Azbest Posted September 16 Share Posted September 16 (edited) Pacjent Opel Corsa E z fabrycznym LPG - 1.4 90KM z 2015 Oznaczenie silnika to chyba B 14 XEL Samochód mam od niedawna - służbówka odkupiona z firmy żony. 60kkm prawdziwego przebiegu - historia serwisowa jeśli chodzi o silnik to w zasadzie tylko wymieniona cewka - reszta to czysta eksploatacja. Po zakupie wymieniłem akumulator zimą (trochę profilaktycznie). Samochód jest mi znany i nic innego nie było nigdy robione. Samochód chodzi bardzo dobrze, żeby nei powiedzieć perfekcyjnie - silnik pracuje aksamitnie cicho, bez wibracji, ma moc, dobrze przyspiesza, nie ma problemu z odpalaniem na zimnym i na ciepłym. No absolutnie NIC, do czego można by się było przyczepić. Samochód po kilku - kilkunastu sekundach przełącza się na LPG (parkuje w ciepłym garażu podziemnym) ... i teraz dochodzimy do problemu - na baku LPG, czyli tych zatankowanych 28-29L przejeżdżam jedynie ok 210km. Samochód jeździ głównie w mieście na odcinkach ok 7km, więc na początku mnie to tak nie szokowało jednak wynik jest powtarzalny nawet latem, nawet kiedy samochód robi dłuższe trasy. Jeżdzę tylko na LPG, więc nie robiłem jeszcze testu jakie spalanie jest na noPB w skrócie - Corsa wciąga ok 13-14L/100km praktycznie cały czas. Liczyłem że to będą raczej wyniki 7-10L/100km w zależności od warunków. Od czego zacząć? Może ten samochód ma jakieś "pewniaki" do sprawdzenia? Czujnik temperatury? Sonda Lambda? Wymiana akumulatora coś mogła popsuć? Jakieś adaptacje? Jakim programem mogę to zdiagnozować w domowych warunkach? Od czego zacząć zanim podjadę do mechanika? Edited September 16 by Azbest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orochimaru Posted September 17 Share Posted September 17 Sam możesz sprawdzić co najwyżej korekty paliwa. Sterownik gazu jest zablokowany i raczej bez fabrycznego testera się nie obejdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azbest Posted September 18 Author Share Posted September 18 traktuje to raczej jako problem globalny - niekoniecznie tylko związany z LPG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted September 20 Share Posted September 20 Chyba trzeba zwolnić ręczny A poważnie to trochę dużo. Nawet lacetti 1.6 lpg mi tyle nie palił, a on nie należał do oszczędnych. Pojeździł bym trochę na benzynie, żeby sprawdzić czy to tylko problem z gazem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldek40 Posted September 20 Share Posted September 20 Sonda lambda jak padnie to silnik spala paliwo jak szalony,oraz padnięty czujnik temperatury cieczy też ma wpływ na duże spalanie, jak sonda i czujnik jest na 100 % sprawny to podjechać do gazownika na regulacje lpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost2255 Posted Thursday at 03:54 PM Share Posted Thursday at 03:54 PM Najpierw odczyt błędów(jak są) i parametrów-praca sondy i korekty. Potem przejechać kilkaset km na benzynie i porównać spalanie. Wtedy będzie wiadomo gdzie szukać. Przy oryginalnej instalacji LPG sam nic nie zdziałasz, a ASO nic nie umie. Jeśli to problem LPG, to często najtaniej jest zmienić to na coś normalnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.