Skocz do zawartości

MANUAL - niebieskie podświetlenie zegarów


Felix_Wolomin

Rekomendowane odpowiedzi

*********Manual*********

Witam wszystkich zainteresowanych zmianą podświetlenia smile.gif

Na początku chciałbym przestrzec tych, którzy nie mają obycia z lutownicą i podstawami elektroniki żeby nie brali tego w swoje ręce bo może się to nieciekawie skończyć. nono.gif

Żeby zabrać się do pracy potrzebne będą:

- klucze imbusowe (ampule)

- lutownica małej mocy (nie transformatorowa bo wytwarza pole elektromagnetyczne i diodki przylegają do niej)

- 8 szt diód SMD (symbol 1206) może być więcej diód jeżeli ktoś chce zmienić też podświetlenie wskazówek (razem 14 szt)

- stabilizator napięcia 12V -> 3V do kupienia na wolumenie tylko trzeba poszukać

- przewód od cewki do połączenia diód (baaardzo cienki grubości włosa) w razie czego dysponuje takim i mogę użyczyć

- przewód 2 żyłowy ok 0,5 m do podłączenia dodatkowego zasilania do licznika

- małe szczypczyki

- śrubokręty

- czarna izolacja

- klej (glut)

---- ZAJEBIŚCIE DUŻO CIERPLIWOŚCI -----palacz.gifangryfire.gifcfaniaczek.gif

Najpierw odłączamy akumulator żeby nie było niespodzianek. Zaczynamy od demontażu i rozebrania licznika. Odkręcić 4 śrubki w osłonie zegarów, zdjąć osłonę, potem 3 śrubki od mocowania zegarów. Odłączyć wtyczkę od zegarów i wyjąć zegary przez lewą stronę kierownicy łatwo idzie tylko trzeba się nakombinować smile.gif Przestroga: pod żadnym pozorem nie przekręcać stacyjki przy odłączonych zegarach i nie odłączonym akumulatorze grozi to wizytą w serwisie i egzaminatorze!!!

Jak już mamy zegary w domu trzeba je rozebrać. To też jest proste. Wystarczy zdjąć obudowy z zaczepów i wyjąć panel przedni i tylny. Przed zdjęciem przedniego trzeba zdjąć przyciski od regulacji świateł, zegarka i kompa. Mają po dwa zatrzaski.

Jeżeli zdjęliśmy obudowy mamy przed sobą płytę zegarów i białą nakładkę razem z wyświetlaczem. Trzeba odłączyć zaczepy na rogach i odgiąć metalowe blaszki i zdjąć to białe ustrojstwo.

Jak będziemy mieli płytę zegarów na talerzu można się zabrać do roboty wink.gif

Najpierw trzeba pozaklejać czarną taśmą te diody które odpowiadają za podświetlenie cyferblatów. Pewnie zapytacie dlaczego pozaklejać? A po to żeby nie podskoczyło napięcie na pozostałych diodach po ich wylutowaniu :szok: Następnie trzeba poprzylutowywać do każdej diody wspomniane cieniutkie kabelki. Jak mamy wszystkie przylutowane każdą diodkę trzeba wkleić glutem na czarną taśmę nad diodą oryginalną. Potem trzeba rozprowadzić kabelki po płytce przyklejając je glutem tak aby wszystkie znalazły się z tyłu płyty gdzie również przyklejamy je glutem aby schodziły się w jednym miejscu. Jednocześnie przyklecić z tyłu płyty 2 przewody ok 15 cm (najlepiej czarny - i czerwony +). Potem trzeba każdą diodkę sprawdzić baterią 3V który przewód jest + a który - . Jak będzie już wiadomo który + od razu trzeba go lutować do czerwonego kabla z tyłu a drugi do czarnego. Analogicznie każdą następna diodę należy sprawdzić i przylutować tak samo. Kiedy to już mamy zrobione jesteśmy już w domu smile.gif

