todamian Napisano 16 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 Pacjent Ibiza 1.4 75km. Silnik ładnie pracuje. Zapala bezproblemowo . Ale od kilku tygodni jak przestoju noc i rano jest chłodno i wilgotno to przy ruszaniu nie ma mocy i poszarpuje kilka sekund. Znaczy odpali normalnie, na wolnych obrotach też ładnie pracuje natomiast jak chce się ruszyć to nie ma siły i może szarpnąć. Co to może być? Świece, olej, filtr oleju i powietrza wymieniony. Błędów brak po podpięciu pod kompa. Aha samochód od 10000km ma LPG i tam może jakieś urządzono jest co kasuje błędy- tego nie wiem. Na przeglądzie gazu był i wszystko git. Czy to może być pompa paliwa i niskie ciśnienie? Ale czemu to się dzieje jak jest wilgoć hehe. Jakieś rady?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 16 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 A są kable wysokiego napięcia do świec? To może na nich są przebicia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 16 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 Tam są te takie cewki na każdej świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 16 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 27 minut temu, todamian napisał(a): Tam są te takie cewki na każdej świecy. Po nocy na pewno odpala na benie, teoretycznie cewka/cewki mogą dawać taki objaw dopóki wilgoć nie zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 9 godzin temu, todamian napisał(a): Tam są te takie cewki na każdej świecy. Kiedy była wymiana cewek i świec w tym silniku? Jak wygląda stan odmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 17 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Świece były wymienione kilka dni temu. A cewki nie wiem kiedy. Ale jak by była cewka to też nie kulalby na wolnych obrotach? A on na biegu jałowym bez poszarpywania chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Miałem taki silnik w Fabii, słabym ogniwem są fajkocewki, padają często i nieraz bez ostrzeżenia. Wymień wszystkie cztery. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Sterownik żadnych błędów nie zgłasza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 w VAGu cewki często są problemem... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuracjusz Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Objawy jak cewka na wykończeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 17 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 35 minut temu, volf6 napisał(a): Sterownik żadnych błędów nie zgłasza? No właśnie nie. Chyba że jakieś ustrojstwo od gazu kasuje błędy-. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 17 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 10 minut temu, Kuracjusz napisał(a): Objawy jak cewka na wykończeniu. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić która lub które? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 35 minut temu, volf6 napisał(a): Sterownik żadnych błędów nie zgłasza? Przy padzie cewki w tym silniku żaden błąd nie wyskakuje. Tylko właśnie zaczynają świrować obroty i/lub szarpie, albo czasami po prostu znika iskra i tyle, jedziesz na trzech cylindrach (albo i dwóch jak masz pecha). Błędów przy tym żadnych nie ma, dopiero gdy sonda lambda wyczuje coś (ale to jak już całkiem padnie). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 (edytowane) 2 minuty temu, todamian napisał(a): Jest jakiś sposób żeby sprawdzić która lub które? Tak jak pisał @wladmar w vagowskim 1,4 75KM cewki padały jak muchy (dobra, trochę przesadzam). Jak miałem poszarpywania, a jeszcze nie wywaliło błędu to podmieniałem po kolei aż trafiłem. Po pierwszym padzie w trasie, potem woziłem ze sobą 1 na zapas w bagażniku. Edytowane 17 Listopada 2022 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 1 minutę temu, todamian napisał(a): Jest jakiś sposób żeby sprawdzić która lub które? Wymień wszystkie i tyle (tak czy owak Cię to czeka w tym silniku, jak wymienisz wszystkie, to przez 50-60 kkm będzie spokój, pojedynczo wymieniać nie ma sensu). Koszt jednej to ok. 100 zł, tak że komplet kosztuje mniej, niż bak paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 17 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 5 minut temu, ZUBERTO napisał(a): Tak jak pisał @wladmar w vagowskim 1,4 75KM cewki padały jak muchy (dobra, trochę przesadzam). Jak miałem poszarpywania, a jeszcze nie wywaliło