Marcin799 Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis haczyk??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > jest tu jakis haczyk??? Nie ma haczyka. Jest marketing. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbromsky Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? A czy ta sama fabryka nie zaleca wymiany przynajmniej raz w roku? pozdrawiam, bromsky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? U mnie fabryka zaleca wymianę oleju co 30tys. co nie przeszkadza mi wymieniać go co 10tys. Wychodzę po prostu z założenia że : - auto jeździ głównie w mieście i w korkach - nie będę robił problemu temu co kupi ode mnie mój samochód. Poza tym moje pierwsze samochody tak miały to chyba dobry zwyczaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? ja bym nie ryzykował i zmieniał co 15-20kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Poza tym moje pierwsze samochody tak miały to chyba dobry zwyczaj. rzekł bym, że bardzo dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? ależ skąd... 3 wymiany oleju i kupujesz drugi silnik - popatrz ile zaoszczędziłeś na wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? Moga byc dwie mozliwosci 1. Silnik chla tyle oleju, ze przez ciagle dolewki masz zawsze swiezy olej 2. Miska olejowa to wiadro i miesci sie tam 10 litrow Zatem mozna spokojnie zmieniac nie za czesto (w ciezarowkach zdaje sie miska olejowa miesci sporo oleju i przez m.in olej zmienia sie jakos co 50-100tys km - glowy nie dam ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? Ja wymieniam olej max co 15 tys km, jeśli wygląda nieciekawie, to częściej. Np. po tej zimie mroźnej od razu wymieniłem olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? powodzenia życzę HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > U mnie fabryka zaleca wymianę oleju co 30tys. co nie przeszkadza mi > wymieniać go co 10tys. > Wychodzę po prostu z założenia że : > - auto jeździ głównie w mieście i w korkach > - nie będę robił problemu temu co kupi ode mnie mój samochód. > Poza tym moje pierwsze samochody tak miały to chyba dobry zwyczaj. u mnie też zalecają co 30 a wymieniam co 15kkm - olej nie kosztuje majątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? Lub raz na rok, a że niewiele osób robi więcej niż 50 tyś. rocznie to i tak zmiana wypada częściej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin799 Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > Lub raz na rok, a że niewiele osób robi więcej niż 50 tyś. rocznie to > i tak zmiana wypada częściej. Auto ma lekko ponad 2 lata i tak wypadalo, ze i tak byla wymiana 1 na rok. Nie wiem jak to tam jest w innych oplach ale w GTS komp zlicza oborty walka i w odpowiednim momencie "zaprasza" na wymiane oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > U mnie fabryka zaleca wymianę oleju co 30tys. co nie przeszkadza mi > wymieniać go co 10tys. > Wychodzę po prostu z założenia że : > - auto jeździ głównie w mieście i w korkach > - nie będę robił problemu temu co kupi ode mnie mój samochód. > Poza tym moje pierwsze samochody tak miały to chyba dobry zwyczaj. a dlaczego nie co 5 tys?? przesadzacie troche, skoro producent mowi ze wystarczy mineral to po co lac syntetyka, skoro mowi ze co 30tys to 30tys ja tam wierze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mis Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 Na remonty silników Powiem jedno - BZDURA ! Zalecać to sobie mogą, ale olej ( jakikolwiek) zmieniany co 10.000 jest lepszy od najlepszego zmienianego co 