogólnie jest tak, ze np wczoraj odpalilem i bylo ok. Przejechałem 8 km i znów chodzil na 3 cylindry. Po postoju 5h odpalilem i wszystko ok aż do powrotu do domu tj 10km. Zatem objaw pojawia sie i znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza cewek darmowa-zamienić je miejscami, sprawdzić czy zapłony zaczną wypadać na innym cylindrze, natomiast tutaj mnie jeszcze zastanawia ostatni błąd czujnika położenia wałka rozrządu, bo to on może być winny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, AkuQ napisał:

natomiast tutaj mnie jeszcze zastanawia ostatni błąd czujnika położenia wałka rozrządu, bo to on może być winny.

mnie tez ale czy nie byloby wtedy problemów z uruchomieniem? A pali od strzala...

moze wyskoczył ot tak przy okazji telepania silnika...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, angrius napisał:

wczoraj odpalilem i bylo ok. Przejechałem 8 km i znów chodzil na 3 cylindry. Po postoju 5h odpalilem i wszystko ok aż do powrotu do domu tj 10km. Zatem objaw pojawia sie i znika

 

Z w/w opisu wynika, że problem pojawia się po rozgrzaniu... :hmm:

Dawno, dawno temu, gdy cewki WN były budowy cylindrycznej, ich pad objawiał się właśnie "na ciepło". Czy te współczesne reagują tak samo? Całkiem możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, romano11 napisał:

 

Z w/w opisu wynika, że problem pojawia się po rozgrzaniu... :hmm:

Dawno, dawno temu, gdy cewki WN były budowy cylindrycznej, ich pad objawiał się właśnie "na ciepło". Czy te współczesne reagują tak samo? Całkiem możliwe.

no nie do konca po rozgrzaniu... Pierwszy raz blad pojawił sie w zeszły poniedziałek po tym jak po odpaleniu i jakichś dwóch minutach oczekiwania z butem wlaczylem sie do ruchu...

cóż no... Sprawdzę najpierw ta cewke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, angrius napisał:

a nie może być padnieta cewka przez co wtryskiwacz nie działa? Dla mnie to właśnie nie jest oczywiste tym bardziej ze jest błąd cewki. Najpierw wymienie cewkę chyba i zobaczę. Od które strony jest 3 cylinder?

 

A skąd wtryskiwacz ma wiedzieć czy cewka daje iskrę czy nie? Wtryskiwacz leje benzynę - tylko tyle.

 

Moja teoria jest taka: wtryskiwacz nie działa dobrze (charakterystyka wejściowa jest poza zakresem tolerancji), przez co uzyskana mieszanka się nie zapala. Brak iskry => nieprawidłowa charakterystyka cewki od strony sterownika. A dodatkowo wypadający zapłon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w tym silniku jest jeszcze jakaś cewka SAGEM, to wymienić, nawet na używkę np.BERU. Te SAGEMY padały jak muchy.

Potem skasowac błędy i zobaczyc, które wrócą. Następnie mozna sie bawic w zamiane miejscami cewek, świec, wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.