Skocz do zawartości

Dopłaty, za darmo. Wiadomo


Chalek

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, Chalek napisał(a):

Coś tam skowronki cwirkaja że nowa władza ma pogrzebać w dopłatach do elektryków. 

Pytanie w którą stronę. Z jednej dopłaty to zło i powodują tylko utrzymanie wysokich cen nowych ev (vide Niemcy, gdzie ceny 'cudownie' spadły bardziej zaraz po zniesieniu dopłat), z drugiej mają pewnie wpisane w KPO rozwój elektromobilności i pewnie jakąś kasę konkretną na to.

Ja słyszałem coś o rozmowach na temat jednego rozwiązania dla całej EU, ale to uważam za zło największe - wtedy na pewno ceny ev będą trzymane wysoko, bo nie będzie rynków bez dopłat, gdzie producenci będą zmuszeni powalczyć cennikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, iwik napisał(a):

Pytanie w którą stronę. Z jednej dopłaty to zło i powodują tylko utrzymanie wysokich cen nowych ev (vide Niemcy, gdzie ceny 'cudownie' spadły bardziej zaraz po zniesieniu dopłat), z drugiej mają pewnie wpisane w KPO rozwój elektromobilności i pewnie jakąś kasę konkretną na to.

Ja słyszałem coś o rozmowach na temat jednego rozwiązania dla całej EU, ale to uważam za zło największe - wtedy na pewno ceny ev będą trzymane wysoko, bo nie będzie rynków bez dopłat, gdzie producenci będą zmuszeni powalczyć cennikiem.

Chyba ze chińczyki będą mieli w dupie i będą sprzedawać po realnych cenach.

 

Ale to pewnie zara EU jakieś cło wprowadzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Chalek napisał(a):

Chyba ze chińczyki będą mieli w dupie i będą sprzedawać po realnych cenach.

 

Ale to pewnie zara EU jakieś cło wprowadzi 

 

Mam przeczucie, że jak eu nie wprowadzi drakońskiego cła na auta z Chin, to większość europejskich marek znajdzie się na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Mam przeczucie, że jak eu nie wprowadzi drakońskiego cła na auta z Chin, to większość europejskich marek znajdzie się na marginesie.

 

to chyba nie jest takie proste, EU koncerny są dość mocno powiązanie z rynkiem ChRL :hmm:

 

https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/8702339,europejskie-firmy-rosna-w-chinach.html

Cytat

Chińczycy kupili w tym czasie 21,4 tys. samochodów marki Porsche, najwięcej na świecie

dane za 1kw 2023, ale pokazuje że rynek chiński jest ważny dla EU producentów 

 

jeśli dodamy do tego że Chińskie firmy mają spore udziały w EU koncernach 

co za problem uwalić sprzedaż Volvo w EU w ramach odwetu :hmm:

więc wojna celna nikomu na dobre nie wyjdzie i nie wiadomo kto bardziej oberwie 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Koonrad napisał(a):

to chyba nie jest takie proste, EU koncerny są dość mocno powiązanie z rynkiem ChRL :hmm:

 

Nie pisałem, że to proste.

Ilość chińskich marek wchodzących na rynek europejskich musi być dla tutejszych producentów przerażająca. Nie wspominając już o pewnej marce z Ameryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Nie pisałem, że to proste.

Ilość chińskich marek wchodzących na rynek europejskich musi być dla tutejszych producentów przerażająca. Nie wspominając już o pewnej marce z Ameryki.

 

z drugiej strony popatrz ile EU aut sprzedaje się w chinach :cfaniak:

EU powinna iść śladem ChRL i przymusić Chińczyków do produkcji w EU

co w sumie się pomału dzieje, powstaje fabryka na Węgrzech, może powstanie w PL (jako Izera)

być może jedyną drogą jest podzielenie się tortem i Chiny muszą wejść do EU koncernów - jak np do mercedesa 

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Koonrad napisał(a):

może powstanie w PL (jako Izera)

 

;] 

 

Nie powstanie żadna fabryka Izery. 

To jeden z najbadziej poronionych pomysłów ostatnich dziesięcioleci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Koonrad napisał(a):

popatrz ile EU aut sprzedaje się w chinach :cfaniak:

 

Sprzedaż chińskich samochodów w EU rośnie dużo szybciej niż sprzedaż samochodów EU w Chinach. 

Kwestia max 5 lat i chińczycy w  konkurencji wzajemnego eksportu aut przegonią EU. A jeśli chodzi o EV, to możliwe już przegonili, ewentualnie max 2 lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, HelixSv napisał(a):

Nie powstanie żadna fabryka Izery.

Może powstać, bo chińczycy nie przegapią okazji, żeby postawić swoją fabrykę w EU za nie swoje pieniądze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, HelixSv napisał(a):

 

;] 

 

Nie powstanie żadna fabryka Izery. 

To jeden z najbadziej poronionych pomysłów ostatnich dziesięcioleci. 

 

Oczywiście że nie jako Izera a BYD czy inny chińczyk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, HelixSv napisał(a):

 

Sprzedaż chińskich samochodów w EU rośnie dużo szybciej niż sprzedaż samochodów EU w Chinach. 

Kwestia max 5 lat i chińczycy w  konkurencji wzajemnego eksportu aut przegonią EU. A jeśli chodzi o EV, to możliwe już przegonili, ewentualnie max 2 lata. 

 

Z tego co czytałem to sprzedaż EU marek w ChRL już spada, mają swoje modele które osiągnęły światowy poziom, a ceny mają lepsze 

Więc po co kupować VW ?

Może obronią się prestiżowe i sportowe modele :hmm:

 

Tylko jeśli Chińczycy mają udziały w Mercedesie, są właścicielami Volvo,

to będzie im zależało żeby te firmy padły ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

Oczywiście że nie jako Izera a BYD czy inny chińczyk ;)

 

Ale to już nie bedzie miało nic wspolnego z Państwowo-Ludowym Narodowo-Patritycznym Polskim Samochodem Elektrycznym imienia Świętej Pamięci...

 

A czy jakiś koncern postawi fabrykę baterii, innych podzespołów, czy całych samochodów EV czy nieEV, to już zwykły biznes, tak samo jak różne fabryki tej branży na terenie Polski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale to już nie bedzie miało nic wspolnego z Państwowo-Ludowym Narodowo-Patritycznym Polskim Samochodem Elektrycznym imienia Świętej Pamięci...
 
A czy jakiś koncern postawi fabrykę baterii, innych podzespołów, czy całych samochodów EV czy nieEV, to już zwykły biznes, tak samo jak różne fabryki tej branży na terenie Polski. 
Vide NorthVolt np ;-))
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2024 o 12:11, Chalek napisał(a):

Coś tam skowronki cwirkaja że nowa władza ma pogrzebać w dopłatach do elektryków. 

 

Jakieś przecieki ? :)

Na początek niech pogrzebią w przystępności tego debilnego procesu otrzymania dofinansowania, a następnie w czasie realizacji wypłat. 

Bo czekanie po 2 lata, czy rok, to jaja. 

Najlepiej jakby całkiem to zlikwidowali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.