50.000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > a dlaczego nie co 5 tys?? > przesadzacie troche, skoro producent mowi ze wystarczy mineral to po > co lac syntetyka, skoro mowi ze co 30tys to 30tys ja tam > wierze... Bo wychodzę z założenia że lepiej Lotos co 10tys niż Mobil co 30. Może niesłusznie - wcale nie twierdzę że mam rację. Kiedyś tylko kupiłem samochód (Uno) od gośćia który "zapominał" wymienić olej na czas i efekt był taki że musiałem się srogo zapożyczyć żeby naprawić silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? ja widzialem co sie stało z filtrem oleju w agili 1.2 gdzie pan przejechał 30tyś bo tak mu zalecili w oplu... niestety za rozbieranie silnika i naprawę pan zapłacił ze swojej kieszeni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > ja widzialem co sie stało z filtrem oleju w agili 1.2 gdzie pan > przejechał 30tyś bo tak mu zalecili w oplu... > niestety za rozbieranie silnika i naprawę pan zapłacił ze swojej > kieszeni... bo do takich przebiegów Opel ma specjalne filtry ostatnio chcieli mi sprzedać filtr "LongLife" aby można było używać wraz z olejem "LongLife" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apb77 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Wszyscy macie trochę racji, ale nikt do końca. Oleje obecnie są dużo lepsze niż kiedyś i większość z nich powinno dać radę przejechać jakieś 30-40kkm. Nawet jedne z najtańszych produktów (Orlenu) mają żywotność na poziomie 35kkm. Tak naprawdę zmiana oleju co 10 kkm to chuchanie ma zimne i zwyczaj z czasów komuny gdy jeździło się na Selektorze 20W30. Tak sam jak to, że po oleju mineralnym, czy nawet półsyntetycznym nie można zalać syntetyka. Inna sprawa, że im świeższy olej tym dla silnika lepiej i ochrona na pewno większa. Ale trzeba umieć znaleźć złoty środek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > bo do takich przebiegów Opel ma specjalne filtry > ostatnio chcieli mi sprzedać filtr "LongLife" aby można było używać > wraz z olejem "LongLife" czyli ten co mu założyli w fabryce nie był long life... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Mamy w firmie takie autko, w ktorym nie wiadomo co ile wymienia sie olej. Instrukcja podaje od 22.500 km do nawet 40.000 km. Wyswietlacz podaje - ile km pozostalo do przegladu i do tego nalezy sie stosowac. Dodam ze autko ciezko pracuje. Czyli z technicznego punktu widzenia - mozliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > czyli ten co mu założyli w fabryce nie był long life... nie wiem wiem, że np. do mojego silnika są 2 rodzaje filtrów: zwykłe - tańsze, i o wydłużonym czasie do wymiany - droższe takie przynajmniej proponował mi pan w ASO ja biorę zwykły i zmieniam filtr (Lotos Traffic) i olej co 15kkm choć ten właśnie Lotos spełnia oplowskie normy LongLife (LL) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Wszyscy macie trochę racji, ale nikt do końca. > Oleje obecnie są dużo lepsze niż kiedyś i większość z nich powinno > dać > radę przejechać jakieś 30-40kkm. Nawet jedne z najtańszych produktów > (Orlenu) > mają żywotność na poziomie 35kkm. > Tak naprawdę zmiana oleju co 10 kkm to chuchanie ma zimne > i zwyczaj z czasów komuny gdy jeździło się na Selektorze 20W30. > Tak sam jak to, że po oleju mineralnym, czy nawet półsyntetycznym nie > można zalać syntetyka. > Inna sprawa, że im świeższy olej tym dla silnika lepiej > i ochrona na pewno większa. Ale trzeba umieć znaleźć złoty środek. w USA producenci aut ZALECAJĄ wymianę co 3 000 mil (4800 km) a wymagają co 5 000 mil (8000km) koszt wymiany jest śmiesznie niski w