Skocz do zawartości

Mamy kogoś z Opla?


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję opinii o Insignii B 2.0 210KM 4x4 diesel.

Auto ma biturbo a bardzo martwi że nie da się w internecie znaleźć żadnej nowej sprężarki.

 

Naped jest ten sam co w insignii A? W tamtym modelu u brata posypal się przy przebiegu ok 180kkm.

 

Ewentualnie ktoś robiący w częściach może sprawdzić oraz dostępność cenę turba oraz rozrządu?

Może to ten sam silnik co 2.0 170 tylko inny soft i turbo więcej dmucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, swienty said:

Poszukuję opinii o Insignii B 2.0 210KM 4x4 diesel.

Auto ma biturbo a bardzo martwi że nie da się w internecie znaleźć żadnej nowej sprężarki.

 

Naped jest ten sam co w insignii A? W tamtym modelu u brata posypal się przy przebiegu ok 180kkm.

 

Ewentualnie ktoś robiący w częściach może sprawdzić oraz dostępność cenę turba oraz rozrządu?

Może to ten sam silnik co 2.0 170 tylko inny soft i turbo więcej dmucha?

 

@Orochimaru sie dobrze orientuje w Oplach :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swienty napisał:

Poszukuję opinii o Insignii B 2.0 210KM 4x4 diesel.

Auto ma biturbo a bardzo martwi że nie da się w internecie znaleźć żadnej nowej sprężarki.

 

Naped jest ten sam co w insignii A? W tamtym modelu u brata posypal się przy przebiegu ok 180kkm.

 

Ewentualnie ktoś robiący w częściach może sprawdzić oraz dostępność cenę turba oraz rozrządu?

Może to ten sam silnik co 2.0 170 tylko inny soft i turbo więcej dmucha?

 

Nie wiem jak w Oplu stany magazynowe i czy cena aktualna ale jakiś niestary cennik detaliczny mówi - 12700 nowa i jakoś 8600 regenerowana.

Rozrząd zdaje się jest ten sam co w starszym B20DTH czyli ~1200 oryginał.

 

B20DTH (170) i D20DTR są konstrukcyjnie bliźniacze, ale nie można powiedzieć że takie same, mają sporo części wspólnych ale różnic też jest sporo, tak w osprzęcie jak i bebechach.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten słabszy silnik (DTH) ma jedną sprężarkę.

Napęd (tył) w B jest całkiem inny. W A jest haldex + dyferencjał ze szperą. W B jest twinster, czyli przekładnia kątowa i dwa sprzęgła wielopłytkowe załączające napęd osobno na każdą półoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Orochimaru napisał:

Ten słabszy silnik (DTH) ma jedną sprężarkę.

Napęd (tył) w B jest całkiem inny. W A jest haldex + dyferencjał ze szperą. W B jest twinster, czyli przekładnia kątowa i dwa sprzęgła wielopłytkowe załączające napęd osobno na każdą półoś.

 

Awaryjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, goofer007 napisał:

 

Nie wiem jak w Oplu stany magazynowe i czy cena aktualna ale jakiś niestary cennik detaliczny mówi - 12700 nowa i jakoś 8600 regenerowana.

Rozrząd zdaje się jest ten sam co w starszym B20DTH czyli ~1200 oryginał.

 

B20DTH (170) i D20DTR są konstrukcyjnie bliźniacze, ale nie można powiedzieć że takie same, mają sporo części wspólnych ale różnic też jest sporo, tak w osprzęcie jak i bebechach.

Prawie 13tys turbosprężarka? 😱

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

W ASO?

 

Zwykły sklep z częściami, ale część oryginalna. Do ciężarówki nowe turbo kosztuje 3-4k, całkiem podobnie jak Do osobówki.

 

W katalogu intercars wcale tego turba nie widać, więc pytanie czy w ogóle jest dostępne poza serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomata napisał:

Prawie 13tys turbosprężarka? 😱

 

W zasadzie to dwie turbosprężarki, albo zespół turbosprężarek albo 2w1jak zwał tak zwał ;)

To detal i nowa, i ASO. Bierzesz regenerowaną fabrycznie, jakiś rabat i będzie 7k.

albo:

https://allegrolokalnie.pl/oferta/turbosprezarka-turbina-b20dtr-20d-opel-insignia-b

albo:

https://genesisturbo.eu/pl/c141459-turbosprezarka-1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2022 o 19:11, swienty napisał:

Poszukuję opinii o Insignii B 2.0 210KM 4x4 diesel.

