Skocz do zawartości

Ducato/Boxer/Jumper - jaki silnik?


Piotrus

Rekomendowane odpowiedzi

Poproszono mnie o pomoc w znalezieniu dostawczaka, wybór padł na coś z tytułowych trojaczków Ducato/Boxxer/Jumper. 

 

Budżet pozwala na kupno auta z okolic 2005-2010 roku, kojarzę z forum że były wtedy montowane jakieś silniki których należalo unikać?

 

Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze Transit, to samo pytanie : czy trzeba szukać konkretnego silnika czy wszystko jedno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zbynek i @ppmarian, dzięki za info.

 

A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit?

 

Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zbynek i @ppmarian, dzięki za info.
 
A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit?
 
Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco
Zdecydowanie teraz trojaczki są przesacowane z uwagi na ich popularność w przeróbkach na campervany

Celowałbym w trafica/mastera/movano z 2.5dci
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zbynek i @ppmarian, dzięki za info.
 
A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit?
 
Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco
Vivaro to o jeden rozmiar mniej niż Ducato, zależy ile miejsca potrzebujesz.

Taptaraptap

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Piotrus napisał(a):

@Zbynek i @ppmarian, dzięki za info.

 

A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit?

 

Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco ;)

Określ wymiary paki, lub jakie ładunki zamierzasz przewozić, będzie łatwiej dobrać model.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Artur_W_wa napisał(a):

Określ wymiary paki, lub jakie ładunki zamierzasz przewozić, będzie łatwiej dobrać model.

Właściciel aktualnie używa to starsze Ducato z okolic 2000  L1H1, także kolejne powinno być nie mniejsze niż obecne, idealnie pewnie będzie L2H2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ppmarian napisał(a):

Zdecydowanie teraz trojaczki są przesacowane z uwagi na ich popularność w przeróbkach na campervany

Celowałbym w trafica/mastera/movano z 2.5dci

 

Myślisz że to ma aż taki wpływ? Mimo wszystko to są nadal najbardziej popularne auta na kurierce i stąd duże ssanie i wyższa cena.

 

Popatrzę na te bliźniaki od Renault/Opel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Myślisz że to ma aż taki wpływ? Mimo wszystko to są nadal najbardziej popularne auta na kurierce i stąd duże ssanie i wyższa cena.
 
Popatrzę na te bliźniaki od Renault/Opel.
Ma. Sannie z rynku campervanow jest ogromne i zaburzyło ceny (do gory) szczególnie werje l2h2-4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotrus napisał(a):

Właściciel aktualnie używa to starsze Ducato z okolic 2000  L1H1, także kolejne powinno być nie mniejsze niż obecne, idealnie pewnie będzie L2H2.

To interesują go trojaczki, oraz następne trojaczki Master/Movano/Interstar (ostatni to Nissan), potem Sprinter/Crafter, Transit oraz Hyundai H350.

Ostatni niby wynalazek, ale powinna być spokojna eksploatacja. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2023 o 14:27, Piotrus napisał(a):

Poproszono mnie o pomoc w znalezieniu dostawczaka, wybór padł na coś z tytułowych trojaczków Ducato/Boxxer/Jumper. 

 

Budżet pozwala na kupno auta z okolic 2005-2010 roku, kojarzę z forum że były wtedy montowane jakieś silniki których należalo unikać?

 

Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze Transit, to samo pytanie : czy trzeba szukać konkretnego silnika czy wszystko jedno?

W pracy ujerzdzam ducato 2,3 mtj 2015r. 470tys puki co i jest bez awaryjnie ..średnia  ok 10l z ładunkiem .miasto ,podmiejskie..

Edytowane przez arek_m
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2023 o 14:27, Piotrus napisał(a):

Poproszono mnie o pomoc w znalezieniu dostawczaka, wybór padł na coś z tytułowych trojaczków Ducato/Boxxer/Jumper. 

 

Budżet pozwala na kupno auta z okolic 2005-2010 roku, kojarzę z forum że były wtedy montowane jakieś silniki których należalo unikać?

