zeneq555 Napisano 3 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 (edytowane) Auto jak w temacie i małe problemy na "dzień dobry" ale nie znam sie kompletnie na japończykach , może cos podpowiecie bo nie wiem czy sie martwic: 1. Rozrusznik bardzo słabo kreci (2-3 obroty wału nim odpali)-jakby akumulator ledwie żył, ale podmieniłem na nowy i to samo wiec to nie kwestia akumulatora . Nie wydaje mi sie żeby ten typ tak miał wiec albo sie myle albo rozrusznik do wymiany? 2. Po odłaczeniu aku wszystko sie wyresetowało, wiadomo -tyle że teraz z wolnymi obrotami jest problem , na ciepłym silniku nie odpala bez dodania gazu, podejrzewam że konieczna adaptacja silniczka krokowego/przepustnicy tylko nie znalazłem nigdzie jaka jest w tym aucie procedura? Podpinałem komputer i jedyna adaptacja jaka jest dostepna w tym aucie to kalibracja kąta skrętu a o wolnych obrotach nic . Przed odłaczeniem aku wszystko było ok z obrotami Edytowane 3 Listopada 2020 przez zeneq555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Odpiac na 15 minut. Odpalic i poczekac az sie wlacza i wylacza wentylatory ale to jakis taki urban legend no ale moze pomoze. Sprawdzic czy lewe powietrze sie nie dostaje, swiece cewke i termostat. Jezdzic obserwowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 Dzięki. Spróbuję w ten sposób, zobaczymy czy pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 Niestety, póki co wszelkie zabiegi zdały się na nic. Auto stało 3 dni bez aku. Dziś założyłem nowy, odpalił na zimno bez problemu, zostawiłem go więc na godzinę żeby pochodził na wolnych obrotach.(wentyl się włączał wielokrotnie) Potem zrobiłem trasę 100 km. Nic to nie dało bo po wrzuceniu na luz obroty spadają prawie do zera i wtedy albo zatrzęsie i podniesie się do tych 800 ale najczęściej całkiem zgasnie. No i bez dodania gazu nie ma mowy żeby na ciepło odpalił. Jakieś pomysły co z tym zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie luzów zaworowych(o ile nie są na hydrokasatorach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 7 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie luzów zaworowych(o ile nie są na hydrokasatorach).No to by może miało sens gdyby nie fakt (co już wyżej napisałem) że przed odpięciem aku auto normalnie jeździło, nie gaslo na wolnych obrotach ani nie było problemu z odpaleniem (teraz bez wciśnięcia pedału gazu nie odpali ani na zimno ani na ciepło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 10 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Jest możliwe że te auta tak mają że trzeba wciskać gaz żeby odpalił? Handlarz który mi sprzedał auto tak twierdzi ale mi się nie bardzo chce w to wierzyć. Możliwe tu czy kit mi pociska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 16 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2020 O wciskaniu sprzęgła słyszałem i mieliśmy skodę w firmie co trzeba było wciskać przy uruchamianiu silnika ale o wciskaniu gazu nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 18 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2020 No w nowych autach nieraz trzeba to wiem, ale nie w takim starym. Wszystko powymieniałem, łącznie z przepustnica, jest lepiej, na zimno nie ma problemu, na gorąco nie odpali bez dodania gazu. Błędów oczywiście brak. Nie mam już pomysłu co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2020 Wychodzi na to że sterownik stracił adaptację przepustnicy wskutek braku zasilania [wymiana aku], podjedź do kogoś kto ma możliwości diagnostyczne tych samochodów i taką procedurę adaptacji wykona. Nie jest wykluczone że z czasem i pokonywanymi km temat zniknie, sterownik ECM silnika "sam nauczy się" i zaadaptuje przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 20 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2020 