AxiT Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 Od jakiegoś czasu jak sobie pomykam astrolotem najczęściej po miesicie lub po prostu użyje częściej sprzęgła to z kratek zaczyna dolatywać dziwny smród coś jakby palonego plastiku z gumą lub bardziej prawdopodobne palonego metalu (miałem swego czasu zajęcia w szkole przy spawaniu i zapach podobny). Ile wytrzymały wasze sprzęgła - jeśli to wina sprzęgła Co to może być innego Jaki koszt nowego sprzęgła? Czy przy wymianie trzeba wydzierać silnik czy jest dostatecznie dużo miejsca żeby to zrobić bez. Jakieś inne sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Od jakiegoś czasu jak sobie pomykam astrolotem najczęściej po > miesicie lub po prostu użyje częściej sprzęgła to z kratek > zaczyna dolatywać dziwny smród coś jakby palonego plastiku z > gumą lub bardziej prawdopodobne palonego metalu (miałem swego > czasu zajęcia w szkole przy spawaniu i zapach podobny). > Ile wytrzymały wasze sprzęgła - jeśli to wina sprzęgła > Co to może być innego > Jaki koszt nowego sprzęgła? > Czy przy wymianie trzeba wydzierać silnik czy jest dostatecznie dużo > miejsca żeby to zrobić bez. > Jakieś inne sugestie. Witam.Sądząc po zapachy to jest na bank sprzeglo.Albo je palisz bez litosci albo jego godzina juz wybila.W astrze jeszcze przy sprzegle nie rylem ale raczej obedzie sie bez wywalania silnika(raczej napewno). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Od jakiegoś czasu jak sobie pomykam astrolotem najczęściej po > miesicie lub po prostu użyje częściej sprzęgła to z kratek > zaczyna dolatywać dziwny smród coś jakby palonego plastiku z > gumą lub bardziej prawdopodobne palonego metalu (miałem swego > czasu zajęcia w szkole przy spawaniu i zapach podobny). > Ile wytrzymały wasze sprzęgła - jeśli to wina sprzęgła > Co to może być innego > Jaki koszt nowego sprzęgła? > Czy przy wymianie trzeba wydzierać silnik czy jest dostatecznie dużo > miejsca żeby to zrobić bez. > Jakieś inne sugestie. A usllizguje sie bo to chyba bys zauwazyl a wtedy powinien pojawiac sie smrod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > A usllizguje sie bo to chyba bys zauwazyl a wtedy powinien pojawiac > sie smrod. Brak jakichkolwiek uślizgów, bierze mniej wiecejw 3/4 wysokości. Co do palenia i ruszania z piskiem to raczje odpada no chyba ze robił to poprzednik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Brak jakichkolwiek uślizgów, bierze mniej wiecejw 3/4 wysokości. Co > do palenia i ruszania z piskiem to raczje odpada no chyba ze > robił to poprzednik. Skoro sprzeglo sie nie slizga to raczej zapach nie od niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Skoro sprzeglo sie nie slizga to raczej zapach nie od niego. wlasnie to chcialem napisac.poczekaj az kol. Lelek bedzie na forum to Ci cos doradzi.To jest spec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Skoro sprzeglo sie nie slizga to raczej zapach nie od niego. Mam prośbę sprecyzujmy co znaczy "ślizga się" - jakie objawy / dzwieki / zachowanie sie samochodu. Czy jest jakaś regulacja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Mam prośbę sprecyzujmy co znaczy "ślizga się" - jakie objawy / > dzwieki / zachowanie sie samochodu. > Czy jest jakaś regulacja ? Jezeli sprzeglo sie slizga to pomoze tylko wymiana. A zjawisko slizgania sie objawia sie nastepujaco. Przyspieszasz a obroty rosna nieproporcjonalnie do predkosci. Najlepiej widac to gdy atakujesz wzniesienie jedziesz na 5 biegu i zaczynasz przyspieszac. Wtedy moze dojsc do tego ze auto nie przyspiesza a obroty rosna no i zaczyna smierdziec spalenizna. A ten smrodzik wystepuje u Ciebie w jakich okolicznosciach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Mam prośbę sprecyzujmy co znaczy "ślizga się" - jakie objawy / > dzwieki / zachowanie sie samochodu. > Czy jest jakaś regulacja ? Dzwiekow brak.ty puszczasz sprzeglo a auto rusza jak "zamulone".Nieraz w czasie jazdy czuje sie tak,jakby mu "tchu brakowalo" (ale tylko w pewnych momentach,nieraz nawet przy bardzo szybkiej jezdzie ,przez chwile zachowuje