porównaniu do zarobków , nie sądzę żeby to było naciąganie klientów za dużo jest tu cwaniaków którzy tylko czekają żeby pozwać "dużą firmę" i skasować odszkodowanko częstotliwość wymiany co 3000 mil występuje we wszystkich markach również tych które są sprzedawane w Europie ,Japonii i Korei przebiegi aut są rzędu ~ 15-40 tys mil rocznie (mówimy o osobówkach) , druga sprawa to wysokie temperatury i większości jazda w mieście (korki) co jeszcze....znajomy wybierał się na urlopik po Ameryce i zapytał ile max może przejechać bez wymiany Honda Odyssey , serwis powiedział ,że do 7500 tys mil (12 000km) i nie straci gwarancji poza tym nie słyszałem o wydłużaniu czasów wymian jak to ma od jakiegoś czasu miejsce w Polsce np. Fiat czyżby chodziło o klimat? może ktoś słyszał jak to wygląda w krajach równikowych ? HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > nie wiem > wiem, że np. do mojego silnika są 2 rodzaje filtrów: zwykłe - tańsze, > i o wydłużonym czasie do wymiany - droższe > takie przynajmniej proponował mi pan w ASO > ja biorę zwykły i zmieniam filtr (Lotos Traffic) i olej co 15kkm > choć ten właśnie Lotos spełnia oplowskie normy LongLife (LL) ok ja ciebie rozumiem ale kupujac nowe auto nie wiesz co jest wsadzone a przestrzegasz tego co ci mówią w gwarancji i tak robił ten pan... ps. żaden olej i filtry nie powinny miec przebiegów większych niż 15tyś a po mieście 10tyś ewentualnie wymiana raz do roku jak się nawet tyle nie zrobi ale to jest moje IMO... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > ok ja ciebie rozumiem ale kupujac nowe auto nie wiesz co jest > wsadzone a przestrzegasz tego co ci mówią w gwarancji i tak > robił ten pan... > ps. żaden olej i filtry nie powinny miec przebiegów większych niż > 15tyś a po mieście 10tyś ewentualnie wymiana raz do roku jak się > nawet tyle nie zrobi ale to jest moje IMO... to jest też moje IMHO ... ale moża ja starej daty jestem i nie idę z postępem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QLA Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? haczyk jest taki .... producent bieże na siebie że silnik się nie rozpadnie przy praktycznie braku wymiany oleju (50kkm ) w okresie gwarancji. NIE ma takiego oleju na świecie i NIE będzie który ma dobre smarowanko silnika po przebiegu 10kkm producenci stosują ewidentny chwyt marketingowy w stylu "popatrz Wiesiu przeglądy tylko co 50.000kkm" czyli jest to teoretyczna oszczędność ...... jak ktoś nie wieży niech wyjmie bagnet oleju w swoim aucie po przebiegu 10kkm bez jego wymiany i zobaczy jaką ma maź .... ps. ja wymieniam co 10kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > haczyk jest taki .... producent bieże na siebie że silnik się nie > rozpadnie przy praktycznie braku wymiany oleju (50kkm ) w > okresie gwarancji. NIE ma takiego oleju na świecie i NIE będzie > który ma dobre smarowanko silnika po przebiegu 10kkm > producenci stosują ewidentny chwyt marketingowy w stylu "popatrz > Wiesiu przeglądy tylko co 50.000kkm" czyli jest to teoretyczna > oszczędność ...... > jak ktoś nie wieży niech wyjmie bagnet oleju w swoim aucie po > przebiegu 10kkm bez jego wymiany i zobaczy jaką ma maź .... > ps. ja wymieniam co 10kkm A dlaczego po 10 a nie po 5, albo 6? Akurat przy 10 olej traci smarowalność? To jakiś obłęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > to jest też moje IMHO ... ale moża ja starej daty jestem i nie idę z > postępem i to jest dobre IMO... stary ile ja się musiałem nagadać szefowi żeby zrozumiał czym to grozi a on i tak swoje "ale mi w serwisie powiedzieli