freejazz Napisano 7 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2021 Co twierdzi prawo i praktyka? Czy jak w zimowych cztery milimetry, czy jak we letnich dwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 7 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2021 U mnie zimowka/wielosezonowa opona z bieznikiem ponizej 5mm jest dyskwalifikowana z uzytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2021 1 minute ago, czachabrava said: U mnie zimowka/wielosezonowa opona z bieznikiem ponizej 5mm jest dyskwalifikowana z uzytku. Sezon letni jeszcze spokojnie mozna przeciez przejezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 7 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2021 Teraz, Maciej__ napisał: Sezon letni jeszcze spokojnie mozna przeciez przejezdzic Odkad wjechalem w niegroznie wygladajaca kaluze i stacilem przyczepnosc wole jednak miec tego bieznika i swieza opone. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2021 Godzinę temu, freejazz napisał: Co twierdzi prawo i praktyka? Czy jak w zimowych cztery milimetry, czy jak we letnich dwa? Prawo mówi 1,6mm i tyle. Producent mówi tyle ile ma znacznik TWI na oponie. Już Ci to chyba @futrzak pisał w innym temacie? Reszta to indywidualne podejście użytkowników i gumiarzy. Kiedyś miałem wielosezonowe z podwójnym wskaźnikiem. Dawno nie miałem wielosezonu, w tym roku kupiłem ale się im nie przyglądałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 7 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2021 Godzinę temu, ZUBERTO napisał: Prawo mówi 1,6mm i tyle. Producent mówi tyle ile ma znacznik TWI na oponie. Już Ci to chyba @futrzak pisał w innym temacie? Tak, ze 2 tygodnie temu. Prawo w tym kontekście mnie mało interesuje, ponieważ z takim bieżnikiem można skończyć na przysłowiowej palmie po drodze, a opadów i to solidnych w EU dostatek. Tak jak pisałem - jak się zbliża do TWI to wymiana, no chyba że jeszcze trochę jest, ale zaczyna się sezon jesienno/zimowy to nie ma co czekać. Bezpieczeństwo i spokój ponad wszystko. Za dużo kilometrów robię samochodem by inaczej do tego podchodzić. Rodziny też nie mam zamiaru na minę wsadzać. Godzinę temu, ZUBERTO napisał: Reszta to indywidualne podejście użytkowników i gumiarzy. Wiedzą najlepiej, a później siedzą w rowie Godzinę temu, ZUBERTO napisał: Kiedyś miałem wielosezonowe z podwójnym wskaźnikiem. Przy dzisiejszej konstrukcji opon to chyba nie występuje, chociaż pewny nie jestem. Zmieniły się konstrukcje bieżników, technologia ich wykonania. Jakiś czas temu miałem obiekcje do bieżników a'la Michelic CC, a teraz chyba wszystkie premium taki mają i o dziwo doskonale się sprawuje w sezonie zimowym i to całkiem ciężkim, jak pokazała ostatnia zima. Ciekawe czy obecna choć trochę będzie w tym stylu - nie żebym tęsknił za nieodśnieżonymi autostradami i zaspami, ale nijak inaczej sprawdzić np. GY Vector 4Seasons Gen-3, które niedawno weszły na rynek. Godzinę temu, ZUBERTO napisał: Dawno nie miałem wielosezonu, w tym roku kupiłem ale się im nie przyglądałem. A co tam oglądać? Ostatnio doczytałem, że letnie Ventus Prime 3 mają VAI - wizualny system wskaźników zbieżności opon. Z ciekawości to oglądałem, ale nic ciekawego nie zobaczyłem, ponieważ samochody mam proste i geometrię kontroluję co jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freejazz Napisano 8 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 A jak rozpoznać ten wskaźnik TWI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 7 godzin temu, freejazz napisał: A jak rozpoznać ten wskaźnik TWI? Na boku opony masz napis TWI i tam szukać w bieżniku - w rowku podniesionej części - do takiej wysokości bieżnika można jeździć. Ale to jest minimum wymagane przepisami. Warto trochę wcześniej zmieniać opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freejazz Napisano 9 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Na boku opony masz napis TWI i tam szukać w bieżniku - w rowku podniesionej części - do takiej wysokości bieżnika można jeździć. Ale to jest minimum wymagane przepisami. Warto trochę wcześniej zmieniać opony.Dzięki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.