Randar Napisano 18 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2023 Czy wkładane teraz do nowych opli silniki 3 cyl. z turbiną o pojemności 1.2 i mocy 100 KM to ta słynna kupa francuska rozpuszczająca paski rozrządu w oleju? Poprawili coś w tych silnikach i można brać czy unikać jak ognia. Chodzi o nowy z salonu ale z planowaną długą eksploatacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 18 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2023 (edytowane) Jeśli masz na myśli silnik Puretech to jest to nadal kupa rozpuszczająca paski i nie tylko (z tego co wiem). Poprawiali, poprawiali i chyba będą dalej poprawiać. Nowy, z salonu ma tę przewagę, że można o niego zadbać ale planowanie długiej eksploatacji tego silnika jest dość ryzykowne. Co nie znaczy, że nie może się udać. Ostatecznie trochę ludzi na tym łajnie jeździ i nie wszyscy wymieniają/naprawiają bloki silnika po 60-ciu tys km. Miłej lektury https://peugeotklub.pl/showthread.php?67135-Łuszczący-się-pasek-rozrządu-1-2-puretech Edytowane 18 Listopada 2023 przez ochkarol 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 19 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2023 W dniu 18.11.2023 o 16:02, ochkarol napisał(a): Jeśli masz na myśli silnik Puretech to jest to nadal kupa rozpuszczająca paski i nie tylko (z tego co wiem). Poprawiali, poprawiali i chyba będą dalej poprawiać. Nowy, z salonu ma tę przewagę, że można o niego zadbać ale planowanie długiej eksploatacji tego silnika jest dość ryzykowne. Co nie znaczy, że nie może się udać. Ostatecznie trochę ludzi na tym łajnie jeździ i nie wszyscy wymieniają/naprawiają bloki silnika po 60-ciu tys km. Miłej lektury https://peugeotklub.pl/showthread.php?67135-Łuszczący-się-pasek-rozrządu-1-2-puretech to że w francuzach jest ten puretech to wiem .. ale czy w oplach jest to samo na 100% nie ma pewności. Pewnie tak bo to teraz jeda firma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 19 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2023 (edytowane) Pewnie tak, bo i w nowym Jeepie jest ten wynalazek. Ale faktycznie - ciężko znaleźć informacje na temat tego silnika. Znalazłem info, że wolnossący w nowej Corsie to HM05 - czyli 1.2 VTI https://www.auto-data.net/pl/opel-corsa-f-facelift-2023-1.2-75hp-49036 Na tej samej stronie https://www.auto-data.net/pl/opel-corsa-f-facelift-2023-1.2-turbo-100hp-49037 jest napisane, że wersja z turbo ma kod silnika HN05 - czyli 1.2 Puretech Czy coś poprawili od czasu powstania tego artykułu (o poprzedniej generacji Puretech)? Nie wiem. Ale już tyle czasu poprawiają i poprawić nie mogą. Edytowane 19 Listopada 2023 przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2023 16 godzin temu, Randar napisał(a): to że w francuzach jest ten puretech to wiem .. ale czy w oplach jest to samo na 100% nie ma pewności. Pewnie tak bo to teraz jeda firma Tak, to jest ten sam silnik. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 20 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2023 W dniu 18.11.2023 o 14:18, Randar napisał(a): Czy wkładane teraz do nowych opli silniki 3 cyl. z turbiną o pojemności 1.2 i mocy 100 KM to ta słynna kupa francuska rozpuszczająca paski rozrządu w oleju? Poprawili coś w tych silnikach i można brać czy unikać jak ognia. Chodzi o nowy z salonu ale z planowaną długą eksploatacją. Jak planujesz go używać dłużej niż do 80 000 km to polecam : - wymieniać olej co maksymalnie 10 000 km i patrzyć serwisowi na ręce czy to robi, - obserwować kolor oleju i stan paska rozrządu, - ZAKUPIĆ PRZEDŁUŻONĄ GWARANCJĘ, - używać go na trasach bo ekologiczna jazda i krótkie trasy go zabijają jeszcze szybciej, - pomodlić się do bóstwa, które Ci sprzyja o