dawiddawidowski Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Świece mocno zapieczone, jedna puściła ale po 3 obrotach nie chce się dalej wykręcić reszta stoi mocno. Jest może jakiś patent na odkręcenie lub zastosowanie jakiegoś specyfiku?? Odkręcane było przy długiej dźwigni, mechanik nie chce podjąć odpowiedzialności za urwanie co jest zrozumiałe... sprawa dość pilna, jutro musi być naprawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 jak przy gwintowaniu, raz w prawo raz w lewo plus lej co masz pod ręką typu wd40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 4 minuty temu, technix napisał: jak przy gwintowaniu, raz w prawo raz w lewo plus lej co masz pod ręką typu wd40 kupiłem 1l. wd jutro będzie ogień, na noc napsikane w opór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 2 razy w lewo raz w Prawo i tak do skutku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 4 minuty temu, technix napisał: 2 razy w lewo raz w Prawo i tak do skutku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 ja tam w syna bmw 2 razy podchodziłem aby wymienić świece i poległem, za bardzo się bałem że ukręcę gwint tak opornie szło , nawet kupiłem specjalną nasadkę do świeć, robota wymiany zlecona mechanikowi koszt 50zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 9 godzin temu, technix napisał: jak przy gwintowaniu, raz w prawo raz w lewo plus lej co masz pod ręką typu wd40 Naftą chyba by było lepiej smarować. No i pytanie czy próbowałeś odkręcać na ciepłym czy zimnym silniku. Najlepiej jest i powinno robić się to na całkowicie wystudzonym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 2 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 7 godzin temu, analyzer64 napisał: Naftą chyba by było lepiej smarować. No i pytanie czy próbowałeś odkręcać na ciepłym czy zimnym silniku. Najlepiej jest i powinno robić się to na całkowicie wystudzonym silniku. Próby były na zimnym Napsikane WD-40 przez noc załatwiło sprawę, przy delikatnym wykręcaniu jak kolega wyżej pisał świece wyjęte bezinwazyjnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Ogladales gwinty w glowicy? Nowe lekko się wkręcały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Dnia 2.06.2017 o 11:05, analyzer64 napisał: Naftą chyba by było lepiej smarować. No i pytanie czy próbowałeś odkręcać na ciepłym czy zimnym silniku. Najlepiej jest i powinno robić się to na całkowicie wystudzonym silniku. To dlaczego w przypadku silnika diesla i świec żarowych przy nieudolnej próbie odkręcenia zaleca się nagrzanie silnika jak najbardziej i wtedy próbowanie odkręcenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Ze świecami żarowymi to ogólnie jest częsty problem, żeby odkręcić, rzadko mi się to zdarzało robić. Ale to tak jak inne oporne śruby się grzeje tak tu może być podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 4 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 3 godziny temu, Lato8 napisał: Ogladales gwinty w glowicy? Nowe lekko się wkręcały? gwint bez oznak uszkodzenia, wkręciły sie bezproblemowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 50 minut temu, Prozaq napisał: To dlaczego w przypadku silnika diesla i świec żarowych przy nieudolnej próbie odkręcenia zaleca się nagrzanie silnika jak najbardziej i wtedy próbowanie odkręcenia? No własnie pojęcia nie mam... Jeśli głowica jest aluminiowa (współczynnik rozszerzalności 23,1), a świeca stalowa (~12), to średnica otworu w głowicy po nagrzaniu zwiększa się bardziej niż średnica samej świecy. Czy chodzi o to, że skok gwintu w głowicy i w świecy też zmienia się w różnym stopniu i przy gorącym silniku będzie tutaj duże tarcie..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Bardziej chodzi o to, ze cieple aluminium latwiej wyciagnac razem z gwintem świecy. Myślę także, że wszystkie pasowania, wymiary podawane są na zimno ( temp otoczenia 15-20 stopni C ) bo to jest pewny wymiar, na cieplo to zbyt nieprzewidywalne. Pracowałem w pewnej firmie , ktora robiła konstrukcje stalowe, wymiary z rysunku były podawane dla temperatury mniej więcej 18 stopni C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Jak już jesteśmy w temacie: Jak wkręcamy nowe świece to całkiem "na sucho" czy warto czymś posmarować gwinty? Jeśli tak, to czym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Nigdy niczym nie smarowałem. Trzymam się tylko zasadom dokręcania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 U mnie zawsze na sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 46 minut temu, iwik napisał: Jak już jesteśmy w temacie: Jak wkręcamy nowe świece to całkiem "na sucho" czy warto czymś posmarować gwinty? Jeśli tak, to czym? Była taka dyskusja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Dnia 4.06.2017 o 22:36, grogi napisał: No własnie pojęcia nie mam... Jeśli głowica jest aluminiowa (współczynnik rozszerzalności 23,1), a świeca stalowa (~12), to średnica otworu w głowicy po nagrzaniu zwiększa się bardziej niż średnica samej świecy. Czy chodzi o to, że skok gwintu w głowicy i w świecy też zmienia się w różnym stopniu i przy gorącym silniku będzie tutaj duże tarcie..? Świeca zapłonowa ma powierzchnię oporową nad gwintem, czyli po wkręceniu gwint jest rozciągany. Świeca żarowa odwrotnie i gwint po wkręceniu jest ściskany. Gdy dodać większą rozszerzalność aluminium, to nagrzanie głowicy zwiększa naprężenia na świecy zapłonowej, a zmniejsza na świecy żarowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.