Skocz do zawartości

Ręce opadają. TIRy na tory


LMV

Rekomendowane odpowiedzi

Starsze małżeństwo zginęło pod zawaloną ścianą domu, w który rano wjechał TIR w miejscowości Ponin pod Kościanem (Wielkopolskie). Rannego kierowcę ciężarówki przewieziono do szpitala - poinformował Radosław Bratkowski z zespołu prasowego wielkopolskiej policji.

Dodał, że pozostałym czterem mieszkańcom tego budynku nic się nie stało. Ciężarówka jadąca od strony Leszna prawdopodobnie wpadła w poślig i uderzyła naczepą w narożnik budynku od strony pokoju, w którym spali 83-letni mężczyzna i jego młodsza o trzy lata żona.

Trwa ustalanie czy w kabinie samochodu oprócz kierowcy ktoś jeszcze się znajdował. Znajdujący się w ciężkim szoku kierowca nie jest w stanie odpowiedzieć na żadne pytanie funkcjonariuszy - powiedział Bratkowski.

W miejscu, w którym przed godz. 6.00 doszło do wypadku, droga krajowa nr 5 z Poznania do Wrocławia, opada lekkim łukiem. Wciąż nie wiadomo dlaczego TIR nagle zjechał z jezdni i uderzył w stojący przy niej budynek, w którym mieszkały dwie rodziny.

Droga krajowa nr 5 w Poninie jest nieprzejezdna. Zorganizowano objazdy przez Widziszewo i Kobylniki. Nie wiadomo jak długo potrwają utrudnienia. (sm)

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas sie zastanawiam dlaczego nie jest tak jak w belgii (chyba tam) gdzie TIRy nie moga jezdzic po drogach tylko koleją.

Mamy tak dobrze rozbudowana kolej, dlaczego tego nie wykorzystac na przewóz TIRow na specjalnie przystosowanych lawetach.

1. PKP by zarobila i moze wyszla z długów

2. Przewoznicy oszczedziliby na paliwie, oponach i ogólnie eksploatacji

3. Wszyscy kierowcy by zyskali bo ruch byłby mniejszy

4. Na drogach byłoby bezpieczniej

5. Drogi by sie tak nie niszczyły.

Czy to taki wstyd uczyć sie od innych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz polega na tym, że Twoje logiczne rozumowanie nie uwzględnia tego że:

> 1. PKP by zarobila i moze wyszla z długów

Kogo obchodzi konająca PKP?

> 2. Przewoznicy oszczedziliby na paliwie, oponach i ogólnie

> eksploatacji

I nie zapłaciliby akcyzy - czytaj. nie wpłynęłyby pieniądze do budżetu i politycy nie mieliby na nowe limuzyny.

> 3. Wszyscy kierowcy by zyskali bo ruch byłby mniejszy

Kogo obchodzą kierowcy?

> 4. Na drogach byłoby bezpieczniej

Kogo obchodzi to, żeby było bezpieczniej?

> 5. Drogi by sie tak nie niszczyły.

Tiry nie płaciłyby za winietki - czytaj. nie wpłynęłyby pieniądze do budżetu i politycy nie mieliby na paliwo do swoich limuzyn.

> Czy to taki wstyd uczyć sie od innych?

Przepraszam Cię bardzo, ale podałeś przykład kraju, którego stolicą jest Bruksela. Czy Ty wiesz co to jest Bruksela? To nierządnica europejska! palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest polska i tu sie narazie sb-kami zajmują..

A mówiąc serio to jest problem na linii PKP-CARGO,

a samym PKP. Nie pamiętam dokładnie o co chodziło,

może PKP za dużo chciało za dzierżawę torów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały czas sie zastanawiam dlaczego nie jest tak jak w belgii (chyba

> tam) gdzie TIRy nie moga jezdzic po drogach tylko koleją.

