Skocz do zawartości

EGR zaślepiony..pan zadowolony


migelle

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj rano ruszając do pracy astra szarpała jakby ruskiej wahy popiła prez noc. boozing.gifproblem pojawiał sie wczesniej ale nie tak mocno.Zeby ruszyć musiałem piłować od 3 tys obr.Po robocie postanowiłem zaślepić ch..a EGRa angryfire.gif.Chwila pracy troche silikonu żaroodpornego i odpalam bryke...ruszam bez gazu i nie szarpie,nawet mocy dostała.Jest ok. drive.gif.Polecam z podobnymi problemami..Dodam że na rozgrzanym silniku chodziła normalnie tylko troszkę była zamulona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj rano ruszając do pracy astra szarpała jakby ruskiej wahy

> popiła prez noc. problem pojawiał sie wczesniej ale nie tak

> mocno.Zeby ruszyć musiałem piłować od 3 tys obr.Po robocie

> postanowiłem zaślepić ch..a EGRa .Chwila pracy troche silikonu

> żaroodpornego i odpalam bryke...ruszam bez gazu i nie

> szarpie,nawet mocy dostała.Jest ok. .Polecam z podobnymi

> problemami..Dodam że na rozgrzanym silniku chodziła normalnie

> tylko troszkę była zamulona

Dziś to samo zrobiłem, dzięki pomocy Pana Lelka smile.gif udało się Astra odżyła smile.gif, nawet obroty nie maleją jak załanaczam elektryke, albo mi sie zdaje smile.gif Również polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj rano ruszając do pracy astra szarpała jakby ruskiej wahy

> popiła prez noc. problem pojawiał sie wczesniej ale nie tak

> mocno.Zeby ruszyć musiałem piłować od 3 tys obr.Po robocie

> postanowiłem zaślepić ch..a EGRa .Chwila pracy troche silikonu

> żaroodpornego i odpalam bryke...ruszam bez gazu i nie

> szarpie,nawet mocy dostała.Jest ok. .Polecam z podobnymi

> problemami..Dodam że na rozgrzanym silniku chodziła normalnie

> tylko troszkę była zamulona

I ja jestem zadowolony, żałuję tylko że tak długo się do tego zabierałem (ponad dwa miesiące), a zajęło to 10 minut. U mnie polepszyło się troszkę przyśpieszenie, motor przestał się "zastanawiać" po dodaniu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś to samo zrobiłem, dzięki pomocy Pana Lelka udało się Astra

> odżyła , nawet obroty nie maleją jak załanaczam elektryke, albo

> mi sie zdaje Również polecam!

egeerowa tradycja wspomagana przez blaszke japonke widze jest podtrzymywana zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiej blaszki użyć do zaślepienia EGR-a skąd wytrząsnąć ewentualnie,

> jakiej grubości, ponieważ chce to zrobić w sobotę.

od biedy może być taka z puszki po piwie

ale lepiej grubsza, bo taka moze sie przepalić

a blaszka ... lepiej byłaby jakaś nierdzewna, ale moze być zwykła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja poprostu odpiołem przewód podciśnienia dochodzący do EGR'a i

> zaślepiłem go śrubą 4-ką.

> Wszystko wygląda seryjnie a efekt zadowalający a o ile mniej roboty

I wszystko git o ile EGR przed taką operacją był zamknięty. Mój np był tak zapieczony, że cały czas coś tam puszczał. Wtedy trzeba go wywalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od biedy może być taka z puszki po piwie

> ale lepiej grubsza, bo taka moze sie przepalić

> a blaszka ... lepiej byłaby jakaś nierdzewna, ale moze być zwykła

Ja właśnie kilka dni temu wyciągnęłem zaślepkę "żywiec".

Przejździła ponad 40kkm i sie nie przepaliła. Niestety w trasie jak silnik był zagrzany i się przy wyższych obrotach puściło pedał gazu to CHECK sie zapalał ale dało się z tym jeździć. Faktem jest że z zaślepionym EGRem silnik równiej pracował i zdawał się mocniejszy. Własnie miałem okazje przetestować to w odwrotną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Był już taki temat:

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=276608925

Tak tak jestem dopiero co po zaslepieniu: przejechałem prawie 50km i widać że silnik płynniej chodzi, może ciszej, wydaje się ze jest troszkę mocniejszy?, a przedewszystkim nie szarpie!

ps. lelek - jak załczysz obieg wew, ogrzewanie tylnej szyby: to po jakim czasie silnik zwiększy Ci obroty (od kompa)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ps. lelek - jak załczysz obieg wew, ogrzewanie tylnej szyby: to po

> jakim czasie silnik zwiększy Ci obroty (od kompa)??

Kurna, nie zauważyłem żeby silnik reagował na włączenie obiegu wewnętrznego hmm.gif U mnie jest tak, że aby zmusić silnik do spadku obrotów to naprawdę sporo muszę powłączać. Ale i tak po 2 sekundach obroty wracają do poprzedniego stanu.

