p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 Zapatrzony w testy MaxArtur'a jak w obrazki, biorę pędzel i przedstawiam "650 mil Navarą". Pick-up, w założeniu narzędzie pracy mieszkańca prowincji czy jak kto woli, wieśniaka. Nissan pick-up, który stał się Navarą jak sportowe buty stały się Adidasami. Paranoją naszego świata jest jednak to, że te taczki wymagają miesięcznej pracy sztabu...144 pracowników (8h na minimalnej stawce). Brutto, ale to jest cieżarowka czyli "VATfrei". Auto jest duże i ciężkie jak lokomotywa Tuwima. Na długość dwa Smarty i kawałek, Cinquecento między osiami i prawie trzy tony DMC. Co możemy otrzymać w zamian za tą kulę u nogi? Jeśli zamienisz komfort wsiadania, łatwość mycia, zwinność w manewrowaniu i świadomość, że nie tworzysz nowych kolein na drogach, na możliwość...zreszta i tak jak jesteś ze wsi to tego nie doświadczyłeś więc jest to samochód dla ciebie. Wnętrze: Navara ma trzy wnętrza. W tym najbardziej z przodu samochodu jest zamknięty 174-konny dzik. Z tyłu nikt nie mieszka więc przestrzeń jest otwarta. W środku znajduje się 5-osobowy bunkier. Wydaje się stabilny bo niski, a szeroki. Klimatyzacja 2-strefowa na ciepłe dni, podgrzewane fotele na mrozy. Ja bym na pewno zamienił ich podgrzewanie na lepszą wygodę. Pozycja siedząca blisko ziemi obnaża dodatkowo ich niedoskonałość. A klimatyzacja na guziki nie jest przyjazna w obsłudze. Wolę przycisk "A/C" i pokrętła. Seryjne radio/CD jest w inny sposób nieergonomiczne. Ma za małe guziki chociaż umiejscowienie - wysoko - jest poprawne. Całe wnętrze to przeplatanka wad i zalet. Mnogość i praktyczność schowków i półeczek jest osłodą po niemiłym kontakcie z paskudnymi i mało precyzyjnymi dźwigniami pod kierownicą. Z kolei uchwyty do zamykania drzwi psują dobre wrażenie, jakie wywiera kierownica i zegary. Silnik, napęd: Pod symbolem "2.5 dCi" kryją się cztery garczki zasilane "ropą" i wspomagane chłodzonym powietrzem. Napęd rozrządu łańcuchem. Aż 10-centymetrowy skok tłoków sprawia, że po jeździe kierowca może powiedzieć: "Fajny silnik wczoraj widziałem, momenty były...". A na pewno jeden o wartości 403 Nm. Silnik jest piekielnie mocny, a z charakteru wrecz wulgarny. Jeśli chodzi o turbodziurę to ona akurat pasuje do takiego mastodonta, ale kopnięcie w plecy przy 2000 obr./min. w połączeniu z krótką skrzynią wymusza radykalną zmianę techniki jazdy. Żeby jechać płynnie na terenie miasta, najlepiej korzystać tylko z biegu drugiego, czwartego i szóstego. Motor nawet się nie zastanawia czy protestować przeciwko takiemu traktowaniu. Ale nie tylko on zachęca do takiego TIRowego stylu jazdy. Lewarek skrzyni jest bardzo oddalony od kierującego, a włączając biegi mamy wrażenie, że skrzynia jest zrobiona z plastiku i gumy. Zatem lepszy będzie automat, jeśli nie forsujemy trudnego terenu. Zaskakujące w tym wszystkim jest to, że poziom hałasu w kabinie jest bardzo niski, nawet przy prędkościach bliskich maksymalej. Napęd jest maksymalnie uproszczony. Ciągnie tył, możliwość dołączenia przodu bez pośrednictwa centralnego mechanizmu różnicowego więc 4x4 tylko na śliskim. Blokada tylnego dyfra, reduktor. Wydaje się, że każdy koń mechaniczny Navary odpowiada za 1 km/h. Takie są maksymalne możliwości na prostej... ...a takie gdy pomagają ruchy górotwórcze. Zużycie paliwa w jeździe mieszanej (A4, centrum Wrocławia, Poznania i trochę "jedynki") wyniosło 9,3 l/100 km. W baku mieści się 80 litrów. Zawieszenie: Na dziurach więcej krzywdy doznają pasażerowie niż samochód. Auto telepie się jak każda, typowa "ramówka", ale wrocławskie "kocie łby" pokonuje jak asfalt. Także spokojny jest umysł kierowcy, nie ciało. Spokój jednak się kończy w momencie hamowania. Spowalniacze nie dorastają do osiągów tego pick-up'a. Podsumowanie: Wyobraźcie sobie lodówkę z dużym zamrażalnikiem. Jest tam mleko, pomidorek, serek, piwo, lody, kości dla psa i miejsce na każdą zachcianke z Tesco. Coś normalnego, popularnego, codziennego. I teraz ta lodówka kosztuje 39.900 zł. To jest właśnie Navara w Polsce czyli pick-up wg PiSu. Wady i zalety: + osiągi + możliwości transportowe i pociągowe + przyjemna kierownica + odporność na nierówności + niski poziom hałasu - słabe światła - niski komfort - zbyt terenowa skrzynia biegów - fatalna zwrotność - nieergonomiczne detale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 zastanawia mnie ilu rolnikow jest na AK ze zdecydowales sie tutaj opisac wrazenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 ...,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 .,., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 .,.,., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelek Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > zastanawia mnie ilu rolnikow jest na AK ze zdecydowales sie tutaj > opisac wrazenia u mnie w miescie od cholery... tyle ze to celnicy zdajsie tym jezdza a nie rolnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Fajny Żuczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Mnie osobiście bardziej podoba się nowe mitsubishi L200 w wersji instyle sport Choć navara też nie jest zla, ale gdybym mial wybierać, to wybralbym L200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 ta blokada tylnego mostu jest zalaczana automatycznie czy jest jakis przycisk/przelacznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > ta blokada tylnego mostu jest zalaczana automatycznie czy jest jakis > przycisk/przelacznik? W navarze jest przycisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > teraz ta lodówka kosztuje 39.900 zł. To jest właśnie Navara w > Polsce czyli pick-up wg PiSu. cena nieziemska za kawał auta z klekotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 świetny tekst, taki na luzie. stylem przypomina mi troche teksty Piotra R. Frankowskiego z nieistniejacego juz od paru lat "Motomagazynu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > u mnie w miescie od cholery... tyle ze to celnicy zdajsie tym jezdza > a nie rolnicy... ... z pensji odkladali ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lech Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Extra test Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emzor Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Fajny test Auto tez bardzo fajne Takie troche amerykanskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelek Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > ... z pensji odkladali ... nie moja sprawa... tak slyszalem ze celnicy... ale autka ladne, chociaz jak na pick-upa male... :> kiedys stal u mnie pod blokiem opel (nie wiem jaki) na niemieckich blachach... nie wiem jak on sie zmiescil u mnie w uliczke dojazdowa do parkingu, ale chyba po trawie przejechal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > Zapatrzony w testy MaxArtur'a jak w obrazki, biorę pędzel i > przedstawiam "650 mil Navarą". troche mnie nie bylo ale widze ze wraz z wiekiem twoj gust sie poprawia > Pick-up, w założeniu narzędzie pracy mieszkańca prowincji czy jak kto > woli, wieśniaka. to chyba nie o mnie? Nissan pick-up, > który stał się Navarą jak sportowe buty stały się Adidasami. a powaznie test O.K i widze ze niestety EU spec jest inna. Nie widze 198kW V6 co jest o wiele popularniejsze niz diesel... ale i rynek tez inny.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosprzem Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 Ale L200 gorzej się zbiera, podobno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosprzem Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 A ja właśnie od jakiegoś czasu szukam jak najwięcej info o Navarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mDziubek Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 Fajna bryka. A czy ta paka z tylu to pomiesci quada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > Ale L200 gorzej się zbiera, podobno... Faktycznie, może trochę gorzej się zbiera, ale w końcu to nie jest auto wyścigowe i nie do rywalizację na światłach W terenie L200 radzi sobie znakomicie, a i na trasie nie jest źle, zwłaszcza jeśli kupisz wersję Sport z chipem, moc wzrasta wtedy ze 136 KM do 160 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NikoBellic Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 Pipp, rewelacyjny test z rzeczowymi danymi i minusami auta. A nie jakieś "słodkie czytanie danych z katalogu". Tak trzymać, czekam na kolejny test!! Co do Navary - widać po polskich drogach że przestrzeń czasowa po dawniejszym Tarpanie wypełnia obecnie Navara, tyle że już nie jako szybsza wersja traktora, a auto dla trendy-człowieka, któremu zależy na prestiżu (w błocie jeszcze Navary nie widziałem). Świetne auto, podoba mi się bardzo, i w dodatku jako image -builder nie musi się wstydzić jazdy mieście (ok 11,5s do setki?). Fajowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > Nissan pick-up, > a powaznie test O.K i widze ze niestety EU spec jest inna. Nie widze > 198kW V6 co jest o wiele popularniejsze niz diesel... ale i > rynek tez inny.... ...to się nazywa Nissan Frontier najtańsza wersja King Cab 2.5 l 4 cylindry 154.00 HP za $15,900 do V6 265 HP Crew Cab Crew NISMO za ok.$30k ze wszystkim co się da HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.