MarcG Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Witam Jakiś czas temu pisałem, że w hondzie odyssey odpadła mi okładzina od klocka. Niestety chyba nie odpadała tylko się zużyła. Nie odbija hamulec w jednym kole z tyłu. Wszystko wyczyszczone na oko wygląda ok, niestety koło się grzeje i śmierdzi spalonymi hamulcami. Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 5 minut temu, MarcG napisał: Witam Jakiś czas temu pisałem, że w hondzie odyssey odpadła mi okładzina od klocka. Niestety chyba nie odpadała tylko się zużyła. Nie odbija hamulec w jednym kole z tyłu. Wszystko wyczyszczone na oko wygląda ok, niestety koło się grzeje i śmierdzi spalonymi hamulcami. Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe. Zacisk do regeneracji albo wymiany? MIalem tak w Citroenie C4 i skonczylo sie na kupnie nowych zaciskow... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 6 minut temu, MarcG napisał: Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe. Ręczny? Jaka tam jest konstrukcja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 1 minutę temu, Joki napisał: Ręczny? Jaka tam jest konstrukcja? Nie, tarczo bębny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 4 minuty temu, MarcG napisał: Nie, tarczo bębny. No to prowadzenie klocków. Jeśli czyszczenie nie pomaga to nadmierne zużycie elementów, luz, przekos i klinowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 18 minut temu, MarcG napisał: Witam Jakiś czas temu pisałem, że w hondzie odyssey odpadła mi okładzina od klocka. Niestety chyba nie odpadała tylko się zużyła. Nie odbija hamulec w jednym kole z tyłu. Wszystko wyczyszczone na oko wygląda ok, niestety koło się grzeje i śmierdzi spalonymi hamulcami. Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe. Zacisk do wymiany, w crv 2 gen zmieniłem od razu tył 2 sztuki, się zużywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Tarcze klocki nowe, a jak wyglądają prowadnice i ich gniazda? Ktoś czyścił? Jak nie od tego bym zaczął. Jak tak to trzeba zajrzeć do zacisków, u mnie wtedy skończyło się wymianą na nowe, Ale można z powodzeniem regenerowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 1 minutę temu, AstraC napisał: Tarcze klocki nowe, a jak wyglądają prowadnice i ich gniazda? Ktoś czyścił? Jak nie od tego bym zaczął. Jak tak to trzeba zajrzeć do zacisków, u mnie wtedy skończyło się wymianą na nowe, Ale można z powodzeniem regenerowac. Wszystko czyszczone, nawet przez dwóch mechaników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 2 minuty temu, MarcG napisał: Wszystko czyszczone, nawet przez dwóch mechaników. U mnie czyszczenie pomagalo na chwile, dopiero wymiana zaciska zakonczyla temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 3 minuty temu, MarcG napisał: Wszystko czyszczone, nawet przez dwóch mechaników. No to pewnie zaciął się zacisk, albo wyjęcie tłoczka i weryfikacja, regeneracja, albo nowy. To drugie drożej, ale prawie od ręki może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 9 minut temu, AstraC napisał: No to pewnie zaciął się zacisk, albo wyjęcie tłoczka i weryfikacja, regeneracja, albo nowy. To drugie drożej, ale prawie od ręki może być. W amerykańskim samochodzie w Europie prawie nic nie ma nowego od ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Teraz, MarcG napisał: W amerykańskim samochodzie w Europie prawie nic nie ma nowego od ręki Ale możesz jeździć, i wymiana to chwila, można przy kawie. A regeneracja już nie bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Godzinę temu, MarcG napisał: W amerykańskim samochodzie w Europie prawie nic nie ma nowego od ręki Ale w 2-3 dni z US da radę. Testowane w styczniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 7 godzin temu, MarcG napisał: Wszystko czyszczone, nawet przez dwóch mechaników. A elastyczny przewód hamulcowy? Zdarza się rozwarstwienie wewnętrzne i płyn się nie cofa... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 11 Marca 2020 Udostępnij Napisano 11 Marca 2020 Dnia 2020-03-09 o 09:51, AstraC napisał: albo wyjęcie tłoczka i weryfikacja, wyjać gumowy uszczelniacz tłoczka z zacisku i dokładnie wyczyścić "rowek " . tłoczek potraktować papierkiem ściernym 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Dnia 9.03.2020 o 08:58, MarcG napisał: Witam Jakiś czas temu pisałem, że w hondzie odyssey odpadła mi okładzina od klocka. Niestety chyba nie odpadała tylko się zużyła. Nie odbija hamulec w jednym kole z tyłu. Wszystko wyczyszczone na oko wygląda ok, niestety koło się grzeje i śmierdzi spalonymi hamulcami. Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe. Uwielbiam słowo "wszystko" ... Dnia 11.03.2020 o 13:26, piter19731 napisał: wyjać gumowy uszczelniacz tłoczka z zacisku i dokładnie wyczyścić "rowek " . tłoczek potraktować papierkiem ściernym 2000 Często też problemem jest powierzchnia zacisku pomiędzy uszczelnieniami tłoczka. Nawet jak na zimno lekko chodzi to na gorąco może go łapać co potęguje efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 2 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2020 Nodobra nie było tak źle, oczyszczone tłoczki, wymienione gumki i jeździ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 Dnia 2.04.2020 o 18:40, MarcG napisał: Nodobra nie było tak źle, oczyszczone tłoczki, wymienione gumki i jeździ Nie żebym się czepiał ale sam pisałeś na początku, że wszystko wyczyszczone. Tak to jest z hamulcami, niby takie proste a tyle mechaników na nich się wykłada bo nie przykładają uwagi do kilku prostych czynności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 4 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 12 minut temu, Igorek napisał: Nie żebym się czepiał ale sam pisałeś na początku, że wszystko wyczyszczone. Tak to jest z hamulcami, niby takie proste a tyle mechaników na nich się wykłada bo nie przykładają uwagi do kilku prostych czynności No wiesz raczej nikt nie czyści tłoczków i wymienia gumek przy wymianie klocków, robi się to dopiero jak coś nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 1 minutę temu, MarcG napisał: No wiesz raczej nikt nie czyści tłoczków i wymienia gumek przy wymianie klocków, robi się to dopiero jak coś nie działa. No widzisz, ja zawsze sprawdzam stan tłoczków i jak wygląda OK to wpuszczam świeżego smaru pod gumkę. Jak już coś nie działa to masz wtedy spalone nowe klocki a często i przegrzane tarcze. Tak naprawdę wsadzić bezmyślnie nowe klocki bez kontroli stanu zacisków to można tylko na linii montażowej nowego samochodu bo to jedyna sytuacja kiedy można być pewnym dobrego stanu hamulców. Podsumowując- zmień mechanika 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 4 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 23 minuty temu, Igorek napisał: No widzisz, ja zawsze sprawdzam stan tłoczków i jak wygląda OK to wpuszczam świeżego smaru pod gumkę. Jak już coś nie działa to masz wtedy spalone nowe klocki a często i przegrzane tarcze. Tak naprawdę wsadzić bezmyślnie nowe klocki bez kontroli stanu zacisków to można tylko na linii montażowej nowego samochodu bo to jedyna sytuacja kiedy można być pewnym dobrego stanu hamulców. Podsumowując- zmień mechanika Taką sytuację mam pierwszy raz. Samochodów miałem kilkanaście, no nigdy tak długo jak ten. Z reguły ok. 200kkm sprzedawałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 Ale to normalne, czasem się uda bo tłoczki jeszcze czyste, ale czasem przy pierwszej wymianie klocków już warto je przesmarować bo do drugiej nie dociągną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2020 7 godzin temu, Igorek napisał: Ale to normalne, czasem się uda bo tłoczki jeszcze czyste, ale czasem przy pierwszej wymianie klocków już warto je przesmarować bo do drugiej nie dociągną. Zawsze przy wymianie klocków wyciskam tłoczek do granicy wypadniecia i sprawdzam jego powierzchnię. Mało tego pod gumkę psikne siuwaxem i działa... 15 lat w skodzie nie stanęły mi heble... Ale tutaj nie daje ponieść się rutynie bo nie robię tego zawodowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.