W dniu 10.11.2020 o 23:08, zeneq555 napisał: Jest możliwe że te auta tak mają że trzeba wciskać gaz żeby odpalił? Handlarz który mi sprzedał auto tak twierdzi ale mi się nie bardzo chce w to wierzyć. Możliwe tu czy kit mi pociska? Nie to niemozliwe. To pewnie jakas procedura jak cos jest popsute. Cos mi sie z lanosa kojarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 20 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2020 W dniu 19.11.2020 o 07:30, steyr napisał: Wychodzi na to że sterownik stracił adaptację przepustnicy wskutek braku zasilania [wymiana aku], podjedź do kogoś kto ma możliwości diagnostyczne tych samochodów i taką procedurę adaptacji wykona. Nie jest wykluczone że z czasem i pokonywanymi km temat zniknie, sterownik ECM silnika "sam nauczy się" i zaadaptuje przepustnicę. Nie ma co diagnozowac wkleilem co trzeba zrobic to prosty silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2020 Nie ma co diagnozowac wkleilem co trzeba zrobic to prosty silnik.Silnik prosty, algorytm sterowania już nie koniecznie. Nie na takich silnikach można się wyłożyć koncertowo. Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 20 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2020 Nie to niemozliwe. To pewnie jakas procedura jak cos jest popsute. Cos mi sie z lanosa kojarzy.Ciekawostka, znalazłem przypadkiem w instrukcji informacje że jeśli silnik nie odpala bez gazu należy wcisnąć pedał gazu do 1/3.(???) Wychodzi na to że sterownik stracił adaptację przepustnicy wskutek braku zasilania [wymiana aku], podjedź do kogoś kto ma możliwości diagnostyczne tych samochodów i taką procedurę adaptacji wykona. Nie jest wykluczone że z czasem i pokonywanymi km temat zniknie, sterownik ECM silnika "sam nauczy się" i zaadaptuje przepustnicę.Poza ASO suzuki nikt takich możliwości diagnostycznych nie ma. Interfejs diagnostyczny czy programy pod OBD nie są mi obce, mam dwa programy diagnostyczne (których używa 90% niezależych warsztatów) i przy tym silniku nie ma procedury adaptacji przepustnicy. W innych autach mogę to zrobić - w tym aucie nie. Jeśli naprawdę konieczna jest wizyta w ASO bo ECU sam sobie z tematem nie poradzi to było by to dziwne choć nie twierdzę że nie możliwe...... Byłem dziś w ASO zapytać ale od ręki nie było szansy podpiąć egzaminer, terminy dość odległe. Może do tego czasu coś się poprawi, zobaczymy. Na razie po wymianie świec, oleju, filtrów i przepustnicy jest lepiej, przynajmniej auto już nie gasnie ale czasem jeszcze schodzi zbyt nisko na obrotach i telepie (po kilkunastu sekundach podnosi do ok 800-900). No i na gorąco nie odpali bez wciśnięcia gazu (na zimno normalnie odpala sam i wchodzi na wyższe obroty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie luzów zaworowych(o ile nie są na hydrokasatorach).Czy regulacja luzów zaworowych w tym silniku to duży i kosztowny problem? Byłem w ASO które sugeruje od tego zacząć ale u nich to koszt ok 1500 zł , podobno trzeba ściągać rozrząd?? Wychodzi na to że sterownik stracił adaptację przepustnicy wskutek braku zasilania [wymiana aku], podjedź do kogoś kto ma możliwości diagnostyczne tych samochodów i taką procedurę adaptacji wykona. Nie jest wykluczone że z czasem i pokonywanymi km temat zniknie, sterownik ECM silnika "sam nauczy się" i zaadaptuje przepustnicę.Niestety ASO suzuki nie posiada dla tego silnika żadnych narzędzi do kalibracji przepustnicy, twierdzą że tego się nie robi w tym aucie, prawdopodobnie może to mieć związek z zaworami o czym wyżej pisałem. Problemy z odpalaniem może wynikać z otwartych zaworów i spadku kompresji, myślicie ze miało by to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 14 minut temu, zeneq555 napisał: Problemy z odpalaniem może wynikać z otwartych zaworów i spadku kompresji, myślicie ze miało