Skocz do zawartości

Czym/jak usunąć opiłki z kanałów po szlifie głowicy


Jaceq_P

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.
Jako że robię sam UPG (tzn. sam tyle ile się da) mam pytanie dot. wyczyszczenia głowicy po planowaniu.
Warsztat zrobił samą płaszczyznę i tyle (koszt 80pln) - bez jakiegokolwiek czyszczenia po procesie. Zawory zostają (nie wyciągam, nie mam ściągacza, uszczelniacze były ok - wprawdzie mam nowe z zestawu uszczelek i wypadałoby zmienić ale nie chcę nic "patencić").

Mam trochę opiłków aluminiowych w kanałach wodnych i olejowych. Głowica nie była myta po zdjęciu - tylko trochę przetarta/osuszona. Tu i tam poprzylepiało się trochę wiórów aluminiowych. Kanały (głównie wodne) są częściowo zakrzywione i łączą się wewnątrz głowicy.

 

Po odebraniu wyglądało to tak:
gowica.jpg.0053c17e18b721cf819f9fa8e842b8b3.jpg

gowica2.jpg.a2f2329b3d6f3720d9c94546456f8019.jpg

Robię wszystko w warunkach 'garażowych' bez zasilania 230V (tylko oświetlenie z 12V). Oczywiście głowicę mogę przenieść/przewieźć. Pożyczyłem ostatnio kompresor. Czy próbować wydmuchać wszystko dokładnie 'na sucho' czy np. lepiej zalać kanały benzyną, odczekać i wtedy jechać powietrzem? Zasugerowano mi wykorzystanie ropownicy i na żywo płukać benzyną.

 

Jakieś inne pomysły?

 

PS. Opiłki z zewnątrz z grubsza usunąłem delikatnie miękkimi pędzelkami itp. Zostaje to co widać (lub nie) i może zalega głębiej...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dodam jeszcze że kupiłem 5L break cleanera (będę też trochę 'szczotkować syf na bloku). Może tym trochę po kanałach pociągnąć?

Edytowane przez Jaceq_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

Super ssący odkurzacz ?

Wypadałoby chyba mieć jeszcze jakąś wąską redukcję żeby podjechać głębiej. Ale odkurzacz może nie wystarczyć jeśli kanały są łączone poprzecznie z innymi itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał(a):

Popsikać Akrą, potem myjka ciśnieniowa a na końcu kompresor.

Trochę się obawiam myjni bezdotykowej i karchera w przypadku gdy uszczelniacze, prowadnice i zawory zostają nie ruszane (może niepotrzebnie?)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Jaceq_P napisał(a):

Trochę się obawiam myjni bezdotykowej i karchera w przypadku gdy uszczelniacze, prowadnice i zawory zostają nie ruszane (może niepotrzebnie?)...

Raczej nic się nie stanie.

Z drugiej strony przy zdjętej głowicy to wprost grzech nie wymienić uszczelnień zaworowych...

 

W sumie jak masz dużo brake cleanera to mozesz nim pryskać plus dmuchanie powietrzem ale być może 1 raz nie starczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Jaceq_P napisał(a):

Siema.
Jako że robię sam UPG (tzn. sam tyle ile się da) mam pytanie dot. wyczyszczenia głowicy po planowaniu.
Warsztat zrobił samą płaszczyznę i tyle (koszt 80pln) - bez jakiegokolwiek czyszczenia po procesie. Zawory zostają (nie wyciągam, nie mam ściągacza, uszczelniacze były ok - wprawdzie mam nowe z zestawu uszczelek i wypadałoby zmienić ale nie chcę nic "patencić").

Mam trochę opiłków aluminiowych w kanałach wodnych i olejowych. Głowica nie była myta po zdjęciu - tylko trochę przetarta/osuszona. Tu i tam poprzylepiało się trochę wiórów aluminiowych. Kanały (głównie wodne) są częściowo zakrzywione i łączą się wewnątrz głowicy.

