Seyo Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg. Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98: 45km/5400rpm (nominalnie 39/5500) 80nm/3100rpm (nominalnie 65/3000) Moc praktycznie taka sama jak w majonezie, po przebiego 75kkm (46km/5370rpm), a moment, az o 8nm większy (72nm/3360rpm) Muszę przyznać, że byłem nieźle zszokowany Po przeanalizowaniu tych danych dochodze do wniosku, ze najlepszym sposobem na zwiekszanie mocy w 0.9 jest nabijanie jak najwiekszej ilosci km, a nie jakies tam 'tuningi' Mam nadzieje, ze 1.1 podobnie sie rozkreca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 tez czytalem i ciekawi mnie ile w tym prawdy moze poprostu trafil sie im dobry egzemplarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 czy ja dobrze zrozumialem? wraz z wiekiem silnika wzrasta moc? dlaczego? jak? skad? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 17 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 albo dobra sztuka, albo cos z ta hamownia bylo nie tenteges w kazdym razie tak duzy przyrost momentu - jakies 27% - robi wrazenie... no ale jak mowisz, ile w tym prawdy to nie wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 17 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 > czy ja dobrze zrozumialem? wraz z wiekiem silnika wzrasta moc? > dlaczego? jak? skad? > pzdr tak wynika z tych danych. Niektore silniki i egzemplarze tak maja. Moj ojciec mial toledo 1.6 75km z 96 i przy sprzedazy kiedy mial jakies 130kkm wyraznie lepiej chodzil niz na poczatku - ciagnal na prawde ostro i w polaczeniu z masa ponizej 1 tony sprawial swietne wrazenie jak na takie parametry, az czasami mialem chwile zwatpienia w swoje sc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cowall Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 troche dla mnie to niezrozumiałe, wychodzi na to że silnik wraz ze zużywaniem się elementów uzyskuje większą sprawność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOLCZYK Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 > czy ja dobrze zrozumialem? wraz z wiekiem silnika wzrasta moc? > dlaczego? jak? skad? > pzdr Bo to jak z winem im starsze tym lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuzio Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 > Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy > artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg. > Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem > parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98: > 45km/5400rpm (fabrycznie 39/5500) > 80nm/3100rpm (fabrycznie 65/3000) > Moc praktycznie taka sama jak w majonezie, po przebiego 75kkm > (46km/5370rpm), a moment, az o 8nm większy (72nm/3360rpm) > Muszę przyznać, że byłem nieźle zszokowany > Po przeanalizowaniu tych danych dochodze do wniosku, ze najlepszym > sposobem na zwiekszanie mocy w 0.9 jest nabijanie jak > najwiekszej ilosci km, a nie jakies tam 'tuningi' > Mam nadzieje, ze 1.1 podobnie sie rozkreca A jak jeszcze do tego jest LPG to wogule wartosc mocy skacze do gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 17 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 > A jak jeszcze do tego jest LPG to wogule wartosc mocy skacze do gory az strach myslec co sie bedzie dzialo po przekroczeniu 200kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodar23 Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 mysle, ze bardzo w temacie wczoraj przegladalem sobie katalog i to jest a propos raportu usterkowosci TUV. oczywisice im wyzej tym lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 17 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 no i to jest samochod - tak powinno byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuzio Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 > az strach myslec co sie bedzie dzialo po przekroczeniu 200kkm Musze zaczac jeszcze wiecej jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihoo Napisano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2003 > Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy > artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg. > Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem > parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98: > 45km/5400rpm (fabrycznie 39/5500) > 80nm/3100rpm (fabrycznie 65/3000) > Moc praktycznie taka sama jak w majonezie, po przebiego 75kkm > (46km/5370rpm), a moment, az o 8nm większy (72nm/3360rpm) > Muszę przyznać, że byłem nieźle zszokowany > Po przeanalizowaniu tych danych dochodze do wniosku, ze najlepszym > sposobem na zwiekszanie mocy w 0.9 jest nabijanie jak > najwiekszej ilosci km, a nie jakies tam 'tuningi' > Mam nadzieje, ze 1.1 podobnie sie rozkreca I to nie jest odosobniony przypadek. W bodajże 1996 roku Auto Bild (niemiecki odpowiednik naszego 'ukochanego' Auto Świata) pisał, że Fiat Punto 55 na hamowni osiągnął aż 68 KM i nie chodziło wcale o nową furę tylko o bolid po przebiegu 15 tkm . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snajper01 Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > A jak jeszcze do tego jest LPG to wogule wartosc mocy skacze do gory Ty sie nie śmiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukucz Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 od kiedy "majonez" ma tylko 46 km ?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > od kiedy "majonez" ma tylko 46 km ?????? Niech wierza w bajki piosane w roznych szmatlawcach Pewnie pierwsze egzemplarze CC maja juz tylko z 7 s do setki....i to te 0,7 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedi Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 ... już za czasów jak ja jeździłem CC (czyli około 5 lat wstecz) w czasach pierwszej wersji autokącika mówiło się o tym że Fiat ma duży rozstrzał parametrów - trafiają sie egzemplarze mające +/- 10% mocy w stosunku do danych fabrycznych... Ja sam jeździłem CC 700 które bez żadnych przeróbek silnika miało okolo 20 s do 100 km/h, zamykałem licznik w nim i spokojnie ścigałem się z każdą seryjną 900-ką... Po prostu udany egzemplarz... Żeby wyciągać wnioski tak jak robi to Auto Świat, to powinni przebadać kilka egzemplarzy o podobnym przebiegu i uśrednić wyniki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Niech wierza w bajki piosane w roznych szmatlawcach Pewnie pierwsze > egzemplarze CC maja juz tylko z 7 s do setki....i to te 0,7 l no buhahahaha i kazdy z nich zamyka licznik w 5 osob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > az strach myslec co sie bedzie dzialo po przekroczeniu 200kkm strach myslec... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > albo dobra sztuka, albo cos z ta hamownia bylo nie tenteges w > kazdym razie tak duzy przyrost momentu - jakies 27% - robi > wrazenie... no ale jak mowisz, ile w tym prawdy to nie wiadomo Hamownia niezawsze mowi prawde. Wiekszosc ma rozbieznosci. Byl test robiony w jednym z gazet i testowali tosamo autko na roznych hamowniach i na kazdej inna moc wyszla. Wynik podany jest z jakas dokladnoscia w % ciekawe tylko z jaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koval_Lodz Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 Tez Slyszalem i Czytalem o tym ze W silniku Fiata Sieny po 100kkm Przyspienszenie zmalalo o jakies 0,5-1s do 100km/h ale zeby tak moment i moc walnela jak w tym SC to Ta gazeta moim zdaniem to jest tyle wiarygodna ze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okocimbir Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 Jak po 100 kkm ma 45 KM to na początku musiał mieć z 50 KM Okazało się w tym teście, że 9setka jest mocniejsza od litrówki w Uno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 18 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > od kiedy "majonez" ma tylko 46 km ?????? ja tylko podaje parametry przedstawione w AŚ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kgpszcz Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Niech wierza w bajki piosane w roznych szmatlawcach Pewnie pierwsze > egzemplarze CC maja juz tylko z 7 s do setki....i to te 0,7 l Biedni matizowcy,wszystko przeciwko Wam,nawet hamownia. Skoro tak bardzo zawyza to ile ma w rzeczywistosci ten przedstawiony w porownaniu Matiz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
garfield Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy > artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg. > Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem > parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98: > 45km/5400rpm (fabrycznie 39/5500) > 80nm/3100rpm (fabrycznie 65/3000) toz to prawie juz moj ale nie rozumiem jak przebieg powoduje wzrost mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koszyk Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Hamownia niezawsze mowi prawde. Wiekszosc ma rozbieznosci. Byl test > robiony w jednym z gazet i testowali tosamo autko na roznych > hamowniach i na kazdej inna moc wyszla. > Wynik podany jest z jakas dokladnoscia w % ciekawe tylko z jaka. no jasne ze ma rozbieznosci ale chyba nie takie bo tu mamy przyrost ok 15 % . a wogole to ta cala sprawa jak dla mnie to jest conajmniej dziwna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > troche dla mnie to niezrozumiałe, wychodzi na to że silnik wraz ze > zużywaniem się elementów uzyskuje większą sprawność? wieksze luzy, mniejsze tarci a mowiac serio, to gdzie masz napisane, ze to SC cos zyskalo, moze od razu mialo ponad 40 koni, co ciekawe to chyba sluzbowka jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > strach myslec... z taka progesja matiz bedzie miec z 38 koni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Biedni