że zaleca sie co 30tyś." na to ja mu mówię że "szefie stać pana na furke za ponad 100tyś. a żałuje pan na olej 100zl, przecież "oni" tylko zalecają a nie zakazują wcześniejszej wymiany" ale i tak nie dowierzał więc jak pojechał na przegląd to się musiał dopytać czy jak będzie zmieniał częściej olej (oczywiscie w ASO) czy nie straci gwarancji... odpowiedź oczywiście była jedna: NIE, nie straci pan gwarancji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > A dlaczego po 10 a nie po 5, albo 6? Akurat przy 10 olej traci > smarowalność? To jakiś obłęd. bo optymalnie jest miedzy 10 a 15tyś. ale jak się jeździ a jak się robi w roku 5tyś. i to w mieście to wtedy zmieniasz częściej, wiadomo ze olej bardziej się zużywa w mieście niż w trasie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > A dlaczego po 10 a nie po 5, albo 6? Akurat przy 10 olej traci > smarowalność? To jakiś obłęd. traci swoje właściwości pomiędzy 10 a 15 kkm ktoś kiedyś przytaczał wyniki badań moze całkiem najnowsze wytrzymują ciut dłużej .... ale nawet jak sam olej jest ok i teoretycznie wytrzyma, to w nim mogą się osadzić i woda i benzyna i też nie jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Dokładnie w oplu vectra gts, tak zaleca fabryka?? jest tu jakis > haczyk??? Skoro co tyle zaleca producent, to co tyle się wymienia i finito. Jakoś rozśmieszają mnie takie koncepcje, że olej to co 10 kkm się wymienia, ale serwis jako taki omija się szeroooooooooooooooooooooooooooooooookim łukiem, bo przecież "to zdziercy i nic nie zrobią poza wystawieniem f-ry". Współczesny olej na syntetycznej bazie w połączeniu z DOBRYM filtrem oleju (nie aftermarketem, ale - znów - zalecanym przez producenta) i w sprzęcie, który sam w sobie ma małą tendencję do produkcji zanieczyszczeń do oleju może spokojnie dać radę. Aha, ofc jest też kwestia interwału czasowego - jak "co 50 kkm ale nie rzadziej niż co roku" to kwestia na ile ta zabawa jest opłacalna. Natomiast co do owego "ja to wymieniam co 10 kkm mimo, że fabryka zaleca co 15/20/30, bo przecie się popsuje" - znajoma ma reno klijo - przeglądy co 30 kkm, aktualny nalot 150, przeglądy i olej "podług książki". Sprzęt jeździ bez najmniejszych problemów (z silnikiem :-D). No to jak to jest - marketing, czy rzeczywiście brak większych problemów ? BTW - tak, wiem, "nie zaszkodzi" wymiana za częsta. Tylko PO CO ?! Nie szkoda kasy i środowiska ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > traci swoje właściwości pomiędzy 10 a 15 kkm > ktoś kiedyś przytaczał wyniki badań > moze całkiem najnowsze wytrzymują ciut dłużej .... > ale nawet jak sam olej jest ok i teoretycznie wytrzyma, to w nim mogą > się osadzić i woda i benzyna i też nie jest dobrze Słuchaj, no ale jak to jest, że OD LAT auta mają interwały międzyprzeglądowe (i wymiana oleju) na poziomie 20-30 kkm i NIC się nie dzieje?! :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Słuchaj, no ale jak to jest, że OD LAT auta mają interwały > międzyprzeglądowe (i wymiana oleju) na poziomie 20-30 kkm i NIC > się nie dzieje?! :-D ja tam nie wnikam pewnie jakość oleju jest jeszcze wystarczająca i mozna dłużej jeździć ... a ja sobie zmieniam co 15 mimo zaleceń co 30 i jestem zadowolony inni zmieniają co 30 i też są zadowololeni jak przestanie mi się chcieć samemu zmieniać olej i w ogóle robić przy samochodzie, to będę jeździł do ASO i robił wg ksiązki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QLA Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Skoro co tyle zaleca producent, to co tyle się wymienia i finito. bzdura dla