Największy wpływ na obroty ma u mnie skręcenie kół na maksa smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja poprostu odpiołem przewód podciśnienia dochodzący do EGR'a i

> zaślepiłem go śrubą 4-ką.

> Wszystko wygląda seryjnie a efekt zadowalający a o ile mniej roboty

wszystko ładnie, ale tak zrobisz tylko w C16NZ i C18NZ

a autor wątku ma X16SZR, gdzie EGR nie jest sterowany

podciśnieniem, a elektrycznie wink.gif

tu albo zaślepka, albo (jak w przypadku rwIcIka) programowe

wyłączenie EGR-a - ale tu ASO się kłania wink.gif

zresztą w starszych silnikach (niż AII) może nie być takiej możliwości nawet hmm.gif

rwIcIkowi wgrali zdaje się cały nowy program do ECM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiej blaszki użyć do zaślepienia EGR-a skąd wytrząsnąć ewentualnie,

> jakiej grubości, ponieważ chce to zrobić w sobotę.

rozumiem, że zabieg będzie w x14xe - jak zrobisz to daj znać jakie wrażenia po zaślepieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurna, nie zauważyłem żeby silnik reagował na włączenie obiegu

> wewnętrznego U mnie jest tak, że aby zmusić silnik do spadku

> obrotów to naprawdę sporo muszę powłączać. Ale i tak po 2

> sekundach obroty wracają do poprzedniego stanu.

> Największy wpływ na obroty ma u mnie skręcenie kół na maksa

> Pozdroofka

no moze obieg nie! ale ogrzewanie tylnej szyby! zobacze jak się ma ze skręcaniem kołami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W sobotę zaślepiłem sobie EGR w mojej strzale. Mam silnik X14XE. Rzeczywiście zauważyłem, że silnikiem nie szarpie przy dodawaniu/ujmowaniu gazu. Na wolnych obrotach też jest trochę lepiej.

Zaświeciła mi się raz kontrolka check engine ale przy kolejnym uruchomieniu silnika już się nie świeciła. Generalnie jestem zadowolony z tego, że dołączyłem do klubu "Zaślepionych" 893goodvibes.gif

Zastanawiam się tylko czy przejmować się kontrolką, która mi się raz zapaliła (bo wydaje mi się że kod dotyczył będzie EGR-a)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> W sobotę zaślepiłem sobie EGR w mojej strzale. Mam silnik X14XE.

> Rzeczywiście zauważyłem, że silnikiem nie szarpie przy

> dodawaniu/ujmowaniu gazu. Na wolnych obrotach też jest trochę

> lepiej.

> Zaświeciła mi się raz kontrolka check engine ale przy kolejnym

> uruchomieniu silnika już się nie świeciła. Generalnie jestem

> zadowolony z tego, że dołączyłem do klubu "Zaślepionych"

> Zastanawiam się tylko czy przejmować się kontrolką, która mi się raz

> zapaliła (bo wydaje mi się że kod dotyczył będzie EGR-a)

Właśnie apropo tej kontrolki;) To faktycznie coś z tym musi być:/

Ja tez miałem problemy z szarpaniem i wymieniłem lambde zaslepiłem egra wyminiłem tpsa wyczyściłem przepustnicę.

wszystko to było na nic bo wytstarczyło tylko lambde zmienić;)

No ale... W kazdym razie niepokoi mnie fakt iz podczas jazdy zapala mi się kontrolka "chcek" Na chwilkęa potem gaśnie po ponownym zapłonie. Czy u Was tez zaistniało podobne zjawisko?

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie apropo tej kontrolki;) To faktycznie coś z tym musi być:/

> Ja tez miałem problemy z szarpaniem i wymieniłem lambde zaslepiłem

> egra wyminiłem tpsa wyczyściłem przepustnicę.

> wszystko to było na nic bo wytstarczyło tylko lambde zmienić;)

> No ale... W kazdym razie niepokoi mnie fakt iz podczas jazdy zapala

> mi się kontrolka "chcek" Na chwilkęa potem gaśnie po ponownym

> zapłonie. Czy u Was tez zaistniało podobne zjawisko?

> Pozdr!

a własnie jak sprawdzić czy lambda jest do kitu? U mnie po zaslepieniu egr i wyczyszczeniu krokowaca na wolnych obrotach na światałach falują mi obroty? Zwalam na lambde albo moze coś z kompem?

ps. a sonde kupić gdzie? na allegro jakiś zamiennik za 70zł? czy oryginał..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X14XE będzie "morde darło" na blaszke japonke,spraktykowane nie tylko u mnie.Co prawda da się z tym jeździć ale wkurza z lekka ta kontrolka,ja wywaliłem zaślepke bo w sumie po rozruszaniu EGR-a nic nie wnosiła.