Auto ma biturbo a bardzo martwi że nie da się w internecie znaleźć żadnej nowej sprężarki.

 

Naped jest ten sam co w insignii A? W tamtym modelu u brata posypal się przy przebiegu ok 180kkm.

 

Ewentualnie ktoś robiący w częściach może sprawdzić oraz dostępność cenę turba oraz rozrządu?

Może to ten sam silnik co 2.0 170 tylko inny soft i turbo więcej dmucha?

Ja takiego ujeżdżam od 2,5 roku.

Póki co przejechałem lekko ponad 100kkm.

Z napraw

Poleciał uszczelniacz między skrzynia a silnikiem jakieś 20kkm temu. Mechanik mówił że to normalne w tych autach oraz że i tak długo wytrzymał bo standardem jest wymiana na gwarancji.

Do tego przy okazji wymieniono olej i uszczelniacz w napędzie z tyłu.

Silnik praktycznie bezproblemowo. Jedynie wąż turbo się zasunął i pojawil się mały wyciek, ale mechanik poprawił i jest ok.

15kkm temu wrzuciłem chipa i teraz jest 250km. Auto jeździ świetnie.

Napęd również się spisuje bo jest to stałe 4x4 a nie dołączane. 

Na 100kkm trzeba wymieniać rozrząd bo wyciera się jakaś rolka (faktycznie u mnie była też wytarta) ale w nowym jest metalowa.

Koszt wymiany na Ori częściach w warszawie z przeglądem i filtrami to 2100zl, więc w miarę do przejścia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2022 o 07:51, swienty napisał:

 

Awaryjne?

Nie, ale to bardzo zależy od stylu jazdy. On jest tak skonstruowany, że po pełnym załączeniu sprzęgieł, tylne koła kręcą się szybciej niż przednie. Taka sytuacja podczas użytkowania nie występuje (chyba że sprzęgło się zablokuje), ale każde przyspieszanie, zwłaszcza na łuku, powoduje, że sprzęgła pracują w poślizgu. Jeśli nie będziesz szalał i dbał o wymiany oleju w przekładni, to powinien jakiś czas posłużyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 

Rozrząd zdaje się jest ten sam co w starszym B20DTH czyli ~1200 oryginał.
 


Gdzie za tyle znajdę? Wezmę ze 3 kpl. na zapas. W tym silniku są 2 rozrządy, pasek i łańcuch z drugiej strony, wymiana całości już ładnie odczuwalna w kieszeni. Wymieniać powinno się od razu dwie strony, z łańcuchem jest dużo roboty i sporo rozbierania, rbh ładnie lecą więc sama cena części to pikuś.

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Awaryjne?
Napęd generalnie jest bezawaryjny ale w wersjach poniżej 200KM. W mocniejszych nie wytrzymuje dużego obciążenia. W tych najmocniejszych wersjach często nie wytrzymuje nawet przebiegu 100tys.km Mam CDTI 170KM i jak narazie nic się nie dzieje, przebieg lekko ponad 120tys. i napęd bajka, w zimie robi robotę, na ślimakowych zjazdach z autostrady też zachowuje się perfekcyjnie na mokrej nawierzchni przy dużych prędkościach.

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2022 o 01:51, michbaran napisał:



 

 


Gdzie za tyle znajdę? Wezmę ze 3 kpl. na zapas. W tym silniku są 2 rozrządy, pasek i łańcuch z drugiej strony, wymiana całości już ładnie odczuwalna w kieszeni. Wymieniać powinno się od razu dwie strony, z łańcuchem jest dużo roboty i sporo rozbierania, rbh ładnie lecą więc sama cena części to pikuś.

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka

 

 


Jest łańcuch pomiędzy wałkami, taki sam zresztą jak w 170KM, więc ponownie niczego to nie zmienia. 350zł komplet z kółkami w oryginale, na alle czy w sklepach internetowych nawet 250.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.