analyzer64 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Na wstępie napiszę, że nie mam mocnego auta, nie jeżdżę po torze. Auto porusza się głównie po mieście. Zregenerowałem sobie tylne zaciski i zalałem układ Motulem RBF 600, bo taki kiedyś kupiłem i nieruszane butelki leżały ponad rok (fabrycznie zamknięte). Poczytałem sobie z ciekawości kilka for internetowych i tak np. na forum BMW pisali, że "RBF 660 nie nadaje się na co dzień, bo nie dogrzejesz go" (w sensie, że nie osiągnie temperatury roboczej), kilka osób to pisało. O ile z olejem tak jest, że w danej lepkości może się nie rozgrzać, to pierwsze słyszę że ma to znaczenie w przypadku płynu hamulcowego. To jak to jest? Wcześniej miałem ATE TYP 200, na jednym i na drugim nie widzę żadnych nieprawidłowości w zachowaniu. Tytuł tematu jest jaki jest, bo w końcu układ zalany, ale może warto to przedyskutować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Wyczynowe płyny są dobre ale krótko, bo są mocno higroskopijne. Tak pół roku i nowy by wypadało. Dobrym półśrodkiem jest DOT 5.1, a firmę to sobie wybierz ulubioną, nie ma się co podniecać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Dowolny DOT 4 znanej marki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 12 godzin temu, mrBEAN napisał: Wyczynowe płyny są dobre ale krótko, bo są mocno higroskopijne. Tak pół roku i nowy by wypadało. Dobrym półśrodkiem jest DOT 5.1, a firmę to sobie wybierz ulubioną, nie ma się co podniecać. Dokładnie. Mam w rajdówce niby wyczynowego Motula RBF660 i wymianę, a dokładnie przepompowanie stanu robię co rajd. Najgorzej ma płyn w okolicach zacisków i ten płyn usuwają na serwisie, powiedzmy przepompowując świeższy płyn "do przodu" i świeży dolewają "do tyłu". Tłoczysz tak długo aż płyn zmieni kolor na taki jak nowy w butelce. W innych autach też Motula ale 5.1 i jest w zupełności wystarczający. Tak jak ważny jest płyn, to równie ważne są przewody hamulcowe, stalowy oplot robi robotę. Bardzo fajnie masz tu opisane: http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=12339 Ważne aby wszystkie elementy układu były sprawne a nie koncentrować się na jednym elemencie kiedy reszta kuleje, puchną przewody, tłoczki zatarte i nie pracują, pompa przepuszcza... sporo tego jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Mam przewody w stalowym oplocie Przednie zaciski regenerowałem sobie 3 lata temu, w tym roku zmieniałem klocki i tłoczki działają bardzo dobrze. Wymienione mam wszystkie sworznie, więc jestem już zadowolony Najwazniejsze aby płyn był świeży. Lepszy świeży i tani niż stary drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Godzinę temu, analyzer64 napisał: Lepszy świeży i tani niż stary drogi. Najlepsza do codziennej jazdy jest zazwyczaj średnia półka. Najdroższe, wyczynowe graty zazwyczaj eliminują samochód z normalnej jazdy, gdyż działają jak trzeba podczas jazdy na limicie a w codziennej jeździe jest męczarnia dla kierowcy jak i sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Ja dodam tylko tyle że warto kupić płyn w metalowym opakowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 2 godziny temu, Kovic napisał: Ja dodam tylko tyle że warto kupić płyn w metalowym opakowaniu. Miałem jeszcze jakieś 300ml ATE Typ 200 ale otwarte opakowanie stało ze 2 lata i nie wlewałem już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Mam ATE DOT 4 SL6 i mogę polecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 1 minutę temu, mack1805 napisał: Mam ATE DOT 4 SL6 i mogę polecić Ten ma dużo niższą lepkość w -40 stopniach, bo z tego co wiem dedykowany jest do aut z układami ESP, ja niestety nie posiadam tego systemu. Brat sobie to leje do Citroena C4 i jest zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 16 minut temu, analyzer64 napisał: Ten ma dużo niższą lepkość w -40 stopniach, bo z tego co wiem dedykowany jest do aut z układami ESP, ja niestety nie posiadam tego systemu. Brat sobie to leje do Citroena C4 i jest zadowolony To może zalej ATE DOT4 typ 200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 32 minuty temu, analyzer64 napisał: Ten ma dużo niższą lepkość w -40 stopniach, bo z tego co wiem dedykowany jest do aut z układami ESP, ja niestety nie posiadam tego systemu. Brat sobie to leje do Citroena C4 i jest zadowolony U mnie jest ESP, wcześniej miałem płyn ATE SL6 i po zmianie samego płynu na ATE typ 200 była zauważalna poprawa w pracy hamulca, zrobił się bardziej twardy pedał, w sensie, że lepiej hamuje. Typ 200 ma zwiększony interwał wymiany do 3 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 18 minut temu, kaczorek79 napisał: U mnie jest ESP, wcześniej miałem płyn ATE SL6 i po zmianie samego płynu na ATE typ 200 była zauważalna poprawa w pracy hamulca, zrobił się bardziej twardy pedał, w sensie, że lepiej hamuje. Typ 200 ma zwiększony interwał wymiany do 3 lat. A właśnie napisałeś coś co też zauważyłem. Po zmianie na tego Motula RBF600 pedał jest bardziej miękki, nie że wpada w podłogę, bo układ odpowietrzałem dwukrotnie i płyn leciał czysty bez bąbelków, ale jednak pedał jest trochę inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 14 godzin temu, analyzer64 napisał: układ odpowietrzałem dwukrotnie i płyn leciał czysty bez bąbelków, ale jednak pedał jest trochę inny zauważyłem taki sam objaw a regenerowałem tylko tylne zaciski (tarczowe ) i tylko z tyłu zmieniłem płyn. hamulce "biorą " równo , siła hamowania sprawdzana na stacji kontroli . zobacze jeszcze ( jak zrobie przód ) jak się zmieni "pedał " . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 2 minuty temu, piter19731 napisał: zauważyłem taki sam objaw a regenerowałem tylko tylne zaciski (tarczowe ) i tylko z tyłu zmieniłem płyn. hamulce "biorą " równo , siła hamowania sprawdzana na stacji kontroli . zobacze jeszcze ( jak zrobie przód ) jak się zmieni "pedał " . Ja widzę dwa wytłumaczenia: Inny płyn Tłoczki w nowych zaciskach bardziej się cofają niż w starych. W starych tłoczek, owszem obracał się przy użyciu zestawu do tłoczków, ale nowe wkrecałem krótkim płaskownikiem, bardzo lekko chodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.