matizowcy,wszystko przeciwko Wam,nawet hamownia. Skoro tak > bardzo zawyza to ile ma w rzeczywistosci ten przedstawiony w > porownaniu Matiz ? Niektore konie zobaczyly nadwozie i uciekly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 Bo silniki Fiata jak wiadomo sa do niczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Niech wierza w bajki piosane w roznych szmatlawcach Pewnie pierwsze > egzemplarze CC maja juz tylko z 7 s do setki....i to te 0,7 l A jak napisza, ze japonczyki sie nie psuja, DU sa wspaniale, to juz prawde pisza, skonczcie z tym relatywizmem, wzieli na hamownie tyle wyszlo i koniec dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 To tez, ale przede wszystkim jak chciali cos wykazac, to powinni przedstawic jak maja sie wyniki w nowym lub prawie nowym samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 Obejrzyj sobie testy dlugodystansowe Audo Bilda, AMiS, wiekszosc samochodow po 100kkm ma lepsze osiagi niz zmierzone u nowego egzemplarza, teraz przebieg silnika w okolicach 100 kkm to zazwyczaj dopiero polowa zycia motoru, zobacz na wynik Poldka w AS, po 70kkm to juz w zasadzie koniec silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy > artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg. > Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem > parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98: > 45km/5400rpm (fabrycznie 39/5500) > 80nm/3100rpm (fabrycznie 65/3000) > Moc praktycznie taka sama jak w majonezie, po przebiego 75kkm > (46km/5370rpm), a moment, az o 8nm większy (72nm/3360rpm) > Muszę przyznać, że byłem nieźle zszokowany > Po przeanalizowaniu tych danych dochodze do wniosku, ze najlepszym > sposobem na zwiekszanie mocy w 0.9 jest nabijanie jak > najwiekszej ilosci km, a nie jakies tam 'tuningi' > Mam nadzieje, ze 1.1 podobnie sie rozkreca Zeby mozna powiedziedz cos wiecej o wiarygodnosci tego testu to musielibysmy wiedziec jakie parametry mial ten samochodzik zaraz po dotarciu , badany na tej samej hamowni i przy takiej samej temperaturze zewnetrznej A takie wyniki to mozna sobie o dupe potluc , nigdzie nie rozdaja prawdziwych koni mechanicznych za darmmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 Człowieku sluchaj AŚ to daleko zajedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszo Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Zeby mozna powiedziedz cos wiecej o wiarygodnosci tego testu to > musielibysmy wiedziec jakie parametry mial ten samochodzik zaraz > po dotarciu , badany na tej samej hamowni i przy takiej samej > temperaturze zewnetrznej właśnie miałem coś takiego napisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 18 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Zeby mozna powiedziedz cos wiecej o wiarygodnosci tego testu to > musielibysmy wiedziec jakie parametry mial ten samochodzik zaraz > po dotarciu , badany na tej samej hamowni i przy takiej samej > temperaturze zewnetrznej - zapomniales jeszcze napisac o tym samym cisnieniu > A takie wyniki to mozna sobie o dupe potluc , nigdzie nie rozdaja > prawdziwych koni mechanicznych za darmmo Trzeba raczej sprawdzic wiarygodnosc samej hamowni. Nie rozumiem - gdyby mial na poczatku autko shamowano i uzyskalby wyzsza/nizsza moc, lub moment niz po tym przebiegu to wtedy wynik po przebiegu 110kkm bylby wiardygodny, lub nie w zaleznosci od uzyskanych wynikow na poczatku zaraz po dotarciu Dla mnie sam wynik jest co najmniej zaskakujacy. Powinienem tam w tych danych napisac zamiast fabrycznie to nominalnie tak jak w gazetce i to by juz moglo byc bardziej wiarygodne pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 18 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Człowieku sluchaj AŚ to daleko zajedziesz ja sie ich nie slucham tylko zdaje obiektywna relacje z wynikow testu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuzio Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Ty sie nie śmiej No dobra juz przestaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Trzeba raczej sprawdzic wiarygodnosc samej hamowni. Nie rozumiem - > gdyby mial na poczatku autko shamowano i uzyskalby wyzsza/nizsza > moc, lub moment niz po tym przebiegu to wtedy wynik po przebiegu > 110kkm bylby wiardygodny, lub nie w zaleznosci od uzyskanych > wynikow na poczatku zaraz po dotarciu Dla mnie sam wynik jest > co najmniej zaskakujacy. Powinienem tam w tych danych napisac > zamiast fabrycznie to nominalnie tak jak w gazetce i to by juz > moglo byc bardziej wiarygodne > pzdr Moga byc dwa takie same seryjne nowe Seicento a na hamowni wyjda rozne wyniki , takze silniki nie sa identyczne , nawet seryjne . A kazda hamownia pokaze inny wynik , czasami sa to rozbierznosci +-1KM czy +-1Nm a czasami wieksze . Takze fabryczne dane , nie rowna sie dane z