Skocz do zawartości

Seat Ateca 2.0 TSI 4Drive DSG


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, camel00 napisał(a):

 

Edytowałem i dodałem opcje 0w30 ;) Też są dostępne.

Mam już wszystko w koszyku i w zasadzie zbaraniałem tylko przy tym oleju ;] nie mam zielonego pojęcia czy można spuścić 5w30 i zalać 0w30

Oryginalny olej, to ten sam, co Shell AV-L 0w30. Taka polityka Shella, że dla VW sprzedają taniej i przez to oryginał z logo VW można kupić w lepszych pieniądzach. Szara bańka Shella jest już stara, ale to pewnie poglądowe zdjęcie, bo od kilku lat Shell ma nowe, te złote bańki. Zmiany od 10w40 po 0w20 i odwrotnie można dokonywać, jeśli producent dopuszcza takie lepkości (Honda, Toyota). Zmiana lepkości, jako zmiana, w niczym silnikowi nie przeszkadza, to nie jest żywy organizm, żeby się od cukru uzależnił ;] Dla zobrazowania, olej 0w30 ma lepkość w 40 stopniach ok 60 cSt i w 100 stopniach 12 cSt, a olej 5w30 będzie miał w 40 st ok 60-65 cSt i w 100 st 12 cSt. Także w roboczej temperaturze pracy będzie to samo, a różnice wystąpią w bardzo niskich temperaturach. 

Krzywa lepkości dla różnych olejów i podane wartości cSt dla zmian temperatury.

viscosity1.jpg.8fdd49b094427e232867a7f3b04f2900.jpg

 

viscosity2.jpg.b9856ce3089f310aa4fd772c0e95ec6e.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaczorek79 napisał(a):

Oryginalny olej, to ten sam, co Shell AV-L 0w30. Taka polityka Shella, że dla VW sprzedają taniej i przez to oryginał z logo VW można kupić w lepszych pieniądzach. Szara bańka Shella jest już stara, ale to pewnie poglądowe zdjęcie, bo od kilku lat Shell ma nowe, te złote bańki. Zmiany od 10w40 po 0w20 i odwrotnie można dokonywać, jeśli producent dopuszcza takie lepkości (Honda, Toyota). Zmiana lepkości, jako zmiana, w niczym silnikowi nie przeszkadza, to nie jest żywy organizm, żeby się od cukru uzależnił ;] Dla zobrazowania, olej 0w30 ma lepkość w 40 stopniach ok 60 cSt i w 100 stopniach 12 cSt, a olej 5w30 będzie miał w 40 st ok 60-65 cSt i w 100 st 12 cSt. Także w roboczej temperaturze pracy będzie to samo, a różnice wystąpią w bardzo niskich temperaturach. 

Krzywa lepkości dla różnych olejów i podane wartości cSt dla zmian temperatury.

 

Dziękuję ;) 

Gdybym miał do ciebie bliżej to bym przyjechał i dał się skasować za wymianę tego wszystkiego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2024 o 12:47, camel00 napisał(a):

 

Łódź.

Byłem dzisiaj w dwóch warsztatach i aso

- warsztat 1 - dsg robią dynamicznie (800)

- warsztat 2 - dsg nie robią dynamicznie (300-400)

- aso - nie wiem, czekam na wycenę*

 

Która bramka? :hmm: tzn. wymiana dynamiczna czy nie?

 

* Dostałem wycenę z ASO ;] Ujmę to tak, pomyślałem, że jak wyjdzie u nich 1000 zł więcej niż u mechaników (terminy po majówce) to zrobię z rozpędu. No i se nie zrobię ;]

Hehe mi w MINI ASO po długim namyśle wyceniło wymianę oleju w skrzyni na 3800 a w haldex na 1200...

Serwis zewnętrzny powiedział za to samo 1500 pln 😄

 

Ceny za robociznę z częściami.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, pakuu1 napisał(a):

Ceny za robociznę z częściami.

 

Części już zamówiłem; problem mam z mechanikiem, bo ma termin dopiero za miesiąc.

Zamówiłem wszystko co było na fakturze, wyszło 2200 zł (na liście niżej nie ma jednego korka za 20 zł bo kupiłem go dzisiaj w aso)

Robota pewnie z 800 zł, czyli trzeba liczyć, że pakiet startowy wyniesie 3000 zł.

 

Bez-nazwy-2.png.89cd4986dcb80c165bb9d7ac70dd5c6f.png

 

+ ubezpieczenie 2900 + płyta pod silnik 510 (jest wyrwana, kupiłem nową) i się zrobiło ~6,5k do ceny samochodu ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Pewnie da sie to wylaczyc jakos w opcjach ;]

 

Samo oświetlenie pod drzwiami to jest must-have, ale to konkretne jest lekko wieśniackie ;] Tzn fajnie, że wali jak jupiter, ale logo mogli sobie darować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2024 o 14:28, camel00 napisał(a):

 

Części już zamówiłem; problem mam z mechanikiem, bo ma termin dopiero za miesiąc.

Zamówiłem wszystko co było na fakturze, wyszło 2200 zł (na liście niżej nie ma jednego korka za 20 zł bo kupiłem go dzisiaj w aso)

Robota pewnie z 800 zł, czyli trzeba liczyć, że pakiet startowy wyniesie 3000 zł.