by to sens? Oczywiście. Dlatego pisałem o tym wcześniej, ale to wypierałeś. Luzy regulowane szklanakami. Rozrząd do zdjęcia, wałki w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Oczywiście. Dlatego pisałem o tym wcześniej, ale to wypierałeś. Luzy regulowane szklanakami. Rozrząd do zdjęcia, wałki w górę. Raczej nie brałem tego pod uwagę bo silnik nie klepie, chodzi cicho i mocy mu nie brakuje bo odpycha się całkiem dobrze. Tzn piszesz ze luzy na szklankach czyli hydro popychacze które same się regulują? Pytałem w ASO i po nr vin stwierdzono że regulacja jest płytkowa, czyli by to było chyba sprzeczne z tym co piszesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Silnik nie klepie bo już luzów nie ma na zaworach, więc nie ma co klepać. Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Silnik nie klepie bo już luzów nie ma na zaworach, więc nie ma co klepać. Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu TapatalkaJak nie ma luzów to co regulować? Bo już trochę zgłupiałem co robić i jakiego typu regulacja jest w tym silniku i jak ją wykonać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 (edytowane) Szklanki lub płytki, czyli mechaniczna regulacja. Co ma klepać, jak luz się skasował? A reguluje się aby był wymagany luz. Jeśli tego nie igarnisz za dobrze, to zleć to mechanikowi, bo zdejmowanje rozrządu i wałków a potem mierzenie i ustawianie to nie takie fikimiki. Na początek trzeba zacząć od prawidłowego pomiaru luzów Edytowane 23 Listopada 2020 przez ghost2255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Ta cholerna Zastawa 1100 też tak miała, ile ja się namęczyłem z płytkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Szklanki lub płytki, czyli mechaniczna regulacja. Co ma klepać, jak luz się skasował? A reguluje się aby był wymagany luz. Jeśli tego nie igarnisz za dobrze, to zleć to mechanikowi, bo zdejmowanje rozrządu i wałków a potem mierzenie i ustawianie to nie takie fikimiki. Na początek trzeba zacząć od prawidłowego pomiaru luzówDzięki, już rozumiem. Oczywiście sam tego nie będę robił bo nie mam zaplecza do takich prac. Ile taka robota może mniej więcej kosztować w jakimś niezależnym warsztacie? Możecie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika który zna ten silnik i jest w stanie to ogarnąć w regionie małopolska, slask lub podbeskidzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Godzinę temu, BOGUSS napisał: Ta cholerna Zastawa 1100 też tak miała, ile ja się namęczyłem z płytkami. Dużo silników obecnie ma w taki sposób regulowany luz zaworowy, a że większość o tym temacie zapomina to druga sprawa. Był taki okres po 2000r gdzie producenci wracali do hydrauliki na zaworach oprócz nielicznych [japończyki]. Od jakiegoś czasu trend jest w odwrocie. Warto sprawdzic przez OBDII wartość Map w kolektorze ssacym. Przy sprawnych [szczelnych] zaworach, na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika i przy wyłączonych odbiornikach prądowych i klimie MAP powinien oscylować pomiedzy 0,25-0,35 Bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Godzinę temu, zeneq555 napisał: 1 godzinę temu, ghost2255 napisał: Szklanki lub płytki, czyli mechaniczna regulacja. Co ma klepać, jak luz się skasował? A reguluje się aby był wymagany luz. Jeśli tego nie igarnisz za dobrze, to zleć to mechanikowi, bo zdejmowanje rozrządu i wałków a potem mierzenie i ustawianie to nie takie fikimiki. Na początek trzeba zacząć od prawidłowego pomiaru luzów Pokaż więcej Dzięki, już rozumiem. Oczywiście sam tego nie będę robił bo nie mam zaplecza do takich prac. Ile taka robota może mniej więcej kosztować w jakimś niezależnym warsztacie? Możecie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika który zna ten silnik i jest w stanie to ogarnąć w regionie małopolska, slask lub podbeskidzie? Ile Ty zamierzasz do mechanika dojeżdżać, to nie Mclaren. Poszukaj sprawdzonego mechanika w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 No poruszam się często w tych podanych regionach dlatego wolę korzystać z polecanych serwisów, jednego znajomego mechanika już dziś pytałem to stwierdził że "skąd weźmie takie płytki" skoro są dedykowane do konkretnej marki i silnika (?) A też nie mogę uziemić auta na 2 tyg bo ktoś będzie sprowadzał potrzebne płytki z drugiego końca świata.