> Mamy tak dobrze rozbudowana kolej, dlaczego tego nie wykorzystac na

> przewóz TIRow na specjalnie przystosowanych lawetach.

> 1. PKP by zarobila i moze wyszla z długów

> 2. Przewoznicy oszczedziliby na paliwie, oponach i ogólnie

> eksploatacji

> 3. Wszyscy kierowcy by zyskali bo ruch byłby mniejszy

> 4. Na drogach byłoby bezpieczniej

> 5. Drogi by sie tak nie niszczyły.

> Czy to taki wstyd uczyć sie od innych?

Chyba masz na mysli Austrię lub Szwajcarię nie pamiętam który kraj - tam jest dobry program przewozu kolejowego wymuszony przepisami i dopłatami.

Niestety w dzisiejszych warunkach ekonomicznych transport Tirów koleją zupełnie się nie opłaca na odległościach mniejszych niż 1000 km. żeby się opłacał, trzeba by dopłacaż przez kilka lat z budżetu i włożyć kupę kasy w infrastrukturę i tabor.

Ale jeśli ropa jeszcze zdrożeje kilka razy, to może zacznie się opłacać hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały czas sie zastanawiam dlaczego nie jest tak jak w belgii (chyba

> tam) gdzie TIRy nie moga jezdzic po drogach tylko koleją.

> Mamy tak dobrze rozbudowana kolej, dlaczego tego nie wykorzystac na

> przewóz TIRow na specjalnie przystosowanych lawetach.

> 1. PKP by zarobila i moze wyszla z długów

> 2. Przewoznicy oszczedziliby na paliwie, oponach i ogólnie

> eksploatacji

> 3. Wszyscy kierowcy by zyskali bo ruch byłby mniejszy

> 4. Na drogach byłoby bezpieczniej

> 5. Drogi by sie tak nie niszczyły.

> Czy to taki wstyd uczyć sie od innych?

Jasne tylko, że kontenery na trasie Gdynia - Puławy potrafią 4 dni koleją jechać sciana.gif Zresztą już kiedyś o tym wspominałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzecz polega na tym, że Twoje logiczne rozumowanie nie uwzględnia

> tego że:

> Kogo obchodzi konająca PKP?

Mnie, bo pośrednio ja tez trace pieniadze.

Lud polski bo pociagi sa oblesne, niebezpieczne, połączenia nielogiczne, bilety drogie.

> I nie zapłaciliby akcyzy - czytaj. nie wpłynęłyby pieniądze do

> budżetu i politycy nie mieliby na nowe limuzyny.

Co z tego że pieniadze wpłyną do budzetu jak zaraz trzeba je wyjąć bo drogi trzeba remontować.

> Kogo obchodzą kierowcy?

Kogo obchodzą nie wiem, ale powinno polityków bo kierowcy jako wyborcy to ogromna siła.

> Kogo obchodzi to, żeby było bezpieczniej?

j.w.

> Tiry nie płaciłyby za winietki - czytaj. nie wpłynęłyby pieniądze do

> budżetu i politycy nie mieliby na paliwo do swoich limuzyn.

to fakt.

> Przepraszam Cię bardzo, ale podałeś przykład kraju, którego stolicą

> jest Bruksela. Czy Ty wiesz co to jest Bruksela? To nierządnica

> europejska!

szczegóły poprosze bo mnie zaintrygowales

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Starsze małżeństwo zginęło pod zawaloną ścianą domu, w który rano wjechał TIR

Na pewno szkoda tych dwóch istnień ludzkich, ale pod względem statystycznym to "tylko" dwie ofiary spośród 17 które zginęły tego dnia na polskich drogach. Pozostałe śmierci spowodowali kierowcy osobówek, których na tory już nie wysyłasz. W weekendy statystyki są jeszcze gorsze, tyle, że o ofiarach wypadków osobówek się nie pisze bo są "mało medialne". Natomiast TIR demolujący domek stojący nieomal na krawędzi jezdni drogi krajowej Poznań - Wrocław to już jest temat na pierwszą stronę.

