Piotrus Napisano 5 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 Poproszono mnie o pomoc w znalezieniu dostawczaka, wybór padł na coś z tytułowych trojaczków Ducato/Boxxer/Jumper. Budżet pozwala na kupno auta z okolic 2005-2010 roku, kojarzę z forum że były wtedy montowane jakieś silniki których należalo unikać? Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze Transit, to samo pytanie : czy trzeba szukać konkretnego silnika czy wszystko jedno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 5 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 W dużym skrócie: w trojaczkach (Ducato/Jumper/Boxer) unikać 2.2, szukać 2.3 a najlepiej 3.0.Taptaraptap 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 W dużym skrócie: w trojaczkach (Ducato/Jumper/Boxer) unikać 2.2, szukać 2.3 a najlepiej 3.0.TaptaraptapNic dodać nic ująć. Nie wiem czy w tym toczniku było 2.0 ale jak tak to też można brać pod uwagę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 @Zbynek i @ppmarian, dzięki za info. A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit? Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 @Zbynek i @ppmarian, dzięki za info. A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit? Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco Zdecydowanie teraz trojaczki są przesacowane z uwagi na ich popularność w przeróbkach na campervanyCelowałbym w trafica/mastera/movano z 2.5dci 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 5 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 @Zbynek i @ppmarian, dzięki za info. A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit? Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco Vivaro to o jeden rozmiar mniej niż Ducato, zależy ile miejsca potrzebujesz.Taptaraptap 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 5 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 54 minuty temu, Piotrus napisał(a): @Zbynek i @ppmarian, dzięki za info. A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit? Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco Określ wymiary paki, lub jakie ładunki zamierzasz przewozić, będzie łatwiej dobrać model. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 8 godzin temu, Artur_W_wa napisał(a): Określ wymiary paki, lub jakie ładunki zamierzasz przewozić, będzie łatwiej dobrać model. Właściciel aktualnie używa to starsze Ducato z okolic 2000 L1H1, także kolejne powinno być nie mniejsze niż obecne, idealnie pewnie będzie L2H2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 11 godzin temu, ppmarian napisał(a): Zdecydowanie teraz trojaczki są przesacowane z uwagi na ich popularność w przeróbkach na campervany Celowałbym w trafica/mastera/movano z 2.5dci Myślisz że to ma aż taki wpływ? Mimo wszystko to są nadal najbardziej popularne auta na kurierce i stąd duże ssanie i wyższa cena. Popatrzę na te bliźniaki od Renault/Opel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 Myślisz że to ma aż taki wpływ? Mimo wszystko to są nadal najbardziej popularne auta na kurierce i stąd duże ssanie i wyższa cena. Popatrzę na te bliźniaki od Renault/Opel.Ma. Sannie z rynku campervanow jest ogromne i zaburzyło ceny (do gory) szczególnie werje l2h2-4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 9 godzin temu, Piotrus napisał(a): Właściciel aktualnie używa to starsze Ducato z okolic 2000 L1H1, także kolejne powinno być nie mniejsze niż obecne, idealnie pewnie będzie L2H2. To interesują go trojaczki, oraz następne trojaczki Master/Movano/Interstar (ostatni to Nissan), potem Sprinter/Crafter, Transit oraz Hyundai H350. Ostatni niby wynalazek, ale powinna być spokojna eksploatacja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 (edytowane) W dniu 5.02.2023 o 14:27, Piotrus napisał(a): Poproszono mnie o pomoc w znalezieniu dostawczaka, wybór padł na coś z tytułowych trojaczków Ducato/Boxxer/Jumper. Budżet pozwala na kupno auta z okolic 2005-2010 roku, kojarzę z forum że były wtedy montowane jakieś silniki których należalo unikać? Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze Transit, to samo pytanie : czy trzeba szukać konkretnego silnika czy wszystko jedno? W pracy ujerzdzam ducato 2,3 mtj 2015r. 470tys puki co i jest bez awaryjnie ..średnia ok 10l z ładunkiem .miasto ,podmiejskie.. Edytowane 6 Lutego 2023 przez arek_m 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 No właśnie, a to 2,2 bez wysiłku robi średnią 7-7,5 max Zależy ile kto jeździ, ale w skali roku to mogą być już ogromne różnice w kosztach paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 (edytowane) W dniu 5.02.2023 o 14:27, Piotrus napisał(a): Poproszono mnie o pomoc w znalezieniu dostawczaka, wybór padł na coś z tytułowych trojaczków Ducato/Boxxer/Jumper. Budżet pozwala na kupno auta z okolic 2005-2010 roku, kojarzę z forum że były wtedy montowane jakieś silniki których należalo unikać? Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze Transit, to samo pytanie : czy trzeba szukać konkretnego silnika czy wszystko jedno? Ile km dziennie/na miesiąc + ile godzin w aucie? Aha i podaj budżet BEZ pakietu startowego i ile na start liczycie? Edytowane 6 Lutego 2023 przez technix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ElBombino Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 17 minut temu, technix napisał(a): No właśnie, a to 2,2 bez wysiłku robi średnią 7-7,5 max Zależy ile kto jeździ, ale w skali roku to mogą być już ogromne różnice w kosztach paliwa. Ale opinia o nich nie wzięła się znikąd. Wolę dołożyć do paliwa niż remontu silnika. I co to znaczy bez wysiłku? Bo mi 2,3 l4h2 w kampervanie przy masie 3,5t i prędkości przelotowej 100-110 pali 9. Przy 90 pewnie by było z 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 Ale opinia o nich nie wzięła się znikąd. Wolę dołożyć do paliwa niż remontu silnika. I co to znaczy bez wysiłku? Bo mi 2,3 l4h2 w kampervanie przy masie 3,5t i prędkości przelotowej 100-110 pali 9. Przy 90 pewnie by było z 8.Spalanie z naszego ostatniego wyjazdu do Włoch (przełom stycznia i lutego):1. Białystok-Rybnik, prędkość na tempomacie 110km/h (realna około 104km/h) - spalanie średnie z tankowania 10,75l/100km ( w tym 1 noc - grzanie tzw. "chińskie webasto"),2. Rybnik-Villach, prędkość na tempomacie 110km/h (realna około 104km/h) - spalanie średnie z tankowania 10,1l/100km ( w tym 1 noc - grzanie tzw. "chińskie webasto"),3. Villach-Rzym, prędkość na tempomacie 110km/h (realna około 104km/h), autostrada plus kręcenie się po Toskanii - spalanie średnie z tankowania 9,5l/100km ( w tym 3 noce - grzanie tzw. "chińskie webasto"),4. Rzym-San Marino, kręcenie się po Toskanii, bez autostrad - spalanie średnie z tankowania 13,2l/100km ( w tym 5 nocy - grzanie tzw. "chińskie webasto"), dodatkowo awaria wężyka paliwa do ogrzewania (pęknięcie, był wyciek na zewnątrz, po zauważeniu wężyk wymieniony),5. San Marino-Brno, prędkość w zakresie 90-110km/h (drogi krajowe, słaba pogoda na autostradach) - spalanie średnie z tankowania 9,1l/100km ( w tym 2 noce - grzanie tzw. "chińskie webasto"),4. Brno-Białystok, prędkość 110-120km/h, spalanie z komputera 9,3 ale oszukuje, więc realne wyjdzie około 10,4l/100km.Blaszak Jumper L4H2, 3.0 180KM, skrzynia tzw. "krótka".Taptaraptap 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 36 minut temu, technix napisał(a): Ile km dziennie/na miesiąc + ile godzin w aucie? Aha i podaj budżet BEZ pakietu startowego i ile na start liczycie? Niewiele, wyjazd na montaż max 50km w jedną stronę, rocznie wyjdzie pewnie z 10-15 tys km Budżet w okolicach 20 netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 7 godzin temu, Piotrus napisał(a): Niewiele, wyjazd na montaż max 50km w jedną stronę, rocznie wyjdzie pewnie z 10-15 tys km Budżet w okolicach 20 netto To spalanie nieistotne. Szukać zatem 2.3 a najlepiej 3.0 P.S. a i tak będzie najwięcej 2.2 Chyba , że Transit 2.0, bo 2,2 to ten sam jest, ale komfort jazdy i elastyczność kabiny