migelle Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 Wczoraj rano ruszając do pracy astra szarpała jakby ruskiej wahy popiła prez noc. problem pojawiał sie wczesniej ale nie tak mocno.Zeby ruszyć musiałem piłować od 3 tys obr.Po robocie postanowiłem zaślepić ch..a EGRa .Chwila pracy troche silikonu żaroodpornego i odpalam bryke...ruszam bez gazu i nie szarpie,nawet mocy dostała.Jest ok. .Polecam z podobnymi problemami..Dodam że na rozgrzanym silniku chodziła normalnie tylko troszkę była zamulona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FlexY Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Wczoraj rano ruszając do pracy astra szarpała jakby ruskiej wahy > popiła prez noc. problem pojawiał sie wczesniej ale nie tak > mocno.Zeby ruszyć musiałem piłować od 3 tys obr.Po robocie > postanowiłem zaślepić ch..a EGRa .Chwila pracy troche silikonu > żaroodpornego i odpalam bryke...ruszam bez gazu i nie > szarpie,nawet mocy dostała.Jest ok. .Polecam z podobnymi > problemami..Dodam że na rozgrzanym silniku chodziła normalnie > tylko troszkę była zamulona Dziś to samo zrobiłem, dzięki pomocy Pana Lelka udało się Astra odżyła , nawet obroty nie maleją jak załanaczam elektryke, albo mi sie zdaje Również polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hoth Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Wczoraj rano ruszając do pracy astra szarpała jakby ruskiej wahy > popiła prez noc. problem pojawiał sie wczesniej ale nie tak > mocno.Zeby ruszyć musiałem piłować od 3 tys obr.Po robocie > postanowiłem zaślepić ch..a EGRa .Chwila pracy troche silikonu > żaroodpornego i odpalam bryke...ruszam bez gazu i nie > szarpie,nawet mocy dostała.Jest ok. .Polecam z podobnymi > problemami..Dodam że na rozgrzanym silniku chodziła normalnie > tylko troszkę była zamulona I ja jestem zadowolony, żałuję tylko że tak długo się do tego zabierałem (ponad dwa miesiące), a zajęło to 10 minut. U mnie polepszyło się troszkę przyśpieszenie, motor przestał się "zastanawiać" po dodaniu gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Dziś to samo zrobiłem, dzięki pomocy Pana Lelka udało się Astra > odżyła , nawet obroty nie maleją jak załanaczam elektryke, albo > mi sie zdaje Również polecam! egeerowa tradycja wspomagana przez blaszke japonke widze jest podtrzymywana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hoth Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > egeerowa tradycja wspomagana przez blaszke japonke widze jest > podtrzymywana akurat w moim przypadku była to gotowa zaślepka kupiona na allegro, ale przecież tak naprawdę chodzi o nieginącą tradycję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Dziś to samo zrobiłem, dzięki pomocy Pana Lelka Klucze podawalem i po piwo latałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Jakiej blaszki użyć do zaślepienia EGR-a skąd wytrząsnąć ewentualnie, jakiej grubości, ponieważ chce to zrobić w sobotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Jakiej blaszki użyć do zaślepienia EGR-a skąd wytrząsnąć ewentualnie, > jakiej grubości, ponieważ chce to zrobić w sobotę. od biedy może być taka z puszki po piwie ale lepiej grubsza, bo taka moze sie przepalić a blaszka ... lepiej byłaby jakaś nierdzewna, ale moze być zwykła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterz Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 A ja poprostu odpiołem przewód podciśnienia dochodzący do EGR'a i zaślepiłem go śrubą 4-ką. Wszystko wygląda seryjnie a efekt zadowalający a o ile mniej roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rc1977 Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > A ja poprostu odpiołem przewód podciśnienia dochodzący do