Skocz do zawartości

🆘 wolne obroty SWAP 1.4 16v na Boschu z bravy


Rapid136

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam ogromne wolne obroty ~3tys - pomocy, bo się pomysły skończyły i tylko skarpa zostaję.

Pacjet po swapie na 1.4 na osprzęcie bosch bravo -przepustnica na linkę. 

Wszytko podpięte(temp. Obrotomierz),  błąd tylko od pochłaniacza, bo go nie ma.

Sprawdzone bez efektu:

- ciśnienie paliwa ~3,1bar

- cisnienie cylindrow Oki rowno

- wtryskiwacz myte w utradzwieku i zamieniane z drugimi

- lambda pracuje, i podmieniana z drugą 

- dolot szczelny

- przebić brak, zapłony nie wypadają 

- wydech przelot na 2 tłumikach 

- przepustnica zmieniana na drugą (podobno pewna od kolegi z plocka)

- Adaptacja przepustnicy wiele razy robiona, dwoma programami, ale bez jazdy z 3tys. Obrotów.

- czujnik położenia wału, na dokładnym adapterze z zachowaniem odległości 

- sprawdzenie przesc woacki, wtyczka komp

 

Ostatnie nadzieje chyba że ktoś coś podpowie:

- źle robimy adaptację, bo na postoju i wolnych

- uszkodzone 2 przepustnice 😕 właściwie to silniczki przepustnicy

- uszkodzona wtyczka, że słabo przekazuję sygnał z położenia przepustnicy

 

Proszę pomocy, bo chyba już chyba  najmłodsze cc w pl, czeka smutny los

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a krokowiec ?  Miałem kiedyś taki przypadek tylko ze w 1.2 padł silniczek krokowy od wolnych obrotów kupiłem drugi nowy jakiś zamiennik bodajże NYT czy jakos tak i po zamontowaniu obroty były cos koło 2 tys też nie miałem pojęcia co jest grane a okazało sie że ten co kupiłem miał minimalnie inna głowkę i nie domykała dyszy. Wymieniłęm głowke na swoją oryginalną i jeżdze juz chyba ze 4 lata bez problemu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest krokowiec połączony z silniczkiem przepustnicy w jednym elemencie.

Kupiłem druga całą przepustnice, od gościa, który ma sc 1.4 i miał zapas.

 

Naprawdę nie wiem już co to może być.

 

A jak robicie ba boschu uczenie osprzętu, po kasowaniu adaptacji komputerem? Podobno są 2 szkoły, zostawić aby sam ustabilizował obroty lub jechać 10km z obrotami 3.5tys zaraz po kasowaniu ustawień. Tego drugiego nie robiłem bo przegląd wyszedł, tyle już stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Rapid136 napisał(a):

Tu jest krokowiec połączony z silniczkiem przepustnicy w jednym elemencie.

Kupiłem druga całą przepustnice, od gościa, który ma sc 1.4 i miał zapas.

 

Naprawdę nie wiem już co to może być.

 

A jak robicie ba boschu uczenie osprzętu, po kasowaniu adaptacji komputerem? Podobno są 2 szkoły, zostawić aby sam ustabilizował obroty lub jechać 10km z obrotami 3.5tys zaraz po kasowaniu ustawień. Tego drugiego nie robiłem bo przegląd wyszedł, tyle już stoi.

Kiedyś pewien gość @paxon miał podobne problemy co ty z wolnymi obrotami ale silnik miał 1.2 16V na boschu. Kombinował z krokowcem którego wykręcał i auto miało normalne obroty po wkręceniu w przepustnice waliło do 3 tysi. Coś tam było z czujnikiem temp który pokazywał źle temp. Może w tym problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
W dniu 11.12.2022 o 17:10, HARDTECHNO napisał(a):

Kiedyś pewien gość @paxon miał podobne problemy co ty z wolnymi obrotami ale silnik miał 1.2 16V na boschu. Kombinował z krokowcem którego wykręcał i auto miało normalne obroty po wkręceniu w przepustnice waliło do 3 tysi. Coś tam było z czujnikiem temp który pokazywał źle temp. Może w tym problem? 

Niestety podmiana czujnika temperatury (tego przy rozrządzie w plastikowej części dolotu) nic nie dała.

Tylko jeszcze kompa i wiązki nie podmieniałem.

Zna kto kogoś/firmę co by ta elektrykę ogranela. Bardzo nie chce się poddać, ale stanie mu niepomaga, o kosztach nie wspominając 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Rapid136 napisał(a):

Niestety podmiana czujnika temperatury (tego przy rozrządzie w plastikowej części dolotu) nic nie dała.

Tylko jeszcze kompa i wiązki nie podmieniałem.

Zna kto kogoś/firmę co by ta elektrykę ogranela. Bardzo nie chce się poddać, ale stanie mu niepomaga, o kosztach nie wspominając 

TRS z Częstochowy przychodzi mi do głowy :idea:(co ja jadam, że wierszem gadam :phi:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2023 o 20:32, Rapid136 napisał(a):

Niestety podmiana czujnika temperatury (tego przy rozrządzie w plastikowej części dolotu) nic nie dała.

Tylko jeszcze kompa i wiązki nie podmieniałem.

Zna kto kogoś/firmę co by ta elektrykę ogranela. Bardzo nie chce się poddać, ale stanie mu niepomaga, o kosztach nie wspominając 

@rusala on dobrze zna wiązki jak się nie mylę może ci podpowie jak ogarnąć to wszystko samemu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie ciągnie gdzieś lewego powietrza, masz domkniętą przepustnicę (tam zdaje się jest regulacja śrubką lub "od bidy" mozna linką)

 

jak zatkasz ręką przepustnice to od razu gaśnie czy nadal "jako tako" pracuje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zatkam dolot to gasnie. Wygląda to tak że silnik krokowy ustawia/otwiera przepustnice za bardzo, jak ja siłą domkniesz to schodzi z obrotów i faluje. Po chwili znów idzie do góry.

Powyżej wolnych auto normalnie jeździ.

Błędów prócz filtra oparów nie ma.

Znalazłem jeszcze jak naprawić ten nastawnik i będę musiał te dwa co nam zweryfikować i może jeden spróbować naprawić jak na filmie, tylko kto zna wloski?

https://youtu.be/Ok-ANVnrhuY

 

Tak to jedzie -pierwszy test

Edytowane przez Rapid136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.