Też miałem problemy z obrotami,też atakowałem astrokącik ale okazało się że najskuteczniejsza poardą dysponował Pan Henio,wywlokłem kompa,wyczyściłem styki,podoginałem blaszki.Śmiga jak szalona i obroty nie głupieją.

Ponoć w tych autach największe problemu sprawia elektryka a dokładnie wykonanie wszelkich połączeń.Wydaje mi się że coś w tej opini jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> W sobotę zaślepiłem sobie EGR w mojej strzale. Mam silnik X14XE.

> Rzeczywiście zauważyłem, że silnikiem nie szarpie przy

> dodawaniu/ujmowaniu gazu. Na wolnych obrotach też jest trochę

> lepiej.

> Zaświeciła mi się raz kontrolka check engine ale przy kolejnym

> uruchomieniu silnika już się nie świeciła. Generalnie jestem

> zadowolony z tego, że dołączyłem do klubu "Zaślepionych"

> Zastanawiam się tylko czy przejmować się kontrolką, która mi się raz

> zapaliła (bo wydaje mi się że kod dotyczył będzie EGR-a)

To jest nas dwóch. Ja też w sobotę zaślepiłem EGR (silnik X14XE). Potwierdzam lepszą kulturę pracy silnika i jakby wzrost mocy na niższych obrotach.

Niestety potwierdzam też świecenie kontrolki check engine. Zastanawiam się czy nie popełniłem błędu przy zaślepianiu tzn. zaślepiłem całe gniazdo (obydwa otwory), może trzeba było jeden zostawić tak żeby elektryka nie wariowała i nie świeciła się kontrolka. Co o tym sądzicie? Który otwór to dolot (sądzę że ten trzeba zostawić nie zaślepiony)? Chodzi o to czy błąd sygnalizowany jest z samego EGR'a? czy z np.sondy bo skład mieszanki nie jest ok w wyniku zaślepienia EGR'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest nas dwóch. Ja też w sobotę zaślepiłem EGR (silnik X14XE).

> Potwierdzam lepszą kulturę pracy silnika i jakby wzrost mocy na

> niższych obrotach.

> Niestety potwierdzam też świecenie kontrolki check engine.

> Zastanawiam się czy nie popełniłem błędu przy zaślepianiu tzn.

> zaślepiłem całe gniazdo (obydwa otwory), może trzeba było jeden

> zostawić tak żeby elektryka nie wariowała i nie świeciła się

> kontrolka. Co o tym sądzicie? Który otwór to dolot (sądzę że ten

> trzeba zostawić nie zaślepiony)? Chodzi o to czy błąd

> sygnalizowany jest z samego EGR'a? czy z np.sondy bo skład

> mieszanki nie jest ok w wyniku zaślepienia EGR'a?

Male pytanie bo tez chce zaslepic??

Jakie masz gniazdo diagnostyczne??

Widze ze masz taki sam silnik 1,4 16V ale ile kucy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się czy nie popełniłem błędu przy zaślepianiu

U mnie kombinacje z różnymi grubościami podkładki, otworami itp. nic nie dały. Błąd daje po oczach. Na razie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, co jest tego przycznyną - czy komp ma jakieś parametry zaprogramowane, czy coś z lamdą, a może astra się obraża, że się przy niej grzebie 893goodvibes.gif

W każdym razie w 1.6 16v jest identyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja właśnie kilka dni temu wyciągnęłem zaślepkę "żywiec".

> Przejździła ponad 40kkm i sie nie przepaliła. Niestety w trasie jak

> silnik był zagrzany i się przy wyższych obrotach puściło pedał

> gazu to CHECK sie zapalał ale dało się z tym jeździć. Faktem

> jest że z zaślepionym EGRem silnik równiej pracował i zdawał się

> mocniejszy. Własnie miałem okazje przetestować to w odwrotną

> stronę.

No właśnie mam dokladnie to samo. Na razie zczytuje co jakiś czas kontrolnie nr błędu (4004 - EGR błąd ogólny) i jeślni nie pojawia się nic innego, to się nie martwię. Jeśli jednak ktoś wpadnie co z tym zrobić, to nie omieszkam zadziałać. Sam kombinowałem z małymi otworkami w zaślepce, aby EGR miał jakieś ciśnienie - nic nie daje CHECK zapala się przy gwałtownym cutoffie.

>wywlokłem kompa,wyczyściłem styki,podoginałem blaszki

mogę prosić coś więcej na ten temat ? tzn, jak wydobyć bezpiecznie kompa, doginać styki, itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Male pytanie bo tez chce zaslepic??

> Jakie masz gniazdo diagnostyczne??

Złącze diagnostyczne 16-pinowe: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html (to po prawej)

> Widze ze masz taki sam silnik 1,4 16V ale ile kucy?

oficjalnie 90 - pozbyłem się katalizatora i wtedy odczułem jakby wzrost mocy (a może tylko ciągnie lepiej na niższych obrotach?) po zaślepieniu EGR też jakby mocniejszy na niższych obrotach ale denerwuje mnie ta kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.