zdecydowanie na plus w Ducato Korozja też lepiej w Ducato niż transit, a domyślam się, że to jest powód wymiany obecnego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 8 godzin temu, ElBombino napisał(a): Ale opinia o nich nie wzięła się znikąd. Wolę dołożyć do paliwa niż remontu silnika. I co to znaczy bez wysiłku? Bo mi 2,3 l4h2 w kampervanie przy masie 3,5t i prędkości przelotowej 100-110 pali 9. Przy 90 pewnie by było z 8. A ja nie. Na dystansie 100kkm, przy ok. 2l różnicy daje to już ok. 20kzl oszczędności. Wolę kupić słupek po remoncie kpl. , Zrobić wtryski i turbo i latać bezawaryjnie 200-300tys. km, wymieniając tylko olej co 10kkm, niż jeździć dychawicznym 2.3, który i tak naprawdę to spali 10, a nie 9, a to już będzie 30.000 zł różnicy i czekać aż klęknie, bo one też padają tylko jakiej 100kkm później. Najlepiej to za ok. 10-15 kupić uszkodzonego, z ładną budą, zrobić od A do Z motor jak trzeba i cieszyć się tanią i długą eksploatacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 A o co chodzi z tym odchodzącym całymi płatami lakierem? To jakaś wada fabryczna wybranych roczników i jeśli lakier nie odchodzi tzn że auto było całe lakierowane? Będzie wesoło, wczoraj oglądałem nawet niezły egzemplarz ale ktoś go przemalował i to chyba wałkiem, do tego silnik na wolnych chodził jakby miał wyczynowe wałki rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 42 minuty temu, Piotrus napisał(a): A o co chodzi z tym odchodzącym całymi płatami lakierem? To jakaś wada fabryczna wybranych roczników i jeśli lakier nie odchodzi tzn że auto było całe lakierowane? Będzie wesoło, wczoraj oglądałem nawet niezły egzemplarz ale ktoś go przemalował i to chyba wałkiem, do tego silnik na wolnych chodził jakby miał wyczynowe wałki rozrządu Tak, wada fabryczna starych trojaczków. Po lifcie już problem nie występuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 5 godzin temu, technix napisał(a): ale komfort jazdy i elastyczność kabiny zdecydowanie na plus w Ducato Tutaj bym dyskutował, mieliśmy w firmie Ducato II poliftowe i Transita mk5 też polifotwe, obydwa L1H1. Oczywiście Ducato trochę większa paka, ale jeśli chodzi o kabinę i jazdę to u mnie wygrywa Transit, jeździe się tym właściwie jak osobówką. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Godzinę temu, ccLot napisał(a): Tutaj bym dyskutował, mieliśmy w firmie Ducato II poliftowe i Transita mk5 też polifotwe, obydwa L1H1. Oczywiście Ducato trochę większa paka, ale jeśli chodzi o kabinę i jazdę to u mnie wygrywa Transit, jeździe się tym właściwie jak osobówką. To może lepiej porównać w tym przypadku Ducato 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 No nie lata produkcji podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 2 minuty temu, ccLot napisał(a): No nie lata produkcji podobne Ducato od 94 a ford od 2000. Ducato 2 już kończył swój żywot a transit model po lifcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Ja piszę o transicie z 2011 roku i Ducato 2 po lifcie z 2007 z samej końcówki produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Ducato 3 jest od 2006r Bywają Ducato 2 z 2006r ale to marginalna ilość. Tak czy siak bardzo stary model w porównaniu do Transita5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Faktycznie myślałem, że Ducato było nowsze. Ale i tak transitem lepiej się jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 9 godzin temu, ccLot napisał(a): Tutaj bym dyskutował, mieliśmy w firmie Ducato II poliftowe i Transita mk5 też polifotwe, obydwa L1H1. Oczywiście Ducato trochę większa paka, ale jeśli chodzi o kabinę i jazdę to u mnie wygrywa Transit, jeździe się tym właściwie jak osobówką. Dla mnie jak dostawczak nie ma półki nad głową to już koniec. Dodatkowo w Ducato jest mega schowek na środku kabiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 W dniu 5.02.2023 o 18:07, Zbynek napisał(a): W dużym skrócie: w trojaczkach (Ducato/Jumper/Boxer) unikać 2.2, szukać 2.3 a najlepiej 