Skocz do zawartości

Rozrzad


Janocha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie umialem znalezc tego co potrzebuje, dlatego zapytam prosto z mostu.

Co jaki czas trzeba wymieniac rozrzad ? albo inaczej.. co jaki czas nalezy wymienic rozrzad ?

Ja mialem wymieny pasek i napinacze przy 115kkm a teraz mam 158kkm - wedlug mnie jest jeszcze troche czasu - ale lepiej zapytac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Nie umialem znalezc tego co potrzebuje, dlatego zapytam prosto z

> mostu.

> Co jaki czas trzeba wymieniac rozrzad ? albo inaczej.. co jaki czas

> nalezy wymienic rozrzad ?

> Ja mialem wymieny pasek i napinacze przy 115kkm a teraz mam 158kkm -

> wedlug mnie jest jeszcze troche czasu - ale lepiej zapytac...

z reguły kolejne wymiany co 60 tys. km

ale jak ktoś sie nie boi, to dłużej też można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Nie umialem znalezc tego co potrzebuje, dlatego zapytam prosto z

> mostu.

> Co jaki czas trzeba wymieniac rozrzad ? albo inaczej.. co jaki czas

> nalezy wymienic rozrzad ?

> Ja mialem wymieny pasek i napinacze przy 115kkm a teraz mam 158kkm -

> wedlug mnie jest jeszcze troche czasu - ale lepiej zapytac...

jak pisze poprzendik 60tys to taka "dobra" wartosc... 80tys to dla mnie max maxow paska choc osobiscie bym sie nie odwazyl nawet na 80 smile.gif

ojciec zrobil 80tys na pasku grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mi zakladal rozrzad Bosh Serwis i dali mi gwarancje na 120tys? lub

> 6lat a kontrolne co 30 tys? 120 tys? mowilem ze to za duzo ale

> tak jest i oni osbie nie wymyslalja slowa szefa? hmmm 120tys

tyle podaje instrukcja ale mało kto ma tyle odwagi i fantazji żeby to sprawdzić w praktyce grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mi zakladal rozrzad Bosh Serwis i dali mi gwarancje na 120tys? lub

> 6lat a kontrolne co 30 tys? 120 tys? mowilem ze to za duzo ale

> tak jest i oni osbie nie wymyslalja slowa szefa? hmmm 120tys ok

> moze tytanowy pasek.

Szef dobrze gadał, bo pękają przy 130 kkm. grinser006.gif

Sprawdzone. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak pisze poprzendik 60tys to taka "dobra" wartosc...

Kiedys rozmawialem ze znajomym mechanikiem o paskach rozrzadow. Powiedzial mi ze jest kilka rodzajow paskow, w zaleznosci od ich wytrzymalosci wymiane sugeruje sie odpowiednio co 60 tys km, 90 tys km lub 120 tys km. Paski znaczone sa odpowiednimi kolorami (jakimi to juz nie pamietam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedys rozmawialem ze znajomym mechanikiem o paskach rozrzadow.

> Powiedzial mi ze jest kilka rodzajow paskow, w zaleznosci od ich

> wytrzymalosci wymiane sugeruje sie odpowiednio co 60 tys km, 90

> tys km lub 120 tys km. Paski znaczone sa odpowiednimi kolorami

> (jakimi to juz nie pamietam).

taaa icon_rolleyes.gif niespotkalem sie z tym.. za to sie spotakalem z wieloma autami w przebiegach do 100tys z peknietymi paskami a mialy wytrzymac ponad 100 spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taaa niespotkalem sie z tym.. za to sie spotakalem z wieloma autami

> w przebiegach do 100tys z peknietymi paskami a mialy wytrzymac

> ponad 100

Napisalem tylko co mi mechanior powiedzial. Z drugiej strony w instrukcji wymiana paska zalecana po 120 tys km wiec cos w tym musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> instrukcja zaleca.... wiekszosc aut nie dozylo tego przebiegu

> ja pisze tylko ze sie z czyms takim nie spotkalem....

aaaa sorki że powiem coś nie na temat.

ale dzisiaj ten zbiorniczek płynu mi znowu zaczął cieknąc więc musiłem powyjmowac pomki i pouszczelniacz dookoła uszczelek silikonem i powiem Ci że jeden otwór jest mniejszy a drugi wiekszy.wiec nie sa takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaaa sorki że powiem coś nie na temat.

