bielaPL Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 W dniu 12.12.2022 o 11:26, bizz napisał(a): Nie wiem czy czytałeś cały wątek, ale tutaj jest sporo entuzjastów zamienników dla których "nie ma różnicy". wszystko trzeba robić z głową, mam znajomka dłubacza co w większości sam serwisował sobie vectre C, robił to na drogich zamiennikach i raczej się sprawdzało, aczkolwiek jak różnica cenowa nie była duża to brał oryginał - ale nie robił 50kkm rocznie raczej koło 20kkm W sumie z fiatem jest ciekawie bo tam zamiennik potrafi być lepszy zmieniałem raz aktywatory klimatronika u takiego domowego pasjonaty, pokazał mi nowy denso który montuje i stary jak wygląda i w czym tkwi problem w tych oryginalnych i jak zamiennik go rozwiązuje także nad wszystkim warto czasem się zastanowić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 34 minuty temu, bielaPL napisał(a): wszystko trzeba robić z głową, mam znajomka dłubacza co w większości sam serwisował sobie vectre C, robił to na drogich zamiennikach i raczej się sprawdzało, aczkolwiek jak różnica cenowa nie była duża to brał oryginał - ale nie robił 50kkm rocznie raczej koło 20kkm W sumie z fiatem jest ciekawie bo tam zamiennik potrafi być lepszy zmieniałem raz aktywatory klimatronika u takiego domowego pasjonaty, pokazał mi nowy denso który montuje i stary jak wygląda i w czym tkwi problem w tych oryginalnych i jak zamiennik go rozwiązuje także nad wszystkim warto czasem się zastanowić No ale Vectra C czy Fiat to nie premium a o tym rozmawialiśmy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 W dniu 12.12.2022 o 11:26, bizz napisał(a): Nie wiem czy czytałeś cały wątek, ale tutaj jest sporo entuzjastów zamienników dla których "nie ma różnicy". Ja dwa razy kupiłem zamiennik tarcz, pierwsze padły po 1200 km, myślałem że felerny model. Drugie polecane padły po jakichś dwóch miesiącach czyli ~10 tyś, więcej już nie podchodziłem do auta bez oryginałów. Zresztą nie tylko tarcze, nawet takie bzdury jak czujnik parkowania potrafiły nie współpracować albo czujnik ABS. To auto wyleczyło mnie z zamienników. Ja z zamiennikow tarcz tez sie wyleczylem. Teraz biore orginaly ale poza ASO bo taniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2022 W dniu 23.12.2022 o 11:19, wujek napisał(a): Ja z zamiennikow tarcz tez sie wyleczylem. Teraz biore orginaly ale poza ASO bo taniej. Nie wiem jak tam oryginały i co montują, ale od lat do wszystkich aut kupuję tarcze i klocki Boscha, te najdroższe i nie ma z nimi żadnych problemów. Ani się nie krzywią, ani nie piszczą, po prostu są i tyle. Co 60 kkm klocki, co 120 kkm tarcze (z przodu, z tyłu raz na 120 kkm klocki, tarcz z tyłu w żadnym aucie nie wymieniałem, ze 15-20 lat temu bębny i owszem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2022 21 godzin temu, wladmar napisał(a): Nie wiem jak tam oryginały i co montują, ale od lat do wszystkich aut kupuję tarcze i klocki Boscha, te najdroższe i nie ma z nimi żadnych problemów. Ani się nie krzywią, ani nie piszczą, po prostu są i tyle. Co 60 kkm klocki, co 120 kkm tarcze (z przodu, z tyłu raz na 120 kkm klocki, tarcz z tyłu w żadnym aucie nie wymieniałem, ze 15-20 lat temu bębny i owszem). W większości marek ok, ale np BMW na wszelkich zamiennikach bije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2022 2 minuty temu, Vadero napisał(a): W większości marek ok, ale np BMW na wszelkich zamiennikach bije. Podejrzewam, że w większości marek te najdroższe tarcze/klocki Boscha są po prostu lepsze, niż to, co idzie na pierwszy montaż. W przypadku BMW i innych z kategorii premium może być inaczej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vlad1431 Napisano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2022 Ja też byłem w szoku jak przy 70tys musiałem zmieniać tarcze z tyłu w Skodzie Rapid, ale dlatego że klocek był zacięty. Ale nie minęło 20tys i przód był też do wymiany, auto waży tylko 1150kg, a tarcze są spore. Na koniec mnie mechanik pocieszył, że te co założył 90tys napewno nie wytrzymają. Zmierzam do tego, że w starszych autach, t.j. 5-10 lat i wcześniej nigdy tarcz z przodu nie wymianiałem, przynajmniej nie pamiętam, chyba że w starym Seacie, ale miał już dobrze ponad 200tys. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 9 godzin temu, Vadero napisał(a): W większości marek ok, ale np BMW na wszelkich zamiennikach bije. Zimmerman nie bił mi nigdy w BMW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 47 minut temu, koNik napisał(a): Zimmerman nie bił mi nigdy w BMW A mi w e61 kwa bił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 10 godzin temu, Vadero napisał(a): W większości marek ok, ale np BMW na wszelkich zamiennikach bije. W G31 mam na przodzie tarcze Brembo plus klocki Textara i nic nie bije. Niedługo będę musiał zmienić tył i też wjeżdża zamiennik, tyle że ja wybieram zawsze z marek które mają szansę być stosowane na pierwszy montaż. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Godzinę temu, Vadero napisał(a): A mi w e61 kwa bił A ile było na czujniku zegarowym zaraz po montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Godzinę temu, Vadero napisał(a): A mi w e61 kwa bił Może to był Zimermann? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 1 godzinę temu, Vadero napisał(a): A mi w e61 kwa bił Jeździsz jak waryjot A szczerze to BMW jest wyjątkowo czule na tzw higienę wymiany tarcz. Trzeba dobrze oczyścić piastę, sprawdzić bicie piasty czujnikiem zegarowym, jak potrzeba to piastę wyrównac albo wymienić i odpowiednio zadbać o zaciski. Sam walczyłem z biciem tarcz w e34 kiedyś stąd wiem że to co w innych autach przechodzi na sucho w BMW niekoniecznie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 9 godzin temu, koNik napisał(a): Jeździsz jak waryjot A szczerze to BMW jest wyjątkowo czule na tzw higienę wymiany tarcz. Trzeba dobrze oczyścić piastę, sprawdzić bicie piasty czujnikiem zegarowym, jak potrzeba to piastę wyrównac albo wymienić i odpowiednio zadbać o zaciski. Sam walczyłem z biciem tarcz w e34 kiedyś stąd wiem że to co w innych autach przechodzi na sucho w BMW niekoniecznie Dokładnie tak, dopuszczalne bicie tarczy po montażu w BMW to 3 setki gdzie standardem w innych markach jest 5 setek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Większość bicia tarcz w BMW to problem złożony z luzu na przednich tulejach wahaczy, zapieczonych zacisków i słabego tylu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.