sie jakbys wcisnal sprzeglo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Jezeli sprzeglo sie slizga to pomoze tylko wymiana. > A zjawisko slizgania sie objawia sie nastepujaco. > Przyspieszasz a obroty rosna nieproporcjonalnie do predkosci. > Najlepiej widac to gdy atakujesz wzniesienie jedziesz na 5 biegu i > zaczynasz przyspieszac. Wtedy moze dojsc do tego ze auto nie > przyspiesza a obroty rosna no i zaczyna smierdziec spalenizna. > A ten smrodzik wystepuje u Ciebie w jakich okolicznosciach? Nie jesli już przyspieszam to prędkośc rośnie w miare proporcjonalnie do obrotów, a co do ataku wzniesień na 5 to prędkośc maleje wraz z obrotami i wtedy daje 4 i td itp. Co do wystepowania smrodu to jak troszke np po miescie a jak juz musze parkowac gdzieś w zatłoczonym miejscu na tzw żyletki (czyli jazda na pół sprzęgle) to smrodku fullllllll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Dzwiekow brak.ty puszczasz sprzeglo a auto rusza jak > "zamulone".Nieraz w czasie jazdy czuje sie tak,jakby mu "tchu > brakowalo" (ale tylko w pewnych momentach,nieraz nawet przy > bardzo szybkiej jezdzie ,przez chwile zachowuje sie jakbys > wcisnal sprzeglo) zamulone nie jedynie za krótak "1" jesli chodzi ci o jazde na 5 to od 80 do około 120 tchu mu nie brak zaczyna mu brakowac powyżej 120 ale to wina instalcji LPG jest śrubka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > W astrze jeszcze przy > sprzegle nie rylem ale raczej obedzie sie bez wywalania > silnika(raczej napewno). w niektórych asterkach obywa się nawet bez "wywalania" skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 To sprzeglo bankowo.Problem rozwiazany! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > w niektórych asterkach obywa się nawet bez "wywalania" skrzyni niektórych ????? co przez to rozumiesz, jak to zrobić w X14XE????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > niektórych ????? co przez to rozumiesz, jak to zrobić w X14XE????? No,ja tez sie podpisuje pod tym pytaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > niektórych ????? co przez to rozumiesz, jak to zrobić w X14XE????? trochę zagadkowo się wyraziłem? miałem na myśli moją C18NZ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > niektórych ????? co przez to rozumiesz, jak to zrobić w X14XE????? To bzależy od typu koła zamachowego. Jeżeli jest "garnkowe" czyli tarcza jest jakby wpuszczona w koło, nie obejdzie sie bez wywalania skrzyni. W przeciwnym przypadku wystarczy odkrecić dekielek, wysunąć nieco wałek sprzęgłowy i wymienić tarczę i docisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > To bzależy od typu koła zamachowego. Jeżeli jest "garnkowe" czyli > tarcza jest jakby wpuszczona w koło, nie obejdzie sie bez > wywalania skrzyni. W przeciwnym przypadku wystarczy odkrecić > dekielek, wysunąć nieco wałek sprzęgłowy i wymienić tarczę i > docisk He,he-wiedzialem,chodzaca encyklopedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > To bzależy od typu koła zamachowego. Jeżeli jest "garnkowe" czyli > tarcza jest jakby wpuszczona w koło, nie obejdzie sie bez > wywalania skrzyni. W przeciwnym przypadku wystarczy odkrecić > dekielek, wysunąć nieco wałek sprzęgłowy i wymienić tarczę i > docisk Watpie aby trzeba bylo wyciagac skrzynie z auta. Podejrzewam ze bedzie to opcja tansza czyli robota na samochodzie. Co i tak daje niezla sume Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xymox Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 sprawdź czy któryś zacisk z przodu Ci nie blokuje. Moze jest zasyfiony, zapieczony i przegrzewa sie klocek. Wtedy będziesz miał identyko smród jak ze sprzęgła. Co do sprawdzenia czy sprzęglo się nie slizga - odpal, zaciągnij solidnie ręczny, zapnij jedynke i z delikatnym gazem puszczaj sprzęgło. Jak sie uśliźnie to wiadomo - lipa a jak będzie ciągnął do przodu i przyduszał sie silnik to również wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > To bzależy od typu koła zamachowego. Jeżeli jest "garnkowe" czyli > tarcza jest jakby wpuszczona w koło, nie obejdzie sie bez > wywalania skrzyni. W przeciwnym przypadku wystarczy odkrecić > dekielek, wysunąć nieco wałek sprzęgłowy i wymienić tarczę i > docisk gdzie mozna sprawdzić informacje które podałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 Wedlug mnie zapach palonego sprzegla przypomina nieco zapach kawy Chyba tak jest co???? Czy sie myle???