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 (edytowane) Godzinę temu, zeneq555 napisał: No poruszam się często w tych podanych regionach dlatego wolę korzystać z polecanych serwisów, jednego znajomego mechanika już dziś pytałem to stwierdził że "skąd weźmie takie płytki" skoro są dedykowane do konkretnej marki i silnika (?) A też nie mogę uziemić auta na 2 tyg bo ktoś będzie sprowadzał potrzebne płytki z drugiego końca świata.... Nikt Ci tego nie zrobi z marszu za 2h, chyba że ma komplet płytek w szafie do tego silnika. Trzeba najpierw sprawdzić luz zaworowy i na dzień dobry silnik musi być zimny, później rozebrać sprawdzić jakie są obecnie płytki zamontowane. Policzyć jakie dokupić, ewentualnie co się da to podmienić płytki między zaworami a co będzie brakowało to dokupić. Ale warto najpierw sprawdzić czy rzeczywiście jest problem z w zaworach. Dłuższa jazda na małym luzie zaworowym może doprowadzić do wypalenia zaworów. Edytowane 23 Listopada 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 24 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2020 Dziś wizyta w innym ASO, silnik sprawdzony, zawory kompresja, wszystko jest ok jeśli chodzi o silnik. Stwierdzono iż winne są cewki, w tym przypadku wszyskie 3, niestety nie mieli na stanie żeby od ręki podmienić. To by nie było tak źle gdyby się okazało że przyczyną tych wszystkich problemów są cewki. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt duże obciążenie cewki przez stare świece (99% że to były świece fabryczne o przebiegu ponad 100 tyś) i o wiele za duża przerwa co wykończylo cewki. Możliwe to? Wymieniał ktoś już wszystkie cewki? (nie koniecznie w tym aucie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2020 58 minut temu, zeneq555 napisał: Jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt duże obciążenie cewki przez stare świece (99% że to były świece fabryczne o przebiegu ponad 100 tyś) i o wiele za duża przerwa co wykończylo cewki. Możliwe to? Tak normalny proces wykańczania cewek. Po to jest podany interwał wymiany świec że należy je okresowo zmieniać, a że większość zmienia świece/cewki jak dopiero są problemy to takie są rezultaty. Cewki można sprawdzić poprzez pomiar oporu układu pierwotnego i wtórnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 30 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2020 No niestety cewki okazały się błędnym tropem. Nowe cewki i problemy nadal występują w zasadzie to nic się nie zmieniło. Problemy występują w zasadzie następujące:1. Pierwsze odpalenie zimnego silnika, jest ok, zapala od razu bez gazu. Jednak jeśli silnik się wtedy zgasi (lub np komuś zgasnie przy ruszaniu) to kaplica. Drugie odpalenie wiąże się z piłowaniem rozrusznika dobre 20 sekund z butem w podłodze, wtedy po chwili ciężko ale odpali2. Na gorąco odpalenie możliwe tylko z wciśniętym pedałem gazu3. Nie równa praca silnika na wolnych obrotach. Nawet ASO Suzuki to stwierdziło, że pracuje nie równo nawet jak na 3 cylindry. Problemy jak widać dotyczą wolnych obrotów oraz odpalania, jak już jedzie to śmiga i przyspiesza aż miło. Jakieś pomysły czy koncepcje co jeszcze może być nie tak? Bo już chyba wszystkie najbardziej istotne rzeczy zostały wykluczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 30 