EGR'a i > zaślepiłem go śrubą 4-ką. > Wszystko wygląda seryjnie a efekt zadowalający a o ile mniej roboty I wszystko git o ile EGR przed taką operacją był zamknięty. Mój np był tak zapieczony, że cały czas coś tam puszczał. Wtedy trzeba go wywalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > od biedy może być taka z puszki po piwie > ale lepiej grubsza, bo taka moze sie przepalić > a blaszka ... lepiej byłaby jakaś nierdzewna, ale moze być zwykła Ja właśnie kilka dni temu wyciągnęłem zaślepkę "żywiec". Przejździła ponad 40kkm i sie nie przepaliła. Niestety w trasie jak silnik był zagrzany i się przy wyższych obrotach puściło pedał gazu to CHECK sie zapalał ale dało się z tym jeździć. Faktem jest że z zaślepionym EGRem silnik równiej pracował i zdawał się mocniejszy. Własnie miałem okazje przetestować to w odwrotną stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Jakiej blaszki użyć do zaślepienia EGR-a skąd wytrząsnąć ewentualnie, > jakiej grubości, ponieważ chce to zrobić w sobotę. Był już taki temat: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=276608925 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FlexY Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Był już taki temat: > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=276608925 Tak tak jestem dopiero co po zaslepieniu: przejechałem prawie 50km i widać że silnik płynniej chodzi, może ciszej, wydaje się ze jest troszkę mocniejszy?, a przedewszystkim nie szarpie! ps. lelek - jak załczysz obieg wew, ogrzewanie tylnej szyby: to po jakim czasie silnik zwiększy Ci obroty (od kompa)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > ps. lelek - jak załczysz obieg wew, ogrzewanie tylnej szyby: to po > jakim czasie silnik zwiększy Ci obroty (od kompa)?? Kurna, nie zauważyłem żeby silnik reagował na włączenie obiegu wewnętrznego U mnie jest tak, że aby zmusić silnik do spadku obrotów to naprawdę sporo muszę powłączać. Ale i tak po 2 sekundach obroty wracają do poprzedniego stanu. Największy wpływ na obroty ma u mnie skręcenie kół na maksa Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > A ja poprostu odpiołem przewód podciśnienia dochodzący do EGR'a i > zaślepiłem go śrubą 4-ką. > Wszystko wygląda seryjnie a efekt zadowalający a o ile mniej roboty wszystko ładnie, ale tak zrobisz tylko w C16NZ i C18NZ a autor wątku ma X16SZR, gdzie EGR nie jest sterowany podciśnieniem, a elektrycznie tu albo zaślepka, albo (jak w przypadku rwIcIka) programowe wyłączenie EGR-a - ale tu ASO się kłania zresztą w starszych silnikach (niż AII) może nie być takiej możliwości nawet rwIcIkowi wgrali zdaje się cały nowy program do ECM... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xymox Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Jakiej blaszki użyć do zaślepienia EGR-a skąd wytrząsnąć ewentualnie, > jakiej grubości, ponieważ chce to zrobić w sobotę. rozumiem, że zabieg będzie w x14xe - jak zrobisz to daj znać jakie wrażenia po zaślepieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FlexY Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Kurna, nie zauważyłem żeby silnik reagował na włączenie obiegu > wewnętrznego U mnie jest tak, że aby zmusić silnik do spadku > obrotów to naprawdę sporo muszę powłączać. Ale i tak po 2 > sekundach obroty wracają do poprzedniego stanu. > Największy wpływ na obroty ma u mnie skręcenie kół na maksa > Pozdroofka no moze obieg nie! ale ogrzewanie tylnej szyby! zobacze jak się ma ze skręcaniem kołami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 4 Września 2006 Udostępnij Napisano 4 Września 2006 Witam W sobotę zaślepiłem sobie EGR w mojej strzale. Mam silnik X14XE. Rzeczywiście zauważyłem, że silnikiem