Skocz do zawartości

Podejrzewam sprzęgło " dziwny smród"


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu jak sobie pomykam astrolotem najczęściej po miesicie lub po prostu użyje częściej sprzęgła to z kratek zaczyna dolatywać dziwny smród coś jakby palonego plastiku z gumą lub bardziej prawdopodobne palonego metalu (miałem swego czasu zajęcia w szkole przy spawaniu i zapach podobny).

Ile wytrzymały wasze sprzęgła - jeśli to wina sprzęgła

Co to może być innego

Jaki koszt nowego sprzęgła?

Czy przy wymianie trzeba wydzierać silnik czy jest dostatecznie dużo miejsca żeby to zrobić bez.

Jakieś inne sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegoś czasu jak sobie pomykam astrolotem najczęściej po

> miesicie lub po prostu użyje częściej sprzęgła to z kratek

> zaczyna dolatywać dziwny smród coś jakby palonego plastiku z

> gumą lub bardziej prawdopodobne palonego metalu (miałem swego

> czasu zajęcia w szkole przy spawaniu i zapach podobny).

> Ile wytrzymały wasze sprzęgła - jeśli to wina sprzęgła

> Co to może być innego

> Jaki koszt nowego sprzęgła?

> Czy przy wymianie trzeba wydzierać silnik czy jest dostatecznie dużo

> miejsca żeby to zrobić bez.

> Jakieś inne sugestie.

Witam.Sądząc po zapachy to jest na bank sprzeglo.Albo je palisz bez litosci albo jego godzina juz wybila.W astrze jeszcze przy sprzegle nie rylem ale raczej obedzie sie bez wywalania silnika(raczej napewno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegoś czasu jak sobie pomykam astrolotem najczęściej po

> miesicie lub po prostu użyje częściej sprzęgła to z kratek

> zaczyna dolatywać dziwny smród coś jakby palonego plastiku z

> gumą lub bardziej prawdopodobne palonego metalu (miałem swego

> czasu zajęcia w szkole przy spawaniu i zapach podobny).

> Ile wytrzymały wasze sprzęgła - jeśli to wina sprzęgła

> Co to może być innego

> Jaki koszt nowego sprzęgła?

> Czy przy wymianie trzeba wydzierać silnik czy jest dostatecznie dużo

> miejsca żeby to zrobić bez.

> Jakieś inne sugestie.

A usllizguje sie bo to chyba bys zauwazyl a wtedy powinien pojawiac sie smrod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A usllizguje sie bo to chyba bys zauwazyl a wtedy powinien pojawiac

> sie smrod.

Brak jakichkolwiek uślizgów, bierze mniej wiecejw 3/4 wysokości. Co do palenia i ruszania z piskiem to raczje odpada no chyba ze robił to poprzednik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam prośbę sprecyzujmy co znaczy "ślizga się" - jakie objawy /

> dzwieki / zachowanie sie samochodu.

> Czy jest jakaś regulacja ?

Jezeli sprzeglo sie slizga to pomoze tylko wymiana.

A zjawisko slizgania sie objawia sie nastepujaco.

Przyspieszasz a obroty rosna nieproporcjonalnie do predkosci.

Najlepiej widac to gdy atakujesz wzniesienie jedziesz na 5 biegu i zaczynasz przyspieszac. Wtedy moze dojsc do tego ze auto nie przyspiesza a obroty rosna no i zaczyna smierdziec spalenizna.

A ten smrodzik wystepuje u Ciebie w jakich okolicznosciach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam prośbę sprecyzujmy co znaczy "ślizga się" - jakie objawy /

> dzwieki / zachowanie sie samochodu.

> Czy jest jakaś regulacja ?