hamowni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 18 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Moga byc dwa takie same seryjne nowe Seicento a na hamowni wyjda > rozne wyniki , takze silniki nie sa identyczne , nawet seryjne spoko o tym to wiem i byla o tym mowa na poczatku watku zdarzaja sie tez i "poniedzialkowe" egzemplarze > A kazda hamownia pokaze inny wynik , czasami sa to rozbierznosci > +-1KM czy +-1Nm a czasami wieksze . Takze fabryczne dane , nie > rowna sie dane z hamowni zgadza sie. W GT jakis czas temu byl test hamowni: seata cordobe 1.4 16v testowano na bodajze 10 hamowniach przy roznych warunkach pogodowych. Na kazdej hamowni wykonywano 3 pomiary i usredniano wynik. Wyniki mocy wahaly sie na roznych hamowniach od 98 km do 105 km, wiec trzeba zawsze wziac poprawke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 Zaraz zaraz, jak byl hamowany w roznych warunkach pogodowych, to jak slusznie zauwazyle Radek rozbieznosc wynikow nie jest niczym nadzwyczajnym. Dane seryjnego silnika sa przeprowadzone dla okreslonych parametrow otoczenia i kazda szanujaca sie hamownia powinna wyrzucac tzw. dane zredukowane dla normy DIN 70020, czyli temperatura otoczenia 25 stopni, cisnienie 750 mm Hg i gestos powietrza 1,169 kg/m^3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 18 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Zaraz zaraz, jak byl hamowany w roznych warunkach pogodowych, to jak > slusznie zauwazyle Radek rozbieznosc wynikow nie jest niczym > nadzwyczajnym. Dane seryjnego silnika sa przeprowadzone dla > okreslonych parametrow otoczenia i kazda szanujaca sie hamownia > powinna wyrzucac tzw. dane zredukowane dla normy DIN 70020, > czyli temperatura otoczenia 25 stopni, cisnienie 750 mm Hg i > gestos powietrza 1,169 kg/m^3. a czy ja mowie, ze jest to cos nadzwyczajnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > a czy ja mowie, ze jest to cos nadzwyczajnego z Twoich wypowiedzi wynika, ze podwazasz poprawnosc wynikow uzyskanych na hamowniach podwoziowych na podstawie artykuly w GT, gdzie przeprowadzono badania jednego egzemplarza Seata przy czym badania przeprowadzono w roznych warunkach, co nie jest przykladem na poparcie tezy o niedokladnosci hamownii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 18 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > z Twoich wypowiedzi wynika, ze podwazasz poprawnosc wynikow > uzyskanych na hamowniach podwoziowych na podstawie artykuly w > GT, gdzie przeprowadzono badania jednego egzemplarza Seata przy > czym badania przeprowadzono w roznych warunkach, co nie jest > przykladem na poparcie tezy o niedokladnosci hamownii Dobra - przykladem w 100% dobrym to on nie jest, ale i tak gdyby byly te same warunki pogodowe na wszystkich hamowniach to i tak na pewno nie uzyskano by tego samego wyniku na kazdej z hamowni - chodzi mi o te drobne rozbieznosci +/- 1-2% o ktorych wspominal Radek. I tylko o to mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kgpszcz Napisano 18 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2003 > Niektore konie zobaczyly nadwozie i uciekly No coz,tego akurat nie mozna miec im za zle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukucz Napisano 19 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2003 > ja tylko podaje parametry przedstawione w AŚ po pierwsze primo :D: AŚ to gazeta sponsorowanych dziennikarzy i to co oni wypisują mało z prawdą ma wspólnego po drugie primo:D : Hamownie są po to żeby mierzyć przyrost lub ubytek mocy silnika przed i po jakiejś przeróbce bo: sam komp hamowni to może dobrze liczy ale ile jest części mechanicznych w samej hamowni które się wiadomo zużywają i sam pomiar jest nie realny w stosunku do wartości rzeczywistej..... po trzecie primo :D:D:D patrzmy na wartości fabryczne a jak wiadomo wszystkim sztuka od sztuki się różni i to czasami bardzo . SC900 ma tyle 1.1 ma tyle a Matiz ma tyle ....... a jak się to ma do rzeczywistości wszyscy wiedzą to w końcu autka najniższego segmentu robione w masowej ilości.... WlK szacunek dla wszystkich szczeg dla SC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 19 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2003 > Zaraz zaraz, jak byl hamowany w roznych warunkach pogodowych, to jak > slusznie zauwazyle Radek rozbieznosc wynikow nie jest niczym > nadzwyczajnym. Dane seryjnego silnika sa przeprowadzone dla > okreslonych parametrow otoczenia i kazda szanujaca sie hamownia > powinna wyrzucac tzw. dane zredukowane dla normy DIN 70020, > czyli temperatura otoczenia 25 stopni, cisnienie 750 mm Hg i > gestos powietrza 1,169 kg/m^3. Kazda hamownia podaje wyniki w normie DIN , w polsce chyba tylko w takiej bo jest njabardziej popularna , ale pomimo tego wyniki z poszczegolnych hamownii roznia sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.