> ale dzisiaj ten zbiorniczek płynu mi znowu zaczął cieknąc więc

> musiłem powyjmowac pomki i pouszczelniacz dookoła uszczelek

> silikonem i powiem Ci że jeden otwór jest mniejszy a drugi

> wiekszy.wiec nie sa takie same.

biglaugh.gif dzieki ze pamietales....

tez juz zlukalem.... kurde i zostaje kupno pompki dedykowanej za prawie 150zł screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziekuje.

Jak kupiłem na allegro komplet pasek Dayco i oryginalne rolka napinacza i prowadząca za 200zł...w aso chyba z 6 setek to stoi..... grinser006.gif

http://allegro.pl/item149466455_rozrzad_fiat_brava_1_6_16v_100_oryginal.html

.. Taki komplet poradził mi mechanik z ASO Fiata i u niego prywatnie będę to robił....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak kupiłem na allegro komplet pasek Dayco i oryginalne rolka

> napinacza i prowadząca za 200zł...w aso chyba z 6 setek to

> stoi.....

> http://allegro.pl/item149466455_rozrzad_fiat_brava_1_6_16v_100_oryginal.html

> .. Taki komplet poradził mi mechanik z ASO Fiata i u niego prywatnie

> będę to robił....

No i o to chodzi zeby kupowac najtaniej.

A ile mechanik chce za wymiane rozrzadu?

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - wymiana rozrządu co 120kkm ma być przy normalnych, typowych warunkach eksploatacji. Przy cięższych warunkach pracy silnika częściej. Pytania co jest ciężkimi warunkami? Pozostaje się domyślać, że jazda nie po autostradzie...

BTW - W moim Bravo 1.6 rozrząd był zrobiony pierwszy raz przy 102kkm (jeszcze nie za mojej kadencji) i się nie rozleciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie - wymiana rozrządu co 120kkm ma być przy normalnych, typowych

> warunkach eksploatacji. Przy cięższych warunkach pracy silnika

> częściej. Pytania co jest ciężkimi warunkami? Pozostaje się

> domyślać, że jazda nie po autostradzie...

> BTW - W moim Bravo 1.6 rozrząd był zrobiony pierwszy raz przy 102kkm

> (jeszcze nie za mojej kadencji) i się nie rozleciał.

POLSKA:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100zł.

> Gość jest fachura bo robi to na okrągło we fiacie....

To trzeba przyznac, ze to nieduzo.

Bo tam gdzies jest jakies okienko, w ktorym trzeba ustawic rozrzad dokladnie tak samo jak byl przed wyjeciem.

Prosze bardzo - wystarczy odrobina doswiadczenia.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To trzeba przyznac, ze to nieduzo.

> Bo tam gdzies jest jakies okienko, w ktorym trzeba ustawic rozrzad

> dokladnie tak samo jak byl przed wyjeciem.

> Prosze bardzo - wystarczy odrobina doswiadczenia.

> pzdr

> Rostek

Gość mi mniejwięcej mówił że robi się to tak:

Ustawia martwy punkt wału, zakłada blokady na wałki (z drugiej strony). Zakłada pasek rolki, naciąga to. zwalnia blokady, potem pare obrotów silnika (ręcznych) i blokady mają wejść bez problemu itp..tak na szybko tyle zapamiętałem. Powiedział że tak 1-2godziny i bedzie zrobione, co mnie nieźle zaszokowało...bo ja godzine to myślałem jak się tam dobrać i nic nie wymyśliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gość mi mniejwięcej mówił że robi się to tak:

> Ustawia martwy punkt wału, zakłada blokady na wałki (z drugiej

> strony). Zakłada pasek rolki, naciąga to. zwalnia blokady, potem

> pare obrotów silnika (ręcznych) i blokady mają wejść bez

> problemu itp..tak na szybko tyle zapamiętałem. Powiedział że tak

> 1-2godziny i bedzie zrobione, co mnie nieźle zaszokowało...bo ja

> godzine to myślałem jak się tam dobrać i nic nie wymyśliłem.

jak bys to zobaczyl i pare razy sam zrobil to pozniej juz jak wymiana kola no moze troche gorszy dostep ale skomplikowane to nie jest... tylko dochodzi czynnik stresu ze mozna zepsoc caly silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak bys to zobaczyl i pare razy sam zrobil to pozniej juz jak wymiana