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Watpie aby trzeba bylo wyciagac skrzynie z auta. Chyba Cię rozczaruję... Rzadko kiedy ktoś ma takie koło aby dalo się wymienić sprzegło bez wyciagania skrzyni. Najciekawsze jest to, ze posiadanie takiego koła nie ma zwiazku np. z rodzajem silnika. Tak wyglada jakby opel przydzielał te koła losowo A w płaskim kole nie wymienisz bez wyjecia skrzyni, nawet jeśli masz owy dekielek pod skrzynią bo nie zdejmiesz tarczy i docisku z wałka sprzegłowego. Kilka miesięcy temu była na ten temat dyskusja. pamiętam, bo robiłem foty deklowi Wpisz w szukarkę garnkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > gdzie mozna sprawdzić informacje które podałeś ? Wejdż pod samochód, odkręć dekielek na łaczeniu skrzyni i silnika i zobacz jakie masz koło, tzn czy plaskie czy tarcza i docisk siedzi jakby w garnku Od razu mówię, ze machanik będzie wolał wywalić szkrzynię bo raz że dostęp lepszy (nie trzeba się gimnastykować przy odkręcaniu docisku) no i kasa wieksza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Chyba Cię rozczaruję... Rzadko kiedy ktoś ma takie koło aby dalo się > wymienić sprzegło bez wyciagania skrzyni. Najciekawsze jest to, > ze posiadanie takiego koła nie ma zwiazku np. z rodzajem > silnika. Tak wyglada jakby opel przydzielał te koła losowo > A w płaskim kole nie wymienisz bez wyjecia skrzyni, nawet jeśli masz > owy dekielek pod skrzynią bo nie zdejmiesz tarczy i docisku z > wałka sprzegłowego. > Kilka miesięcy temu była na ten temat dyskusja. pamiętam, bo robiłem > foty deklowi Wpisz w szukarkę garnkow Mozliwe ja mam leniwego mechanika i mimo fatalnego dostepu jeszcze nie widzialem aby wyciagal skrzynie z auta. Gosc ma glowe i wie co robi. I tak skasuja ta sama kase a jak uida mu sie wymienic bez wyciagania to jego zysk. A to kto ma jakie kolo zamachowe to tak jak napisales trzeba zajrzec bez tego ani rusz. Ale jak ktos ma dostep do danych to po numerze moze sprawdzic co w autku siedzi nie wiem czy w Oplu to sie EPC nazywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Wejdż pod samochód, odkręć dekielek na łaczeniu skrzyni i silnika i > zobacz jakie masz koło, tzn czy plaskie czy tarcza i docisk > siedzi jakby w garnku OK > Od razu mówię, ze machanik będzie wolał wywalić szkrzynię bo raz że > dostęp lepszy (nie trzeba się gimnastykować przy odkręcaniu > docisku) no i kasa wieksza mechanik to mój kolega i ja jako pomocnik wiec zrobimy tak zeby było mniej roboty lub mniej wysiłku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 jaka jest forma regulacji w sprzęgłach w oplu LINKa czy HYDRO czy jeszcze coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > jaka jest forma regulacji w sprzęgłach w oplu LINKa czy HYDRO czy > jeszcze coś innego Linka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Linka ciekawe czy regulacja cos da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 > Chyba Cię rozczaruję... Rzadko kiedy ktoś ma takie koło aby dalo się > wymienić sprzegło bez wyciagania skrzyni. Najciekawsze jest to, > ze posiadanie takiego koła nie ma zwiazku np. z rodzajem > silnika. Tak wyglada jakby opel przydzielał te koła losowo Z moich badań wynika że silniki X16SZ mają dekiel, natomiast X16SZR wymagają odkręcania skrzyni. Zachęcam do wstawiania info o obecności dekielków w autach, może zrobimy mały spis czy katalog i da się to jakoś usystematyzować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 Ja mam X16SZ z 94 roku i mam dostęp bez wyjmowania skrzynki przekładniowej. Zdejmujesz dekiel, wkurzasz się na mało miejsca i robisz co trzeba. Potem masz satysfakcję, że nie naciągnęli cię na wyjmowanie skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.