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2020 LPG nie ma? Wygląda na to jakby go zalewało paliwem, kolektor ssący jest szczelny? Te luzy zaworowe i kompresję Ci sprawdzili na pewno? Pytam bo w ASO Toyoty gościowi wcisnęli kit o pomiarze luzu zaworowego na zasadzie przyszedł mistrz hali powiedział "mechanikowi" tolerancja luzu zaworowego jest np. 0,25 +/-0,05 [mm] wpisz na kartce przy każdym zaworze wartość mieszcząca się w ww. widełkach Jakbym tego nie widział to bym nie uwierzył, byłem młody i na praktyce to się nie odzywałem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 1 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 Nie ma lpg. ASO twierdzi że to nie kwestia zaworów. Pomiary kompresji wykazały ok 13,5 bar na wszystkich cylindrach. Kolektor dolotowy jest ok. Zalewanie Pb? Może jest to jakiś trop tylko jak to zdiagnozować ? Wtryski by były padnięte? Jak auto rozgrzane się zgasi to nie ma kiedy go zalać paliwem jesli się natychmiast odpala. Musiało by się chyba paliwo łac ciurkiem do cylindra (??) chociaż spalanie po 500 km wyszło ok 7 litrów więc jakby chyba trochę za dużo mimo wszystko jak na ten silnik. 120 kkm przebiegu to duzo dla tego silnika czy raczej średnio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 Tez tak sie wydaje ze wyglada jakby go zalewalo, ale czemu ........ trzeba szukac. z tym ASO to roznie bywa, mogli tego luzu nie sprawdzic. Ja w takich sytuacjach wole byc przy mechaniku i patrzec na rece. A na zimnym jak odpalisz, i od razu ruszysz z pelnego buta to ochoczo przyspiesza, bez zadnego zmulania czy szarpania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 Masz elm327 na bt? Do tego darmowa apka i sprawdzisz podstawowe parametry w silniku. Między innymi wartość podcisnienia w kolektorze ssacym tzw. MAP. Przy szczelnych zaworach i szczelnym kolektorze ssacym na wolnych obrotach na nagrzanym silniku i przy wyłączonych odbiornikach prądowych i klimie wartość powinna oscylowac 0,25-0,35 Bar. Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 Nie znam tego silnika, ale pomyślałem, że może czujnik temperatury wariować. Dlatego zimny odpali a ciepły już nie. Wskazywać może na to spalanie. Nie ma czarnej rury? To 7 l/100km to dużo. Chyba, że na krótkich odcinkach w dużym mieście. Jak wyglądają świece? Najlepiej jednak byłoby sprawdzić co pokazuje czujnik w odniesieniu do rzeczywistej temperatury. Np w VW błędu nie pokaże a będą takie objawy, gdy czujnik pokaże np -30*C względem rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 1 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 Masz elm327 na bt? Do tego darmowa apka i sprawdzisz podstawowe parametry w silniku. Między innymi wartość podcisnienia w kolektorze ssacym tzw. MAP. Przy szczelnych zaworach i szczelnym kolektorze ssacym na wolnych obrotach na nagrzanym silniku i przy wyłączonych odbiornikach prądowych i klimie wartość powinna oscylowac 0,25-0,35 Bar. Oczywiście mam elm, dzięki za info sprawdzę wartości ciśnienia jak teraz wiem ile powinno byc, zobaczymy ile pokaże Nie znam tego silnika, ale pomyślałem, że może czujnik temperatury wariować. Dlatego zimny odpali a ciepły już nie. Wskazywać może na to spalanie. Nie ma czarnej rury? To 7 l/100km to dużo. Chyba, że na krótkich odcinkach w dużym mieście. Jak wyglądają świece? Najlepiej jednak byłoby sprawdzić co pokazuje czujnik w odniesieniu do rzeczywistej temperatury. Np w VW błędu nie pokaże a będą takie objawy, gdy czujnik pokaże np -30*C względem rzeczywistości. Termistor sprawdzałem jak czyściłem przeplywke, raczej jest dobry bo oscylowal wokół typowej wartości (nie pamiętam czy to było 10k czy 2k przy 20 st) choć nie mam pewności ile powinno być katalogowo. To by może miało sens gdyby nie fakt że jak odpalę zimny i zgaszę to drugi raz w tym momencie go