Orochimaru Napisano 17 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 Silniki montowane w nowym Fiacie Tipo 1.4 Fire (843 A1.000) - Silnik znany z poprzednich modeli Fiata: m.in. Punto, Stilo, 500. Był montowany również w Alfach Romeo, Lanciach i Oplach. Jest to stara, klasyczna jednostka z żeliwnym kadłubem, 4-ma zaworami na cylinder i pośrednim wtryskiem sekwencyjnym. Rozrząd - a dokładniej wałek wydechowy - jest napędzany paskiem zębatym. Dalej, przez przekładnię zębatą na drugim końcu wałka, napęd jest przekazywany na wałek dolotowy. Luz zaworowy jest kasowany na bieżąco przez hydrauliczne popychacze. Układ zapłonowy zrealizowany jest na indywidualnych cewkach dla każdego cylindra. Silnik posiada czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, na podstawie wskazań którego, jest obliczane obciążenie jednostki, a za oczyszczanie spalin odpowiada trój-funkcyjny katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym. Moc z silnika jest przekazywana przez klasyczne koło zamachowe i sprzęgło połączone z 6-biegową skrzynią manualną C514-6M. Deklarowane zużycie paliwa to 5,7l/100km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 na poziomie 132g/km. Moc 95KM/6000 Moment obrotowy 127Nm/4500 1.4 T-Jet (940 B7.000) - Jest to turbodoładowany silnik Fire. Zastosowano w nim sprężarkę z wastegate'em - IHI VL39. Po sprężeniu, powietrze jest chłodzone w intercoolerze. W porównaniu do wolnossącego brata, w tej jednostce wykorzystano mocniejsze materiały na kadłub i głowicę, zaś wał korbowy został odlany ze staliwa. Zmniejszono także stopień sprężania. "Gazownicy" docenią wtrysk pośredni i hydrauliczne popychacze zaworów. Wydechowy wałek rozrządu napędza pasek zębaty, a dalej, za pomocą przekładni zębatej, napęd jest przenoszony na wałek dolotowy. Układ zapłonowy zrealizowany jest na indywidualnych cewkach dla każdego cylindra. Moc 120KM/5000 Moment obrotowy 215Nm/2500 1.6 E.TorQ (55268036) - Silnik zbudowany jako modernizacja brazylijskiego Triteca, montowanego m.in. w niektórych modelach Chryslera i Mini. Wprowadzony przez Fiata w 2011r. Jest to jednostka 16-zaworowa, z aluminiowym kadłubem i jednym wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym łańcuchem. Zawory są otwierane przy pomocy popychaczy dźwigniowych. Zastosowano w nich hydrauliczne kompensatory luzu i rolki, w miejscu kontaktu z krzywkami wałka. Podobnie jak mniejszy brat, jest to silnik prosty w budowie, zasilany sekwencyjnym wtryskiem pośrednim. Układ zapłonowy z modułem cewek na pokrywie zaworów i prądem dostarczanym co świec przewodami. Posiada on płaską charakterystykę momentu obrotowego, a 80% jego wartości maksymalnej dostępne jest już od 1500obr/min. O ekologię dba trój-funkcyjny katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym. Silnik jest połączony z 6-biegową skrzynią automatyczną AWF6F25, produkcji Aisin. Deklarowane zużycie paliwa to 6,3l/100km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 na poziomie 147g/km. Moc 110KM/5500 Moment obrotowy 152Nm/4500 1.3 Multijet II (55266963) - jest to dobrze znany silnik common rail, wprowadzony w 2009r. i dostępny w wielu innych autach, poza Fiatami m.in. w Chevroletach, Oplach, Suzuki, czy Tata. Termin Multijet oznacza możliwość podzielenia wtrysku paliwa na kilka dawek w ciągu jednego cyklu pracy. W odmianie drugiej, może to być do 8 wtrysków na cykl, a ciśnienie paliwa dochodzi do 2000 barów. Ma to skutkować zmniejszeniem hałasu, bardziej płynną pracą i mniejszym rozcieńczaniem oleju paliwem, przy regeneracji filtra cząstek stałych, który został wprowadzony w celu spełnienia norm emisji spalin Euro 6. Łańcuch rozrządu napędza wałek wydechowy, a dalej przez przekładnię zębatą wałek dolotowy. Pompa paliwa również jest napędzana wałkiem rozrządu. Luz zaworów jest kasowany na bieżąco przez hydrauliczne kompensatory. Powietrze do silnika jest sprężane przez turbosprężarkę ze zmienną geometrią kierownic spalin, a o ekologię dbają: filtr cząstek stałych i katalizator utleniający. Silnik jest połączony z manualną, 5-biegową skrzynią C510. Deklarowane zużycie paliwa wynosi 3,7l/100km, a emisja CO2 jest na poziomie 99g/km. Moc 95KM/3750 Moment obrotowy 200Nm/1500 1.6 Multijet II (55260384) - Większy brat silnika 1.3. Główną różnicą - oprócz większej pojemności - jest napęd rozrządu i pompy wysokiego ciśnienia, paskiem zębatym. Silnik jest dostępny z manualną, 6-biegową skrzynią C635, lub zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową C635 DDCT. Deklarowane zużycie paliwa wynosi 3,7l/100km, a emisja CO2 jest na poziomie 98g/km. Moc 120KM/3750 Moment obrotowy 320Nm/1750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 17 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 2 godziny temu, Orochimaru napisał: 1.3 Multijet II (55266963) - jest to dobrze znany silnik JTD, ... 1.3 Multijet/1.3 Multijet II to nie JTD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 Chodziło mi o to, że w budowie to jest JTD, z możliwością wielokrotnych wtrysków na suw. Chociaż faktycznie, może to wprowadzać w błąd. Zmieniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Podobno w Genewenie maja pokazac tipo sport z silnikiem 1,4 150 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 23 godziny temu, Orochimaru napisał: 1.6 Multijet II (55260384) - Większy brat silnika 1.3. 