Dzwiekow brak.ty puszczasz sprzeglo a auto rusza jak "zamulone".Nieraz w czasie jazdy czuje sie tak,jakby mu "tchu brakowalo" (ale tylko w pewnych momentach,nieraz nawet przy bardzo szybkiej jezdzie ,przez chwile zachowuje sie jakbys wcisnal sprzeglo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli sprzeglo sie slizga to pomoze tylko wymiana.

> A zjawisko slizgania sie objawia sie nastepujaco.

> Przyspieszasz a obroty rosna nieproporcjonalnie do predkosci.

> Najlepiej widac to gdy atakujesz wzniesienie jedziesz na 5 biegu i

> zaczynasz przyspieszac. Wtedy moze dojsc do tego ze auto nie

> przyspiesza a obroty rosna no i zaczyna smierdziec spalenizna.

> A ten smrodzik wystepuje u Ciebie w jakich okolicznosciach?

Nie jesli już przyspieszam to prędkośc rośnie w miare proporcjonalnie do obrotów, a co do ataku wzniesień na 5 to prędkośc maleje wraz z obrotami i wtedy daje 4 i td itp.

Co do wystepowania smrodu to jak troszke drive.gif np po miescie a jak juz musze parkowac gdzieś w zatłoczonym miejscu na tzw żyletki (czyli jazda na pół sprzęgle) to smrodku fullllllll

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwiekow brak.ty puszczasz sprzeglo a auto rusza jak

> "zamulone".Nieraz w czasie jazdy czuje sie tak,jakby mu "tchu

> brakowalo" (ale tylko w pewnych momentach,nieraz nawet przy

> bardzo szybkiej jezdzie ,przez chwile zachowuje sie jakbys

> wcisnal sprzeglo)

zamulone nie jedynie za krótak "1" jesli chodzi ci o jazde na 5 to od 80 do około 120 tchu mu nie brak grinser006.gif zaczyna mu brakowac powyżej 120 ale to wina instalcji LPG jest śrubka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niektórych ????? co przez to rozumiesz, jak to zrobić w X14XE?????

To bzależy od typu koła zamachowego. Jeżeli jest "garnkowe" czyli tarcza jest jakby wpuszczona w koło, nie obejdzie sie bez wywalania skrzyni. W przeciwnym przypadku wystarczy odkrecić dekielek, wysunąć nieco wałek sprzęgłowy i wymienić tarczę i docisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To bzależy od typu koła zamachowego. Jeżeli jest "garnkowe" czyli

> tarcza jest jakby wpuszczona w koło, nie obejdzie sie bez

> wywalania skrzyni. W przeciwnym przypadku wystarczy odkrecić

> dekielek, wysunąć nieco wałek sprzęgłowy i wymienić tarczę i

> docisk

He,he-wiedzialem,chodzaca encyklopedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To bzależy od typu koła zamachowego. Jeżeli jest "garnkowe" czyli

> tarcza jest jakby wpuszczona w koło, nie obejdzie sie bez

> wywalania skrzyni. W przeciwnym przypadku wystarczy odkrecić

> dekielek, wysunąć nieco wałek sprzęgłowy i wymienić tarczę i

> docisk

Watpie aby trzeba bylo wyciagac skrzynie z auta. Podejrzewam ze bedzie to opcja tansza czyli robota na samochodzie. Co i tak daje niezla sume tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy któryś zacisk z przodu Ci nie blokuje. Moze jest zasyfiony, zapieczony i przegrzewa sie klocek. Wtedy będziesz miał identyko smród jak ze sprzęgła.

Co do sprawdzenia czy sprzęglo się nie slizga - odpal, zaciągnij solidnie ręczny, zapnij jedynke i z delikatnym gazem puszczaj sprzęgło. Jak sie uśliźnie to wiadomo - lipa a jak będzie ciągnął do przodu i przyduszał sie silnik to również wiadomo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To bzależy od typu koła zamachowego. Jeżeli jest "garnkowe" czyli

> tarcza jest jakby wpuszczona w koło, nie obejdzie sie bez

> wywalania skrzyni. W przeciwnym przypadku wystarczy odkrecić

> dekielek, wysunąć nieco wałek sprzęgłowy i wymienić tarczę i

> docisk

gdzie mozna sprawdzić informacje które podałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Watpie aby trzeba bylo wyciagac skrzynie z auta.