> > W miejscu, w którym doszło do wypadku, droga krajowa opada lekkim łukiem.

Może tutaj należałoby szukać przyczyn tego dramatu.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba masz na mysli Austrię lub Szwajcarię nie pamiętam który kraj -

> tam jest dobry program przewozu kolejowego wymuszony przepisami

> i dopłatami.

To była chyba faktycznie Szwajcaria swiety.gif

> Niestety w dzisiejszych warunkach ekonomicznych transport Tirów

> koleją zupełnie się nie opłaca na odległościach mniejszych niż

> 1000 km. żeby się opłacał, trzeba by dopłacaż przez kilka lat z

> budżetu i włożyć kupę kasy w infrastrukturę i tabor.

Kalkulacją powinni sie zajac specjaliści. Moje propozycje nie sa oparte na badaniach, analizach tylko na prostym przykładzie tegoż panstwa (jakze małego) które z powodzeniem to rozwiązanie stosuje.

> Ale jeśli ropa jeszcze zdrożeje kilka razy, to może zacznie się

> opłacać

I lepiej nie bedzie (taniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczegóły poprosze bo mnie zaintrygowales

Krąży po sieci zapis w postaci mp3. Ja mam tylko zapis nutowy zlosnik.gif. Jest to kawałek audycji z Radia Maryja. Oto on:

spiker (ksiądz): Słucham, Radio Maryja, Halo.

Kobieta (w średnim wieku): Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

Spiker: Na wieki wieków Amen.

Głos: I Maryja Niepokalana.

Spiker: Teraz i zawsze. Kto mówi i skąd?

Głos: Mówi osoba z Południa. Chciałam wypowiedzieć się krótkim wierszem, prostym, krótkim wierszem na temat Unii.

Spiker: Bardzo proszę.

Głos: Czy mogę?

Spiker: Bardzo proszę.

Głos: Służalcy i Unia.

Unia Brukselska.

Śmiercionośna.

Wielka.

Nierządnica europejska.

Niby sfora wilków. Szczeka.

Wyszczerzając kły.

Omamiając błyskotkami.

Złotym cielcem.

Monetami.

Nie ujawnię planów ciemnych.

Jak zabiję Polskę, ludzi biednych.

Oszukując.

Zagrabiając.

Niszcząc dobre obyczaje.

(i już głośniej i mocniej):

Zdegraduje cały naród.

I położy ciężką łapę.

W samym sercu Europy.

(jeszcze głośniej):

Unia Polskę rada zgnieść.

By zaśpiewać znaną pieśń.

(i tu już krzyk jak z przemówień Adolfa H. lub Fidela C.):

Nur fur Deutsch! Nur fur Gelt!

Nur fur Mason! Boga wróg!

Zniszczyć chce Maryjny lud.

Tak by Polska nie istniała.

By się sama zatracała.

Z mapy świata wymazała.

Otwórz Polsko oczy! Dziś!

Na szatański Unii zmysł!

Dziękuję.

Spiker: Szczęść Boże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Starsze małżeństwo zginęło pod zawaloną ścianą domu, w który rano

> wjechał TIR w miejscowości Ponin pod Kościanem (Wielkopolskie).

> Rannego kierowcę ciężarówki przewieziono do szpitala -

> poinformował Radosław Bratkowski z zespołu prasowego

> wielkopolskiej policji.

> Dodał, że pozostałym czterem mieszkańcom tego budynku nic się nie

> stało. Ciężarówka jadąca od strony Leszna prawdopodobnie wpadła

> w poślig i uderzyła naczepą w narożnik budynku od strony pokoju,

> w którym spali 83-letni mężczyzna i jego młodsza o trzy lata

> żona.