 

Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze Transit, to samo pytanie : czy trzeba szukać konkretnego silnika czy wszystko jedno?

Ile km dziennie/na miesiąc + ile godzin w aucie?

Aha i podaj budżet BEZ pakietu startowego i ile na start liczycie?

Edytowane przez technix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, technix napisał(a):

No właśnie, a to 2,2 bez wysiłku robi średnią 7-7,5 max 

Zależy ile kto jeździ, ale w skali roku to mogą być już ogromne różnice w kosztach paliwa.

 

 Ale opinia o nich nie wzięła się znikąd. Wolę dołożyć do paliwa niż remontu silnika.

I co to znaczy bez wysiłku?

Bo mi 2,3 l4h2 w kampervanie przy masie 3,5t i prędkości przelotowej 100-110 pali 9. Przy 90  pewnie by było z 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ale opinia o nich nie wzięła się znikąd. Wolę dołożyć do paliwa niż remontu silnika.
I co to znaczy bez wysiłku?
Bo mi 2,3 l4h2 w kampervanie przy masie 3,5t i prędkości przelotowej 100-110 pali 9. Przy 90  pewnie by było z 8.
Spalanie z naszego ostatniego wyjazdu do Włoch (przełom stycznia i lutego):
1. Białystok-Rybnik, prędkość na tempomacie 110km/h (realna około 104km/h) - spalanie średnie z tankowania 10,75l/100km ( w tym 1 noc - grzanie tzw. "chińskie webasto"),
2. Rybnik-Villach, prędkość na tempomacie 110km/h (realna około 104km/h) - spalanie średnie z tankowania 10,1l/100km ( w tym 1 noc - grzanie tzw. "chińskie webasto"),
3. Villach-Rzym, prędkość na tempomacie 110km/h (realna około 104km/h), autostrada plus kręcenie się po Toskanii - spalanie średnie z tankowania 9,5l/100km ( w tym 3 noce - grzanie tzw. "chińskie webasto"),
4. Rzym-San Marino, kręcenie się po Toskanii, bez autostrad - spalanie średnie z tankowania 13,2l/100km ( w tym 5 nocy - grzanie tzw. "chińskie webasto"), dodatkowo awaria wężyka paliwa do ogrzewania (pęknięcie, był wyciek na zewnątrz, po zauważeniu wężyk wymieniony),
5. San Marino-Brno, prędkość w zakresie 90-110km/h (drogi krajowe, słaba pogoda na autostradach) - spalanie średnie z tankowania 9,1l/100km ( w tym 2 noce - grzanie tzw. "chińskie webasto"),
4. Brno-Białystok, prędkość 110-120km/h, spalanie z komputera 9,3 ale oszukuje, więc realne wyjdzie około 10,4l/100km.
Blaszak Jumper L4H2, 3.0 180KM, skrzynia tzw. "krótka".

Taptaraptap

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, technix napisał(a):

Ile km dziennie/na miesiąc + ile godzin w aucie?

Aha i podaj budżet BEZ pakietu startowego i ile na start liczycie?

 

Niewiele, wyjazd na montaż max 50km w jedną stronę, rocznie wyjdzie pewnie z 10-15 tys km

 

Budżet w okolicach 20 netto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Piotrus napisał(a):

 

Niewiele, wyjazd na montaż max 50km w jedną stronę, rocznie wyjdzie pewnie z 10-15 tys km

 

Budżet w okolicach 20 netto

To spalanie nieistotne.

Szukać zatem 2.3 a najlepiej 3.0

P.S. a i tak będzie najwięcej 2.2

 

Chyba , że Transit 2.0, bo 2,2 to ten sam jest, ale komfort jazdy i elastyczność kabiny zdecydowanie na plus w Ducato 👍

Korozja też lepiej w Ducato niż transit, a domyślam się, że to jest powód wymiany obecnego 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ElBombino napisał(a):

 Ale opinia o nich nie wzięła się znikąd. Wolę dołożyć do paliwa niż remontu silnika.

