Skocz do zawartości

Mercedes bus - 3 pytania


bengamin

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się na VANach/BUSach a zarazem nie znam się kompletnie na Mercedesach.

Szykuje mi się wyjazd na dłuższy urlop i będę brał od sąsiada jego firmowego Mercedesa Vito.

Bus 9 osobowy, rok produkcji 2013, 2.2 diesel, już nie zarejestrowany na leasing a na jego firmę, po 10 latach w końcu fabryczny wbity hak (tak pani w urzędzie zastanawiała się jakim sposobem tyle lat przeglądy przechodził), 10 letni samochód ma na dzień dzisiejszy przejechane 36.500km.

I teraz tak, mam pytania ale i proszę o ewentualne podpowiedzi:

 

1) W zeszłym roku jechałem roczną Renówką z wypożyczalni i na autostradzie tamten BUS na dystansie 4000km nie wziął ani grama AdBlue. Czy ktoś wie czy ten Mercedes posiada AdBlue i jeżeli tak jak to się tankuje do niego? Właściciel nic o tym nie wie, nie zna się, nie interesuje go to, mówi że cokolwiek potrzeba to zawsze było wymieniane/dolewane w ASO

 

2) Samochód pokonuje bardzo małe przebiegi, czasami stał 6 miesięcy bo zginęły kluczyki od niego, jak była pandemia Covid19 to auto 2 lata stało. Obecnie od 2 lat zdarza się że 4 do 6 razy w miesiącu samochód przejedzie 2-3km w jedną i potem w drugą stronę, raz na kwartał jakieś 30km po mieście.

Świeci się w nim kontrolka DPF (zakładam że jest zatkany), tak jest od LAT!!! Na przeglądach co roku chyba mu wymuszają serwisowo wypalanie a po 3 miesiącach znowu się zapala.

Czy jeżeli wezmę ten samochód w dłuższą trasę to po przejechaniu jakiegoś dystansu po autostradzie po prostu się DPF wypali, kontrolka zgaśnie i samochód będzie sobie jechał? Czy mogę się spodziewać jakichś kłopotów na trasie? Totalnie się nie orientuje jak w takim Mercu to wygląda. Najbardziej się obawiam czy gdzieś to nie stanie? Trasa to będzie 100% autostrada 1400km w każdą stronę, z tego co się orientuję to będą to najbardziej idealne warunki dla wyczyszczenia filtra, ale mogę się mylić.