Potem należy podłączyć stabilizator do tych kabli czerwonego i czarnego a na wyjściu staba wyprowadzić zasilanie do podłączenia 12V z instalacji samochodu. Składamy wszystko do kupy uważając na kable żeby ich nie pourywać. Zanosimy do samochodu i podłączamy kable wystające z licznika do aku żeby zobaczyć jak świeci 270751858-jezyk.gif. Wkładamy zegary ale jeszcze nie przykręcamy ich. Należy znaleźć bezpiecznik od postojówek i podłączyć wspomniany plus do tego bezpiecznika. Minus najlepiej podłączyć do śruby od silnika wspomagania. Skręcić wszystko do kupy i delektować się pięknym niebieskim kolorkiem smile.gif

Mi zajęło to 6 godzin ale jak miałbym to drugi raz robić pewnie zeszłoby się ok 3 godz. bo już wiem jak to robić. Mówię całkiem serio, że drugi raz nie podjąłbym się robienia tego u siebie bo nie chciałoby mi się wolałbym mieć pomarańczowe hehehehe. Oczy mi wypadały, głowa pękała a ręce trzęsły się jak żulowi...

Ale było warto 893goodvibes.gif893goodvibes.gif893goodvibes.gif

Efekt koncowy:

1.jpg

W razie czego wiecie gdzie mnie szukać... ŻYCZĘ POWODZENIA smile.gif

P.S. Do admina stronki klubowej o wklejenie manuala na stronę 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tam umieszczajmy co możan samemu usprawnić w autku a nie trzeba

> szukac w archiwum?

Od takich rzeczy, to jest stosowny dział na stronie klubowej...

http://punto.autokacik.pl/zrobtosam.html

Niestety, strona ma ten feler, że od lat nie możemy znaleźć webmastera "na stałe" buu.gif i stronka popada w nieaktualność...

A drugie, jest prawda taka, że ludzie po prostu olewają czytanie takich poradników i bez przejrzenia zasobów stron i archiiwum pytają "jak zrobić"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od takich rzeczy, to jest stosowny dział na stronie klubowej...

> http://punto.autokacik.pl/zrobtosam.html

> Niestety, strona ma ten feler, że od lat nie możemy znaleźć

> webmastera "na stałe" i stronka popada w nieaktualność...

> A drugie, jest prawda taka, że ludzie po prostu olewają czytanie

> takich poradników i bez przejrzenia zasobów stron i archiiwum

> pytają "jak zrobić"...

Święta prawda bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest dobrze i o to chodzi

kwestia jak dlugo

przyznam, ze nie mierzylem jaki prad plynie przez LEDa, jezeli zasili sie go bezposrednio z zasilacza

ale dopuszczalne prady to 30mA i dla niektorych kolorow 50mA

jezeli u kolegi sa wieksze, co jest bardzo prawdopodobne, diody beda sie szybko palily

i po to wlasnie sa rezystory - ustalasz prad na odpowiednim poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kwestia jak dlugo

> przyznam, ze nie mierzylem jaki prad plynie przez LEDa, jezeli zasili

> sie go bezposrednio z zasilacza

> ale dopuszczalne prady to 30mA i dla niektorych kolorow 50mA

> jezeli u kolegi sa wieksze, co jest bardzo prawdopodobne, diody beda

> sie szybko palily

> i po to wlasnie sa rezystory - ustalasz prad na odpowiednim poziomie

Jak się coś sfajczy to no problem wymienić smile.gif Dzięki za poradę wezmę pod uwagę jak coś złego bedzie się działo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kwestia jak dlugo

> przyznam, ze nie mierzylem jaki prad plynie przez LEDa, jezeli zasili

> sie go bezposrednio z zasilacza

> ale dopuszczalne prady to 30mA i dla niektorych kolorow 50mA

> jezeli u kolegi sa wieksze, co jest bardzo prawdopodobne, diody beda

> sie szybko palily

> i po to wlasnie sa rezystory - ustalasz prad na odpowiednim poziomie

Jeśli diodka jest podpięta do źródła zasilania o napięciu takim samym jak nominalne napiecie przewodzenia diody ( plus/minus tolerancja ) to nie trzeba stosować rezystorków. Diodka przy napięciu nominalnym zassie swój nominalny prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Manual super, ale byłaby pełnia szczęścia jakby kolega machał fotki

