Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe zaklejające się błotem


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Elantra zaczęła słabiej hamować i przy wymianie kół na letnie zauważyłem że tarcze od wewnętrznej strony nie pracują całą powierzchnią.

Po wyjęciu klocków okazało się że na wewnętrznych klockach jest dużo różnych zanieczyszczeń - błoto, kamyczki zarówno przy krawędziach, środkowym wycięciu, jak i wprasowane w powierzchnie klocka.

Oczyściłem i zeszlifowałem papierem ściernym do czystego, zostało odpowiednio 6mm i 7mm klocka.

Przebieg tych klocków to ~50kkm

Robić coś z tym, czy pamiętać aby w nowych klockach też wyczyścić po jakimś czasie i tyle ?

 

20240223_094607.jpg

20240223_094612.jpg

20240223_095247.jpg

Edytowane przez jqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się przy okazji po kiego grzyba ktoś wpadł na pomysł żeby fazować krawędzie klocków. Przecież przez to właśnie utrzymuje się w tej szczelinie syf. Kiedyś klocki miały prostopadłe krawędzie i łatwiej wszelki osad sam się usuwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2024 o 22:22, fred77 napisał(a):

Zastanawiam się przy okazji po kiego grzyba ktoś wpadł na pomysł żeby fazować krawędzie klocków. Przecież przez to właśnie utrzymuje się w tej szczelinie syf. Kiedyś klocki miały prostopadłe krawędzie i łatwiej wszelki osad sam się usuwał.

Na pewno to był jakiś debil. Siedział sobie i tak dumal co by tu można z klockiem wymyśić. No i nagle eureka: sfazujemy krawędzie, żeby ładniej wyglądał. 

Tak właśnie było. 

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mike_wwl napisał(a):

Na pewno to był jakiś debil. Siedział sobie i tak dumal co by tu można z klockiem wymyśić. No i nagle eureka: sfazujemy krawędzie, żeby ładniej wyglądał. 

Tak właśnie było. 

Nie wszystkie klocki są sfazowane. Więc zastanawiam się po co to jest robione, skoro zbiera się tam po prostu brud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fred77 napisał(a):

Nie wszystkie klocki są sfazowane. Więc zastanawiam się po co to jest robione, skoro zbiera się tam po prostu brud.

W celu ograniczenia hałasu. Jak dociskasz sfazowany klocek do obracającej się tarczy to jego krawędź nie jest prostopadła do tej tarczy. A to sprawia, że w miejscu pierwszego styku są mniejsze drgania. Przy mocnych  hamowaniach nie ma to znaczenia, za to przy takich gdzie ledwo tykasz hamulec już tak. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fred77 napisał(a):

Nie wszystkie klocki są sfazowane. Więc zastanawiam się po co to jest robione, skoro zbiera się tam po prostu brud.

fazowanie zmniejsza wibracje dużej częstotliwości i potencjalne piszczenie w momencie gdy klocek jest gruby jak jest nowy

skutek uboczny, że dobrze zagarnia to syf pod klocek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.