 

Bez-nazwy-2.png.89cd4986dcb80c165bb9d7ac70dd5c6f.png

 

+ ubezpieczenie 2900 + płyta pod silnik 510 (jest wyrwana, kupiłem nową) i się zrobiło ~6,5k do ceny samochodu ;] 

To już wiesz dlaczego ktoś sprzedał. :phi: lepiej to przeznaczyć na nową ratę leasingową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2024 o 14:28, camel00 napisał(a):

 

Części już zamówiłem; problem mam z mechanikiem, bo ma termin dopiero za miesiąc.

Zamówiłem wszystko co było na fakturze, wyszło 2200 zł (na liście niżej nie ma jednego korka za 20 zł bo kupiłem go dzisiaj w aso)

Robota pewnie z 800 zł, czyli trzeba liczyć, że pakiet startowy wyniesie 3000 zł.

 

 

 

+ ubezpieczenie 2900 + płyta pod silnik 510 (jest wyrwana, kupiłem nową) i się zrobiło ~6,5k do ceny samochodu ;] 

Dobrze, że fura droga to przynajmniej procentowo nie wyszło dramatycznie źle... Pomyśl co by bylo jakbyś za auto dał 20kPLN ... 😄😄😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, nikt-znany napisał(a):

Dobrze, że fura droga to przynajmniej procentowo nie wyszło dramatycznie źle... Pomyśl co by bylo jakbyś za auto dał 20kPLN ... 😄😄😄 

 

Ten starter pak to taki trochę na siłę i dla świętego spokoju. 

Teoretycznie niezbędna jest tylko wymiana oleju w silniku i ubezpieczenie, pozostałe mogą poczekać, ale wolę zrobić i zapomnieć.

Ubezpieczenie też mogłem spokojnie wziąć za 2300 a nie 2900, ale poklikaliśmy jakieś opcje i wyszło jak wyszło ;]

Na razie rzeczy leżą i się kurzą, bo od miesiąca nie znalazłem mechanika chętnego do ruszenia palcem przez majówką.

 

Jak dobrze pamiętam to Jeepa GC kupiłem kiedyś za niecałe 20k i na dzień dobry wleciało 6k; starego Forka kupionego za 20-kilka zresztą chyba też musiałem odszczurzyć po zakupie za kilka zł.

 

 

Wracając do Seata - na razie nie mogę sobie poradzić z aktualizacją nawigacji ;] 

- Ściągnąłem mapy z jakiegoś forum -  navi twierdzi, że nie ma danych;

- podmieniłem plik OVERALL.NDS, navi się włącza ale mapy są puste;

- ściągnąłem mapy z oficjalnej strony, jest jakiś dziwny jeden duży plik z którym nie wiadomo co zrobić.

Został mi do sprawdzenia jeszcze mib-helper.com, ale ciągle zapominam spisać numer SW Train w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2024 o 22:37, camel00 napisał(a):

 

Ten starter pak to taki trochę na siłę i dla świętego spokoju. 

Teoretycznie niezbędna jest tylko wymiana oleju w silniku i ubezpieczenie, pozostałe mogą poczekać, ale wolę zrobić i zapomnieć.

Ubezpieczenie też mogłem spokojnie wziąć za 2300 a nie 2900, ale poklikaliśmy jakieś opcje i wyszło jak wyszło ;]

Na razie rzeczy leżą i się kurzą, bo od miesiąca nie znalazłem mechanika chętnego do ruszenia palcem przez majówką.

 

Jak dobrze pamiętam to Jeepa GC kupiłem kiedyś za niecałe 20k i na dzień dobry wleciało 6k; starego Forka kupionego za 20-kilka zresztą chyba też musiałem odszczurzyć po zakupie za kilka zł.

 

 

Wracając do Seata - na razie nie mogę sobie poradzić z aktualizacją nawigacji ;] 

- Ściągnąłem mapy z jakiegoś forum -  navi twierdzi, że nie ma danych;

- podmieniłem plik OVERALL.NDS, navi się włącza ale mapy są puste;

- ściągnąłem mapy z oficjalnej strony, jest jakiś dziwny jeden duży plik z którym nie wiadomo co zrobić.

Został mi do sprawdzenia jeszcze mib-helper.com, ale ciągle zapominam spisać numer SW Train w samochodzie.

Okej te mapy. Google lepsze, włączyłem to raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem mapy ;] Gdyby ktoś potrzebował update do VW/Skoda/Seat:

- idziemy do samochodu, włączamy radio, trzymamy kilka sekund guzik Menu i wyświetla się menu serwisowe, wchodzimy w Aktualizację oprogramowania i spisujemy (robimy zdjęcie) numeru Zainstalowanej wersji SW Train (u mnie zaczyna się od: MST2_EU_ …)

- wyciągamy kartę SD (u mnie jest w schowku przed pasażerem)

- wchodzimy na stronę https://mib-helper.com/, spisujemy numer, pobieramy interesującą nas mapę. Ja wgrałem: 2024 Europe (EU-DL1: West, Central)

- wpinamy kartę w komputer, zgrywamy cały folder maps na dysk (!)

- bez formatowania (!) kasujemy folder maps; wgrywamy pobrane mapy (nowy folder maps)

- w starej paczce szukamy pliku OVERALL.NDS (maps\EEC\EEC_WLD) i nadpisujemy go na karcie (kasujemy ten który pobraliśmy, wgrywamy stary)

- idziemy do samochodu, odpalamy nawigację, wsadzamy kartę SD, powinno działać :)

 

Poza mapami na stronie są aktualizacje oprogramowania, punkty poi i inne głupoty + instrukcje jak to wszystko wgrać w samochód.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.