Skocz do zawartości

Świece zapłonowe


dawiddawidowski

Rekomendowane odpowiedzi

Świece mocno zapieczone, jedna puściła ale po 3 obrotach nie chce się dalej wykręcić reszta stoi mocno. 

Jest może jakiś patent na odkręcenie lub zastosowanie jakiegoś specyfiku?? Odkręcane było przy długiej dźwigni, mechanik nie chce podjąć odpowiedzialności za urwanie co jest zrozumiałe... sprawa dość pilna, jutro musi być naprawiony:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, technix napisał:

jak  przy  gwintowaniu,  raz  w prawo  raz  w lewo  plus  lej  co masz pod ręką  typu  wd40 

 

Naftą chyba by było lepiej smarować. :hmm: No i pytanie czy próbowałeś odkręcać na ciepłym czy zimnym silniku. Najlepiej jest i powinno robić się to na całkowicie wystudzonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, analyzer64 napisał:

 

Naftą chyba by było lepiej smarować. :hmm: No i pytanie czy próbowałeś odkręcać na ciepłym czy zimnym silniku. Najlepiej jest i powinno robić się to na całkowicie wystudzonym silniku.

Próby były na zimnym;]

 

Napsikane WD-40 przez noc załatwiło sprawę, przy delikatnym wykręcaniu jak kolega wyżej pisał świece wyjęte bezinwazyjnie;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.06.2017 o 11:05, analyzer64 napisał:

 

Naftą chyba by było lepiej smarować. :hmm: No i pytanie czy próbowałeś odkręcać na ciepłym czy zimnym silniku. Najlepiej jest i powinno robić się to na całkowicie wystudzonym silniku.

To dlaczego w przypadku silnika diesla i świec żarowych przy nieudolnej próbie odkręcenia zaleca się nagrzanie silnika jak najbardziej i wtedy próbowanie odkręcenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Prozaq napisał:

To dlaczego w przypadku silnika diesla i świec żarowych przy nieudolnej próbie odkręcenia zaleca się nagrzanie silnika jak najbardziej i wtedy próbowanie odkręcenia?

 

No własnie pojęcia nie mam... Jeśli głowica jest aluminiowa (współczynnik rozszerzalności 23,1), a świeca stalowa (~12), to średnica otworu w głowicy po nagrzaniu zwiększa się bardziej niż średnica samej świecy. 

 

Czy chodzi o to, że skok gwintu w głowicy i w świecy też zmienia się w różnym stopniu i przy gorącym silniku będzie tutaj duże tarcie..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzi o to, ze cieple aluminium latwiej wyciagnac razem z gwintem świecy.

 

Myślę także, że wszystkie pasowania, wymiary podawane są na zimno ( temp otoczenia 15-20 stopni C ) bo to jest pewny wymiar, na cieplo to zbyt nieprzewidywalne. 

 

Pracowałem w pewnej firmie , ktora robiła konstrukcje stalowe, wymiary z rysunku były podawane dla temperatury mniej więcej 18 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2017 o 22:36, grogi napisał:

 

No własnie pojęcia nie mam... Jeśli głowica jest aluminiowa (współczynnik rozszerzalności 23,1), a świeca stalowa (~12), to średnica otworu w głowicy po nagrzaniu zwiększa się bardziej niż średnica samej świecy. 

 

Czy chodzi o to, że skok gwintu w głowicy i w świecy też zmienia się w różnym stopniu i przy gorącym silniku będzie tutaj duże tarcie..?

 

Świeca zapłonowa ma powierzchnię oporową nad gwintem, czyli po wkręceniu gwint jest rozciągany. Świeca żarowa odwrotnie i gwint po wkręceniu jest ściskany. Gdy dodać większą rozszerzalność aluminium, to nagrzanie głowicy zwiększa naprężenia na świecy zapłonowej, a zmniejsza na świecy żarowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.