angrius Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 ostatnio pojawił sie u mnie następujący objaw: strata mocy, samochód jakby na 3 cylindry chodzil. Dotyczy clio III 1.6. po odczycie błędów wyszło to co w załączniku. Sondę wiem ze należy wymienić. Ale o co chodzi z tym wypadaniem zaplonów? Czy to może oznaczac do wymiany np cewkę na 3 cylindrze? Bo swiece maja zaledwie 5 kkm... Czy może cos innego byc przyczyna? A ten trzeci cylinder to jest trzeci od lewej stojąc przodem do otwartej maski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Pisze jak byk, że wtryskiwacz na 3 cylindrze padnięty - to i wypadają tam zapłony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 a nie może być padnieta cewka przez co wtryskiwacz nie działa? Dla mnie to właśnie nie jest oczywiste tym bardziej ze jest błąd cewki. Najpierw wymienie cewkę chyba i zobaczę. Od które strony jest 3 cylinder? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Nie wiem, ale kiedy w soplu odpinałem wtyczki wtryskiwaczy, to zapamiętał błąd wtryskiwacza x4, a wypadający zapłon tylko dla jednego cylindra... Z tyloma błędami - dziwne, ze to w ogóle jeździło... Co do wypadających zapłonów - pojawiły się po wymianie świec? Świec bym nie wykluczał, bo sam przerobiłem przypadek, kiedy nowe świece były (tzn. jedna) felerne i zapłony wypadały, że aż silnikiem trzęsło na wolnych obrotach. Jak jest to możliwe, to zamień cewki pomiędzy cylindrami i zobaczysz, czy błąd się przeniesie na inny cylinder. Cylindry w takim prostym silniku to się liczy od rozrządu (u mnie się to zgadzało i zgadza). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 12 godzin temu, angrius napisał: ostatnio pojawił sie u mnie następujący objaw: strata mocy, samochód jakby na 3 cylindry chodzil. Dotyczy clio III 1.6. po odczycie błędów wyszło to co w załączniku. Sondę wiem ze należy wymienić. Ale o co chodzi z tym wypadaniem zaplonów? Czy to może oznaczac do wymiany np cewkę na 3 cylindrze? Bo swiece maja zaledwie 5 kkm... Czy może cos innego byc przyczyna? A ten trzeci cylinder to jest trzeci od lewej stojąc przodem do otwartej maski? Nie cytujemy zdjęć Te silniki są bardzo podatne na zawilgocenie cewek, wyjmij je i sprawdź czy nie ma wilgoci, możesz też przełożyć cewki miejscami i sprawdzić czy błąd nie pojawia się na innym cylindrze. Stawiam na cewkę (albo padnięta, albo przebicia z uwagi na wilgoć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 18 minut temu, romano11 napisał: Co do wypadających zapłonów - pojawiły się po wymianie świec? nie. Swiece wymieniłem 5kkm temu ogólnie jest tak, ze np wczoraj odpalilem i bylo ok. Przejechałem 8 km i znów chodzil na 3 cylindry. Po postoju 5h odpalilem i wszystko ok aż do powrotu do domu tj 10km. Zatem objaw pojawia sie i znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Diagnoza cewek darmowa-zamienić je miejscami, sprawdzić czy zapłony zaczną wypadać na innym cylindrze, natomiast tutaj mnie jeszcze zastanawia ostatni błąd czujnika położenia wałka rozrządu, bo to on może być winny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 10 minut temu, AkuQ napisał: natomiast tutaj mnie jeszcze zastanawia ostatni błąd czujnika położenia wałka rozrządu, bo to on może być winny. mnie tez ale czy nie byloby wtedy problemów z uruchomieniem? A pali od strzala... moze wyskoczył ot tak przy okazji telepania silnika...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 A te błędy to są świeże znaczy było jakieś kasowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 usunac bledy, podpiac clipa zobaczyc co podpowie. Potem cewki do przekladania, sprawdzic czy blad podaza za cewka itd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 odczyt byl w zeszły wtorek a blad pojawił sie dzien wczesniej. Po kasacji bylo ok do piątku. Blad sie pojawił ale przez święta nie jeździłem. Wczoraj odpalilem i zero błędów (poza sonda-blad trwaly). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 28 minut temu, angrius napisał: wczoraj odpalilem i bylo ok. Przejechałem 8 km i znów chodzil na 3 cylindry. Po postoju 5h odpalilem i wszystko ok aż do powrotu do domu tj 10km. Zatem objaw pojawia sie i znika Z w/w opisu wynika, że problem pojawia się po rozgrzaniu... Dawno, dawno temu, gdy cewki WN były budowy cylindrycznej, ich pad objawiał się właśnie "na ciepło". Czy te współczesne reagują tak samo? Całkiem możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 3 minuty temu, romano11 napisał: Z w/w opisu wynika, że problem pojawia się po rozgrzaniu... Dawno, dawno temu, gdy cewki WN były budowy cylindrycznej, ich pad objawiał się właśnie "na ciepło". Czy te współczesne reagują tak samo? Całkiem możliwe. no nie do konca po rozgrzaniu... Pierwszy raz blad pojawił sie w zeszły poniedziałek po tym jak po odpaleniu i jakichś dwóch minutach oczekiwania z butem wlaczylem sie do ruchu... cóż no... Sprawdzę najpierw ta cewke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 9 godzin temu, angrius napisał: a nie może być padnieta cewka przez co wtryskiwacz nie działa? Dla mnie to właśnie nie jest oczywiste tym bardziej ze jest błąd cewki. Najpierw wymienie cewkę chyba i zobaczę. Od które strony jest 3 cylinder? A skąd wtryskiwacz ma wiedzieć czy cewka daje iskrę czy nie? Wtryskiwacz leje benzynę - tylko tyle. Moja teoria jest taka: wtryskiwacz nie działa dobrze (charakterystyka wejściowa jest poza zakresem tolerancji), przez co uzyskana mieszanka się nie zapala. Brak iskry => nieprawidłowa charakterystyka cewki od strony sterownika. A dodatkowo wypadający zapłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 8 godzin temu, romano11 napisał: Cylindry w takim prostym silniku to się liczy od rozrządu (u mnie się to zgadzało i zgadza). We francuzach kolejność cylindrów liczy się z 2 strony. Czyli od strony skrzyni biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Jak w tym silniku jest jeszcze jakaś cewka SAGEM, to wymienić, nawet na używkę np.BERU. Te SAGEMY padały jak muchy. Potem skasowac błędy i zobaczyc, które wrócą. Następnie mozna sie bawic w zamiane miejscami cewek, świec, wtryskiwaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 10 Maja 2017 Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 @angrius I jak się skończyło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 wymieniłem cewkę i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.