Mopsica Napisano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2020 Witajcie, Mam taki problem z moją asterką - silnik 1.6, 8V, 2002 r. benzyna. Mam ją od 4 lat, od początku był problem z braniem oleju, musiałam dolewać ok. 0,5l/1000 km, bardzo często obserwowałam na wnętrzu korka brązowo-kremową gęstą maż. Wczoraj pojawił się problem z zalanymi świecami, autko w trakcie jazdy nie domogło i zapaliła się żółta kontrolka. Jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, to zdarza mi się czasami go dolewać. Zastanawiam się co robić z tym autkiem, czy szukać przyczyny czy szukać innego samochodu. Co radzicie zrobić? Czy możecie polecić kogoś kto się na tym zna? Jestem z Katowic. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2020 (edytowane) Dnia 4.08.2020 o 18:14, Mopsica napisał: Mam ją od 4 lat, od początku był problem z braniem oleju, musiałam dolewać ok. 0,5l/1000 km, bardzo często obserwowałam na wnętrzu korka brązowo-kremową gęstą maż. Producent dopuszcza zużycie oleju do 0,7l/1000 km. Maź pod korkiem wlewu oleju jest wynikiem jazd na krótkich dystansach (silnik nie dogrzany, przegoń asterkę ok. 50 km i potem sprawdź co się dzieje pod korkiem wlewu oleju. Jak maź zniknie to j.w. ) lub uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Pomiar zawartości spalin w płynie chłodzącym powinien wyjaśnić sprawę. Żółta kontrolka - poszukaj kogoś kto ma OP-COMA. Niech odczyta błędy. Edytowane 5 Sierpnia 2020 przez balus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Te silniki raczej nie biorą oleju, to problem z silnikami 16V z tego okresu. Teraz w okresie letnim nie powinno być majonezu pod korkiem, wygląda jakby przedostawal sie plyn chlodniczy, czyli możliwe że uszczelka pod głowica do wymiany. Ale to trzeba najpierw zdiagnozować. Koszty częsci do tych silników nie są duże, gorzej z robocizną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 18 Września 2020 Udostępnij Napisano 18 Września 2020 Te silniki raczej nie biorą oleju, to problem z silnikami 16V z tego okresu. Teraz w okresie letnim nie powinno być majonezu pod korkiem, wygląda jakby przedostawal sie plyn chlodniczy, czyli możliwe że uszczelka pod głowica do wymiany. Ale to trzeba najpierw zdiagnozować. Koszty częsci do tych silników nie są duże, gorzej z robocizną. 8V z tego okresu też brały olej i to nie mało. Była partia z16se robiona w Belgii która miała z tym problem. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Brały olej. Miałem taką i trochę musiałem dolewać, choć nie tyle co kolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 On 8/4/2020 at 6:14 PM, Mopsica said: Zastanawiam się co robić z tym autkiem, czy szukać przyczyny czy szukać innego samochodu. Co radzicie zrobić? Czy możecie polecić kogoś kto się na tym zna? Jestem z Katowic. Pozdrawiam . Naprawiać. Stara, bardzo prosta konstrukcja, a ceny części są na niskim poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deodekabokat Napisano 20 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2020 To jest z16se.Do wymiany uszczelniacze zaworowe i pierscienie.Majonez pod korkiem w tym motorze bedzie prawie zawsze a na lpg to juz obligatoryjniej. Jeździc i sie nie orzejmowac motor jest zdrowy ttlko ma kiepe uszczelniacze i pierscienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 20 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2020 37 minut temu, Deodekabokat napisał: motor jest zdrowy ttlko ma kiepe uszczelniacze i pierscienie. Faktycznie zdrowy Ciekawa definicja zdrowego motoru Ale rozumiem, że jest piątek wieczór 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deodekabokat Napisano 20 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2020 Gówno rozumiesz. Pojeździłbyś tym motorem rozebrał złożył to może byś zrozumiał, albo i nie.W takim stanie ten motorek robi 600kkm bez jęknięcia. Kisiel sie zbiera przez termostat zamontowany w taki a nie inny sposób. Jak komuś olej przeszkadza to mozna wymienic pierscienie i zrobic glowicę. Olej 54pln za 5L oryginalny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mopsica Napisano 21 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 Panowie.. temat zamknięty, zmieniłam już auto :). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.