właściciela auta który kocha swoje kółeczka (jeżeli oczywiście wymiana oleju jest powyżej 15kkm) > Jakoś rozśmieszają mnie takie koncepcje, że olej to co 10 kkm się > wymienia nie widzę w tym nic śmiesznego poza takim podejściem do tematu ... , ale serwis jako taki omija się > szeroooooooooooooooooooooooooooooooookim łukiem, bo przecież "to > zdziercy i nic nie zrobią poza wystawieniem f-ry". przy obecnych cenach opłaca się wymieniać olej w ASO > Współczesny olej na syntetycznej bazie w połączeniu z DOBRYM filtrem > oleju (nie aftermarketem, ale - znów - zalecanym przez > producenta) i w sprzęcie, który sam w sobie ma małą tendencję do > produkcji zanieczyszczeń do oleju może spokojnie dać radę. może ... ale nie musi .... sprzęt jest sprzęt wsio może być pięknie spasowane itp. ale się i tak ściera .... (stanie w korkach, przegrzewanie, jazda w zimie na gęstym oleju w którym od 40kkm nie było wymiany plus duży procent wody daje świetne pojęcie o niszczeniu silnika ... > Aha, ofc jest też kwestia interwału czasowego - jak "co 50 kkm ale > nie rzadziej niż co roku" to kwestia na ile ta zabawa jest > opłacalna. > Natomiast co do owego "ja to wymieniam co 10 kkm mimo, że fabryka > zaleca co 15/20/30, bo przecie się popsuje" - znajoma ma reno > klijo - przeglądy co 30 kkm, aktualny nalot 150, przeglądy i > olej "podług książki". > Sprzęt jeździ bez najmniejszych problemów (z silnikiem :-D). co to jest 150kkm ? mogę ci opisać różnice w silniku turbo który ma nalot 360kkm i olej był wymieniany co 8kkm a 220kkm gdzie olej był wymieniany co 15kkm > No to jak to jest - marketing, czy rzeczywiście brak większych > problemów ? > BTW - tak, wiem, "nie zaszkodzi" wymiana za częsta. > Tylko PO CO ?! > Nie szkoda kasy i środowiska ? kasa jest naprawdę niewielka a różnica w pracy, trwałości i osiągach silnika o który dbał właściciel znacząca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > może ... ale nie musi .... sprzęt jest sprzęt wsio może być pięknie > spasowane itp. ale się i tak ściera .... (stanie w korkach, > przegrzewanie, jazda w zimie na gęstym oleju w którym od 40kkm > nie było wymiany plus duży procent wody daje świetne pojęcie o > niszczeniu silnika ... Uważasz, że producenci żyją w innym świecie i nie wiedzą o tym ? > co to jest 150kkm ? mogę ci opisać różnice w silniku turbo który ma > nalot 360kkm i olej był wymieniany co 8kkm a 220kkm gdzie olej > był wymieniany co 15kkm > kasa jest naprawdę niewielka a różnica w pracy, trwałości i osiągach > silnika o który dbał właściciel znacząca Yhyyy Pokaż mi ludzi, którzy kręcą na aucie naloty 300+ kkm. Jednostkowe przypadki. BTW, nie powiem jakiej marki, bo hondziarze wrażliwi są, ale auto mojego ojca po 150 kkm z olejem wymienianym "legularnie" co 15 kkm już oleum siorpie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QLA Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Uważasz, że producenci żyją w innym świecie i nie wiedzą o tym ? producenci widzą co się dzieje na rynku aut nowych (recesja) i muszą jakoś przyciągnąć klienta ... > Yhyyy > Pokaż mi ludzi, którzy kręcą na aucie naloty 300+ kkm. > Jednostkowe przypadki. no właśnie wsio zależy od trwałości danej marki i przyjemności jaką daje samochód .... w Subaru klienci robią naprawdę duże "naloty" > BTW, nie powiem jakiej marki, bo hondziarze wrażliwi są, ale auto > mojego ojca po 150 kkm z olejem wymienianym "legularnie" co 15 > kkm już oleum siorpie... wynik ogólny zależy od producenta (jakość) i użytkownika (sposób eksploatacji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.