el_guapo Napisano 16 Maja 2022 Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 (edytowane) Od jakiegoś czasu walczę ze ściąganiem w prawo. Wydaje mi się, z mocnym naciskiem na "wydaje", że problem pojawił się po zmianie opon z letnich na wielosezon. Nie jest to coś wielkiego, ale denerwuje - zwłaszcza przy dłuższych trasach po A i S. Robiłem 2krotnie zbieżność, za każdym razem lekko się poprawiało ale bez 100% rezultatu. Zamieniłem koła przód <-> tył: bez efektu. Luzów brak, opony zużyte równomiernie (mają jakieś 15kkm) W końcu pojechałem na pełną geometrię (przód + tył) - wyniki wkleję wieczorem już po wyregulowaniu. Parametry tylnego zawiasu były poza skalami, ale pokręcił jednym wahaczem i wszystko weszło w "widełki". Zbieżność przodu była OK, zmienił tylko kąty pochylenia kół bo oba miałem tak: \-------\ , a aktualnie mam tak /------\ Wszystkie parametry "na zielono". Wjechałem z kierownicą minimalnie skręconą w prawo, po regulacjach jest lekko skręcona w lewo, a auto jak ściągało tak ściąga. I wydaje mi się, że im szybciej jadę tym bardziej "ciągnie" w prawo. Ostatnie, co mi zostało to zamiana opon Prawa <-> Lewa strona. Kiedyś miałem to samo w Uno i zamiana strony opon rozwiązała problem jak ręką odjął. Jakieś pomysły? Edytowane 16 Maja 2022 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 16 Maja 2022 Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 Tak, walczyłem ze ściąganiem długo i okazało się, że problemem byłh łożyska mcphersona, które w tym modelu są ślizgowe i nie wydają dźwiękow jak się zacierają. Powymianie na nowe zamienniki było to samo, więc mnie zmyliło. Dopiero założenie używanych oryginałów załatwiło sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Maja 2022 Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 46 minut temu, ghost2255 napisał: Tak, walczyłem ze ściąganiem długo i okazało się, że problemem byłh łożyska mcphersona, które w tym modelu są ślizgowe Tylko, ze autor wątku nie napisał co to za auto więc niekoniecznie muszą być tam kolumny i to jeszcze z takimi łożyskami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 16 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 (edytowane) Godzinę temu, volf6 napisał: Tylko, ze autor wątku nie napisał co to za auto więc niekoniecznie muszą być tam kolumny i to jeszcze z takimi łożyskami Freemont/Journey Edytowane 16 Maja 2022 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 16 Maja 2022 Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 25 minut temu, el_guapo napisał: Freemont/Journey A i S maja pochylenie lekkie co by woda nie stała może to to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 16 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 5 minut temu, sdss napisał: A i S maja pochylenie lekkie co by woda nie stała może to to ? Raczej nie, choć na pewno jest to lekko odczuwalne: prowadziłem inne auta - nie było takiego efektu, żeby mi to przeszkadzało na dłuższej trasie. Zresztą na oponach zimowych (ktorych się pozbyłem przesiadając się na całoroczne) nie było takiego efektu. Mogę jeszcze (mam komplet prawie nówek letnich Continentali do tego auta) założyć inne opony i sprawdzić, albo po prostu zacząć od rotacji aktualnymi oponami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 16 Maja 2022 Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 (edytowane) Każdy szanujący się handlarz by miał jedna radę. „Dopompać prawe, upuść w lewym.” Edytowane 16 Maja 2022 przez chojny 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 16 Maja 2022 Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 (edytowane) Mi kiedyś w Lanosie ściągało, zbieżność ustawiana kilka razy i dopiero jeden magik ustawił tak, żeby nie ściągało. Od tego momentu byłem u niego ok. 10 razy i za każdym razem jest idealnie. Edytowane 16 Maja 2022 przez OPAL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 17 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 (edytowane) Wynik korekty, o której pisałem i po której nadal ściąga Edytowane 17 Maja 2022 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 1 godzinę temu, el_guapo napisał: Wynik korekty, o której pisałem i po której nadal ściąga Skoro z geometrią jest wszystko w porządku i na innych oponach nie ściąga, a problem zaczyna się po założeniu tych konkretnych opon... To może jednak problem tkwi w oponach? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 Jakieś ...27 lat temu ,po zmianie opon w VW Polo na nowiutkie Pirelli P200 ,zaczęło ściągać (chyba też właśnie w prawo) .Też walczyłem ze zbieżnością ,nawet chyba zamieniałem(ale nie jestem pewien) koła miejscami ,aż pewnego razu pewien magik gumiarz...obrócił oponę na prawym kole z "zewnątrz do wewnątrz" i jak ręką odjął . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 19 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 Dla potomnych. Winna była opona zamontowana w miejscu prawy-tył. Opony maja tolerancję sił sciagajacych do 60N, ta opona "ciągnęła" z siłą 155N, a przy pozostałych 3ch sprawnych oponach, nie było nawet możliwości optymalizacji rozmieszczenia opon na osiach,żeby siły się równoważyły. W efekcie siły skręcające u mnie były 65N "w prawo". Podpowiedź od mojego gumiarza, ktory nie ma HUNTERa*, wiec nie chce napędzić sobie klientów: opony są aktualnie lichej jakości, nawet te wydawałoby się markowe (o podrabianiu nie wspominając, bo to nie problem). Jeżeli kupujecie opony, to tylko w serwisie, który ma wyważarkę HUNTER z rolką dociskającą oponę i symulującą warunki drogowe (docisk ok. 500kg na oponę). Już przy montażu wyjdą ewentualne wady opony, ale opona będzie mieścić się w tolerancji, to założą je tak, żeby siły się znosiły. Dotyczy to także różnic w średnicy, która czasem może sięgać 15mm: norma to 5mm (pod obciążeniem symulowanym przez rolkę). *nie każda wyważarka HUNTER ma rolkę i nie na każdej zrobicie test drogowy połączony z optymalizacją. Ma to na pewno model RoadForce. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 Miałem to samo na letnich oponach. Po zmianie na zimowe jak ręką odjął. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 42 minuty temu, el_guapo napisał(a): Dla potomnych. Winna była opona zamontowana w miejscu prawy-tył. Opony maja tolerancję sił sciagajacych do 60N, ta opona "ciągnęła" z siłą 155N, a przy pozostałych 3ch sprawnych oponach, nie było nawet możliwości optymalizacji rozmieszczenia opon na osiach,żeby siły się równoważyły. W efekcie siły skręcające u mnie były 65N "w prawo". Podpowiedź od mojego gumiarza, ktory nie ma HUNTERa*, wiec nie chce napędzić sobie klientów: opony są aktualnie lichej jakości, nawet te wydawałoby się markowe (o podrabianiu nie wspominając, bo to nie problem). Jeżeli kupujecie opony, to tylko w serwisie, który ma wyważarkę HUNTER z rolką dociskającą oponę i symulującą warunki drogowe (docisk ok. 500kg na oponę). Już przy montażu wyjdą ewentualne wady opony, ale opona będzie mieścić się w tolerancji, to założą je tak, żeby siły się znosiły. Dotyczy to także różnic w średnicy, która czasem może sięgać 15mm: norma to 5mm (pod obciążeniem symulowanym przez rolkę). *nie każda wyważarka HUNTER ma rolkę i nie na każdej zrobicie test drogowy połączony z optymalizacją. Ma to na pewno model RoadForce. Ja tez robilem raz na hunterze (z rolka)... opony z tych markowych (tj. Michelin) obracali trzy z czterech, musze przyznac ze auto jedzie lepiej, prosciej i przy wiekszych predkosciach nie myszkuje jak wczesniej. Ogolnie przy nastepnej zmianie bede z tego korzystal. A tak w ogole, biuletyny serwisowe Volvo dla ASO tez doradzaja uzywania Huntera z rolka przy jakichkolwiek tego typu problemach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.