3.0. Taptaraptap 3.0 to ze swiecą szukac . Tym bardziej ze w ogóle on w trojczkach juz nie wystepuje. A co do 2.2 ja mam inna opinie. Problemy tego silnika były w Boxer Jumper , bo miały od 120KM wzwyż , bo miały inne pompy i wtryski niz Ducato. Ja miałem Ducato 100KM i ponad 300k km i tylko czujnik cisnienia na listwie padł . Same słupki były nie do zarżniecia , tylko osprzet powodował problemy . Zreszta w Transitach tez w tych mocniejszych wersjach były problemy . Teraz juz ten silnik (Puma) nie wystepuje. Ford ma nowe motory , PSA ma rozszlifowany 2.0 HDI na 2.2 i Fiat ma swoje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2023 W dniu 5.02.2023 o 21:58, Piotrus napisał(a): @Zbynek i @ppmarian, dzięki za info. A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit? Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco Vivaro Opel, Trafic Renalut, Primastar Nissan. To są trojaczki, nie wiem jak u Nissana ale miałem Trafica i Opla to oprócz oznaczeń, atrapą te auta niczym się nie różnią, każdy jeden przełącznik w Vivaro ma logo Renaulta. W wersjach przedliftowych był silnik 1.9 dci o mocy od 80 KM do 100 KM i 2.5 dci o mocy od 135 KM. Po lifcie zniknął silnik 1.9 dci i został zastąpiony 2.0 dci o mocy od 90 KM do 115KM. Pozostał 2.5 dci. Najsłabsze 1.9 sprzężone ze skrzynią 5 biegową, pozostałe z 6. Silnik 2.0 dci jako jedyny jest na łańcuchu rozrządu. Egzotyka na naszym rynku to benzyna 2.0 o mocy 120 KM. Jak kopie się internet to polecany był silnik 2.0 oraz 2.5, niepolecany 1.9. Tylko, że wpisy w przypadku silnika 2.0 dci były kilkuletnie. Tam gdzie serwisuję swojego powoli zaczynają trafiać auta z silnikami polecanymi i różnice z 1.9 stają się mniej wyraźne- wszystko z racji przebiegu- auta mają w granicach od 300 tyś. w górę. Na własnej skórze przerobiłem demontaż wtrysków w 2.0 dci, jest drogo ponieważ znajdują się pod odpływem wody z podszybia. Same wtryski w granicach 1 tyś. zł/szt (koszt sprzed 3 lat). Łańcuch rozrządu też nie jest wieczny i jego wymiana kosztuje sporo więcej ( w dobrym tonie jest wymienić pompę oleju ) niż kompletu na pasku. Niezależnie od silnika to skrzynia biegów, a właściwie jej łożyska nie są zbyt trwałe. Problemy mogą pojawić się przy przebiegach od 200 tyś. km wzwyż. Koszt wymiany pomiędzy 2-3 tyś. zł. Auto jest zwinne w mieście, jeździ się nim jak większą osobówką, dobra widoczność, tył lepiej trzyma się drogi jak jest załadowany. Zawieszenie sporo wytrzymuje jak na nasze drogi, z przodu jeszcze trochę fabrycznych gratów zostało, z tyłu wymienione sprężyny, bo popękały. Oryginalne amortyzatory. Kłopotów z elektroniką ani w Traficu ani w Vivaro nie miałem. W pracy jeździłem trochę busami i tak. Najlepiej prowadzi się transit, potem vivaro, a najgorzej ducato, taka sama kolejność w kwestii odczucia co do wykonania po zajęciu miejsca za kierownicą. Żeby nie było, auta były nowe lub kilkuletnie i nie wytłuczone wożeniem ładunku. Z tego powodu też mi ciężko mi się odnieść do awaryjności. Natomiast zauważalnie najgorzej zabezpieczony antykorozyjnie był transit ( tam po kilku latach ruda wychodziła na każdym możliwym elemencie), potem ducato. Mój opel jest 19 letni i rdzy nie ma, poza hakiem. Jako były posiadacz 2.0 dci szczerze polecam benzynę 2.0 mimo, że w korku w mieście spala 12-13 litrów. W trasie to i 8 można osiągnąć. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ElBombino Napisano 8 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2023 W dniu 7.02.2023 o 09:46, Danielpoz. napisał(a): Tak, wada fabryczna starych trojaczków. Po lifcie już problem nie występuje. I chyba tylko białe miały problem z łuszczącym się lakierem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 9 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2023 6 godzin temu, ElBombino napisał(a): I chyba tylko białe miały problem z łuszczącym się lakierem. Czerwone i niebieskie też białych najwięcej bo jest ich najwięcej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.