1.6 Multijet II to młodszy brat silnika 1.9 JTD/M-jet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 7 minut temu, darekpdkp napisał: Podobno w Genewenie maja pokazac tipo sport z silnikiem 1,4 150 km gdzie ten Sport przy 150 KM lepiej niech już dadzą 1.4 170 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Jezeli juz to 1,75tbi z Alfy ,ale tego napewno nie zrobia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Dnia 18.02.2018 o 12:45, darekpdkp napisał: Podobno w Genewenie maja pokazac tipo sport z silnikiem 1,4 150 km Ciekawe czy będzie Abarth Tipo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 Na razie to mówią, że od września T-Jet idzie w odstawkę, czyli Tipo będzie bez silnika benzynowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 2 godziny temu, gilbert3 napisał: Na razie to mówią, że od września T-Jet idzie w odstawkę, czyli Tipo będzie bez silnika benzynowego. Pewnie nie spelnia norm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 Nie pamiętam gdzie ale czytałem że mają być wprowadzane chyba od tego roku filtry GPF czy coś takiego właśnie do benzyn z turbo doładowaniem. Może oto chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 5 godzin temu, TADA napisał: Nie pamiętam gdzie ale czytałem że mają być wprowadzane chyba od tego roku filtry GPF czy coś takiego właśnie do benzyn z turbo doładowaniem. Może oto chodzi. Skoda do fabii 3 już montuje filtry do benzynek. GPF - benzyna DPF - diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 22 minuty temu, 51cent napisał: Skoda do fabii 3 już montuje filtry do benzynek. GPF - benzyna DPF - diesel Benzynowy silnik 1.2 PureTech koncernu PSA czyli Peugeot już ma filtr cząstek stałych GPF. TUTAJ ciekawy temat. o silniku Tipo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 GPF czasem nie montuje się do silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem? T-Jet jest z pośrednim wtryskiem, więc raczej nie musi mieć tego ustrojstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Dnia 14.04.2018 o 12:54, gilbert3 napisał: Na razie to mówią, że od września T-Jet idzie w odstawkę, czyli Tipo będzie bez silnika benzynowego. Jak bez jak jest 1.6 z automatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Jak bez jak jest 1.6 z automatem.Nie żartuj, to nie jedzie tak jak 1.4/95Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 5 minut temu, gilbert3 napisał: Nie żartuj, to nie jedzie tak jak 1.4/95 Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka Jak nie jedzie? Ma wystarczajace osiagi tak samo jak i zwykle 1.4. Jak ktos chce szybko to kupuje alfe albo jakiegos VAGA. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Jak nie jedzie? Ma wystarczajace osiagi tak samo jak i zwykle 1.4. Jak ktos chce szybko to kupuje alfe albo jakiegos VAGA.No nie jedzie, zamulony automat robi co trzeba, czyli zabiera z 10KM. Do tego włączona klima i mamy 95 jak w 1.4. Zaprosisz do tańca 4 pasażerów i ciężarówki nie wyprzedzisz, chyba że z wiatrem i z góry. Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Teraz, gilbert3 napisał: No nie jedzie, zamulony automat robi co trzeba, czyli zabiera z 10KM. Do tego włączona klima i mamy 95 jak w 1.4. Zaprosisz do tańca 4 pasażerów i ciężarówki nie wyprzedzisz, chyba że z wiatrem i z góry. Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka Wszystko super ale nawet lanos mial opcje wylaczania klimy przy maksymalnym przyspieszeniu. Chodzi o to, ze to nie ten typ samochodu. Dla uzytkownikow to w zupelnosci wystarczy. A wygoda automatu bezcenna. A w takiej wersji nawet 1.4 wyglada super. Tylko ta cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 2 Maja 2018 Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 (edytowane) Dnia 17.02.2018 o 15:39, Slawcio napisał: 1.3 Multijet/1.3 Multijet II to nie JTD Edytowane 2 Maja 2018 przez spavatch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 2 Maja 2018 Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 10 godzin temu, spavatch napisał: Co to, MiTo ? Wygląda jak Punto gdyby nie znaczek Alfy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 3 Maja 2018 Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 MiTo czyli bardziej fantazyjne Punto. I jednak 1.3 JTD Multijet, który wg jednego z pierwszych postów nie jest JTD. Jak by się postarać to pewnie znajdzie się i JTDm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marvel3 Napisano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2018 Mi w Tipo brakuje jakiegoś takiego rasowego mocnego slnika. Takie silniki 120 konne to nie jest szczyt marzeń jak dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Dnia 28.12.2018 o 18:02, Marvel3 napisał: Mi w Tipo brakuje jakiegoś takiego rasowego mocnego slnika. Takie silniki 120 konne to nie jest szczyt marzeń jak dla mnie. W dobie trzycylindrowych litrowych silniczków, to co jest w Tipo nie jest takie złe A gdyby nawet wsadzili tam coś mocniejszego, to kto by to kupił? Cena pewnie byłaby około 100 000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.