błędu to podmieniałem po kolei aż trafiłem. Po pierwszym padzie w trasie, potem woziłem ze sobą 1 na zapas w bagażniku. Tylko że poszarpuje przez kilkanaście sekund i nie zawsze więc ciężko podnieść i mieć pewnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuracjusz Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 14 minut temu, todamian napisał(a): Jest jakiś sposób żeby sprawdzić która lub które? Odpinać po kolei i sprawdzać jak auto jedzie. Winna będzie ta, przy której odpiętej auto będzie najmniej szarpać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuracjusz Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 8 minut temu, todamian napisał(a): Tylko że poszarpuje przez kilkanaście sekund i nie zawsze więc ciężko podnieść i mieć pewnosc Tak jak wcześniej zostało napisane, albo jak chcesz po kosztach, to kupić jedną sprawną i podmieniać, albo najlepiej wymienić wszystkie. Wszystko zależne od dostępnych funduszy. Ogólnie cewki w samochodach padają przez niesprawne, stare świece lub przewody, dlatego dobrze jest je regularnie wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 2 godziny temu, todamian napisał(a): Tylko że poszarpuje przez kilkanaście sekund i nie zawsze więc ciężko podnieść i mieć pewnosc W końcu przecież trafisz. Dostęp łatwy. Nie, to wymień wszystkie. Pamiętam, że jak mi się zaczęły sypać, to pojedynczo, ale i tak w krótkim czasie wymieniłem wszystkie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Jakie nie zapłon to pewnie LPG rozjezdza mapy Pb. Spróbuj pojeździć na PB, bez przechodzenia na LPG.Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 29 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 A więc tak. Samochod równo chodzi. Jedynie rano jakby nie miał siły jak się rusza, ale po przegazowaniu zaczyna normalniej jechać. Czy to cewki czy pompę sprawdzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 5 godzin temu, todamian napisał(a): Czy to cewki czy pompę sprawdzać? W dniu 17.11.2022 o 11:53, steyr napisał(a): Spróbuj pojeździć na PB, bez przechodzenia na LPG. Zrobiłeś to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 29 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 Tak. I też to wystepuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 Wymieniłeś jakąś cewkę? Jakie masz świece? Jednoelektrodowe? Jeśli tak, to testowo zmniejsz przerwę do 0,6-0,7mm. Jak ustanie, to szukaj w układzie WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 29 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 Cewki żadnej nie wymieniłem. Świece zmieniałem na NGK 3045. I podczas wymiany na pierwszej i ostatniej cewce były ślady oleju. Ale jakby były to cewki to nie zawsze by to występowało ? I chodzi równo tylko jakby siły nie miał, a przegazowac go to już lepiej chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 2 godziny temu, ghost2255 napisał(a): Jednoelektrodowe? Jeśli tak, to testowo zmniejsz przerwę do 0,6-0,7mm. Jak ustanie, to szukaj w układzie WN. Godzinę temu, todamian napisał(a): Świece zmieniałem na NGK 3045. I podczas wymiany na pierwszej i ostatniej cewce były ślady oleju. Ale jakby były to cewki to nie zawsze by to występowało ? Takie klepanie w klawiaturę i pytanie o każdy aspekt zajmie dużo czasu, a do naprawy jeszcze dalej. Powyżej napisałem co masz zrobić, aby wykluczyć/wytypować układ WN. Poza tym są jeszcze inne rzeczy do zrobienia-od odczytu parametrów po OBD, pomiar ciśnienia paliwa itd... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 W dniu 29.11.2022 o 21:14, todamian napisał(a): Cewki żadnej nie wymieniłem. Świece zmieniałem na NGK 3045. I podczas wymiany na pierwszej i ostatniej cewce były ślady oleju. Ale jakby były to cewki to nie zawsze by to występowało ? I chodzi równo tylko jakby siły nie miał, a przegazowac go to już lepiej chodzi. podpowiadam kolejność działania - jak zacznie nierówno chodzić, po kolei odłączaj cewki, sprawdzisz w ten sposób który cylinder kuleje. - jak ustalisz na którym cylindrze jest problem, podmień cewki z tego cylindra na cewkę z cylindra który działa. - po podmienieniu cewek, wroć do pkt 1. - jeśli się okaże że zmiana nie odniosła skutku, należy zajrzeć do tego cylindra, mianowicie wykręcić świecę , jakikolwiek olej na niej świadczy o przedmuchu. - jeśli potwierdzi się mój domysł to czeka cię mały remoncik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 (edytowane) 17 minut temu, 4thelement napisał(a): podpowiadam kolejność działania - jak zacznie nierówno chodzić, po kolei odłączaj cewki, sprawdzisz w ten sposób który cylinder kuleje. - jak ustalisz na którym cylindrze jest problem, podmień cewki z tego cylindra na cewkę z cylindra który działa. - po podmienieniu cewek, wroć do pkt 1. - jeśli się okaże że zmiana nie odniosła skutku, należy zajrzeć do tego cylindra, mianowicie wykręcić świecę , jakikolwiek olej na niej świadczy o przedmuchu. - jeśli potwierdzi się mój domysł to czeka cię mały remoncik. Ale te silniki do 400 000 były odporne, jeżeli był na czas wymieniany olej. Sam miałem ten silnik do 160 000, sprzedałem koledze - on do 200 000. Sprzedał sąsiadowi, ten założył GAS i dobił do 360 000 bez niczego aż skrzynia się rozsypała Słyszałem o stukających tłokach, ale to też bym "zwalił" na "częste" wymiany oleju Jak dobrze pamiętam miałem BBY. Edytowane 1 Grudnia 2022 przez Camel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 2 minuty temu, Camel napisał(a): Ale te silniki do 400 000 były odporne, jeżeli był na czas wymieniany olej. Sam miałem ten silnik do 160 000, sprzedałem koledze - on do 200 000. Sprzedał sąsiadowi, ten założył GAS i dobił do 360 000 bez niczego aż skrzynia się rozsypała Słyszałem o stukających tłokach, ale to też bym "zwalił" na "częste" wymiany oleju Jak dobrze pamiętam miałem BBY. nie, te silniki nie były toporne, stukające tłoki to inny silnik chociaż też 1.4. ten o którym pisze kolega to zmodernizowany Vagowski AEX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 W dniu 16.11.2022 o 21:25, todamian napisał(a): Pacjent Ibiza 1.4 75km. Silnik ładnie pracuje. Zapala bezproblemowo . Ale od kilku tygodni jak przestoju noc i rano jest chłodno i wilgotno to przy ruszaniu nie ma mocy i poszarpuje kilka sekund. Znaczy odpali normalnie, na wolnych obrotach też ładnie pracuje natomiast jak chce się ruszyć to nie ma siły i może szarpnąć. Co to może być? Świece, olej, filtr oleju i powietrza wymieniony. Błędów brak po podpięciu pod kompa. Aha samochód od 10000km ma LPG i tam może jakieś urządzono jest co kasuje błędy- tego nie wiem. Na przeglądzie gazu był i wszystko git. Czy to może być pompa paliwa i niskie ciśnienie? Ale czemu to się dzieje jak jest wilgoć hehe. Jakieś rady?? a ile oleju ten silnik spożywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 1 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 21 minut temu, 4thelement napisał(a): a ile oleju ten silnik spożywa? Od 12000km czyli od remontu praktycznie ani grama. Olej 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 12 minut temu, todamian napisał(a): Od 12000km czyli od remontu praktycznie ani grama. Olej 5w40 no to sprawdź cewki, podmień je miejscami i zerknij czy problem będzie na tym samym cylindrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 1 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 Tylko skąd wiedzieć ma który jak ten dziad równo chodzi tylko, ładnie odpala nawet jak go przegazuje to nie ma problemu. Tylko jak ruszam to wtedy jakby nie mógł się wkręcić na obroty. A naciskam sprzęgło przegazuje i jest trochę lepiej. Ja bym tak jeździł dokąd cos ewidentnie nie padnie, ale to żona i marudzi niesamowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 14 minut temu, todamian napisał(a): Tylko skąd wiedzieć ma który jak ten dziad równo chodzi tylko, ładnie odpala nawet jak go przegazuje to nie ma problemu. Tylko jak ruszam to wtedy jakby nie mógł się wkręcić na obroty. A naciskam sprzęgło przegazuje i jest trochę lepiej. Ja bym tak jeździł dokąd cos ewidentnie nie padnie, ale to żona i marudzi niesamowicie. A przepustnicę czyściłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 2 godziny temu, wladmar napisał(a): A przepustnicę czyściłeś? Albo przepustnica, albo zarzuci świece olejem i musi przepalić zanim zacznie ładnie gadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 4 minuty temu, 4thelement napisał(a): Albo przepustnica, albo zarzuci świece olejem i musi przepalić zanim zacznie ładnie gadać Te silniki raczej oleju nie biorą, pancerne są (no przy takim stosunku mocy do pojemności ciężko, żeby było inaczej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 14 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2023 Za poranna niemoc okazał się winny filtr paliwa. Z tym że w między czasie są inny problemy hehe. Po odpaleniu obroty czasami idą pod 2000 i chwilę tak jest. Później spadają ale zamów potrafią być wysokie i falować do tych 2-3 minut po odpaleniu. Był jeszcze taki objaw że podczas dojeżdżania do skrzyżowania już na sprzęgle jak obroty spadały to potrafiły tak spasc że prawie zgasł ale odbijały się i podchodzili do dobrych prawidłowych ale czasem falowaly delikatnie. Przeczyścilem przepustnice choć zbyt brudna nie była ale pomogło tylko na to spadanie obratow na luzie. Wysokie obroty po odpaleniu nadal są. Co to może być?