lepo78 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 jaka to bedzie mialo przyspieche do 100 i czas na 400m? powiedzmy ze kierowca nie jest gapa i wie jak sie jezdzi, skrzynka sportkowa. btw 1sekunda na 400 m to ile dlugosci auta sc?? pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > jaka to bedzie mialo przyspieche do 100 i czas na 400m? powiedzmy ze > kierowca nie jest gapa i wie jak sie jezdzi, skrzynka sportkowa. > btw 1sekunda na 400 m to ile dlugosci auta sc?? pozdroofka Oj lepo, lepo... Szkola podstawowa, klasa 5 bodajze wedlug starego toku nauczania - droga w ruchu jednostajnie przyspieszonym.... Chyba juz jasne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 28 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Oj lepo, lepo... Szkola podstawowa, klasa 5 bodajze wedlug starego > toku nauczania - droga w ruchu jednostajnie przyspieszonym.... > Chyba juz jasne? te fizyk taki madry jestes?? to masz http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=271529389&page=0&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=1 btw masz jeszcze 421?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > te fizyk taki madry jestes?? to masz > http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=271529389&page=0&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=1 > btw masz jeszcze 421?? za przyspieszenie odpowiada moment a nie moc (moc potrzebna jest do vmax) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > za przyspieszenie odpowiada moment a nie moc (moc potrzebna jest do > vmax) > pzdr Co ty mówisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Co ty mówisz a takie tam banialuki... "W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna jaką nasz pojazd dysponuje. Nie ma nic bardziej błędnego. Moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa tylko szybkość maksymalną którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających warunkach np. długa prosta i brak kontroli radarowej. To co naprawdę jest ważne to moment obrotowy a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie obrotów. W tym miejscu należy zadać sobie pytanie: co chcemy osiągnąć? Czy samochód ma służyć do bicia rekordów prędkości i wtedy najważniejsza jest MOC MAKSYMALNA, czy też auto ma bardzo dobrze przyspieszać a prędkość maksymalna jest mniej ważna - wówczas ważniejszym jest MOMENT OBROTOWY. " pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 Twoje teoria vs moja praktyka Seicento 55KM i 92Nm - 14s do 100kmh Seicento 67KM i 93Nm - 11s do 100kmh Uwazasz ze to 1Nm urwał mi 3 s ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 28 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Twoje teoria vs moja praktyka > Seicento 55KM i 92Nm - 14s do 100kmh > Seicento 67KM i 93Nm - 11s do 100kmh > Uwazasz ze to 1Nm urwał mi 3 s ? kierowca moze jest coraz lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > kierowca moze jest coraz lepszy Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uysy Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > kierowca moze jest coraz lepszy to jest raczej niemożliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > to jest raczej niemożliwe Pojawił się trol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Twoje teoria vs moja praktyka > Seicento 55KM i 92Nm - 14s do 100kmh > Seicento 67KM i 93Nm - 11s do 100kmh > Uwazasz ze to 1Nm urwał mi 3 s ? Ty naprawde jestes taki uparty i idziesz w zaparte? "...moment obrotowy a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie obrotów..." i max moment malo mi mowi - zebys przedstawil wykres , na ktorym momenty w calym zakresie sie nie roznily - wtedy moglibysmy porozmawiac o praktyce i teorii (a tak podejrzewal , ze poprostu wykres momentu jest "spłaszczony" dla 67KM i 93Nm) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > za przyspieszenie odpowiada moment a nie moc (moc potrzebna jest do > vmax) > pzdr sam moment nie wystarczy PII 1.2 8 i 16v mają 10nm różnicy 20km, samym momentem nie urwiesz 3 sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Ty naprawde jestes taki uparty i idziesz w zaparte? Tak bo piszesz straszne głupoty !!! Wg Ciebie posiadając 30 Km i 93 Nm przyśpieszałbym tak samo jak teraz ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uysy Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Pojawił się trol Wielki Brat Patrzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uysy Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > za przyspieszenie odpowiada moment a nie moc (moc potrzebna jest do > vmax) > pzdr idąc Twoim tokiem rozumowania można powiedzieć że każdy ksiądz jest pedałem albo że np. każdy czarny umie grać w kosza nie upraszczaj zbytnio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 28 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > to jest raczej niemożliwe etam panie toc widzialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Tak bo piszesz straszne głupoty !!! > Wg Ciebie posiadając 30 Km i 93 Nm przyśpieszałbym > tak samo jak teraz ??? nie wiem ale moze to odwrocmy - majac 67KM i moment powiedzmy 110Nm (przy zachowaniu podobnej charakterystyki) - tez miałbym 11s do "setki"? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 28 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Nie oj nieladnie tak klamac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uysy Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > etam panie toc widzialem musiał wypity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > etam panie toc widzialem Pamiętaj nigdy tak nie robić Teraz skrzynia się kończy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > btw masz jeszcze 421?? Mam A co - chcesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > idąc Twoim tokiem rozumowania można powiedzieć że każdy ksiądz jest > pedałem albo że np. każdy czarny umie grać w kosza > nie upraszczaj zbytnio jakbym smial upraszac tak wazny watek jak przyspieszenie - jedynie zwracam uwage na to, zeby nie podniecac sie tak max moca i przkladac ja na przypieszenie pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > nie wiem > ale moze to odwrocmy - majac 67KM i moment powiedzmy 110Nm (przy > zachowaniu podobnej charakterystyki) - tez miałbym 11s do > "setki"? > pzdr Nie - ale stwierdzenie ze moc nie ma nic do przyspieszeń jest idiotyzmem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uysy Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > jakbym smial upraszac tak wazny watek jak przyspieszenie - jedynie > zwracam uwage na to, zeby nie podniecac sie tak max moca i > przkladac ja na przypieszenie > pzdr nikt się tutaj mocą nie podnieca, ale do jazdy jednak "trochę" jest potrzebna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Nie - ale stwierdzenie ze moc nie ma nic do przyspieszeń jest > idiotyzmem ja napisalem "nie wiem" - bo nie posiadam takich informacji , Ty natomiast "nie" - a wiec jestes pewien , skad ? moglbys mi to jakos udowodnic? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 Dowodem na to jest moj silnik A takie pierdzielenie ze moc nie ma nic do przyspieszenia to poprostu mega !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 dokładnie masz racje moc tez ma wpływ na przyspieszenie ale moment obrotowy tak samo nawet bardziej bierzmy pod uwage wydłubanego 1.2 na 100 KM i 1.1 Turbo tez 100 KM i jesli chodzi o przyspieszenie to turbo będzie miał lebsze gdyż moment obrotowy jest dużo większy. Ale fakt gadanie ze moc nie ma wpływu na przyspieszenie jest idiotyczne zarówno to i to ma duży wpływ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 > Dowodem na to jest moj silnik > A takie pierdzielenie ze moc nie ma nic do przyspieszenia > to poprostu mega !!! Dan - upusc troche pary... Stety lub niestety faktem jest, ze nie moc, a moment jest wazniejszy w silnikach, a dokaldniej rzecz biorac jego charakterystyka w funkcji obrotow silnika... Moc to tylko Vmax - pokonanie wszystkich oporow tarcia - samego silnika, skrzyni, oporow toczenia samochodu, ze o oporach aerodynamicznych nie wspomne. Zas za przyspieszanie odpowiedzialny jest wlasnie przebieg momentu obrotowego - szczegolnie zauwazalny przy predkosciach 80-120 na IV biegu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 28 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2003 zuraw kolego nie umiesz czytac ? kolega bemol napisal ze moc nie ma zadnego wpływu na osiągi ! a ja twierdze ze jest to totalna bzdura i probuje mu uswiadomic ze moment obrotowy i moc sa od siebie zalezne i razem wplywaja na przyspieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > można powiedzieć że każdy ksiądz jest pedałem albo że np. każdy czarny umie grać w kosza A każdy łysy nie ma warkocza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > Co ty mówisz Dobrze mowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ma-Cinek Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > Co ty mówisz dobrze gada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > Twoje teoria vs moja praktyka > Seicento 55KM i 92Nm - 14s do 100kmh > Seicento 67KM i 93Nm - 11s do 100kmh > Uwazasz ze to 1Nm urwał mi 3 s ? Bo patrzysz na wartosci maksymalne momentu a powinienes spojrzec na wykres momentu przy obrotach kiedy uzyskiwana jest moc maksymalna , jest roznica pomiedzy seria ? Moc to jest wartosc matematyczna wyliczana z wzoru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > Bo patrzysz na wartosci maksymalne momentu a powinienes spojrzec na > wykres momentu przy obrotach kiedy uzyskiwana jest moc > maksymalna , jest roznica pomiedzy seria ? Tak > Moc to jest wartosc matematyczna wyliczana z wzoru Wiem Ale jak sam piszesz moc jest wspołzalezna od momentu wiec nie mozna postawic tezy ze za przyspieszenie odpowiada sam moment obrotowy. licza sie obie te wartosci i ich przebieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > Dowodem na to jest moj silnik > A takie pierdzielenie ze moc nie ma nic do przyspieszenia > to poprostu mega !!! Dan nie chcialbym sie wtracac , ale troche sie kompromitujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > Dan nie chcialbym sie wtracac , ale troche sie kompromitujesz mozliwe, czlowiek sie uczy cale zycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > Wiem > Ale jak sam piszesz moc jest wspołzalezna od momentu > wiec nie mozna postawic tezy ze za przyspieszenie odpowiada > sam moment obrotowy. licza sie obie te wartosci i ich przebieg Ale przebieg mocy jest scisle zalezny od przebiegu momentu w funkcji obrotow silnika Moc jest wyliczana z wzoru i to wszystko , to jest tylko wartosc matematyczna i naprawde nie jest najwazniejsza . Naloz na siebie dwa wykresy swojego silnika , seryjny i po GT to zrozumiesz o co mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > Ale przebieg mocy jest scisle zalezny od przebiegu momentu w funkcji > obrotow silnika Moc jest wyliczana z wzoru i to wszystko , to > jest tylko wartosc matematyczna i naprawde nie jest > najwazniejsza . > Naloz na siebie dwa wykresy swojego silnika , seryjny i po GT to > zrozumiesz o co mi chodzi aha juz chyba chwytam ten wzor x 10000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > aha juz chyba chwytam ten wzor x 10000 moc(KM)=moment(Nm)*obroty/7116 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > moc(KM)=moment(Nm)*obroty/7116 A skad wartosc 7116?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2003 > A skad wartosc 7116?? taki wzor jest dla przelicznika na KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.