analyzer64 Napisano 1 Maja 2022 Udostępnij Napisano 1 Maja 2022 Pacjent: Amega 5, kupiona we wrześniu 2021. Wczoraj po kilku miesiącach zajrzałem do obudowy akumulatora, a tam taki bialo-zolty proszek na dole obudowy obok akumulatora. Zmierzone napięcie po nocy, pierwsze 5 minut po odpaleniu auta 14.7-14.8V, włączona klimatyzacja, dmuchawa na max i światła mijania. Napięcie w trakcie 5-15 minut spada do 14.5->14.4->14.38V, tak zostaje. Zmierzone napięcie na alternatorze 14.5V Akumulator fabrycznie miał zaślepiony jeden otwór odpowietrzający, w drugim czarna i drożna wkładka, w środku jakąś pianka, która ma chyba działać jako filtr. Przyznam, że pierwszy raz coś takiego widzę. Zmierzyłem dlatego napiecie. Początkowe napięcie ładowania mnie zmartwiło, bo troszkę wysokie, ale spadło w miarę pracy silnika, po około 15 minutach i tak trzymało już. Czy te otwory to muszą być drożne wszystkie, czy wystarczy jeden, który ogólnie rzecz biorac-drozny był od początku. Czy akumulator reklamować? Po jakichś 20 minutach pracy, po wyłączeniu silnika, na akumulatorze było 12.55V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 1 Maja 2022 Udostępnij Napisano 1 Maja 2022 Mam podobny problem. Akumulator kupiony jakieś 5 lat temu, zamknięty w obudowie i ostatnio musiałem wszystko zdemontować. Wygląda jakby w środku gromadziły się opary. Płyta metalowa pod akumulatorem skorodowana. Próbowałem na szrocie znaleźć jakies kolanko z wężykiem do podłączenia i wyprowadzenia tych oparów na zewnątrz ale w żadnym samochodzie nie było. Nic, ani japońskie, niemieckie, włoskie czy francuskie nie miały ich. Nie wiem czy tego się już nie praktykuje, czy obsługa wyciąga baterie razem z wężykami. Ostatecznie odetkałem ten drugi otwór w akumulatorze i pod spód dałem matę wciągającą olej. Jeśli nadal będzie coś się lało to może się zatrzyma na spodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2022 (edytowane) @Igorek wężyk ma moja laguna iii, mogę podać nr kat jeśli chcesz, ale nowych w sieci nie widziałem, na szepcie na bank znajdziesz. U mnie tego było dużo, jak proszek taki, no jakbyś mąki rozsypał Edytowane 1 Maja 2022 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 1 Maja 2022 Udostępnij Napisano 1 Maja 2022 2 godziny temu, analyzer64 napisał: @Igorek wężyk ma moja laguna iii, mogę podać nr kat jeśli chcesz, ale nowych w sieci nie widziałem, na szepcie na bank znajdziesz. U mnie tego było dużo, jak proszek taki, no jakbyś mąki rozsypał A masz możliwość sprawdzenia poziomu elektrolitu? U mnie było go mniej w jednej, skrajnej celi. W sumie nie sprawdziłem której ale pewnie to była ta z otworem odpowietrzającym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 1 Maja 2022 Udostępnij Napisano 1 Maja 2022 3 godziny temu, Igorek napisał: Próbowałem na szrocie znaleźć jakies kolanko z wężykiem do podłączenia i wyprowadzenia tych oparów na zewnątrz ale w żadnym samochodzie nie było. Nic, ani japońskie, niemieckie, włoskie czy francuskie nie miały ich. Nie wiem czy tego się już nie praktykuje, czy obsługa wyciąga baterie razem z wężykami. Szukaj w autach z akumulatorami w kabinie, np BMW 3/5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2022 2 godziny temu, Igorek napisał: A masz możliwość sprawdzenia poziomu elektrolitu? U mnie było go mniej w jednej, skrajnej celi. W sumie nie sprawdziłem której ale pewnie to była ta z otworem odpowietrzającym. Prawy odpowietrznik, skrajna prawa cela. Podaję jeszcze nr kat wężyka z Laguny III: 244130001R, nr 9 na obrazku: Tu masz z Audi, ale bez kolanka: https://allegro.pl/oferta/odpowietrznik-akumulatora-audi-rs6-a6-c6-s6-q7-4l-11995678909 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 1 Maja 2022 Udostępnij Napisano 1 Maja 2022 2 godziny temu, analyzer64 napisał: Prawy odpowietrznik, skrajna prawa cela. Podaję jeszcze nr kat wężyka z Laguny III: 244130001R, nr 9 na obrazku: Tu masz z Audi, ale bez kolanka: https://allegro.pl/oferta/odpowietrznik-akumulatora-audi-rs6-a6-c6-s6-q7-4l-11995678909 Nie bardzo jestem w stanie kupować części na szrocie po numerze katalogowym, tam się przynosi w łapie co się upolowało A laguny żadnej, nic, null. Ale mimo to dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2022 9 godzin temu, Igorek napisał: Nie bardzo jestem w stanie kupować części na szrocie po numerze katalogowym, tam się przynosi w łapie co się upolowało A laguny żadnej, nic, null. Ale mimo to dzięki Tu masz z wężykiem: https://allegro.pl/oferta/renault-laguna-iii-obudowa-akumulatora-2-0dci-9761157255 można kupić całość, albo skontaktować się ze sprzedawcą i może za 5-10zł wyśle sam wężyk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 3 Maja 2022 Udostępnij Napisano 3 Maja 2022 pasują też standardowe króćce i kolanka od systemów spryskiwaczy, do dobrania w każdym motoryzacyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Maja 2022 Udostępnij Napisano 4 Maja 2022 Tylko te rurki/wężyki