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 14 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2023 1 godzinę temu, todamian napisał(a): Za poranna niemoc okazał się winny filtr paliwa. Z tym że w między czasie są inny problemy hehe. Po odpaleniu obroty czasami idą pod 2000 i chwilę tak jest. Później spadają ale zamów potrafią być wysokie i falować do tych 2-3 minut po odpaleniu. Był jeszcze taki objaw że podczas dojeżdżania do skrzyżowania już na sprzęgle jak obroty spadały to potrafiły tak spasc że prawie zgasł ale odbijały się i podchodzili do dobrych prawidłowych ale czasem falowaly delikatnie. Przeczyścilem przepustnice choć zbyt brudna nie była ale pomogło tylko na to spadanie obratow na luzie. Wysokie obroty po odpaleniu nadal są. Co to może być?? Jakiś czujnik wolnych obrotów lub kalibracja przepustnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 14 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2023 Adaptacje przepustnicy robiłem i ponoć też sama powinna się zrobić po ilus tam kilometrach. Jak jest ciepły to tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2023 (edytowane) W dniu 29.11.2022 o 18:47, todamian napisał(a): Tak. I też to wystepuje A ile na tej pb pojezdziles?. Pewnie jeden dzien...aby mapy sie z powrotem przestawily trzeba pojezdzic z tydzien a min kilka dni. A najlepiej z jakiegos interfejsu albo aso zresetowac adaptcje map (nie chodzi o adaptacje przepustnicy). To typowy problem z zle wyregulowana lpg. Mozezz wymieniac cześci, szukac itp ladowac majatek w swiece, cewki czujniki..nic nie pomoze, tylko siwizny sie nabawisz. Pojezdzij najpierw po prostu dobrych kilka dni tzn min 300km na benzynie i zobacz czy problem ustąpi. Jesli tak- > winna lpg- > do regulacji P.s Czy to lpg to aby aby nie BRC? Edytowane 21 Stycznia 2023 przez norbert123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2023 5 godzin temu, norbert123 napisał(a): A ile na tej pb pojezdziles?. Pewnie jeden dzien...aby mapy sie z powrotem przestawily trzeba pojezdzic z tydzien a min kilka dni. A najlepiej z jakiegos interfejsu albo aso zresetowac adaptcje map (nie chodzi o adaptacje przepustnicy). To typowy problem z zle wyregulowana lpg. Mozezz wymieniac cześci, szukac itp ladowac majatek w swiece, cewki czujniki..nic nie pomoze, tylko siwizny sie nabawisz. Pojezdzij najpierw po prostu dobrych kilka dni tzn min 300km na benzynie i zobacz czy problem ustąpi. Jesli tak- > winna lpg- > do regulacji P.s Czy to lpg to aby aby nie BRC? LPG to stag. Problem chyba naprawiony. Wymieniona przepustnica. Choć po wymianie i tak obroty wariowaly ale po kilku dniach ustabilizowały się i mam nadzieję że problem naprawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 22 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2023 (edytowane) W dniu 14.01.2023 o 11:10, todamian napisał(a): Za poranna niemoc okazał się winny filtr paliwa. Z tym że w między czasie są inny problemy hehe. Po odpaleniu obroty czasami idą pod 2000 i chwilę tak jest. Później spadają ale zamów potrafią być wysokie i falować do tych 2-3 minut po odpaleniu. Był jeszcze taki objaw że podczas dojeżdżania do skrzyżowania już na sprzęgle jak obroty spadały to potrafiły tak spasc że prawie zgasł ale odbijały się i podchodzili do dobrych prawidłowych ale czasem falowaly delikatnie. Przeczyścilem przepustnice choć zbyt brudna nie była ale pomogło tylko na to spadanie obratow na luzie. Wysokie obroty po odpaleniu nadal są. Co to może być?? Miałem wszystkie te objawy ale w lato. Wymieniałem świece, cewki, filtry. Regulowałem LPG i wymieniałem węże elastyczne. Wcześniej robiłem przepustnice i wymieniałem pompę paliwa. Uznałem, że dalsza walka z tym nie ma sensu ekonomicznego. Sprzedałem auto. Edytowane 22 Stycznia 2023 przez mPh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.