I co to znaczy bez wysiłku?

Bo mi 2,3 l4h2 w kampervanie przy masie 3,5t i prędkości przelotowej 100-110 pali 9. Przy 90  pewnie by było z 8.

A ja nie.

Na dystansie 100kkm, przy ok. 2l różnicy daje to już ok. 20kzl oszczędności.

Wolę kupić słupek po remoncie kpl. , Zrobić wtryski i turbo i latać bezawaryjnie 200-300tys. km, wymieniając tylko olej co 10kkm, niż jeździć dychawicznym 2.3, który i tak naprawdę to spali 10, a nie 9, a to już będzie 30.000 zł różnicy i czekać aż klęknie, bo one też padają tylko jakiej 100kkm później.

Najlepiej to za ok. 10-15 kupić uszkodzonego, z ładną budą, zrobić od A do Z motor jak trzeba i cieszyć się tanią i długą eksploatacją 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co chodzi z tym odchodzącym całymi płatami lakierem? To jakaś wada fabryczna wybranych roczników i jeśli lakier nie odchodzi tzn że auto było całe lakierowane?

 

Będzie wesoło, wczoraj oglądałem nawet niezły egzemplarz ale ktoś go przemalował i to chyba wałkiem, do tego silnik na wolnych chodził jakby miał wyczynowe wałki rozrządu;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Piotrus napisał(a):

A o co chodzi z tym odchodzącym całymi płatami lakierem? To jakaś wada fabryczna wybranych roczników i jeśli lakier nie odchodzi tzn że auto było całe lakierowane?

 

Będzie wesoło, wczoraj oglądałem nawet niezły egzemplarz ale ktoś go przemalował i to chyba wałkiem, do tego silnik na wolnych chodził jakby miał wyczynowe wałki rozrządu;]

Tak, wada fabryczna starych trojaczków. Po lifcie już problem nie występuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, technix napisał(a):

ale komfort jazdy i elastyczność kabiny zdecydowanie na plus w Ducato

Tutaj bym dyskutował, mieliśmy w firmie Ducato II poliftowe i Transita mk5 też polifotwe, obydwa L1H1.

Oczywiście Ducato trochę większa paka, ale jeśli chodzi o kabinę i jazdę to u mnie wygrywa Transit,

jeździe się tym właściwie jak osobówką. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ccLot napisał(a):

Tutaj bym dyskutował, mieliśmy w firmie Ducato II poliftowe i Transita mk5 też polifotwe, obydwa L1H1.

Oczywiście Ducato trochę większa paka, ale jeśli chodzi o kabinę i jazdę to u mnie wygrywa Transit,

jeździe się tym właściwie jak osobówką. 

 

 

To może lepiej porównać w tym przypadku Ducato 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ccLot napisał(a):

Tutaj bym dyskutował, mieliśmy w firmie Ducato II poliftowe i Transita mk5 też polifotwe, obydwa L1H1.

Oczywiście Ducato trochę większa paka, ale jeśli chodzi o kabinę i jazdę to u mnie wygrywa Transit,

jeździe się tym właściwie jak osobówką. 

 

 

Dla mnie jak dostawczak nie ma półki nad głową to już koniec.

Dodatkowo w Ducato jest mega schowek na środku kabiny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2023 o 18:07, Zbynek napisał(a):

W dużym skrócie: w trojaczkach (Ducato/Jumper/Boxer) unikać 2.2, szukać 2.3 a najlepiej 3.0.

Taptaraptap
 

3.0 to ze swiecą szukac . Tym bardziej ze w ogóle on w trojczkach juz nie wystepuje. A co do 2.2 ja mam inna opinie. Problemy tego silnika były w Boxer Jumper , bo miały od 120KM wzwyż , bo miały inne pompy i wtryski niz Ducato. Ja miałem Ducato 100KM i ponad 300k km i tylko czujnik cisnienia na listwie padł . Same słupki były nie do zarżniecia , tylko osprzet powodował problemy . Zreszta w Transitach tez w tych mocniejszych wersjach były problemy . Teraz juz ten silnik (Puma) nie wystepuje. Ford ma nowe motory , PSA ma rozszlifowany 2.0 HDI na 2.2 i Fiat ma swoje . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2023 o 21:58, Piotrus napisał(a):

@Zbynek i @ppmarian, dzięki za info.