odpalić graniczy z cudem. Temperatura w dolocie na pewno nie zdążyła by się zmienic dlatego chyba nie stawiał bym na czujnik, ale z monitoruje parametr z ciekawości czy będą jakieś zmiany. No i ta nie równa praca na wolnych obrotach i silne drgania wskazują na jakiś problem nawet w trakcie pracy silnika i błędy wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach które się pojawiają do kilkudziesięciu km jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 Przy takiej ilości danych to jest zgadywanka. Aby zdiagnozować cokolwiek na odległość: pomiar luzów zaworowych, odczyt parametrów bieżących, wygląd świec i można zacząć zgadywać. Ale i tak nic nie zastąpi wizyty u kogoś, kto wie jak działa silnik na mpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 Tez tak sie wydaje ze wyglada jakby go zalewalo, ale czemu ........ trzeba szukac. z tym ASO to roznie bywa, mogli tego luzu nie sprawdzic. Ja w takich sytuacjach wole byc przy mechaniku i patrzec na rece. A na zimnym jak odpalisz, i od razu ruszysz z pelnego buta to ochoczo przyspiesza, bez zadnego zmulania czy szarpania?Sorki uciekło mi wcześniej to pytanie. Tak pierwsze odpalenie i idzie z kopyta ale jak wtedy zgasnie to kaplica, trzeba kręcić ze 20 sekund nim złapie, przy mrozach nie ma raczej szans by akumulator to wytrzymał.... Wszystko wskazuje na zawory tylko jest problem bo ASO chce 1500 zł a z takich prywatnych warsztatów to już prawie każdy mówi że się nie zajmuje, wyrzucili płytki co mieli w zapasie a kupić teraz to już poza ASO raczej nie ma szansy. Szczerze mówiąc to kanał z tym silnikiem, jakbym wiedział że tyle problemu to bym się nie zdecydował na to auto. Miało być bezawaryjne i tanie w eksploatacji... Może było ale dla pierwszego właściciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 No ale pisałeś że ASO stwierdziło że luzy zaworowe są ok? Jak luz jest mały to można szlifować obecne płytki/popychacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 4 godziny temu, zeneq555 napisał: Wszystko wskazuje na zawory Pisałem od początku, żeby od tego zacząć. 4 godziny temu, zeneq555 napisał: jest problem bo ASO chce 1500 zł a z takich prywatnych warsztatów to już prawie każdy mówi że się nie zajmuje, wyrzucili płytki co mieli w zapasie a kupić teraz to już poza ASO raczej nie ma szansy Skoro płytki regulacyjne są w ASO dostępne, to każdy warsztat może wykonać pomiar i regulację. 1500zł za całą usługę w ASO to nie jest wygórowana cena za taką usługę. Myślę, że niejeden szanujący się warsztat skasuje za całość podobnie. Może jednak odżałować te 100zł na prawdziwe sprawdzenie tych luzów i skończyć zgadywankę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 No ale pisałeś że ASO stwierdziło że luzy zaworowe są ok? Jak luz jest mały to można szlifować obecne płytki/popychacze.ASO stwierdziło to na podstawie pomiaru kompresji cylindrów, pokrywy zaworów nie ściągali, tylko nie jestem pewien czy to wiarygodne stwierdzenie. Kazali wymienić cewki na nowe bo wg nich to było przyczyną problemów. Mi się nie bardzo chciało wierzyć bo jesxze się nie spotkałem w życiu aby kilka cewek zapłonowych padło naraz w taki sam sposób. Ale dla pewności wymieniłem na nowe markowe i efekt dokładnie taki jak na starych. Więc kwestia elektryki została ostatecznie wykluczona, została część mechaniczna silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 Skoro płytki regulacyjne są w ASO dostępne, to każdy warsztat może wykonać pomiar i regulację. 