 

Po odebraniu wyglądało to tak:
gowica.jpg.0053c17e18b721cf819f9fa8e842b8b3.jpg

gowica2.jpg.a2f2329b3d6f3720d9c94546456f8019.jpg

Robię wszystko w warunkach 'garażowych' bez zasilania 230V (tylko oświetlenie z 12V). Oczywiście głowicę mogę przenieść/przewieźć. Pożyczyłem ostatnio kompresor. Czy próbować wydmuchać wszystko dokładnie 'na sucho' czy np. lepiej zalać kanały benzyną, odczekać i wtedy jechać powietrzem? Zasugerowano mi wykorzystanie ropownicy i na żywo płukać benzyną.

 

Jakieś inne pomysły?

 

PS. Opiłki z zewnątrz z grubsza usunąłem delikatnie miękkimi pędzelkami itp. Zostaje to co widać (lub nie) i może zalega głębiej...
 

Ja myłem benzyna + ciśnienie z kompresora. Jak są brudne to dodatkowo szczoteczka do wkrętarki, są takie specjalne cienkie i długie.

Blok za to myłem na stojaku normalnie myjką ciśnieniową, potem tj wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

OK. Plan na sobotę mam taki, że jadę na myjnię bezdotykową z głowicą i nabitym kompresorem w bagażniku i ciśnieniowo myję tym co poleci. Potem roztwór płynu do mycia silników w otwory, przedmuchiwanie, ew. spłukiwanie, brake cleaner ponownie i znowu osuszanie... może wystarczy 😬

 

Póki co powierzchnia bloku jakoś ogarnięta...

blok.jpg.500473ef4d5bf472ec5f7e4b57494f46.jpg

 

PS. Aha: dla ciekawskich: Peugeot 307 1.4 8v (KFW / TU3JP) gdyż ponieważ iż... taka sytuacja:
ZdjcieWhatsApp2024-01-27o15_44.32_b88b665b.jpg.6b67f7e44a5266bf2a6469d5ec9daffa.jpg

Edytowane przez Jaceq_P
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Jaceq_P napisał(a):

Siema.
Jako że robię sam UPG (tzn. sam tyle ile się da) mam pytanie dot. wyczyszczenia głowicy po planowaniu.
Warsztat zrobił samą płaszczyznę i tyle (koszt 80pln) - bez jakiegokolwiek czyszczenia po procesie. Zawory zostają (nie wyciągam, nie mam ściągacza, uszczelniacze były ok - wprawdzie mam nowe z zestawu uszczelek i wypadałoby zmienić ale nie chcę nic "patencić").

Mam trochę opiłków aluminiowych w kanałach wodnych i olejowych. Głowica nie była myta po zdjęciu - tylko trochę przetarta/osuszona. Tu i tam poprzylepiało się trochę wiórów aluminiowych. Kanały (głównie wodne) są częściowo zakrzywione i łączą się wewnątrz głowicy.

 

Po odebraniu wyglądało to tak:
gowica.jpg.0053c17e18b721cf819f9fa8e842b8b3.jpg

gowica2.jpg.a2f2329b3d6f3720d9c94546456f8019.jpg

Robię wszystko w warunkach 'garażowych' bez zasilania 230V (tylko oświetlenie z 12V). Oczywiście głowicę mogę przenieść/przewieźć. Pożyczyłem ostatnio kompresor. Czy próbować wydmuchać wszystko dokładnie 'na sucho' czy np. lepiej zalać kanały benzyną, odczekać i wtedy jechać powietrzem? Zasugerowano mi wykorzystanie ropownicy i na żywo płukać benzyną.

 

Jakieś inne pomysły?

 

PS. Opiłki z zewnątrz z grubsza usunąłem delikatnie miękkimi pędzelkami itp. Zostaje to co widać (lub nie) i może zalega głębiej...
 

Wąska szczoteczka do czyszczenia rurek od mleka w ekspresie do kawy lub coś z działu dla niemowlaków - szczoteczka ;) . Płyn do naczyń z wodą i dużo wody, kompresor do przedmuchania wszystkiego. Odkurzacz przemysłowy do odesłania resztek. Będzie nówka. Co do uszczelnień zaworów, czy dół masz szczelny, pierścienie? Jak zrobisz górę, jest szansa, że dołem pójdzie. Chociaż świeża guma w uszczelniaczach przydatna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jqr napisał(a):

myjka ciśnieniowa i wycior do broni, potem kompresor

 Mam coś takiego (na razie używałem do czyszczenia gniazd śrub w bloku):

image.png.586e45e2a41ffba8deb4289e9330ba64.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Jaceq_P napisał(a):