 

A jak z innymi markami/modelami, np Vivaro albo Transit?

 

Auto używane wokół komina, nie wozi ciężarów ani nie jest załadowane na full także jest niewielka dowolność jeśli chodzi o markę/model. Byle nie Iveco ;)

Vivaro Opel, Trafic Renalut, Primastar Nissan. To są trojaczki, nie wiem jak u Nissana ale miałem Trafica i Opla to oprócz oznaczeń, atrapą te auta niczym się nie różnią, każdy jeden przełącznik w Vivaro ma logo Renaulta. 

W wersjach przedliftowych był silnik 1.9 dci o mocy od 80 KM do 100 KM i 2.5 dci o mocy od 135 KM. Po lifcie zniknął silnik 1.9 dci i został zastąpiony 2.0 dci o mocy od 90 KM do 115KM. Pozostał 2.5 dci.  Najsłabsze 1.9 sprzężone ze skrzynią 5 biegową, pozostałe z 6. Silnik 2.0 dci jako jedyny jest na łańcuchu rozrządu. Egzotyka na naszym rynku to benzyna 2.0 o mocy 120 KM.

 

 

Jak kopie się internet to polecany był silnik 2.0 oraz 2.5, niepolecany 1.9. Tylko, że wpisy w przypadku silnika 2.0 dci były kilkuletnie. Tam gdzie serwisuję swojego powoli zaczynają trafiać auta z silnikami polecanymi i różnice z 1.9 stają się mniej wyraźne- wszystko z racji przebiegu- auta mają w granicach od 300 tyś. w górę. Na własnej skórze przerobiłem demontaż wtrysków w 2.0 dci, jest drogo ponieważ znajdują się pod odpływem wody z podszybia. Same wtryski w granicach 1 tyś. zł/szt (koszt sprzed 3 lat). Łańcuch rozrządu też nie jest wieczny i jego wymiana kosztuje sporo więcej ( w dobrym tonie jest  wymienić pompę oleju ) niż kompletu na pasku. Niezależnie od silnika to skrzynia biegów, a właściwie jej łożyska nie są zbyt trwałe. Problemy mogą pojawić się przy przebiegach od 200 tyś. km wzwyż. Koszt wymiany pomiędzy 2-3 tyś. zł. Auto jest zwinne w mieście, jeździ się nim jak większą osobówką, dobra widoczność, tył lepiej trzyma się drogi jak jest załadowany. Zawieszenie sporo wytrzymuje jak na nasze drogi, z przodu jeszcze trochę fabrycznych gratów zostało, z tyłu wymienione sprężyny, bo popękały. Oryginalne amortyzatory. Kłopotów z elektroniką ani w Traficu ani w Vivaro nie miałem. 

W pracy jeździłem trochę busami i tak. Najlepiej prowadzi się transit, potem vivaro, a najgorzej ducato, taka sama kolejność w kwestii odczucia co do wykonania po zajęciu miejsca za kierownicą. Żeby nie było, auta były nowe lub kilkuletnie i nie wytłuczone wożeniem ładunku. Z tego powodu też mi ciężko mi się odnieść do awaryjności.  Natomiast zauważalnie najgorzej zabezpieczony antykorozyjnie był transit ( tam po kilku latach ruda wychodziła na każdym możliwym elemencie), potem ducato. Mój opel jest 19 letni i rdzy nie ma, poza hakiem. Jako były posiadacz 2.0 dci szczerze polecam benzynę 2.0;] mimo, że w korku w mieście spala 12-13 litrów. W trasie to i 8 można osiągnąć.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.