1500zł za całą usługę w ASO to nie jest wygórowana cena za taką usługę. Myślę, że niejeden szanujący się warsztat skasuje za całość podobnie. No proszę Cię, 1500 zł za regulacje w aucie 11 letnim wartym 9 tyś to nie jest dużo ? Aucie które miało być tanie i ekonomiczne w eksploatacji? A jak się okaże że regulacja za 1500 zł nie pomoże bo są zawory już wypalone? Sprzedawca mnie nie powiadomił o tym przed zakupem. Jak wada będzie poważna to oddaje auto handlarzowi który odpowiada przez 2 lata za wady ukryte Może jednak odżałować te 100zł na prawdziwe sprawdzenie tych luzów i skończyć zgadywankę?Nie chodzi o 100 zł bo wydałem już ogólnie na to wszystko sporo więcej,zreszta jestem już umówiony bo w końcu po 2 tyg poszukiwań znalazłem warsztat który się tematu podejmie ( a wcale nie było to łatwe wbrew pozorom i czyn wyżej pisałem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 7.11.2020 o 17:37, ghost2255 napisał: Czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie luzów zaworowych(o ile nie są na hydrokasatorach). Miesiąc temu o tym pisałem. Zamiast zmieniać cewki wystarczyło zrzucić pokrywę i szczelinomierzem zmierzyć luzy. Robota na 30-60 minut(nie znam dokładnie tego silnika). Na pewno wyszłoby taniej i już dawno byłoby wiadomo. Edytowane 7 Grudnia 2020 przez ghost2255 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 No masz rację, przepustnice zrobiłem , z tym luzem zaworowym mnie ASO w błąd wprowadziło twierdzeniem że to nie zawory. No nic okaże się za parę dni czy regulacja pomoże czy zawory już są upalone. Dziękuje Tobie i innym za podpowiedzi, dam znać po regulacji co wyszło z tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 Jeszcze prośba o podanie wartości tych luzów zaworowych, najlepiej jakąś pewną stronkę z danymi lub skan jeśli ktoś posiada dokumentację do tego silnika. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 On 12/7/2020 at 1:56 PM, zeneq555 said: Sorki uciekło mi wcześniej to pytanie. Tak pierwsze odpalenie i idzie z kopyta ale jak wtedy zgasnie to kaplica, trzeba kręcić ze 20 sekund nim złapie, przy mrozach nie ma raczej szans by akumulator to wytrzymał.... Wszystko wskazuje na zawory tylko jest problem bo ASO chce 1500 zł a z takich prywatnych warsztatów to już prawie każdy mówi że się nie zajmuje, wyrzucili płytki co mieli w zapasie a kupić teraz to już poza ASO raczej nie ma szansy. Szczerze mówiąc to kanał z tym silnikiem, jakbym wiedział że tyle problemu to bym się nie zdecydował na to auto. Miało być bezawaryjne i tanie w eksploatacji... Może było ale dla pierwszego właściciela mnie to troche srednio wyglada na zawory. jakikolwiek bylby zły luz na zaworach, za maly czy za duzy, to ciezko byloby z odpalaniem od 1ego kopa, potem powinno byc latwiej. a nie tak ze po 10 sek nie odpala. dalej obstawiam ze to jakis problem z ukladem zaplonowym albo paliwa. Albo go zalewa a potem dawkuje zle paliwo i dlatego trzesie na wolnych. albo iskra wariuje, jak juz zacznie chodzic. aaaa jeszcze kumpel mial w hultaju podobny problem tyle ze na zimno odpalal a na cieplym za cholere nic nie chcial ruszyc - czujnik polozenia walu On 12/7/2020 at 1:56 PM, zeneq555 said: Szczerze mówiąc to kanał z tym silnikiem, jakbym wiedział że tyle problemu to bym się nie zdecydował na to auto. Miało być bezawaryjne i tanie w eksploatacji... Może było ale dla pierwszego właściciela widzisz roznie bywa. czasem glupota typu oberwany rurka podcisnienia, albo jakies nietypowe uszkodzenie modulu/cewki zaplonowej. wiec albo masz magika od danego auta albo ............. auto do ktorego jest service manual w necie (np hondy) i tam znajdziesz wszystko. masz jakis manual do tego auta? kolesie z serwisu sie pochylili nad tematem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 @gregoryj, tu już ponad miesiąc pisania, a auto dalej nie naprawione. W takim tempie i z takim podejściem właściciela to jeszcze potrwa. Dostaje wskazówki, ale nic z tego dalej nie wynika. Ja twierdzę, że powinno to zostać zdiagnozowane i naprawione w max. tydzień, ale na pewno nie posiadając tylko ELM i miejsce pod blokiem. ASO poległo, bo