> z każdego etapu, to znacznie mysle ułatwiłoby robote przyszłym

> samobójcom

W tym sęk że nie robiłem fotek frown.gif

Ale jak zdecyduje się to komuś zrobić wtedy zrobię fotorelację ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli diodka jest podpięta do źródła zasilania o napięciu takim samym

> jak nominalne napiecie przewodzenia diody ( plus/minus

> tolerancja ) to nie trzeba stosować rezystorków. Diodka przy

> napięciu nominalnym zassie swój nominalny prąd.

pobierze prad wynikajacy z jej oporu wlasnego

niestety nie wiem jaki on jest

swoja droga ciekawa sprawa tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jak sie kolega odważy odmówić dziesiątkom wygłodniałym

> blue-led-ów to powodzenia

Hehehehehe mam innego pomysła smile.gif

Ktoś kto bedzie chciał niebieski licznik to:

- przyjżdża do mnie

- oddaje mi swoje zegary

- ja mu daje gotowe niebieskie

- płaci określoną ilość $$$$

TUTAJ jest link do aukcji. Będę wiedział po ile można coś takiego robić smile.gif

Fajnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehehehehe mam innego pomysła

> Ktoś kto bedzie chciał niebieski licznik to:

> - przyjżdża do mnie

> - oddaje mi swoje zegary

> - ja mu daje gotowe niebieskie

> - płaci określoną ilość $$$$

> Fajnie?

a ile będzie tego $$$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pobierze prad wynikajacy z jej oporu wlasnego

> niestety nie wiem jaki on jest

> swoja droga ciekawa sprawa

Coś mi się przypomina że rezystancja przewodzącego LEDa = 0,6 Ohm? Cholera, zbyt dawno się tę szkółkę skończyło... Pewności nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> =8-O super opis, ale ja bym sie za to w zyciu nie zabral, gratuluje

> pomyslowosci i cierpliwosci. Jakby cos komus nie wyszlo, to

> zegary do SX/ELX kosztuja 1270 zlotych

Wiem dlatego nie chcę się drugi raz podejmować crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w PI wystarczy zmienić tablicę zegarów (50zł) A diodę gdzie ma

> + a gdzie - to sprawdzić można patrząc na nią To widać po

> obudowie

To z diodą to wiem ale jak ją przykleisz to już nie bardzo a poza tym przewody są takie same...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a te diody led to jakies super jasne, czy zwykle??

> bo chyba zaczne eksperymentowac

> wskazowki zmieniales na czerwone, czy zostawiles pomaranczowe??

SMD super jasne. Wskazówki są zostawione stare ale nie wyglądają jak czerwone nie? 893goodvibes.gif

P.S. Nie sprzedałeś autka? Ja zeby nie ślub w czerwcu to bym go łyknął....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SMD super jasne. Wskazówki są zostawione stare ale nie wyglądają jak

> czerwone nie?

tez sa one podswietlone diodami, bo raczej jak juz zmieniac to wskazowki na krwisto czerwone palacz.gif??

> P.S. Nie sprzedałeś autka? Ja zeby nie ślub w czerwcu to bym go

> łyknął....

przyjezdzali, ogladali.... az kurcze szkoda mi sie go zrobilo i stwierdzilem, ze za taka kase niczym fajniejszym nie pojezdze....

chyba pierwszy raz normalnie w aucie sie serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez sa one podswietlone diodami, bo raczej jak juz zmieniac to

> wskazowki na krwisto czerwone ??

> przyjezdzali, ogladali.... az kurcze szkoda mi sie go zrobilo i

> stwierdzilem, ze za taka kase niczym fajniejszym nie

> pojezdze....

> chyba pierwszy raz normalnie w aucie sie

Wiesz ..... już miałem dośc lutowania i zostawiłem tak jak jest. Może kiedyś się skuszę smile.gif

A co do samochodu to masz rację ok.gif jest coooool 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.