odpowietrzające to stosuje się wtedy, gdy akumulator jest w kabinie i chodzi o to by opary (np. wodór) odprowadzić po za nią. Tam gdzie akumulatory sa w normalnie wentylowanej przestrzeni pod maską takie systemy raczej stosowane nie są. Zresztą tam wydostawać się mogą gazy a nie elektrolit, więc albo coś nie tak z samym akumulatorem albo z jego ładowaniem, względnie dobrany niewłaściwy typ akumulatora do systemu ładowania (inteligentnego) w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 4 Maja 2022 Udostępnij Napisano 4 Maja 2022 (edytowane) Godzinę temu, volf6 napisał: Tam gdzie akumulatory sa w normalnie wentylowanej przestrzeni pod maską takie systemy raczej stosowane nie są. Zresztą tam wydostawać się mogą gazy a nie elektrolit, więc albo coś nie tak z samym akumulatorem albo z jego ładowaniem, względnie dobrany niewłaściwy typ akumulatora do systemu ładowania (inteligentnego) w aucie. Nawet gdy akumulator nie jest zamknięty w jakiejś dodatkowej puszce, samochody z systemem S&S i akumulatorami EFB jak najbardziej posiadają wężyk odprowadzający opary pod akumulator (Renault-Dacia mają na pewno)- tyle że toto zazwyczaj wyciąga się razem z akumulatorem a przy wymianie nie każdy pamięta, aby ten wężyk przełożyć do nowego akumulatora. Systemy inteligentnego ładowania potrafią podać czasem nawet powyżej 15V- szczególnie zaraz po odpaleniu lub gdy akumulator jest niedoładowany, elektrolit gazuje więc odpowietrzenie jest konieczne. Otworki w aku zazwyczaj są dwa naprzeciwko i wyposażone w zaślepki- ale wężyk podłączamy tylko po jednej stronie, po drugiej zostawiamy zaślepkę (oba odpowietrzenia w aku są połączone wewnętrznie). Edytowane 4 Maja 2022 przez Wasylek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 4 Maja 2022 Udostępnij Napisano 4 Maja 2022 W dniu 1.05.2022 o 16:53, Igorek napisał: Próbowałem na szrocie znaleźć jakies kolanko z wężykiem do podłączenia i wyprowadzenia tych oparów na zewnątrz ale w żadnym samochodzie nie było. Nic, ani japońskie, niemieckie, włoskie czy francuskie nie miały ich. Xsara Picasso ma wężyk. Akumulator jest w pod siedzeniem kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2022 (edytowane) 6 godzin temu, Wasylek napisał: Otworki w aku zazwyczaj są dwa naprzeciwko i wyposażone w zaślepki- ale wężyk podłączamy tylko po jednej stronie, po drugiej zostawiamy zaślepkę (oba odpowietrzenia w aku są połączone wewnętrznie). Ok, czyli jeden otwór z dwóch zostawić zaślepiony, mam w drugim wyjmowalną zaślepkę o średnicy otworu i tak na razie zostawiłem. Wężyk jest po drugiej stronie, tam gdzie odpowietrzenie jest drożne. Na te chwilę nie widzę śladów elektrolitu czy gazów, więc na razie obserwuję. Mam dostęp do korków, więc jeszcze skontroluje poziom elektrolitu i ewentualnie doleje, aby płyty były zakryte. Na YouTube na kanale mrAkumulator gość mówił że płyty powinny być zalane około 1cm wyżej przynajmniej, choć akumulator Bannera fabrycznie ten gość miał zalany na 2.5cm ponad poziom płyt, w każdym razie zbyt mocne przelanie jest gorsze niż niewielki nawet ubytek. Edytowane 4 Maja 2022 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Wymontowałem akumulator do ładowania i został mi na nim ten wężyk odpowietrzający . Gdzie on był podłączony na dole? Gdzieś do podstawy, pod aku czy dalej do komory silnika. Ma czystą końcówkę, więc z czegoś go wyrwałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia 9 godzin temu, amazaque napisał(a): Wymontowałem akumulator do ładowania i został mi na nim ten wężyk odpowietrzający . Gdzie on był podłączony na dole? Gdzieś do podstawy, pod aku czy dalej do komory silnika. Ma czystą końcówkę, więc z czegoś go wyrwałem . U mnie idzie ten wężyk luźno do błotnika. Generalnie chodzi o to, aby elektrolit nie lał się na blachę lub elektryke, tylko poza auto, lub na plastik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Doszedłem . W Clio jest wpięty w rowek w plastikowej podstawie akulatora, skąd ewentualne skropliny są z tej podstawy odprowadzane kolejnym wężykiem pod samochód. Jestem pod wrażeniem całego rozwiązania i wielki szacun dla konstruktorów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Godzinę temu, amazaque napisał(a): Doszedłem . W Clio jest wpięty w rowek w plastikowej podstawie akulatora, skąd ewentualne skropliny są z tej podstawy odprowadzane kolejnym wężykiem pod samochód. Jestem pod wrażeniem całego rozwiązania i wielki szacun dla konstruktorów . A ten drugi wężyk nie ma potencjału do zatykania się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Godzinę temu, maras77 napisał(a): A ten drugi wężyk nie ma potencjału do zatykania się? Nie wiem, nie wnikałem. Leci ze środka podstawy akumulatora gdzieś pod zderzak. Tam pod maską w sumie nie ma się co lać, więc nie wiem po co ta cała zabawa z wężykami. Siedzą w biurze konstrukcyjnym, muszą coś robić to wymyślają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.