nie szarpie przy dodawaniu/ujmowaniu gazu. Na wolnych obrotach też jest trochę lepiej. Zaświeciła mi się raz kontrolka check engine ale przy kolejnym uruchomieniu silnika już się nie świeciła. Generalnie jestem zadowolony z tego, że dołączyłem do klubu "Zaślepionych" Zastanawiam się tylko czy przejmować się kontrolką, która mi się raz zapaliła (bo wydaje mi się że kod dotyczył będzie EGR-a) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk94 Napisano 4 Września 2006 Udostępnij Napisano 4 Września 2006 > Witam > W sobotę zaślepiłem sobie EGR w mojej strzale. Mam silnik X14XE. > Rzeczywiście zauważyłem, że silnikiem nie szarpie przy > dodawaniu/ujmowaniu gazu. Na wolnych obrotach też jest trochę > lepiej. > Zaświeciła mi się raz kontrolka check engine ale przy kolejnym > uruchomieniu silnika już się nie świeciła. Generalnie jestem > zadowolony z tego, że dołączyłem do klubu "Zaślepionych" > Zastanawiam się tylko czy przejmować się kontrolką, która mi się raz > zapaliła (bo wydaje mi się że kod dotyczył będzie EGR-a) Właśnie apropo tej kontrolki;) To faktycznie coś z tym musi być:/ Ja tez miałem problemy z szarpaniem i wymieniłem lambde zaslepiłem egra wyminiłem tpsa wyczyściłem przepustnicę. wszystko to było na nic bo wytstarczyło tylko lambde zmienić No ale... W kazdym razie niepokoi mnie fakt iz podczas jazdy zapala mi się kontrolka "chcek" Na chwilkęa potem gaśnie po ponownym zapłonie. Czy u Was tez zaistniało podobne zjawisko? Pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FlexY Napisano 4 Września 2006 Udostępnij Napisano 4 Września 2006 > Właśnie apropo tej kontrolki;) To faktycznie coś z tym musi być:/ > Ja tez miałem problemy z szarpaniem i wymieniłem lambde zaslepiłem > egra wyminiłem tpsa wyczyściłem przepustnicę. > wszystko to było na nic bo wytstarczyło tylko lambde zmienić > No ale... W kazdym razie niepokoi mnie fakt iz podczas jazdy zapala > mi się kontrolka "chcek" Na chwilkęa potem gaśnie po ponownym > zapłonie. Czy u Was tez zaistniało podobne zjawisko? > Pozdr! a własnie jak sprawdzić czy lambda jest do kitu? U mnie po zaslepieniu egr i wyczyszczeniu krokowaca na wolnych obrotach na światałach falują mi obroty? Zwalam na lambde albo moze coś z kompem? ps. a sonde kupić gdzie? na allegro jakiś zamiennik za 70zł? czy oryginał..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 4 Września 2006 Udostępnij Napisano 4 Września 2006 > ps. a sonde kupić gdzie? na allegro jakiś zamiennik za 70zł? czy > oryginał..? Jak chcesz to mam oryginal wiecej info na gieldzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tipo Napisano 4 Września 2006 Udostępnij Napisano 4 Września 2006 X14XE będzie "morde darło" na blaszke japonke,spraktykowane nie tylko u mnie.Co prawda da się z tym jeździć ale wkurza z lekka ta kontrolka,ja wywaliłem zaślepke bo w sumie po rozruszaniu EGR-a nic nie wnosiła. Też miałem problemy z obrotami,też atakowałem astrokącik ale okazało się że najskuteczniejsza poardą dysponował Pan Henio,wywlokłem kompa,wyczyściłem styki,podoginałem blaszki.Śmiga jak szalona i obroty nie głupieją. Ponoć w tych autach największe problemu sprawia elektryka a dokładnie wykonanie wszelkich połączeń.Wydaje mi się że coś w tej opini jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinley Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Witam > W sobotę zaślepiłem sobie EGR w mojej strzale. Mam silnik X14XE. > Rzeczywiście zauważyłem, że silnikiem nie szarpie przy > dodawaniu/ujmowaniu gazu. Na wolnych obrotach też jest trochę > lepiej. > Zaświeciła mi się raz kontrolka check engine ale przy kolejnym > uruchomieniu silnika już się nie świeciła. Generalnie jestem > zadowolony z tego, że dołączyłem do