> Trwa ustalanie czy w kabinie samochodu oprócz kierowcy ktoś jeszcze

> się znajdował. Znajdujący się w ciężkim szoku kierowca nie jest

> w stanie odpowiedzieć na żadne pytanie funkcjonariuszy -

> powiedział Bratkowski.

> W miejscu, w którym przed godz. 6.00 doszło do wypadku, droga krajowa

> nr 5 z Poznania do Wrocławia, opada lekkim łukiem. Wciąż nie

> wiadomo dlaczego TIR nagle zjechał z jezdni i uderzył w stojący

> przy niej budynek, w którym mieszkały dwie rodziny.

> Droga krajowa nr 5 w Poninie jest nieprzejezdna. Zorganizowano

> objazdy przez Widziszewo i Kobylniki. Nie wiadomo jak długo

> potrwają utrudnienia. (sm)

> KLIK

osobówki też na tory, i rowery. po co stwarzać zagrożenie.

Policz ile tirów jeździ, każdy ma kierowce, większość po 2 lub i 3. i teraz zabierz im prace.

TIRY NA TORY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> osobówki też na tory, i rowery. po co stwarzać zagrożenie.

> Policz ile tirów jeździ, każdy ma kierowce, większość po 2 lub i 3. i

> teraz zabierz im prace.

> TIRY NA TORY

A policz ile ludzi na kolei straciło pracę.

Osobiście nie tylko z racji na bezpośredni wpływ na wypadki to proponuję, ale z racji na pośredni wpływ: dawniej ciężarówki używane w PRLu miały koła "bliźniacze" - nie były w stanie wyżłobić takich kolein; teraz - to prawdziwa masakra. Tylko jedna oś ciągnika siodł. ma "bliźniaki" a cała reszta - to już pojedyncze koła. Kiedyś słyszałem, że przejazd jednego przeładowanego TIRa to "równowartość" przejazdu ... 100.000 samochodów osobowych.

Płacę w paliwie na utrzymanie naszych dróg - mam prawo wymagać, aby był na nich porządek.

I jeszcze jedno: jak widzę zdezelowanego LIAZa czy KAMAZa ew. innego VOLVO czy DAFa ciągnącego za sobą słup dymu z powodu zużytych wtryskiwaczy - to mi się niedobrze robi... Gdzie jest ITD? Gdzie zielona policja transportowa? Pokupowali sobie różne szpanerskie wozy operacyjne i mało co ich widać. U mnie pod blokiem w Wawie parkuje baaardzo często jakiś misiek z ITD, którego właśnie nie ma na drodze, aby kontrolować ciężarówki.

Postuluję to samo, co ktoś przede mną powiedział do polskiego rządu: zostawić ubeków a wziąć się za drogi, TIRy i tory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

> Postuluję to samo, co ktoś przede mną powiedział do polskiego rządu:

> zostawić ubeków a wziąć się za drogi, TIRy i tory

Uważaj co piszesz - czasy się dziwnie zmieniły.

Generalnie zgadzam sie z tym co napisałeś wcześniej, ale nie oczekiwałbym jakichś rewelacji.

Na normalność i dobre drogi przyjdzie jeszcze poczekać.

W kwestii niszczenia dróg przez TIR-y - to nie tak, jak to opisałeś. Jakość tych dróg nie

ma nic wspólnego z warunkami technicznymi w zakresie dopuszczenie ciężarówek

do jazdy. Zerknij na 'oszczędności' na autostradach, to dostaniesz prosta odpowiedź,

czemu drogi są w tami stanie frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proponuję przejechać się np. przez stryków..

> faktycznie mało tirów jeździ..

Tiry na tory nie mają racji bytu w naszym kraju. Mieszkam nie daleko "2" i nie musze jechać do Strykowa. Mi one tak samo przeszkadzają i utrudniają jak i nie którzy kierowcy mniejszych aut, ale są wyjątki, i w większych i mniejszych. Drogi są w takim stanie bo powinno na nich faktycznie z 30% mniej pojazdów jeździć no trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.