bezproblemowa eksploatację a najlepiej do świętej Rity patronki spraw beznadziejnych. Ostatni punkt nie jest obowiązkowy i potraktuj jako poradę użytkownika, który w jednym samochodzie eksploatuje już druga jednostkę a jednocześnie ma kontakt z co najmniej 2 innymi, które przejechały śladowe przebiegi i nic się z nimi nie dzieje oraz jeszcze jednym, który sprawia problemy odkąd przekroczył 80 000 km i od tego czasu więcej stoi w serwisie niż jeździ. Jeżeli Cię to nie zniechęciło to z pozytywów zaskoczy Cię miło: - zużycie paliwa, - dynamika, - kultura pracy zadziwiająca biorąc pod uwagę, że to 3 cylindry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 20 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2023 5 godzin temu, Rudobrody napisał(a): Jak planujesz go używać dłużej niż do 80 000 km to polecam : - wymieniać olej co maksymalnie 10 000 km i patrzyć serwisowi na ręce czy to robi, - obserwować kolor oleju i stan paska rozrządu, - ZAKUPIĆ PRZEDŁUŻONĄ GWARANCJĘ, - używać go na trasach bo ekologiczna jazda i krótkie trasy go zabijają jeszcze szybciej, - pomodlić się do bóstwa, które Ci sprzyja o bezproblemowa eksploatację a najlepiej do świętej Rity patronki spraw beznadziejnych. Ostatni punkt nie jest obowiązkowy i potraktuj jako poradę użytkownika, który w jednym samochodzie eksploatuje już druga jednostkę a jednocześnie ma kontakt z co najmniej 2 innymi, które przejechały śladowe przebiegi i nic się z nimi nie dzieje oraz jeszcze jednym, który sprawia problemy odkąd przekroczył 80 000 km i od tego czasu więcej stoi w serwisie niż jeździ. Jeżeli Cię to nie zniechęciło to z pozytywów zaskoczy Cię miło: - zużycie paliwa, - dynamika, - kultura pracy zadziwiająca biorąc pod uwagę, że to 3 cylindry. Obecne auto (ASTRA) skończyła 5 lat, gwarancję i ma 60 kkm przebiegu z czego 90% miasto. Miałem przez tydzień zastepczaka 2008 w wersji 130 km i automatem. Nawet dość fajnie to jechało. Tak baaaaardzo luźno zacząłem myśleć o zmianie na coś nowego ale widzę że absolutne minimum to 100 kpln w przypadku klasy C i koło 80 za B. Chyba jednak jeszcze pojeżdżę jakiś czas starym oplem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 24 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2023 W dniu 20.11.2023 o 16:30, Randar napisał(a): Obecne auto (ASTRA) skończyła 5 lat, Nawet by mi przez myśl nie przeszło zmieniać 5 letniej astry na tę potencjalną i bardzo prawdopodobną minę. Jeśli coś nowego to nie z 1.2 Puretech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 24 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2023 Czyli cały Stellantis odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 27 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2023 W dniu 24.11.2023 o 19:33, ochkarol napisał(a): Czyli cały Stellantis odpada. Jeżeli masz go zamiar użytkować dłużej to raczej tak. Jeśli robisz niewielkie przebiegi roczne i będziesz wymieniał olej częściej niż nakazuje producent to jest szansa, co prawda niewielka, że Cię problemy z silnikiem ominą albo sprzedasz samochód zanim zdążą wystąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 28 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2023 W dniu 24.11.2023 o 19:33, ochkarol napisał(a): Czyli cały Stellantis odpada. W Jeepie Renegade, Alfie Tonale czy Fiacie Tipo masz fiatowskie 1.5, w Tipo ewentualnie 1.0 100KM 3 cylindrowe - idealne nie jest, ale chyba lepsze niż Puretech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 29 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2023 (edytowane) Ale z tego co czytałem to w najnowszym Jeepie Avenger siedzi Puretech właśnie. Edytowane 29 Listopada 2023 przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.