Skocz do zawartości

Saab 9-3 jako klasyk


47Walc35

Rekomendowane odpowiedzi

Taki pomysł mam. 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/saab-9-3-2-0-turbo-s-154km-coupemanualaluklimatronic-unikat-z-niemiec-ID6FZd0Q.html

Co sądzicie, jakie koszty generuje ten model, czego się spodziewać? Jakieś typowe bolączki? 

Czy da się odrobinę moc podnieść? 

I jak to z lpg działa? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowym problemem Saabów z tych lat jest kaseta zapłonowa-zintegrowana cewka WN.

Moc da się podnieść, bo to silnik z lekkim doładowaniem fabrycznym.

LPG możliwe, ale jak dobrze pamiętam, to szybko wchodzi w OL i trzeba stroić na AFR przez kumatego gaziarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 47Walc35 napisał(a):

Czy da się odrobinę moc podnieść? 

I jak to z lpg działa? 


Jeżeli tytuł wątku jest pytaniem o zakup inwestycyjny to:

- sprawdź w jakich cenach są obecnie starsze modele tego producenta. Jeśli idą w cenę to masz szansę, jeśli nie to niekoniecznie

- zapomnij o modyfikacjach, gazowaniu i innym dziadostwie jeżeli chcesz go sprzedać z zyskiem

- najlepiej jest kupić topową albo mało popularną wersję danego modelu w jak najlepszym stanie i trzymać go w garażu z bardziej lub mniej okazjonalnym użytkowaniem, żeby się nie zastał

- dolicz koszty utrzymania w postaci ubezpieczenia, przeglądów, okazjonalnych napraw i wymian eksploatacyjnych. Pewnie koło 1-3k rocznie.

 

Jeżeli kupujesz go bo ci się podoba, z zamiarem codziennego użytkowania i trzymania pod chmurą to kup, zrób z nim co chcesz, ciesz się dopóki działa, naprawiaj jak przestanie, sprzedaj albo zezłomuj jak ci się znudzi i nie przejmuj się zyskiem, bo raczej ci nie grozi ;) Jeździć to będzie bezpłciowo jak każdy przednionapędowy Opel, psuć się będzie jak Saab. Auto dla „fana marki”.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, 47Walc35 napisał(a):

Taki pomysł mam. 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/saab-9-3-2-0-turbo-s-154km-coupemanualaluklimatronic-unikat-z-niemiec-ID6FZd0Q.html

Co sądzicie, jakie koszty generuje ten model, czego się spodziewać? Jakieś typowe bolączki? 

Czy da się odrobinę moc podnieść? 

I jak to z lpg działa? 

 

Jeżeli "klasyk" to po co ładować gaz?

Jeżeli daily to słaby wybór.

Tak psuje się jak opel ale i części w rozsądnych cenach. Pracuję z kimś kto ma 2 sztuki 93 i jednego 95 - a do biura dojeżdża Fabią :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, 47Walc35 napisał(a):

Taki pomysł mam. 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/saab-9-3-2-0-turbo-s-154km-coupemanualaluklimatronic-unikat-z-niemiec-ID6FZd0Q.html

Co sądzicie, jakie koszty generuje ten model, czego się spodziewać? Jakieś typowe bolączki? 

Czy da się odrobinę moc podnieść? 

I jak to z lpg działa? 

 

z pytań wynika że nie chcesz klasyka ;] 

chcesz po prostu coś nietuzinkowego na daily

Koszta nie są duże dla tego auta. LPG działa ok. Moc można podnieść. 

Nie wiem czemu piszą, że na daily słaby wybór. Jak blacha się trzyma to resztę sobie poopędzasz. Nie będzie to bezproblemowe jak nówka i coś do grzebnięcia będzie zawsze ale jeździć będzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, 47Walc35 napisał(a):

Taki pomysł mam. 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/saab-9-3-2-0-turbo-s-154km-coupemanualaluklimatronic-unikat-z-niemiec-ID6FZd0Q.html

Co sądzicie, jakie koszty generuje ten model, czego się spodziewać? Jakieś typowe bolączki? 

Czy da się odrobinę moc podnieść? 

I jak to z lpg działa? 

poza trafionym w punkt komentarzem @camel00 to jeszcze sprawdź kto Ci to będzie serwisować. Chyba ż optymistycznie zakładasz że będziesz tylko lać paliwo i jeździć. I jeszcze bym zweryfikował dostępność części bo możesz się zdziwić. Poszukałbym jednak w kolorze żółtym ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, bielaPL napisał(a):

 

z pytań wynika że nie chcesz klasyka ;] 

chcesz po prostu coś nietuzinkowego na daily

Koszta nie są duże dla tego auta. LPG działa ok. Moc można podnieść. 

Nie wiem czemu piszą, że na daily słaby wybór. Jak blacha się trzyma to resztę sobie poopędzasz. Nie będzie to bezproblemowe jak nówka i coś do grzebnięcia będzie zawsze ale jeździć będzie.

Rzeczywiście, temat postu niefortunnie napisałem. 

Myślałem, żeby tym na co dzień jeździć, stąd pytanie o lpg. 

To auto po prostu mi się podoba 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.