nie jest to widocznie typowa usterka. Trzeba poszukać kogoś od diagnostyki, kto ma sprzęt i umiejętności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 a ciekaw jestem co padlo czasem speca od jakiejs nietypowej rzeczy to ciezko znalezc. kiedys chcialem zdiagnozowac uklad abs w eurovanie 1gen, to ile ja zwiedzilem mechanikow. dopiero gosc "od francuzow" mial sprzet zeby sie podpiac i znalazl blad. a tam to takie cudo, jakis komp silnikowy siemensa czy cos podobnego ....... nie tam bosch standardowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeneq555 Napisano 13 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 masz jakis manual do tego auta? kolesie z serwisu sie pochylili nad tematem?Nie mam i w ogóle mam wrażenie że kompletnie nic do tego auta nie ma, w każdym razie nie znałazkem żadnego manuala, workshop czy poradnik typu "sam naprawiam" jakie są do wielu aut. Zadalem parę dni temu pytanie jakie mają być te luzy zaworowe i zero odzewu więc widać ile można się z sieci dowiedzieć o tym silniku... [mention=142792]gregoryj[/mention], tu już ponad miesiąc pisania, a auto dalej nie naprawione. W takim tempie i z takim podejściem właściciela to jeszcze potrwa. Dostaje wskazówki, ale nic z tego dalej nie wynika. Ja twierdzę, że powinno to zostać zdiagnozowane i naprawione w max. tydzień, ale na pewno nie posiadając tylko ELM i miejsce pod blokiem. ASO poległo, bo nie jest to widocznie typowa usterka. Trzeba poszukać kogoś od diagnostyki, kto ma sprzęt i umiejętności.Myślisz że tak łatwo jest znaleźć kogoś kto podejmie się grzebania w tym aucie? Malo tego, od razu weźmie auto na warsztat? Hello, to nie te czasy tym bardziej że przez covid już w ogóle z marszu mała szansa że ktoś Ci auto weźmie, chyba że na wymiane oleju, jeśli u Ciebie jest warsztat na każdym rogu i czeka z otwartymi rękami na klienta to tylko pozazdrościć..... Na tą chwilę auto czeka w kolejce do mechanika już tydzień czasu i na dniach powinna być jakaś diagnoza mam nadzieje. Na pewno nie będę inwestował jak się okaże że jest problem z głowicą, jeśli nic nie wyjdzie i dalej nie będzie wiadomo co jest tu zwalone to zwrócę auto do komisu na wadę ukrytą i albo na swój koszt naprawią(w co bardzo wątpię jak głowica będzie do zdjęcia ) albo go oddam i niech zwracają kasę a jak nie to sprawa pójdzie do sądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 (edytowane) @zeneq555: "Nie mam i w ogóle mam wrażenie że kompletnie nic do tego auta nie ma, w każdym razie nie znałazkem żadnego manuala, workshop czy poradnik typu "sam naprawiam" jakie są do wielu aut. Zadalem parę dni temu pytanie jakie mają być te luzy zaworowe i zero odzewu więc widać ile można się z sieci dowiedzieć o tym silniku..." Wyszukanie kodu silnika tego auta K10B i znalezienie manuala zajęło mi ok. 5minut. Nie mam takiego auta, aby potwierdzić, czy rzeczywiście taki silnik tam siedzi, ale jeśli tak, to tu jest pdf: http://gershon.ucoz.com/SUZUKI/ALTO/K10B.pdf Edytowane 13 Grudnia 2020 przez ghost2255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 2 godziny temu, zeneq555 napisał: Myślisz że tak łatwo jest znaleźć kogoś kto podejmie się grzebania w tym aucie? Malo tego, od razu weźmie auto na warsztat? Hello, to nie te czasy tym bardziej że przez covid już w ogóle z marszu mała szansa że ktoś Ci auto weźmie, chyba że na wymiane oleju, jeśli u Ciebie jest warsztat na każdym rogu i czeka z otwartymi rękami na klienta to tylko pozazdrościć.... Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale skoro mechanicy nie chcą brać takich prostych samochodów, to nie wiem co oni naprawiają? Diagnostyka komputerowa i kilka pomiarów w takim maluchu to łatwa i szybka robota, więc dziwię się, że nikt nie chce zarobić łatwej kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.