Peugeot 307 1.4 8v (KFW / TU3JP) gdyż ponieważ iż... taka sytuacja:

Taka uroda tego silnika. UPG w tych silnikach lubiła się zdematerializować. To i tak bardzo udana jednostka. Może nie grzeszy oszczędnością w zużyciu paliwa ale wobec późniejszych wyczynów PSA to jest to niemalże wzorowo zaprojektowany silnik. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy to chyba się lubujecie w wyważaniu otwartych drzwi. Jeszcze raz napiszę: woda z węża pod ciśnieniem, przykładać do wszystkich otworów po kolei, wielokrotnie. I płukać, płukać, płukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, zzzz napisał(a):

Wy to chyba się lubujecie w wyważaniu otwartych drzwi. Jeszcze raz napiszę: woda z węża pod ciśnieniem, przykładać do wszystkich otworów po kolei, wielokrotnie. I płukać, płukać, płukać.

Jak ma nagar i w to wklejone opiłki to zawsze coś tam przyklejone zostanie, bo woda wszystkiego nie wypłucze. Dopiero coś ala Akra, potem benzyna i mechanicznie czyszczenie usunie resztki wraz z nagarem. Woda i ciśnienie na koniec. Chyba, że ma wyczyszczoną z nagaru głowicę to wtedy tak woda i ciśnienie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, zzzz napisał(a):

Opiłki się wkleiły w nagar? 😭

Pytanie było o usunięcie opiłków a nie nagaru...

Czyścić, to czyścić, dokładnie, jak już na stole.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Jaceq_P napisał(a):

OK. Plan na sobotę mam taki, że jadę na myjnię bezdotykową z głowicą i nabitym kompresorem w bagażniku i ciśnieniowo myję tym co poleci. Potem roztwór płynu do mycia silników w otwory, przedmuchiwanie, ew. spłukiwanie, brake cleaner ponownie i znowu osuszanie... może wystarczy 😬

 

Póki co powierzchnia bloku jakoś ogarnięta...

blok.jpg.500473ef4d5bf472ec5f7e4b57494f46.jpg

 

PS. Aha: dla ciekawskich: Peugeot 307 1.4 8v (KFW / TU3JP) gdyż ponieważ iż... taka sytuacja:
ZdjcieWhatsApp2024-01-27o15_44.32_b88b665b.jpg.6b67f7e44a5266bf2a6469d5ec9daffa.jpg

Czy Ty się słyszysz?

Przecież ten breake cleaner to aceton.

Zniszczy do reszty i tak stare już gumki uszczelniaczy 🤦

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, technix napisał(a):

Czy Ty się słyszysz?

Przecież ten breake cleaner to aceton.

Zniszczy do reszty i tak stare już gumki uszczelniaczy 🤦

👍

Po pierwsze to zakład, który planował głowicę myślę, że za drugie tyle wymieniłby te uszczelniacze.

 @Jaceq_PDopytaj jeszcze jak masz głowicę na stole za ile to zrobią.

W innym wypadku rób sam. Pożycz narzędzie lub wytnij okienko w kawałku rurki dopasowanej średnicą do zaworów + ściskacz stolarski. 8 gumek to koszt ok 20 zł !!!

 

Edytowane przez DamU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra... będzie co będzie.
Głowica przepłukana płynem do mycia silników, potem karcher (woda), trochę break cleaner do odparowania i kompresor.
Break cleaner nie poszedł na trzonki zaworów (głowica odwrócona, przysłonięte kanały dolot/wydech.

Po osuszeniu i częściowym przesmarowaniu olejem... Wstępnie składam.

 

p307 głowica1.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Jaceq_P napisał(a):

Dobra... będzie co będzie.
Głowica przepłukana płynem do mycia silników, potem karcher (woda), trochę break cleaner do odparowania i kompresor.
Break cleaner nie poszedł na trzonki zaworów (głowica odwrócona, przysłonięte kanały dolot/wydech.

Po osuszeniu i częściowym przesmarowaniu olejem... Wstępnie składam.

 

p307 głowica1.jpg

Nagraj filmik z odpalenia, może być hit.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Chalek napisał(a):

Nagraj filmik z odpalenia, może być hit.

Pod warunkiem że do patronów dołączysz...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.