klubu "Zaślepionych" > Zastanawiam się tylko czy przejmować się kontrolką, która mi się raz > zapaliła (bo wydaje mi się że kod dotyczył będzie EGR-a) To jest nas dwóch. Ja też w sobotę zaślepiłem EGR (silnik X14XE). Potwierdzam lepszą kulturę pracy silnika i jakby wzrost mocy na niższych obrotach. Niestety potwierdzam też świecenie kontrolki check engine. Zastanawiam się czy nie popełniłem błędu przy zaślepianiu tzn. zaślepiłem całe gniazdo (obydwa otwory), może trzeba było jeden zostawić tak żeby elektryka nie wariowała i nie świeciła się kontrolka. Co o tym sądzicie? Który otwór to dolot (sądzę że ten trzeba zostawić nie zaślepiony)? Chodzi o to czy błąd sygnalizowany jest z samego EGR'a? czy z np.sondy bo skład mieszanki nie jest ok w wyniku zaślepienia EGR'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > To jest nas dwóch. Ja też w sobotę zaślepiłem EGR (silnik X14XE). > Potwierdzam lepszą kulturę pracy silnika i jakby wzrost mocy na > niższych obrotach. > Niestety potwierdzam też świecenie kontrolki check engine. > Zastanawiam się czy nie popełniłem błędu przy zaślepianiu tzn. > zaślepiłem całe gniazdo (obydwa otwory), może trzeba było jeden > zostawić tak żeby elektryka nie wariowała i nie świeciła się > kontrolka. Co o tym sądzicie? Który otwór to dolot (sądzę że ten > trzeba zostawić nie zaślepiony)? Chodzi o to czy błąd > sygnalizowany jest z samego EGR'a? czy z np.sondy bo skład > mieszanki nie jest ok w wyniku zaślepienia EGR'a? Male pytanie bo tez chce zaslepic?? Jakie masz gniazdo diagnostyczne?? Widze ze masz taki sam silnik 1,4 16V ale ile kucy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Zastanawiam się czy nie popełniłem błędu przy zaślepianiu U mnie kombinacje z różnymi grubościami podkładki, otworami itp. nic nie dały. Błąd daje po oczach. Na razie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, co jest tego przycznyną - czy komp ma jakieś parametry zaprogramowane, czy coś z lamdą, a może astra się obraża, że się przy niej grzebie W każdym razie w 1.6 16v jest identyko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
usurus Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Ja właśnie kilka dni temu wyciągnęłem zaślepkę "żywiec". > Przejździła ponad 40kkm i sie nie przepaliła. Niestety w trasie jak > silnik był zagrzany i się przy wyższych obrotach puściło pedał > gazu to CHECK sie zapalał ale dało się z tym jeździć. Faktem > jest że z zaślepionym EGRem silnik równiej pracował i zdawał się > mocniejszy. Własnie miałem okazje przetestować to w odwrotną > stronę. No właśnie mam dokladnie to samo. Na razie zczytuje co jakiś czas kontrolnie nr błędu (4004 - EGR błąd ogólny) i jeślni nie pojawia się nic innego, to się nie martwię. Jeśli jednak ktoś wpadnie co z tym zrobić, to nie omieszkam zadziałać. Sam kombinowałem z małymi otworkami w zaślepce, aby EGR miał jakieś ciśnienie - nic nie daje CHECK zapala się przy gwałtownym cutoffie. >wywlokłem kompa,wyczyściłem styki,podoginałem blaszki mogę prosić coś więcej na ten temat ? tzn, jak wydobyć bezpiecznie kompa, doginać styki, itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinley Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Male pytanie bo tez chce zaslepic?? > Jakie masz gniazdo diagnostyczne?? Złącze diagnostyczne 16-pinowe: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html (to po prawej) > Widze ze masz taki sam silnik 1,4 16V ale ile kucy? oficjalnie 90 - pozbyłem się katalizatora i wtedy odczułem jakby wzrost mocy (a może tylko ciągnie lepiej na niższych obrotach?) po zaślepieniu EGR też jakby mocniejszy na niższych obrotach ale denerwuje mnie ta kontrolka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.