> kola no moze troche gorszy dostep ale skomplikowane to nie

> jest... tylko dochodzi czynnik stresu ze mozna zepsoc caly

> silnik

Masz rację ten stres to towarzyszy, a najbardziej jak się odpala maszynę po takiej robocie faint.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz rację ten stres to towarzyszy, a najbardziej jak się odpala

> maszynę po takiej robocie

U mnie właśnie okazało się, że mam do wymiany cały rozrząd + pompa wody + rolka napijaca pasek alternatora + rolka napinająca pasek klimy

(a w czercu miałem zmieniany rozrząd - koleś zmienił tylko pasek klnie.gif)

A pojechałem do mechanika w zupełnie innym celu (zbyt wysoka temp. silnika) klnie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie właśnie okazało się, że mam do wymiany cały rozrząd + pompa

> wody + rolka napijaca pasek alternatora + rolka napinająca pasek

> klimy

> (a w czercu miałem zmieniany rozrząd - koleś zmienił tylko pasek )

> A pojechałem do mechanika w zupełnie innym celu (zbyt wysoka temp.

> silnika)

czemu cały?? Może kolejny mechanik chce cię zrobić na szaro....

Czyżby głośno grały napinacze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za odpowiedzi - nie sadzilem, ze temat tak sie rozwinie 270751858-jezyk.gif. Ja mam w tej chwili przejechane okolo 43 kkm na tym pasku, wiec jeszcze ze 20 i bede go wymienial. Koszt 300 zl. to znowu nie tak duzo, myslalem, ze kupno + wymiana jest duzo drozsza smile.gif

Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziekuje bardzo za odpowiedzi - nie sadzilem, ze temat tak sie

> rozwinie . Ja mam w tej chwili przejechane okolo 43 kkm na tym

> pasku, wiec jeszcze ze 20 i bede go wymienial. Koszt 300 zl. to

> znowu nie tak duzo, myslalem, ze kupno + wymiana jest duzo

> drozsza

> Pozdrawiam

no w aso jest duuuuuuuuużżżżżoooooo droższa....;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu cały?? Może kolejny mechanik chce cię zrobić na szaro....

> Czyżby głośno grały napinacze??

ponoć świszczą i są objawy zużycia; poza tym temu mechanikowi poniekąd ufam, bo to dobry znajomy kumpla. Na razie za w/w rzeczy oprócz pompy wody zapłaciłem 330 zł, pompa 200zł, więc same części mi wyjdą ponad 500. Chyba będę musiał zaplanowac skromniejszy Sylwester hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana rozrządu nie jest również podyktowana latami eksploatacji ?

Mnie w ASO (dawno temu) powiedzieli w trakcie towarzyskiej rozmowy,że nawet jak nie ma przejechanych 60tyś.km a minie 5 lat to rozrząd powinien być również wymieniony ?

Co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy wymiana rozrządu nie jest również podyktowana latami eksploatacji

> ?

> Mnie w ASO (dawno temu) powiedzieli w trakcie towarzyskiej rozmowy,że

> nawet jak nie ma przejechanych 60tyś.km a minie 5 lat to rozrząd

> powinien być również wymieniony ?

> Co Wy na to ?

ok.gif no przeciez guma tez parcieje i oslabia sie z wiekiem, wiec nie tylko przebieg na to wplywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle podaje instrukcja ale mało kto ma tyle odwagi i fantazji żeby to

> sprawdzić w praktyce

ja sprawdzilem

przy przebiegu 123kkm rozsypal sie napinacz

zaciagnolem auto do mechanika i wstawili nowy rozzad czyli te 120kkm to naprawde max maxow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie chodzi mi o wymianę całego rozrządu bo był wymieniany jakieś 10kkm, ale o sam napinacz bo zaczoł popiskiwać przy 2tyś. Zdjołem osłonę i widać , że na napinaczu nie pokrywają się znaki, napinacz był prawdopodobnie naciągnięty na maksa i nie poluzowany i ustawiony w prawidłowej pozycji, a może lekko poluzować nakrętkę i lekko obrócić wałem 2 razy i powinien ustawić się w prawidłowej pozycji???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.