Chyba Cię rozczaruję... Rzadko kiedy ktoś ma takie koło aby dalo się wymienić sprzegło bez wyciagania skrzyni. Najciekawsze jest to, ze posiadanie takiego koła nie ma zwiazku np. z rodzajem silnika. Tak wyglada jakby opel przydzielał te koła losowo zlosnik.gif

A w płaskim kole nie wymienisz bez wyjecia skrzyni, nawet jeśli masz owy dekielek pod skrzynią bo nie zdejmiesz tarczy i docisku z wałka sprzegłowego.

Kilka miesięcy temu była na ten temat dyskusja. pamiętam, bo robiłem foty deklowi zlosnik.gif Wpisz w szukarkę garnkow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie mozna sprawdzić informacje które podałeś ?

Wejdż pod samochód, odkręć dekielek na łaczeniu skrzyni i silnika i zobacz jakie masz koło, tzn czy plaskie czy tarcza i docisk siedzi jakby w garnku smile.gif

Od razu mówię, ze machanik będzie wolał wywalić szkrzynię bo raz że dostęp lepszy (nie trzeba się gimnastykować przy odkręcaniu docisku) no i kasa wieksza wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba Cię rozczaruję... Rzadko kiedy ktoś ma takie koło aby dalo się

> wymienić sprzegło bez wyciagania skrzyni. Najciekawsze jest to,

> ze posiadanie takiego koła nie ma zwiazku np. z rodzajem

> silnika. Tak wyglada jakby opel przydzielał te koła losowo

> A w płaskim kole nie wymienisz bez wyjecia skrzyni, nawet jeśli masz

> owy dekielek pod skrzynią bo nie zdejmiesz tarczy i docisku z

> wałka sprzegłowego.

> Kilka miesięcy temu była na ten temat dyskusja. pamiętam, bo robiłem

> foty deklowi Wpisz w szukarkę garnkow

Mozliwe ja mam leniwego mechanika i mimo fatalnego dostepu jeszcze nie widzialem aby wyciagal skrzynie z auta.

Gosc ma glowe i wie co robi. I tak skasuja ta sama kase a jak uida mu sie wymienic bez wyciagania to jego zysk.

A to kto ma jakie kolo zamachowe to tak jak napisales trzeba zajrzec bez tego ani rusz. Ale jak ktos ma dostep do danych to po numerze moze sprawdzic co w autku siedzi nie wiem czy w Oplu to sie EPC nazywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wejdż pod samochód, odkręć dekielek na łaczeniu skrzyni i silnika i

> zobacz jakie masz koło, tzn czy plaskie czy tarcza i docisk

> siedzi jakby w garnku

OK

> Od razu mówię, ze machanik będzie wolał wywalić szkrzynię bo raz że

> dostęp lepszy (nie trzeba się gimnastykować przy odkręcaniu

> docisku) no i kasa wieksza

mechanik to mój kolega i ja jako pomocnik wiec zrobimy tak zeby było mniej roboty lub mniej wysiłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba Cię rozczaruję... Rzadko kiedy ktoś ma takie koło aby dalo się

> wymienić sprzegło bez wyciagania skrzyni. Najciekawsze jest to,

> ze posiadanie takiego koła nie ma zwiazku np. z rodzajem

> silnika. Tak wyglada jakby opel przydzielał te koła losowo

Z moich badań wynika że silniki X16SZ mają dekiel, natomiast X16SZR wymagają odkręcania skrzyni. Zachęcam do wstawiania info o obecności dekielków w autach, może zrobimy mały spis czy katalog i da się to jakoś usystematyzować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.